کارشناسان و تحلیلگران معتقدند مدیرعامل جدید نیسان باید در صورت بهبود همکاریهای خود با رنو بازگشت سوددهی را در دستور کار خود قرار دهد.
هیروتو سایکاوا مدیرعامل فعلی این خودروساز ژاپنی اعلام کرد شانزدهم سپتامبر از سمت خود استعفا خواهد کرد. این تصمیم پس از انجام بازرسیهای داخلی شرکت و کشف پرداخت دستمزدهای نامتعارف به سایکاوا و دیگر مدیران ارشد این شرکت گرفته شده است.
انتشار این خبرها در بدترین زمان برای نیسان رخ داده چراکه ژاپنیها در حال تلاش برای بهبود وجههی خود پس از دستگیری کارلوس گوسن مدیرعامل اسبق این گروه بزرگ خودرویی بودهاند.
رویترز گزارش داده که جانشین سایکاوا باید به فکر بهبود سوددهی این شرکت باشد. درآمد نیسان در سالهای گذشته به خاطر ارائهی تخفیفهای قابلتوجه و فروش با حاشیه سود پایین به کمپانیهای اجاره دهنده کاملاً پایینتر از شرکتهای دیگر بوده است. همین امر باعث ایجاد ذهنیت ارزانقیمتی درباره برند نیسان شده است. سود نمایندگیهای نیسان مخصوصاً در آمریکا هم تحت تأثیر این قضیه قرار داشته است.
یکی از مدیران نیسان که علاقهای به افشای نامش نداشته گفته است: “واضح است که بزرگترین اولویت مدیرعامل جدید باید افزایش سود باشد. ما درک رنو از این وضعیت را به همراه داریم.”
یاسوهیرو یامائوچی مدیر عملیاتی ارشد نیسان هفتهی آینده سکانداری نیسان را بر عهده خواهد گرفت تا پس از بررسی نامزدهای احتمالی تصدی این پست، سرانجام مدیرعامل جدید تا پایان ماه اکتبر انتخاب شود.پس از بازداشت گوسن در سال پیش بود که تنشهای موجود بین رنو و نیسان عمیقتر شد و برهم خوردن پیشنهاد ادغام رنو با فیات-کرایسلر هم اوضاع را پیچیدهتر نمود. رنو ۴۳.۴ درصد سهام نیسان را در اختیار داشته درحالیکه سهم نیسان از سهام رنو تنها ۱۵ درصد میباشد. نیسان میخواهد در این اتحاد خودرویی بازنگری شود اما پیش از این کار باید سود خودش را بهبود بخشد.
AMIR / ARMI
۲۶ شهریور ۱۳۹۸( همین امر باعث ایجاد ذهنیت ارزانقیمتی درباره برند نیسان شده است )
وقتی پرچمدار های خودت رو سال ها ول کنی و به فکر تغییر نسلش نباشی بد تر از این هم ممکنه سرت بیاد
اولین کار برای بالا بردن ارزش نیسان
ساخت دوباره و از اول z370 و gtr هست
مزدا
۲۶ شهریور ۱۳۹۸از این فرانسوی جماعت منفعتی نمیرسد .رنو از نیسان به عنوان پله ترقی استفاده میکنه ولی نیسان تو این ادغام چیز خاصی گیرش نیومده
ایمان
۲۶ شهریور ۱۳۹۸عجب دنیایی شده ؛ همه چی برعکس شده
برند بزرگ تر و با اعتبار ( نیسان ) باید بازیچه دست رنو باشه که داره کنار نیسان رشد میکنه و پله های ترقی رو به سرعت طی میکنه و از خیلی جهات به نفعش هست
Ahmad
۲۶ شهریور ۱۳۹۸مثل اینکه یادتون رفت اگه همین رنو نیسانو از ورشکستگی نجات نمیداد الان نیسانی وجود نداشت که اینقدر سنگشو به سینه بزنین برای بار صدم میگم در سال 98 اینقدر وضع نیسان اسفناک بود که هیچ شرکت خودرو سازی حاضر به خرید سهام نیسان نبود رنو پله های ترقی به واسطه نیسان بالا میره ههههه جوک قشنگی بود رنو در همون دهه 50 60 70 میلادی ماشینای بی نظیری همچون الپاین تی ایکس 6 سیلندر دو دف رنو 8 که تو مسابقات مختلف مقامهای نخست قهرمانی بدست اورد رنو 5 رنو 4 که رتبه فروششون در دنیا در دهه 60 70 زبانزده در اخر هم بعد از این همه فیلمی که سر گوسن در اوردن حالا معلوم شده خود همین مدیر عامل نیسان دست کمی از گوسن نداشته زمستون رفت رو سیاهی به زغال موند نیسان هر وقت تونست مثل رنو موتور فرمول 1 بسازه بعد بیاید بگید نیسان فلانه بهمانه چیزی که بزرگان اتومبیل ساز حتی بهش فکر هم نمیکنن حتی همون امریکاییها که خیلیا قش و زعف میرن براش یه نماینده تو فرمول 1 ندارن پس هر وقت و هرکجا گفتن رنو یهو یاد داچیا افتادید بیاید این متن و با دقت بخونید. اگه خواستید میتونم بازم از شاهکارها و اسطورهای رنو براتون بگم منتها در این متن نمیگنجه در پایان هم خدمت دوستان متعصب عرض کنم نه پژو دارم نه ال 90 و نه هیچ خودروی فرانسوی دیگر قابل توجه ….در حال حاضر یه مزدا 323 مدل 82 دارم
Omid622
۲۶ شهریور ۱۳۹۸همین نیسان جوک جدید باعث سود دهی و فروش بیشتر از نسل قبلش میشه
و از این بابت برای نیسان نگرانی نیست
اما محور اصلی نیسان از این به بعد
باید فکری اساسی برای نسل جدید Z370
و نیسان GTR بکنه
رامتین
۲۶ شهریور ۱۳۹۸الان نیسان جوک دقیقا با رنو کپچر در یک پلتفرم هستند اما دید مردم نسبت به این دو چطوره؟ براحتی 90 به 10 به سمت نیسان هست.
ناشناس
۲۶ شهریور ۱۳۹۸جالبه نیسان برای مدل پروجکت بلک s که یک نمونه ارتقا یافته از مدلq60 بود دست به دامن رنو شد بعد یه عده میان میگن رنو داره پلهای ترقی بواسطه نیسان بالا میره واقعا خنده داره .