اگر تاکنون هزاران مالک نسل فعلی نیسان جوک منتظر ارائه نسل جدید این شاسیبلند جمعوجور بودند هماکنون میتوانند به این خودرو دست پیدا کنند. سرانجام این شاسیبلند تولید شده در بریتانیا وارد بازار شده و ما نیز برای بار دوم آن را تست کردهایم.
از زمانی که نسل اول جوک حدود ۱۰ سال پیش عرضه شد اوضاع کمی تغییر کرده است. این خودرو هماکنون با رقبای قدرتمندی باید سرشاخ شود، خودروهایی که وارد نسل دوم خود شده و جوک تازه به جمع آنها پیوسته است.
اما نیسان به حرف مشتریان وفادار خود گوش کرده و نسل جدید این خودرو را دلپذیرتر کرده است. همچنین بسیاری از نقاط ضعف جوک اولی دیگر دیده نمیشود. به این ترتیب جوک جدید نهتنها ۳۵ میلیمتر پهنتر و ۷۵ میلیمتر طویلتر شده بلکه محفظه بار آن نیز ظرفیت قابلتوجه ۴۲۲ لیتری دارد.
جوک از نظر تکنولوژیک نیز دگرگون شده و حالا یک صفحهنمایش بزرگ و ارتباطات گوشی هوشمند در آن به چشم میخورند. شما حتی میتوانید پروپایلوت نیسان که تکنولوژی خودران سطح ۲ این برند میباشد را سفارش دهید. در واقع پروپایلوت میتواند در برخی مواقع کنترل فرمان، پدال گاز و ترمز را به دست گیرد.
پیشرانه ساکت است هرچند صدای لاستیکهای بزرگ به همراه صدای باد زیاد و سورپرایز کننده باعث میشوند تجربه خیلی خوبی نداشته باشید. رقبای جوک کابینهای آرام تری دارند؛ اما آنها فاقد جذابیت بصری ظاهری و داخلی هستند. نمیدانیم که شما هم کابین نارنجی جوک را دوست دارید یا نه اما قطعاً آن را متمایز میدانید مخصوصاً وقتیکه نور روشنی در شب از آن ساطع میشود.
واضح است که مدل تکنا پلاس با آن رینگهای بزرگ و گیربکس اتوماتیک بهترین نسخه جوک نیست مخصوصاً وقتی پای قیمت ۲۵۲۹۵ پوندی هم به میان آید اوضاع بدتر میشود. ما به دنبال نسخه Acenta هستیم که حدود ۵ هزار پوند ارزانتر بوده و رینگهای کوچکتری دارد.
کابین خودرو بهطور قابلتوجهی جادارتر از قبل بوده که دلیل آن نیز افزایش ۱۰۵ میلیمتری فاصله بین محوری است. هماکنون بخش عقب کابین فضای پا و سر مناسبی برای افراد بزرگسال داشته و اگرچه خط شیشهها هنوز هم بالاتر از رقباست اما دید بالاتر از شانه بهتر از قبل شده است.
کیفیت کابین نیز بهتر شده است. با ترکیب هوشمندانه متریال نرم روی داشبورد و دربها و همچنین عناصر پیانو بلک اطراف صفحهنمایش سیستم اطلاعات سرگرمی و سردنده، کابین جوک جدید باکیفیتتر و جذابتر حس میشود. البته پلاستیکهای روی دربها و بخش پایینی داشبورد کمی ارزانقیمت بوده اما در کل این خودرو از نظر کابین به اندازه فولکسواگن تی کراس خوب حس میشود.
در چنین کلاس خودرویی رقابتی و فشرده، نیسان پیشنهادهای مالی جذابی برای جوک در نظر گرفته است. شما با پرداخت ۲ هزار پوند اولیه و اقساط سهساله میتوانید جوک Acenta را با اقساط ماهانه ۲۶۲ پوندی انتخاب کنید. از این نظر پیشنهاد نیسان خوب به نظر میرسد اما اشکودا کامیک پیشنهاد مالی بهتری ارائه میکند.
نیسان زمان زیادی را صرف توسعه نسل دوم جوک کرده اما این نسخه از جوک هدف خود را از دست داده است. شاید جوک جدید در نسخه مجهز به گیربکس دستی و قیمت ارزانتر نظر مثبتی را به خود جلب کند اما در بازاری که رقبای قدرتمندی حضور دارند، جوک فقط خوب است. این خودرو از نظر طراحی، کیفیت و تکنولوژی پیشرفته کرده اما نیسان اگرچه کلاس شاسی بلندهای کوچک را اختراع کرده اما دیگر هماینک بهتر کار میکنند.
مشخصات نیسان جوک ۱.۰ DIG-T 117PS DCT Tekna+
- قیمت: 25295 پوند
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 115 اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
امیر
۲۳ آذر ۱۳۹۸تازه خودرو شده چی بود نسل قبلیش فاجعه طراحی بود الان عاقل وبالغ وجذاب شده
NAVID۰۰۹۸
۲۳ آذر ۱۳۹۸ای خدا من عاشق این ماشینم
کاراکترشو دوست دارم
مخصوص افراد مجرد ساخته شده
جمع و جوره
خوش استایله
ژاپنی هم هست پس بادوامِ
نسل قبلیش تا اومد تو ایران پادشاهی کنه ، واردات بسته شد ، اگر این بیاد که دیگه غوغا میکنه .
در کمتر از دو سال ببینید چه فروشی در ایران داشت که در هر شهر و خیابانی ، راحت دیده میشه و این یعنی استقبال از این خودرو دوست داشتنی .
هادی نجفی
۲۴ آذر ۱۳۹۸با وجودی که واقعا طراحی الانش رو بیشتر میپسندم چه داخل چه بیرون
ولی طراحی قبلش بیشتر متمایز تر بود در خودرو های خیابان
هرچند هنر و زیبایی کاملا سلیقه ای هست و ممکنه یکی بگه نه الانش زشته و قبلا بهتر بود که احترام میزارم به تمام سلیقه ها
ولی نظر شخصی من الان خیلی خیلی بهتر شده ولی دیگه مثل سابق خاص و یونیک نیست و فقط شده یک محصول با کیفیت در میان هزاران خودرو خیابان و نظر هاش رو به خودش مثل طراحی قبلش جلب نمیکنه(هرچند واقعا از طراحی قبلش واقعا خوشم نمی اومد)
kian. 70
۲۳ آذر ۱۳۹۸خیلی خوب شده بخصوص نمای بیرونیش معقول تر و منطقی تر شده
نوید جهرمی
۲۳ آذر ۱۳۹۸اون پرستیژی که نسل قبلی داشت، جوک جدید نداره. طراحیش بازارپسندتر شده ولی از خاص بودن فاصله گرفته. توی این بازار متنوع کارش سخت تر شده.
Worth
۲۳ آذر ۱۳۹۸پیش پرداخت 2000 و اقساط سه ساله ماهی 262 پوند؟!
میگن ایران یک درصد جمعیت دنیا رو داره،
یعنی یک درصد احتمال داشت اینجا بدنیا بیاییم که اومدیم.
هعی…
SEAT - AHVAZ
۲۴ آذر ۱۳۹۸اتفاقاً برعکس ، این ایرانه که باید بگه : “ای خدا چه شانسی داشتم همچین مردمی نصیبم شده”
ایران بعنوان یه سرزمین برای ما چیزی کم نزاشته ، این ما هستیم که ایران رو نابود کردیم.
datsun
۲۳ آذر ۱۳۹۸رو نسل جدید ایکستریل هم دارن کار میکنن و تست میشه یه سری تصاویرمنتشر شده ولی چیزی مشخص نیست پوشش سنگینی داره.
حسن
۲۳ آذر ۱۳۹۸الان از نطر بصیری زیباتر شده ولی من نسل قبلیش رو بیشتر دوست داشتم چون عجیب و منحصر به فرد بود.الان یه جورایی شبیه chrتویوتا و توسان شده.
Farzad
۲۳ آذر ۱۳۹۸خیلی بهتر شده نسبت به مدلهای قبلی ؟
البته سلیقه ایه .
مانی
۲۳ آذر ۱۳۹۸بعضی از رقیباش سرتر هستن
اما ظاهر منحصر به فرد این ماشین امتیاز بزرگیه
متاسفانه نسل جدیدش به سمت زیبا شدن و چشم نواز شدن پیش رفته
کاش دوباره مثل نسل اولش یه چیز عجیب و زشت بشه(فقط بیرون نه کابین)
زشت داغون نه از اون زشتای تو دل برو نمیدونم چجوری بگم