در برخورد اول با نیسان ورسا نوت، اولین سؤالی که پیش میآید این است که چرا یک کمپانی مانند نیسان وارد عرصه خودروهای ارزانقیمت شده است؟ برای برندی که تاکسیهای شهر نیویورک را میسازد، مدلهای GT-R با قدرت ۵۴۵ اسببخار و لیف الکتریکی نیز هر کدام یک بحران ایجاد کردهاند. با این حال، هر کدام از این مدلها، حداقل برای مقصودی خاص، طراحی شدهاند. در مقابل، ورسا، یک خودروی با قیمت پایین و ۱۴ هزار دلاری است که میتوان از امکاناتی که در آن وجود ندارد، یک لیست بلند بالا تهیه کرد؛ امّا این معرفی نیسا ورسا نوت است و باید هم از تصاویر این مدل استفاده کرد و هم ویژگیهای آن را توضیح داد، جایی که طراحی جدید بدنه پنج در نیسان، یکی از نکات قابل توجه در ورسا نوت است.
مانند ورسا سدان، ورسا نوت نیز از یک موتور ۱/۶ لیتری inline-four بهره میبرد که ۱۰۹ اسببخار قدرت و ۱۴۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. تنها سیستم گیربکس ارائه شده در تریم S، یک سیستم پنج دنده دستی است. با وجود عنوان S، قیمت این مدل پایه، میتواند باعث شگفتی شود. البته این قیمت، باعث میشود که چند سالی نیز به عقب برگردیم. از دو دهه پیش، قفل درها به صورت اتوماتیک و حتی با یک سیستم مرکزی کنترل میشده است، امّا در ورسا نوت کنونی از این خبرها نیست. البته شیشهها هم به صورت دستی بالا و پایین میروند. ولی حداقل سیستم تنظیم دمای داخل کابین، استاندارد است. مشخصه اصلی ورسا نوت، روشی زیرکانه برای پنهان کردن کمربندها در صندلیهای عقب است؛ جایی که یک جای خالی در تریم پلاستیک برای قفل کمربند در نظر گرفته شده است. البته در هر صورت، تریم پلاستیک، حالت خوشایندی نیست. امکانات پایین ورسا نوت، ممکن است با شرایط خوب رانندگی به فراموشی سپرده شود. سیستم تعلیق نرم و کنترل فرمان که باید برای نگه داشتن خودرو در مسیر، دقت زیادی به خرج داد، هیجان مناسبی در سواری با ورسا نوت پدید آورده است. همچنین، سیستم گیربکس دستی نیز به این شرایط رانندگی، افزوده است. امّا بعضی موارد را نمیتوان ناگفته گذاشت. خودروی تست شده، یکی از کندترین خودروهایی بود که بررسی شده بود، صدای زیادی تولید میکرد و کنترل آن در پیچها بسیار مشکل بود. البته یک خودروی بسیار خوب برای افراد کمبضاعت خواهد بود البته در این وضعیت، خرید مدلهایی مانند هوندا فیت و دیگر خودروهای دستدوم میتواند به عنوان گزینههای دیگر، مطرح شود. با این حال، اگر واقعاً به این مدل علاقهمند باشید و در همین حال، بخواهید از آپشنهایی برای امکانات بهتر در آن استفاده کنید، نیسان مواردی را برای مشتریان در نظر گرفته است. تریم S پلاس با صرف ۱۲۵۰ دلار دیگر، سیستم گیربکس CVT را در اختیار شما قرار خواهد داد. تریم SV قیمت نیسان ورسا نوت ۲۰۱۴ را به ۱۶ هزار و ۸۰۰ دلار میرساند. در این تریم، امکانات لوکسی نظیر سیستم کنترل قفل درها و شیشهها در دسترس قرار میگیرد. همچنین با تریم SL Tech با صرف مبلغی در مجموع نزدیک به ۲۰ هزار دلار، یک ورسا نوت خواهید داشت که از سیستمهایی پیشرفته مانند مونیتورینگ پیرامونی و سیستم ارسال پیام هندزفری استفاده میکند. خودرویی که در این بررسی استفاده شد، مدل پایه ورسا نوت ۲۰۱۴ بوده که ۱۴۸۰۰ دلار قیمت داشت.مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، پنج در واگن.
- قیمت مدل تست: ۱۴۸۰۰ دلار(قیمت پایه: ۱۴۸۰۰ دلار)
- نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی پورت انژکتور.
- گنجایش: ۱۵۹۸ سیسی.
- قدرت: ۱۰۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۱۴۵/۰۷ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: پنج دنده دستی.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۶۰ متر.
- طول ماشین: ۴/۱۴ متر.
- عرض: ۱/۶۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۵۴ متر.
- وزن کلی: ۱۰۹۵ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۳۰/۴ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۸ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: گیربکس دستی:۱۷/۱ ثانیه با سرعت ۱۳۰/۳ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۱۸۳/۴ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۵/۱۷ متر.
- نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۷۶ g.
مصرف سوخت:
- سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۸/۷۱ لیتر در شهر و ۶/۵۳ لیتر در بزرگراه
- مصرف سوخت در تست: ۸/۴ لیتر در صد کیلومتر.
علی...
۱۵ دی ۱۳۹۲این ماشین با دلاری 3000 تومان میوفته 45 میلیون بابا می ارزه واردکنید تا 50 تا هم خوبه وقتی یک پرشیا رو میدن 40 میلیون
فرامرز
۱۵ دی ۱۳۹۲پس جیب گمرک و دلال با چی پر بشه!
آره میتونیم مثل تندر خودمون تولید کنیم و بفروشیم ۵۰ تا ۶۰ میلیون اما همین یه کیفیت ناقصی که داره هم خراب میکنیم
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۵ دی ۱۳۹۲درود.
اگه سایپا بیاد اینو کیفیتش رو در حد پراید بزنه و مدل پایه را انتخاب
بکنه ، با توجه بع نداشتن قفل مرکزی و شیشه بالابر برقی ، قیمتش باید از
پراید کمتر در بیاد.
((( ایران و المان )))
zondar
۱۵ دی ۱۳۹۲F.A
Yaris 14.430 دلاری و هوندا fit 15.425 دلاری:لایک
نیسان ورسا:دیسلایک
زیگما
۱۵ دی ۱۳۹۲1.دستگیره های درش مثل درباز کن کنسرو میمونه :|
2.موتورش وایلاس….
3.نیسان خاک عالم بر سرت
4.اینم شد ماشین؟
5.خودروی برای آدم های فقیز میخوای بسازی یه نگاهی به فیستا و یاریس و سونیک بکن
6.این از اون ماشین های ت**ی هست که فقط تو آسیا و خود ژاپن میشه فروخت!
7.طراحی خارجیش خوبه
8.فضای صندوق عقب کمه
9. صفر تا صدش خوبه
10.فضای پا برای سرنشینان عقب مناسبه.
sahand
۱۵ دی ۱۳۹۲من از طرف کل تیم پدال,مخاطبین سایت و کلا همه از شما تشکر میکنم که مزایا و معایب این ماشینو برا ما لیست کردین,واقعا از نظر فوق کارشناسانه شما استفاده کردیم!
اوووووووووووو,راستی یه سوال استاد,(موتورش وایلاس…)یعنی چی؟
زیگما
۱۵ دی ۱۳۹۲برات متاسفم.سعی کردم دانسته هامو به اشتراک بذارم. نمیدونستم به خاطر غلط املایی داشتن روی شخصیت آدما قضاوت میکنی.دوستان هم کم لطفی نکردن و با لایک هاشون نشون دادن چقدر […]متاسفانه.
در هر حال اینجا یه سایت تخصصی خودرو هست و مثل همیشه بحث دیگری با شما ندارم!
arash1354
۱۵ دی ۱۳۹۲دوست عزیز هر کس که به شما منفی داده شایسته این الفاظ نیست . من مدتهاست نظرات خوب شما را مطالعه میکردم . از شما انتظار سعه صدر بیشتری داشتم . موفق باشی
sahand
۱۵ دی ۱۳۹۲در هر حال اینجا یه سایت تخصصی خودرو هست!
سعی کردم دانسته هامو به اشتراک بذارم!
.
.
پس اینا چیه:
3.نیسان خاک عالم بر سرت
4.اینم شد ماشین؟
من هیچ قضاوتی راجع به شما نکردم,ولی فکر نمیکننم به قول خودت تو یه سایت تخصصی خودرو جای هر هر حرفی باشه.
در مورد غلط املایی هم,بله,عذر میخوام.
زیگما
۱۶ دی ۱۳۹۲اینها تعابیری هستن که وقتی یه ماشین ضعیف طراحی و مهندسی شده به کار میبردن باسواد! شما به جای اینکه از حرفای من ایراد بگیری برو یه کم آرایه های ادبی رو بخون.
با سواد وقتی من میگم این ماشین آشغاله آیا واقعا منظورم زباله هست؟نخیر .بلکه منظور ضعف در خودرو هست.برات متاسفم.بیسواد!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۵ دی ۱۳۹۲ولی در کل ماشین بدی نیست.
ولی مصرفش نسبت جثه و حجمش زیاده.
زیاد به درد شهرم نمیخوره.
ولی ما همینشم نداریم.
((( ایران و المان )))
a-x1
۱۵ دی ۱۳۹۲شما این متن رو ترجمه کردین!! و از دید و زبان یک آمریکایی!! بهتر بود بجای ترجمه نق زدن ها می نوشتید: این خودرو در آمریکا در پایین ترین سطح قرار دارد، اما در ایران از تمام خودرو های داخلی(و چینی) خیلی خیلی بهتر بهتر می باشد، ایمن تر، پر شتاب تر، کم مصرف تر، زیبا تر و به روز تر و رانندگی راحت تر و خیالی آسوده تر حتی نسبت به خودروی ملی!! ما …
50
۱۵ دی ۱۳۹۲شتابش با جنسیس کوپه زیاد فرقی نداره — کلا نیسان تو کاره شتابه
مصطفی
۱۵ دی ۱۳۹۲این بهتره (لایک)
پیکانتو یا i20 (دیسلایک)
ali
۱۵ دی ۱۳۹۲14800دلار!!!!بابا اینو با تویوتا GT86 مقایسه کنید،اون دربرابر این سلطانه،قیافشم چنگی به دل نمیزنه.GT86قیمت پایش 16000 دلاره.فکر کنم همین جاهاست که فرق بین دوتا شرکت مشخص میشه.
زیگما
۱۵ دی ۱۳۹۲بازم یه حرف اششتباه یا دروغ
این خودرو در امریکا توسط تویوتا عرضه نمیشه بلکه توسط دو برند سایون و سوبارو عرضه میشه .که قیمتش در هر دو شرکت از 25 هزار دلار شروع میشه!
تازه قیمت این خودرو در بریتانیا 24 هزار پونده .یعنی 39 هزار دلار!
arash1354
۱۵ دی ۱۳۹۲خودرو فقرا!
پس ماشینای ما چی هستن !!!
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۱۵ دی ۱۳۹۲طراحیش یه چندسالی عقبه،2014 که هیچی کلا به ماشین های 1995تا2005 نیسان شبیهه…
Hooman
۱۵ دی ۱۳۹۲خوشمان نیامد…
zondar
۱۵ دی ۱۳۹۲F.A
………
یاریس رو به این ترجیح میدم ،
کلاسش مهم نیست که کوچکتر باشه یا بزرگتر قیمت یاریس .14.430 دلاری در تیپ پایه.
هیوندای accent 14.645 دلار
هوندا fit 15.425 دلار .و…
zondar
۱۵ دی ۱۳۹۲F.A
البته منظورم accent هاچبک بود
محسن.د
۱۵ دی ۱۳۹۲آخه این چیه که بخواد بررسی تخصصی بشه! البته میدونم از ماشینهای ایرانی بهتره!
رهام
۱۶ دی ۱۳۹۲میگم هیچی نداره ولی خوب عوضش نیسانه میدونی تا حداقل 5سال خراب نمیشه
مصطفی
۱۹ دی ۱۳۹۲ماشین تا 1800 باید دنده ایی باشه بنظرم نیسان تو موتور و گیبرکس واقعا عالی کار میکنه
بنده خدا
۲۰ دی ۱۳۹۲سلام.عجیب…پیشرانه1600گشتاور145شتاب9.5:لطفا دقت کنین ماکسیما اتومات شتابش9.5…البته وزن این کجا و وزن اون کجا…یه200 یا 300کیلویی اختلاف وزن…الان موتورtu5وموتور تندر1.6هستن…نیسان از نظر فن آوری پیشرانه با یه حساب سر انگشتی از این دو مدل 206وتندر سرتره…نمیدونم حتما مدل جدید تندر و208خیلی بهتر شدن…حتما….مصرف208الان3.2در صد کیلومتره….ولی موتور این نیسان نسبت به206 و تندر ما راندمان بهتری داره….گشتاور145با109اسب وشتاب9.5ماکسیمااتومات…من عاشق شتابم…سرعت فقط110تا…
بنده خدا
۲۰ دی ۱۳۹۲راستی یه مقدار دقت تو حجم این ماشین و شراکت رنو نیسان شما رو یاد چی میندازه……….احسنت:پلت فرم تندر…حجم قوطی شکل موتور ارتقا یافته…رنو نیسان
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲بد بنظر نمیاد………
علی
۱۰ آبان ۱۳۹۳من اینو تو کانادا تو کمپانی نیسان از نزدیک دیدم و با مدلهای هم رنج قیمتی خودش و هم تیپ خودش در کمپانی های مختلف مقایسه کردم . واقعا” عالی و از تمامشون سر هست و بزودی اگر خدا بخواد یکیشو میگیرم . بنظرم طراحیش فوق العادس .
محسن
۲۰ اسفند ۱۳۹۳این خوبه….این خوبه !ولی بدرد نمیخوره در کل نظری ندارم !!!!!!!!!!
only mclaren mp4