مقامات نیسان تا زمانی که نفسشان یاری کند دربارهی آمار فروش قشقایی صحبت خواهند کرد! این یک داستان موفقیت فوقالعاده است. یک دهه پیش نیسان تصمیمی مهم گرفت و طی آن از هاچبک های خانوادگی صرفنظر کرده و به ساخت کراس اوور روی آورد و از آن زمان تاکنون بیش از ۲.۳ میلیون دستگاه از این خودرو راهی خانههای اروپاییها شده است. تا به اینجای سال، نیسان قشقایی سومین خودروی پرفروش بریتانیا محسوب میشود.
البته باقی ماندن در رتبه اول کاری سخت است. تقریباً هر خودروساز رده میانی سعی داشته کراس اووری میانسایز را روانه میدان کند که از آن جمله میتوان به سئات آتکا، پژو ۳۰۰۸ و رنو کجار اشاره کرد.
پاسخ نیسان به سال ۲۰۱۷ ارائهی مجموعهای از بهروزرسانیها بوده تا بدین ترتیب فضا برای تنفس بیشتر قشقایی فراهم شود. نشریه اتو اکسپرس توانسته برای اولین بار پشت فرمان این خودرو بنشیند تا بفهمد که تغییرات صورت گرفته برای بازگشت دوباره قشقایی به میدان کافی بوده است یا خیر.
قشقایی اصلاح شده دارای طراحی جلوی متمایزتر V-Motion برگرفته از نسل جدید میکرا و همچنین چراغهای روزتاب تغییر یافته است. همچنین رنگهای جدید به همراه رینگهای ۱۹ اینچی نیز به چشم میخورند. از دیگر بهبودهای این خودرو میتوان به ژنراتورهای ورتکسی اشاره کرد که به معنی بهبود پایداری، کاهش ضریب درگ و کاهش صدای باد است.
تمرکز داخل کابین روی بهبود کیفیت بوده است. متریال نرمتر و چرم بیشتر روی دربها، داشبورد و کنسول مرکزی بکار رفته تا حس تجمل قشقایی افزایش یابد. اکثر نقاط لمس شده در خودرو احساس دلپذیری داشته و نسبتاً لوکس هستند و طراحی غربیلک فرمان نیز هوشمندانه بوده و در دست گرفتن آن احساس خوبی دارد. کابین خودرو به وضوح ارتقا یافته اگرچه که طراحی غیر جذاب آن در مقابل کابین رقبایی چون پژو و سئات تا حدی کم میآورد.
تریم جدید و پرچمدار تکنا پلاس به این دلیل اضافه شده که خریداران به خرید نسخههای فولتر علاقه نشان میدهند. این تریم دارای پوشش چرم ویژه و سیستم صوتی Bose با ۸ بلندگو میباشد. صندلیهای جلوی گرم شونده با تنظیم برقی، سقف شیشهای پانورامیک، چراغهای LED تطبیق شونده و دوربین پارک ۳۶۰ درجه نیسان نیز از سایر تجهیزات این مدل میباشند. تجهیزات ایمنی خودرو نیز ارتقا یافته و هشدار ترافیک عقب و تشخیص عابران پیاده به امکانات قبلی اضافه شده است.
اما موضوع تأسفبار اینکه قشقایی بهروز شده فاقد سیستم رانندگی نیمه خودران پروپایلوت نیسان است. این سیستم را میتوان در نمونههای بازار ژاپن سفارش داد اما هنوز برای استفاده در جادههای اروپا توسعه نیافته و به نظر نمیرسد تا اواسط سال آینده نیز ارائه شود.
کنترل حرکات بدنه معقول بوده و قشقایی هرگز احساس تمرد یا ابهام ندارد اما باید گفت فاقد تیزی سئات آتکا یا فرزی پژو ۳۰۰۸ میباشد. فاصله تعویض دندهها طولانی بوده و باعث میشود احساس اسپورت بودن کاهش یابد. البته سواری قشقایی احساس بهتری داشته و در سطوح ناهموار ناهنجاری کمتری دیده میشود.
از اضافه شدن مواد جاذب صدای بیشتر به دربها و کابین استقبال میکنیم. این خودرو در سرعتهای بالا کاملاً آرام و ساکت بوده و تنها کمی صدای باد به آن راه پیدا میکند.
طیف پیشرانههای ارائه شده تغییری نداشته و ما تنها توانستیم پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزل را برانیم که تغییراتی کوچک برای افزایش آسایش داشته است. این پیشرانه کاملاً آرام است اما همانند اکثر پیشرانههای دیزلی، اگر دور آن را به بالای ۴ هزار برسانید کاملاً خشن میشود.
پیشرانه یاد شده سرعت و مصرف سوخت خوبی داشته اگرچه که پیشرانه ارزانتر و اقتصادیتر ۱.۵ لیتری عملکرد کافی برای اکثر خریداران را دارد. این نسخه بهایی بالاتر از ۳۰ هزار پوند دارد که آن را وارد قلمرو شاسی بلندهای بزرگتری چون کیا سورنتو و اشکودا کودیاک میکند. تریم های رده میانی N-Connecta بهترین توازن را از نظر تجهیزات و قیمت دارند.
اگرچه نیسان تلاش داشته تا فیس لیفت انجام شده مفصلتر از فیس لیفت های امروزی برخی خودروسازان باشد اما هیچچیزی بهصورت قابلتوجهی تغییر نداشته است. طراحی بازنگری شده، افزایش کیفیت کابین و تکنولوژی ایمنی جدید تحسینبرانگیز است اما سواری خودرو تفاوت چندانی با قبل ندارد. با این وجود، قشقایی هنوز هم کاربردی، کممصرف و خوشرکاب بوده حتی اگر نسخههای رده میانی ارزش بهتری را برای پول پرداختی داشته باشند.
مشخصات نیسان قشقایی ۱.۶ dCi 130 Tekna +
قیمت: 30890 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 128 اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 9.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
فرزاد لاکچری
۹ تیر ۱۳۹۶ترجیح من تو این سگمنت کیا اسپورتیج و سئات آتکاس البته قشقایی هم خوبه
sina
۹ تیر ۱۳۹۶سلطان بی چون و چرای این سگمنته.
دو سال متوالی هم بهترین کراس اوو اروپا شده طبق رده بندی watch car.
سعید(تهران)
۹ تیر ۱۳۹۶من نسل قبلی رو سوار شدم، بی غرض هیچ چیز خاصی برای دوست داشتن نداشت، نمیگم بد بود ولی نمیشد بگی شاخصه، اینو نمیدونم…
mehran911
۹ تیر ۱۳۹۶دقیقا
چیزی که همیشه خیلی خوشحالم میکنه اینه که خودرویی با اسم ایرانی قشقایی انقدر موفق بوده
آفرین به نیسان
حامد
۹ تیر ۱۳۹۶شرکت جهان نوین آریا ، دست بجنبون … ما منتظر قشقائی ، مورانو و ماکسیما هستیم …. این 3 مدل از نیسان، خیلی بیشتر از جوک و ایکس تریل در ایران طرفدار دارند …
h
۹ تیر ۱۳۹۶مثل این که تو ایران زندگی نمیکنی-
مورانو و ماکسیما موتور 6 سیلندر 3500 دارند. بعد ماکسیما تو آمریکا طراحی و تولید میشه.
ماسل
۹ تیر ۱۳۹۶در بین ژاپنی ها به ترتیب مزدا و هوندا و سوبارو مناسب تر به نظر میان و به نظر من نیسان تو اولویت بعدیه
ACR VIPER
۹ تیر ۱۳۹۶جهان نوین آریا خیلی داره گرون میفروشه
روگ رو داره ۲۴۸میده
در حالی که کولئوس با همون پلتفرم ومتعلقات فنی زیر ۲۰۰ میده
امیرحسین
۹ تیر ۱۳۹۶دقبقاً… البته دلیلش کوچک بودن این شرکته که باعث میشه هزینه هاش رو تعداد کم سر شکن بشه. در مورد کوایوس هم الان دیگه ۲۱۸ میلیون ثبت نام میشه. در دنیا کولیوس از اکس تریل حدود ۴ تا ۵ درصد گرونتر هم هست!
سامان اذری
۹ تیر ۱۳۹۶خداییش هیچ کمبودی نداره
چرم ثندلیهاش هم مثل بند ساعت میمونه که خیلی جذابه
فرشاد سجادیان
۱۰ تیر ۱۳۹۶موافقم سامان جان، روکش صندلیاش واقعا شیک و متفاوته ?
سامان اذری
۱۰ تیر ۱۳۹۶فدات
صندلی رو هم اشتباه نوشتم
البته تقصیر انگشت شستمه که خیلی بزرگه تو یه جمله معمولا یه چندتایی غلط املایی دارم.
#ali.m#
۹ تیر ۱۳۹۶“مقامات نیسان تا زمانی که نفسشان یاری نکند دربارهی آمار فروش قشقایی صحبت خواهند کرد! ”
یاری کند یا یاری نکند ؟
???
پوریا بزرگی
۱۰ تیر ۱۳۹۶از مسئولان شرکت جهان نوین خواهشمندیم هر چه سریع تر نسبت به عرضه این قشقایی دوست داشتنی و ایکس تریل جدید اقدام کنند و بیش از این تعلل نکنن کارزار هست قدم محکم بردار دس نجنبونی کیا اسپورتیج جدید داره میاد بازار از دستت در میاد از ما گفتن بود دوست عزیز یکم هم کم تر رو ماشینا بخور تا فروشت بیشتر بشه کم بخور همیشه بخور
رامتین
۱۰ تیر ۱۳۹۶دوستان با توجه به اینکه توسان موتور 2لیتری داره و اسپرتیج 2400 و 25 اسب هم بیشتر هست، جدا از بحث ظاهر و با توجه به برابری قیمتهاشون، اسپرتیج انتخاب بهتری بشمار میاد. یکی از همکاران میخواست شاسی تا 200تومن بخره (صفر) و پیشنهاد من اسپرتیج و یا رنو کولئوس هست. بنظرتون بین این دو کدوم ارجحتره؟ (هر دو از نظر فنی خیلی شبیه ان) علاوه بر مسائل فنی به بحث خدمات هم توجه باید کرد. هر دو خودرو هم دقیقا 200 تومن هستن. (شاید گزینه های بهتر مثه اوتلندر و نیسان x-trail و… هم باشه ولی خب چون گرونترن در نظر ندارین).
اسپرتیج ++++
رنو کولئوس —-
نت
۱۰ تیر ۱۳۹۶چرا الکی تعریف این قشقایی میکنید.هیوندای سانتافه اسپرت 2018 اگر ببینید چه میگید.هیوندای سانتافه اسپرت 2018 زیباترین کراس اور جهان هست از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی و امکانات.
پوریا بزرگی
۱۱ تیر ۱۳۹۶نت جان
زیارت مقبول واقعا خوشا به این سعادت شما ما که تا حالا هیوندا سانتافه اسپرت ندیدیم سوار هم نشدیم و نروندیم ولی شما که دیدی جز بندگان برگزیده هستی باشد که رستگار شویم راستی سری بعد که سانتافه دیدی ما هم دعا کن
حمید
۱ فروردین ۱۳۹۷از نظر شما نیسان کیکس بهتره یا قشقایی در ایران و هر کدام چقدر میشه پولش