نیسان

کوچولوی زیبای نیسان: بررسی میکرا 2016 جدید

شاید باور کردن این موضوع سخت باشد اما سوپرمینی زیبایی که در تصاویر مشاهده می‌کنید نیسان میکرا است.

Nissan Micra 2016
از خطوط تیر و برجسته‌ی کناره‌ها گرفته تا سقف شناور و چراغ‌های جلو و عقب زیبا، میکرا اکنون رقیبی کامل برای فورد فیستا، فولکس‌واگن پولو و اوپل کورسا است. می‌توان گفت ظاهر و کابین این خودرو هوشمندانه‌تر از هر خودروی دیگر این کلاس طراحی شده است.

Nissan Micra 2016
با باز کردن درب جلو شاهد داشبورد دو رنگ و دوخت چرمی مصنوعی در مدل‌های بالاتر خواهید بود. در این خودرو صفحه لمسی ۷ اینچی و پلاستیک‌های پیچ‌وتاب دار در بخش بالایی داشبورد به چشم می‌خورند. این رسماً خودروی پروتوتایپ پیش‌تولیدی است اما پلاستیک‌های روی درب‌ها و داشبورد که برای ارزان‌سازی بکار رفته‌اند خیلی تغییر نخواهند کرد. هرچند احساس کلی کابین باعث می‌شود که میکرای جدید را مدلی شیک، گران‌بها و کمی اسپورت بدانید. فرمان D شکل میکرا در ایجاد حس اسپورت بودن نقش بسزایی دارد.

Nissan Micra 2016
بین نشان‌دهنده‌ها یک صفحه TFT واضح وجود و اگرچه غربیلک فرمان با وجود دکمه‌ها کمی شلوغ شده اما با وجود صندلی راننده‌ی تنظیم شونده و راحت یافتن حالت موردعلاقه‌ی خود کار سختی نیست.

Nissan Micra 2016
دستگیره‌های درب عقب از طراحی پنهانی سود می‌برند و در این بخش فضا برای یک سوپرمینی بسیار خوب است. فضای زانوها بیشتر از فضای سر است اما یک خانواده می‌تواند در میکرا راحت باشد.

فضای بار ۳۰۰ لیتری این خودرو بیشتر از فیستا و پولو است و با تاکردن صندلی‌ها این فضا بیشتر نیز می‌شود.

Nissan Micra 2016
زمانی که میکرا در ماه مارس به نمایندگی‌ها برسد شما خواهید توانست دو پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۰.۹ لیتری توربو و یا ۱.۵ لیتری دیزلی را انتخاب کنید. یک پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری تنفس طبیعی دیگر نیز در آینده در دسترس خواهد بود. این پیشرانه در مدل پایه‌ی میکرا بکار خواهد رفت تا بهای خودرو کمتر از بهای مدل پایه‌ی فیستای ۱۳۴۹۵ پوندی باشد.

Nissan Micra 2016
انتظار می‌رود خودروی حاضر در تست با پیشرانه‌ی توربو و تریم سطح بالای تکنا بهایی در حدود ۱۷ هزار پوند داشته باشد.

Nissan Micra 2016
بهای این خودرو مشابه رقبا بوده و انتظار می‌رود هزینه‌های آن نیز کم باشد. طبق انتظارات میکرای جدید بهای فروش مجدد بالا و هزینه‌های بیمه‌ای کمی خواهد داشت. نیسان ادعا می‌کند این خودرو به‌طور متوسط در هر صد کیلومتر ۵.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

نکته‌ی مهم درباره‌ی میکرای جدید آرامش و رفاه بالای آن حتی در هنگام دورهای بالای پیشرانه است. البته شما به سخت کار کردن پیشرانه نیاز خواهید داشت زیرا کارایی خودرو خیلی چشمگیر نیست. در بزرگراه‌ها میکرا ساکن بوده و همین امر به شما اجازه خواه داد تا از سیستم صوتی خیلی خوب و سفارشی Bose لذت ببرید. هرچند چیزی که میکرا فاقد آن است ریلکس بودن است. برای مقابله با فیستا نیسان خودرویی تولید کرده که خوب عمل می‌کند اما سواری سفتی دارد. البته این موضوع همیشه دیده نمی‌شود اما در بخش عقب خودرو همیشه می‌توان سفتی را در دست‌اندازها احساس نمود. سیستم تعلیق میکرا هوشمندانه طراحی شده است. کنترل سواری فعال به خوبی پیشرانه را اصلاح نموده و در عبور از دست اندازهای بزرگ‌تر ترمز را به کار می‌گیرد. سیستم کنترل اثر فعال نیز برای حفظ حالت پایدار خودرو در پیچ‌ها از نیروی ترمز استفاده می‌کند. از تجهیزات زیاد این خودرو می‌توان به جلوگیری از خروج خودرو از لاین رانندگی (برای اولین بار در این کلاس) و ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده و پایش محیطی هوشمند نیسان اشاره کرد. این میکرا است اما نه آن خودرویی که ما می‌شناختیم. مدل جدید ترکیب مناسبی از زیبایی، تکنولوژی، کیفیت و فضا را ارائه می‌دهد که پیش از این در این خودروی کوچک ندیده بودیم. البته سواری خودرو بیشتر به سمت اسپورت بودن تمایل دارد اما میکرا نشان می‌دهد که تنها نباید برای خرید شاسی بلندها به نمایندگی‌های نیسان مراجعه کرد.

مشخصات نیسان میکرا ۲۰۱۶ جدید
قیمت: 17 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 3 سیلندر ۰.۹ لیتری بنزینی
قدرت: 88 اسب بخار
گیربکس: 5 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 12.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: 175 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. KING 918

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    17 هزار پوند هم قیمت کمی نیست ….
    فقط از اون شیشه بالابر های دستی عقب میشه فهمید با چی طرفیم ……
    دیگه mvm هم که بخری یا سمند شیشه بالابر عقبش برقیه این داره پس رفت میکنه …

    1. ASTON

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (213 ديدگاه)

      این چه مسخره بازیه من KING918 رو لایک میکنم لایک نمیشه برعکس دیسلایک میشه . اتفاقا یک بار هم بیشتر کلید لایک رو نزدم کلا هیچ کلید دیگه ای رو نزدم . کلا هر کسی رو که نظز مخالف مقاله رو داده باشه اینجوریه الان که تست کردم داستان چیه؟
      این دفعه چندمه از این اتفاقها میبینم به شخصه برام مهمه

    2. AK_007

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      دوست عزیز, قیمت این ماشینا منطقه ایه و با تبدیل ارز نمیشه قیمتشو حساب کرد,
      علاوه بر این, متوسط درامد اون کشور رو با خودمون مقایسه نکنید!
      در ثانی میبینید که نوشته هم قیمت هم کلاس هاش
      البته شما ک وارد ترید

    3. آرین

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (59 ديدگاه)

      صرفاً از شیشه بالابر میشه فهمید با چی طرفیم… دوست عزیز مخالفم با نظرتون، تو این کلاس این ایراد خیلی هم نادر نیست. در عوض امکانات خودرانش که واقعا نادرِ با این قیمت… اگه وارد بشه که احتمال خیلی زیاد میشه،با آپشن متوسط و قیمت 80 تومن انتخاب خوبیه.

    4. علیرضا

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (337 ديدگاه)

      الحق که ایرانی هستیم و فقط ظاهر و آپشن ماشین مهمه،داداش سیستم صوتیشو،سیستم تعلیق،ژاپنی بودن… فقط مورد آخر دلیلیه برای برتری بر کل خودروهای چینی و …

  2. فرشاد سجادیان

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ماشین زیبا و با کیفیته اما شیشه عقب دستی، قدرت ۸۸ اسب بخار و گیربکس ۵، تو خودرویی با پایه قیمت ۱۳ هزار‌پوند، تو ذوق میزنه.

    1. Parker

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      این امکانات تو خودرویی با قیمت 25 میلیون تومن تو ذوق نمیزنه؟؟

      .

      1. datsun

        ۱۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (3944 ديدگاه)

        با سوپر مینی طرفید نه یک سوپر ماشین
        داره شتاب و حداکثر سرعت خوبی ارائه میده قدرت بیشتر واسه چی؟
        با قدرت بیشتر هم ارائه میشه باید منتظر مدل نیسمو باشی

      2. فرشاد سجادیان

        ۱۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        همه چی‌ رو‌ به هم ربط نده Parker عزیز، کسی‌ نگفت ماشین ۲۵ تومنی با این امکانات خوبه، نیسان میکرا بد.
        من خودم تو برندهای آسیایی طرفدار نیسان هستم و این حق‌ رو دارم که توقعم ازش بیشتر باشه.

        1. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          قبول دارم فرشاد عزیز.
          با احترام

          به نظر من نیسان خیلی شرکت با انصافی هست
          قیمت محصولاتش اکثرا مناسب و با ملاحظه ی جیب مشتری هست. ضمن اینکه کیفیت هم خیلی بالاست.

          اگر نیسانبگه قیمت فلان ماشین 10 دلار ، من مطمئنم با 9 دلار ضرر میکرده، وگرنه میگفت 9 دلار !!

          نیسان خیلی ملاحظه ی جیب مشتری رو داره و از ریخت و پاش در شرکت جلوگیری میکنه تا قیمت پایین بیاد

          پایین هم بیشتر توضیح دادم.

          موفق باشی مهربون.

  3. یاسین

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    چقدر نیسان خوب کار کرده تو این مدل طراحی خیلی خوب داخل و خارج ماشین تجهیزات کاربردی بخصوص که نیسان برای اولین بار سیستم کنترل خروج از لاین رو برای این کلاس گذاشته، نبود شیشه برقی عقب واقعا نقص بزرگی نیست به نظرم مزایاش خیل خوب قیمتش و ارزششو توجیه میکنه و مصرف عالی به نظرم نماینده نیسان این ماشینو هرچه زودتر بیاره ایران خیلی راحت بازاراین سگمنت رو تحت کنترل خودش میگیره

  4. Parker

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    قیمت این ماشین اصلا زیاد نیست.
    ظاهرش عالیه، کیفیتش بی نظیره، مصرفش کمه، سیستم صوتی عالی ،امنیت جان راننده و مسافران تامین میشه، صندلی ها راحت هستند و …

    دیگه چی میخوام از این بیشتر؟؟

    عالیه… اسم نیسان به تنهایی 10000 پوند ارزش داره.

    پولی که برای نیسان بدی، ریال به ریالش ارزش داره.(البته وقتی پول رو بدی به نمایندگی رسمی نیسان)

  5. یوسف

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    از میکرای زشت و خسته کننده نسل قبلی چند سال نوری جلوتره.

  6. رامین

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    از ماشین کوچیک بدم میاد. انگار قوطی کبریته
    خبری که شادم کرد اینه که بهمن خودرو میخواد نسل جدید مزدا3 را وارد کنه. به شخصه اگه زیر130تومن باشه اولین خریدارشم. زیر100تومن الان در کشور هیچی جز چینی آشغال پیدا نمیشه.

  7. حميد

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    ژاپنی ها همشون رفتند تو کار طراحی گوشه های تیز و حجمهای برجسته
    از لکسوس و تویو تا کراس اور جدید بگیر تا نیسان

    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      اتفافا خیلی ایده ی خوبیه.

      به نظر من هم این که ژاپنی ها یک سبک جدید رو در طراحیشون بوجود آوردن ، خیلی کمک میکنه که با یک نگاه این ماشین ها رو تشخیص بدی.

      سبکی که لکسوس و تویوتا و بعد ازون هم نیسان و هوندا به سمتش رفتن همون معماری اصیل ژاپنی هست.

  8. احمد

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    اگه هیوندا نبود اینا میخواستند چی طراحی کنند

  9. احمد باقری

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قیمتش زیاده، ولی انصافا طراحی خیلی قشنگی داره.

  10. فريدون

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    والا الان ۲۰۷ با نصف قیمّت این امکاناتش بیشتره .

    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      207 !!!!!

      امان از ما ایرانی ها که ماشین خودمون ، هر لگنی که باشه ، رو تا آسمون ها بالا میبریم و میکوبیم تو سر بقیه ی ماشین ها.
      منم پراید دارم
      اما
      یک رینگ این نیسان رو به کل تاریخ پژوی پول پرست نمیدم.
      اصلا خجالت میکشم اسم نیسان رو کنار پژو بیارم.

      میدونستی 15 درصد سو سالانه ی پژو مربوط به فروش ماشین هایی مثل 405 و 206 هست ؟

      1. آرمان

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (28 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز
        ضمن احترام به نظر شما، بنده نمی دونم آماری که شما در مورد سود ۱۵ درصدی پژو ارائه کردید چقدر صحت داره! ولی با اطمینان عرض می کنم اغلب قطعات خودروهای تولید داخل از محصولات بی کیفیت شرکت های چینی (نه فرانسوی!!!) و مابقی که درصد کمی را تشکیل میدهد تولید قطعه سازان داخلیه که با کیفیت بسیار پایین تامین میشه. بنابراین اگر این فرمایش شما صحت داشته باشه، بنده به شخصه بسیار خوشحال خواهم بود!!! زیرا هیچ کس نیست که کیفیت عالی سری های اولیه ۲۰۶ و ۴۰۵ و حتی پژو پرشیا که مونتاژ کامل قطعات فرانسوی بود رو از یاد برده باشه که درزمان خودش فوق العاده بود. البته ممکنه ایرانخودرو بابت تولید برند پژو مبلغی رو به صاحب برند پرداخت کنه ولی این رقم به دلیل تامین قطعات نیست.
        سپاس

    2. datsun

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3944 ديدگاه)

      کاری به خوب بودن یا نبودن پژو ندارم
      207 تو کلاس این ماشین نیست پس مقایسه اشتباهه
      بعدش شما زحمت بکش و حداقل متن رو بخون بعد دیدگاهت رو ثبت کن تو متن اشاره شده

      ((ﺍﺯ ﺗﺠﻬﯿﺰﺍﺕ ﺯﯾﺎﺩ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺧﺮﻭﺝ
      ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺯ ﻻﯾﻦ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ‏( ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﻼﺱ ‏) ﻭ ﺗﺮﻣﺰ
      ﺍﺿﻄﺮﺍﺭﯼ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﺑﺎ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻋﺎﺑﺮﺍﻥ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﻭ ﭘﺎﯾﺶ ﻣﺤﯿﻄﯽ
      ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﻧﯿﺴﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ))

  11. سیاوش

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    موتور 900 سی سی ان فکر کنم همان مال رنو کپچر و رنو کلیو باشه وقتی قیمت این دو 10900و 11500 یورو باشه قیمت 13495 پوند وسه این زیاده

    1. آرمان

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (28 ديدگاه)

      قیمت پوند و یورو حتی در بازارهای جهانی هم یکی نیست. ضمن اینکه دوست عزیزم تعرفه ورود خودرو در بازار انگلستان بیش از متوسط سایر کشورهای اروپاییست.

  12. ماسل

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    اتو اکسپرس با اغراق ازش تعریف کرده بخصوص قیافش

  13. آرمان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام
    ضمن احترام به نظر سایر عزیزان از اقشار مختلف جامعه، از تحصیل کرده تخصصی در زمینه خودرو تا مصرف کننده عام، کامنتهایی در سراسر نت مطالعه می کنم که بعضا تعجب می کنم. ندرتا افرادی را می بینم که علی رغم اینکه ممکنه تحصیلات خودرویی نداشته باشند ولی قطعا مطالعه آزاد کافی دارند و نظرات مناسبی میدهند. بنابراین خواهشی که دارم اینه که اگر می خواهید نظر مطلق و کاربردی بدید لطفا حداقل مطالعه ای هر چند کلی در زمینه سگمنتهای خودرویی، شاخص های مقایسه بین دو یا چند خودرو (که البته همگی باید در یک کلاس باشند)، المانهای برتری درطراحی، استفاده از تکنولوژی و آپشنهای برتر در نوع کلاس و غیره که حدود ۱۵ تا ۲۰ مورد است انجام بدیم تا وقتی نظری ارائه میدیم مورد استفاده سایر عزیزان قراربگیره. اگر نه مثل اینه که فرضا بنده بدون هیچ مطالعه ای بیام در مورد شاتل فضایی نظر بدم و بقیه نظرات مهندسین هوا و فضا رو زیر سوال ببرم!!! امیدوارم به جای جبهه گرفتن از نظر این برادر کوچکتون استفاده ببرید…
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا