نیسان GT-R به حدی قدیمی است که وقتی در سال ۲۰۰۸ معرفی شد مک لارن با آن چیزی که الان هست فرسنگها فاصله داشت! این روزها مک لارن دو جایگزین عالی برای سوپرکار نیسان یعنی 570S و 720S را به همراه طیف وسیعی از هایپرکارها و گرندتوررها عرضه میکند؛ اما GT-R طی این سالها به ندرت بهبود یافته است.
اما نیسان GT-R هنوز هم فاکتورهای دوستداشتنی زیادی داشته و این موضوع درباره نسخه پیست محور نیسمو که آن را تست کردهایم بسیار صدق میکند. این خودرو بیش از ۶ سال پیش معرفی شده و از قدرت بیشتر، آئرودینامیک بهتر و کابینی مدرنتر سود میبرد. علیرغم سن بالایی که نیسمو دارد پرفورمنس این خودرو قابلتوجه میباشد.
ما مشکل چندانی در تواناییهای نیسمو ندیدهایم اما قیمت آن بسیار جای بحث دارد. این خودرو قیمت ۱۴۹ هزار دلاری داشته و پس از گذشت ۶ سال و اندکی بهروزرسانی قیمتش به ۲۱۰ هزار دلار رسیده است! با این پول شما میتوانید خودروهای زیادی بخرید و تنها زمانی GT-R نیسمو را انتخاب خواهید کرد که واقعاً دوستدار چیزهای نوستالژیک باشید!
نیسمو برای سال ۲۰۲۰ تغییرات بصری چندانی نداشته است. از جمله بهروزرسانیهای ظاهری این خودرو میتوان به کاپوت فیبر کربنی جدید، ورودیهای هوای بزرگتر و… همین! ورودیهای هوای بزرگتر باعث میشوند ترمزهای برمبوی کربن سرامیکی بهتر خنک شوند و کاپوت نیز از مدل سال پیش به این خودرو راه یافته و چند کیلویی از وزن خودرو کاسته است. GT-R نیسمو با وزن ۱۷۵۳ کیلوگرمی سبکترین عضو این خانواده محسوب میشود.
اگرچه وجود ورودیهای هوا، قطعات فیبر کربنی و ترمزهای گیراتر باعث شدهاند نیسمو خودرویی برای پیست باشد اما از طرف دیگر اصلاً مناسب جادههای عمومی نیست. بال فیبر کربنی بزرگ باعث شده پنجره عقب تقریباً بیفایده باشد هرچند یک دوربین خوب برای دیدن عقب وجود دارد. دیفیوزرها و رکابهای جانبی نیز باعث میشوند عبور از دستاندازها و سرعتگیرها به یک کابوس تبدیل شود. با اینکه ارتفاع GT-R به اندازه برخی سوپرکارها به زمین نزدیک نیست اما بههرحال کف خودرو به پارکینگها گیر خواهد کرد. حداقل خوبی نیسمو این است که با توجه به ویژگیهای خود قابلشناسایی بوده و نمیتوان آن را در جاده نادیده گرفت.
سوپرکار نیسان از نظر کابین هم خیلی مدرن نیست. در سال ۲۰۱۶ بهروزرسانی این خودرو باعث بهبود ارگونومی و اضافه شدن صفحه لمسی ۸ اینچی و اپل کارپلی به کابین شد اما برخی ویژگیها بر عمر بالای ۱۰ سال این خودرو تأکید دارند که از جمله آنها میتوان به پشت آمپرهای آنالوگ با زمینه نارنجی اشاره کرد. دکمهها نیز ارزان و از مد افتاده به نظر میرسند و خبری از ویژگیهای ایمنی فعال نیست. تنها چیزی که بهصورت استاندارد وجود داشته و الزام قانونی دارد دوربین دندهعقب است.
اما وقتی خودرو به راه بیفتد تمامی این موارد را فراموش خواهید کرد. حتی پس از گذشت یک دهه نیز GT-R شما را در صندلیهای ریکارو میفشارد. این خودرو به اندازه 720S وحشی نیست اما فوقالعاده سریع است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی نیسمو به توربوهای بزرگتر مدل مسابقهای GT3 مجهز شده و حالا قدرت ۶۰۰ اسبی و گشتاور ۶۵۲ نیوتون متری تولید میکند. به این ترتیب قدرت این خودرو نسبت به مدل استاندارد ۳۵ اسب بخار بیشتر شده است.
اگر از سیستم لانچ کنترل استفاده کنید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیهای را ثبت خواهید کرد. البته ما روش سنتیتر پدال گاز را انتخاب کرده و اگرچه توربوهای جدید از مدل مسابقهای گرفته شدهاند اما تا دور زیر ۳ هزار تقریباً خبری از پاسخ نیست. اینجاست که بخش اعظم سن بالای GT-R به چشم میآید.
اما زمانی که خودرو به راه افتاد پاسخ قابلتوجهی را خواهید دید. پس از دور ۳ هزار همان چیزی میشود که انتظارش را داریم. دقیقاً ۶۰۰ اسب بخار پیشرانه از طریق لاستیکهای SP اسپورت مکس دانلوپ به کف جاده منتقل میشود. اگرچه صدای تولیدی پیشرانه ترکیبی از صدای برگ روب و سوت میباشد اما فشاری که بهصورت و شانههای شما وارد میشود باعث خواهد شد این صداها را از یاد ببرید.
گیربکس خودرو همان نسخه ۶ سرعته دوکلاچه پیشین بوده و تنها برخی بازنگریها برای تعویضهای سریعتر را داشته است؛ و بله گیربکس هم سریع است. حتی بدون استفاده از پدالها نیز تعویضهای عالیای را شاهد خواهید بود. در حالت R همهچیز خشنتر میشود.
GT-R نیسمو در پیچها سرعت استثنایی داشته و فرمان سبک آن باعث میشود گودزیلا در برابر برخی همکلاسیهای مدرنتر قد علم کند. نیسان سیستم تعلیق این سوپرکار را کمی سفت تر کرده است. دامپرها ۲۰ درصد سفت تر شده ولی تأثیر منفی روی چابکی خودرو دیده نمیشود. در واقع حتی پس از گذشت ۱۰ سال GT-R نیسمو یک هیولای قاطع است.
اینجا نمیتوان شوخی کرد! نیسان GT-R نیسمو ۲۱۰۷۴۰ دلار قیمت میخورد. این قیمتی گزاف برای خودرویی است که تنها چند کیلوگرم سبکتر و چند اسب بخار قویتر از نسخه استاندارد میباشد. GT-R پریمیوم استاندارد بهای ۱۱۳۵۴۰ دلاری داشته و در مقابل این نیسموست که خودرویی گرانتر و از مد افتاده به ویژه در برابر سیلی از گزینههای مدرن و مناسبتر به نظر میرسد؛ اما نیسمو چیزهای دوستداشتنی زیادی دارد که باعث میشود این خودرو را از لیست خرید حذف نکنیم.
GT-R نیسمو عصیان گر به نظر میرسد. زیبا نه، عصیان گر! این خودرو وقتی سرعت گرفت به شدت جذاب میشود و راحتی بالایی هم داشته و میتواند پیچها را به راحتی طی کند. کابین خودرو مدرن نیست و صدای تولیدی اگزوز هم چندان جالب به نظر نمیرسد اما حس رانندگیای که در GT-R نیسمو تجربه خواهید کرد بسیار خاص است. حالا تصمیم با شماست که آیا این “حس” ارزش قیمت بالا را دارد یا خیر…
مشخصات نیسان GT-R نیسمو ۲۰۲۰
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 600 اسب بخار/۶۵۲ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 2.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 330 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت ترکیبی: 14.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
- قیمت پایه: 210740 دلار
- قیمت مدل تست شده: 212960 دلار
مهراد
۲۶ فروردین ۱۳۹۹در خوب بودن GTR شکی نیست ولی اصلا 200000 دلار نمیارزه
انگار نیسان هر چی ضرر داده میخواد با فروش جی تی آر جبران کنه
با وضعیت فعلی دنیا و اقتصاد پسا کرونا از این ماشین مافوق تکراری با این قیمت 10 تا دونه هم نمیفروشه
سورنا
۲۶ فروردین ۱۳۹۹ربطی به اقتصاد پساکرونا نداره کلا با این قیمت خیلی باید بی عقل باشه کسی که مثلا پورش ۹۱۱ و لامبو و فراری و … حتی نسخه های ضعیفشون یا حتی کارکردشون با این قیمتارو ول کنه اینو بگیره
Me
۲۶ فروردین ۱۳۹۹اومدم کامنت بزارم دیدم هر ۳ تا جمله که تو ذهنم بود رو نوشتی??
مهراد
۲۶ فروردین ۱۳۹۹مخلصیم ?✌️
zeg
۲۶ فروردین ۱۳۹۹نمی ارزه
رزیتا
۲۶ فروردین ۱۳۹۹این مدلم به نسلای قدیمی ترش شباهتای زیادی داره ولی من این خبرو که خوندم اینجوری استدلال کردم که طبق گفته سایت پدال تو این خبر ، نیسان GT-R مدل 2021 در قبال افزایش قیمت تو این مدل از نیسان تواناییای این ماشینو هم افزایش داده
GERMANY
۲۶ فروردین ۱۳۹۹ماشین تو دل برو ای هستش.?
ایمان
۲۶ فروردین ۱۳۹۹مثل همیشه دوست داشتنی و قابل احترام
البته مدل نیسمو شتاب ۲.۷ با لانچ کنترل رو ثبت کرده
ایمان
۲۶ فروردین ۱۳۹۹اگه قرار به تیونینگ کردن این ماشین باشه
بهترین گزینه AMS پرفورمنس هست
یکی از بهترین تیونرهای دنیا
کارش حرف نداره ??
MOHAMAD.n.r
۲۶ فروردین ۱۳۹۹راستش اگه من باشم مدل معمولی رو میخرم و با باقی پول تقویتش میکنم و یدونه گودزیلای واقعی از توش میکشم بیرون.
فیلی از GTR تقویت شده در یوتیوب دیدم که ۳۳۰۰ اسب بخار قدرت داشت و پرواز میکرد. البته برای من ۱۰۰۰ اسب هم کافیه و راضیم?????
Malt hill
۲۶ فروردین ۱۳۹۹منم به این فکر می کردم ??
Alireza
۲۶ فروردین ۱۳۹۹با اینکه خیلی میخوامش، ولی خیلی از gt3 Rs و amg gtr گرون تره، اگه بحث علاقه رو در نظر نگیریم، کدومش انتخاب بهتریه؟
سینا BMW
۲۶ فروردین ۱۳۹۹نمی دونم چرا یه زمانی قیمت GT-R صد و چهل هزار دلار بود الان شده ۲۰۰ هزار دلار !
با اینکه این نسخه ی نیسمو هست ولی قیمت مدل های معمولی هم فوق العاده بالاست.
datsun
۲۶ فروردین ۱۳۹۹قیمت مدل پایه ۱۰۰ هزار دلاره
MOHAMAD.n.r
۲۶ فروردین ۱۳۹۹شاید قیمت به پوند بوده.
چون قیمت نیسمو به پوند تقریبا برابر ۱۴۰ هزار هست(فکر کنم ۱۴۴ هزار پوند).
Hadi
۲۶ فروردین ۱۳۹۹گودزیلای پیر ولی قدرتمند…
Khosrow
۲۶ فروردین ۱۳۹۹غیر از رینگاش همه چیش مشکی باشه میشه رو غیر از موتورش هم حساب کرد ..
شاهین
۲۶ فروردین ۱۳۹۹دیگه نمیرزه با 200 تا میشه خیلی بهتر خرید مثل پورشه های جدید
Saeed13r8
۲۶ فروردین ۱۳۹۹با این قیمت من ائودی R8 رو بهش ترجیح میدم
OMID
۲۶ فروردین ۱۳۹۹میارزه
نسخه پایه رو تیون کنی و ازش قاتل سوپر اسپورت بسازی
NAVID۰۰۹۸
۲۶ فروردین ۱۳۹۹عملکردش بینظیره ولی به چه قیمتی ، به قیمت حدود ۱۲ سال ساخت .
امیدوارم نیسان یه مدریتی در پیش بگیره تا وضعی نشه که نتوانند کنترلش کنید .
قیمتش بالاست اما مطمئناً اگر نسل جدید بیاد بخاطر ۱۲ سال نیاز به تغییرات اساسی داره و مطمئناً قیمتش بسیار بالاتر میره که شاید وضعیتی تو مایههای آکورا nsx براش پیش بیاد و قیمت بالا جلوی فروشش را بگیره .
برای همینه که میگم تویوتا سوپرا با این قیمت بسیار ارزنده شده ، و اگر کمک bmw نبود ، الان سوپرایی بالای ۱۵۰هزار دلار داشتیم .
datsun
۲۶ فروردین ۱۳۹۹نوید قیمت مدل پایه ۱۰۰ هزار دلار از نظر شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت با مدل نیسمو تقریبا یکیه ولی نیسمو اصلاح شده واسه پیست به خاطر همین گرونه
NAVID۰۰۹۸
۲۶ فروردین ۱۳۹۹datsun عزیز
نسخه پایه فکر کنم از ۱۱۹ هزارتا شروع میشه .
این خودرو ۱۲ سال پیش ساخته شده که مطمئناً نسل جدیدش گرانتر در میاد بخاطر تکنولوژیهای ساخت جدید ، شک نکنید .
datsun
۲۶ فروردین ۱۳۹۹بله نیسمو از گذشته محصولاتش گرون تر بوده مثلا اسکای لاین gtr r34 z tuen قیمت ۱۲۷ هزار دلار هم رسید ولی عملکرد سوپر ماشینهای فعلی رو داشت کلا از زمان خودش جلو تر بود.
Farzad
۲۶ فروردین ۱۳۹۹نیسان gtr خیلی دوست داشتنیه اما وقتی به رقیب هاش نگاه میکنی … !
میگی خداحافظ گودزیلا ?
رامتین
۲۶ فروردین ۱۳۹۹اصلا متوجه نمیشم چرا تغییر نسل نمیده این GTR?! خیلی آش دهن سوزی هم نیست در مقایسه با قیمتش. با این پول میشه 3 تا شورلت کوروت خرید. البته من خودم با این پول مکلارن 570GT میخریدم.
میلاد
۲۶ فروردین ۱۳۹۹حیفم میاد میبینم گرد پیری رو چهرش نشسته
رو نمایی شده بود خدای هندلینگ بود
هنوزم هست
فقط نمیدونم چرا نیسان اپشن اندر استیر عمدی رو واسش نمیذاره؟
Infinite
۲۶ فروردین ۱۳۹۹یه فانتزی که با این ماشین دارم (با این که هیچوقت تو بالای لیست مورد علاقههام نبوده) این هست که با این گودزیلای پیر سفید توی یک شب بارونی توی پیست فرمول یک سنگاپور(Marina Bay Street Circuit)، با کلی رقیب یه مسابقه هیجان انگیز بدم! ???
روزی که نسل جدید این گودزیلای ژاپنی رونمایی بشه روز مهمی خواهد بود…
samurai
۲۶ فروردین ۱۳۹۹و با تشکر از ایزومی شیویا :))
datsun
۲۶ فروردین ۱۳۹۹handbuilt by Takumi
(دستساز ساخته شده توسط ایزومی شیویا)??
علیرضا
۲۶ فروردین ۱۳۹۹درسته یه زمانی شاخ همه رو شکوند ولی دیگه. ارزش خرید نداره . ۲۰۰ هزارتا خیلیه براش .
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۹بهترین کار اینه نسخه پایه رو بخری بدی به یه کاربلد تیونر یه هیولا بسازه ازش
joojoo
۲۷ فروردین ۱۳۹۹با دویست هزار دلار…..طرف میگه خب میخوام یه ماشین دویست هزارتایی بخرم….چرا پورشه911 توربوs نخرم؟چرا مکلارن600lt نخرم….طبیعیه ک خیلیا سمتش نرن….توی پورشه و مکلارن همه چی در بهینه ترین حالت خودش تنظیم شده……جفتشون هم فوق العاده رام و سر به راهن…..ولی سوال اینجاست….چرا یکی باید پورشه رو به مکلارن ترجیح بده؟؟جفتشون از نظر پرفورمنس و عملکرد توی خط صاف و پیست توی یه رده ان. و فرق خاصی ندارن…تجربه ی رانندگی با جفتشون کاملا راهوار….چه چیزی جز برند باعث میشه ک پورشه دست برتر رو داشته باشه؟؟؟هیچ چیز….
ولی در مورد نیسان اینطور نیست…نیسان همه ی پارامتراش بهینه شده در بالاترین سطح ممکن نیست….یه جاهایی نقص داره..یه جاهایی قویتر از رقباست….و در مجموع یه حس رانندگی جدا به رانندش میده….شاید بهترین حس ممکن نباشه….ولی یونیک و خاصه….و برای همینم هنوز فروش میره…هرچند کم…..خودروهایی مثل نیسان GTR….. فوردGT و خودروهای دو در لامبورگینی(اونتادور و اوراکان) هیچ وقت بالاترین سطح دینامیک رانندگی رو ارائه ندادن…..در عوض احساسی رو به راننده انتقال میدن…ک راننده فورا میفهمه پشت چه ماشینی نشسته….راه این شرکتا….با شرکتایی مثل فراری و پورشه و مکلارن (و توی یه لول پایین تر ب ام و)متفاوته……توی این شرکتا بالاتر لزوما بهتر نیست…..
این شرکتا…به مشتری میگن تو یه لامبورگینی میخوای؟؟بیا اینم یه لامبورگینی….وحشی و خشن…اسفالتو واست گاز میزنه…راست کار خودته…..تو یه نیسان جی تی آر میخوای؟؟؟بیا اینم یه گودزیلا…تو فورد جی تی میخوای؟؟بیا اینم تجربه ی لمانز داخل شهر…..در حالی ک توی شرکتایی مثل فراری…..پورشه و مکلارن…میگن تو ماشین خوب میخوای؟؟؟بیا واست 488 داریم…بیا واست 720S داریم…بیا واست 911GT2RS داریم….ببین….فراری از مکلارن و پورشه بهتره..چون توی پیست سریعتر از مکلارنه…تمام جوایز رو هم برده…توربوش هم برخلاف پورشه ذره ای لگ نداره…..ببین مکلارن بهتر از فراری و پورشست…..چون سریعترین تایم درگ رو داره….ببین پورشه بهتر از فراریه…چون توی نوربرگرینگ سریع تر از همه بوده(البته به استثنای اونتادور کبیر)…..
دوتا فلسفه ی متفاوت…..که هرکدوم خواهان خودشو داره…..من از سبک فکر دوم خوشم میاد….و برای همین لامبورگینی رو از فراری بهتر میدونم…فورد GT رو هم از مکلارن 720s…..و نیسان GTR نیسمو رو هم یه سرو گردن بالاتر از مکلارن 600lt
یکیم براش برفورمنس بهینه مهمتره….میره سراغ فراری و پورشه و مکلارن(طبق علاقش به برند)
ولی….مشکلی ک هست….اینه ک داره القا میشه سبک فکر دومی غلطه…..
اینجا میان به صورت عکس نقیض به مخاطب القا میکنن ک این “حس” 200 هزار دلار نمیارزه
توی یه مقاله ی دیگه میان میگن اوراکان اندازه ی 488 رام و توی دست نیست پس فراری بهتره….
یه جای دیگه میگن فوردGT خوبه ولی اعدادش به اندازه ی قیمتش خوب نیستن
چرا سعی میکنید سلیقه ها مهندسی بشه؟؟؟اگه قرار بود فورد GT همین رویه رو پیش بگیره….اونوقت چه فرقی با یه فراری داشت؟؟هیچی…فقط فراری به خاطر سابقه ی ذهنی توی خریدارا…دست فورد جی تی رو از پشت میبست….
یا لامبورگینی همینطور….یا نیسان جی تی آر همینطور…
car fan
۳۰ فروردین ۱۳۹۹قطعا ماشین فوق العاده ای هستش که که هرکسی رو جذب خودش میکنه … ولی یکم گرونه که البته برای ماشین خاصی مثل این عادیه… همونطور که پورشه 911 همین قیمته
علی آرین
۱۸ شهریور ۱۳۹۹زمانی ک تازه اومده بود توی درگ تونست شاخ ماشینای گرون تر و بزرگ تر از خودشو بشکنه ولی امروز هیچ چیزی واسه عرضه کردن نداره !
توی خط مستقیم ، پیست ، راحتی ، هندلینگ و …. کلی ماشین بهتر از جی تی آر با قیمت کمتر وجود داره . مثلا کوروت زد آر 1 اینو توی تک تک ایتم ها شکست میده ، هشتاد هزار دلار ارزون تر هم هست .
نیسان بهتره به فکر یک تغییر اساسی باشه