اولین تجربه رانندگی ما از نسل جدید نیسان لیف تنها به تست مدل پیش تولیدی (پروتوتایپ) محدود بود اما توانستیم در تأسیسات تست نیسان در توچیگی ژاپن تخمینی مناسب از دینامیک و قوای محرکه لیف جدید کسب کنیم.
پیشرانه خودرو سرزنده احساس شده و شتاب گیری نرمی دارد. تنها صدایی که در زمان شتاب گیری خواهید شنید نالهای خاص است. وجود قدرت اضافی کاملاً واضح بوده اما موضوع جالبتر درباره نسل جدید لیف تکامل رانندگی به لطف ویژگی جدید این خودرو یعنی e-Pedal است.
اگرچه عادت کردن به این سیستم کمی زمان میبرد اما زمانی که توانستید سطح کاهش سرعت ترمزهای احیا شونده در این حالت را به دست آورید به سرعت حس طبیعی e-Pedal را در کسب خواهید کرد. این سیستم بهتر از بهکارگیری ترمزها است زیرا پدال ترمز احساس نرمی دارد. البته انتقال بین ترمز احیا شونده و ترمز سنتی هنوز هم کمی غریب مینماید.
برخلاف چیزی که مهندسان نیسان تلاش داشته اند به ما بقبولانند، سواری نسل جدید لیف هنوز هم عاطفی نیست زیرا سیستم فرمان خودرو سست و مبهم عمل میکند. با این وجود، فرمان خودرو با توجه به وزن باتری هایی که در بخش پایینی شاسی قرار گرفته اند چابک نشان می دهد.
گفته شده که نسخههای اروپایی نیسان لیف جدید هنوز هم سفتتر و حتی چابکتر خواهند بود اما سواری نسل جدید اگرچه نسبت به نسل قبلی نرم تر احساس میشود اما هنوز هم کمی خشک بوده و باید اذعان کرد در جادهای که تست کردیم با وجود دست اندازها کمی ناهنجاری نشان داد. اگرچه خودرو این رفتار را داشت اما در پیچ های معمولی کنترل بیشتری را به نمایش گذاشت.
بهبودهای صورت گرفته در زمینه رفاه و آسایش سرنشینان حتی در این نسخه پیش تولیدی به سرعت ظاهر میشوند. صدای جاده را میتوان شنید اما این صدا تنها بخاطر سرکوب خوب دیگر صداها و فقدان صدای موتور و اگزوز به گوش میرسد.
منبع: autoexpress
aston martin
۳ مهر ۱۳۹۶شارژ کردن خودروهای برقی حتی در قلب اروپا هم مکافاته
alireza
۱۴ مهر ۱۳۹۶مقاله خیلی خوبی بود بود اما بسیار حوصله سر بر مقاله ها باید جنجالی باشه رقابت باشه نه این طور