پس از پشت سر گذاشتن سالهایی ناخوشایند، نیسان به دنبال بازگشت است. این خودروساز ژاپنی میخواهد مشکلات زیادی را که پس از بازداشت کارلوس گوسن رخ داد حل نماید. خبر جدید رویترز پرده از برنامهی جدید نیسان برای تمرکز روی سه بازار عمده شامل آمریکا، چین و ژاپن برمیدارد. این برند به دنبال اعلام نقشه راه جدید خود در ۲۸ می است.
طبق شنیدهها این برنامه شامل گسترش همکاری با دیگر اعضای اتحاد یعنی میتسوبیشی و رنو و حذف رقابت بین این سه خودروساز است. رنو روی اروپا تمرکز خواهد کرد درحالیکه هدف اصلی میتسوبیشی هم بازارهای آسیایی به جز چین و ژاپن خواهد بود. البته نیسان هنوز هم محصولاتی در هر دو منطقه عرضه خواهد کرد اما بیشتر روی سه کشور یاد شده فعال خواهد بود. این برنامه همچنین شامل عرضه محصولاتی در مکزیک، روسیه، آفریقای جنوبی، برزیل، هند و… نیز میباشد.
نیسان همچنین به دنبال کاهش هزینهها و سرمایهگذاری روی محصولات و تکنولوژیهای جدیدی است که امکان موفقیت در آمریکا، چین و ژاپن را فراهم کنند. یکی از منابع مطلع به رویترز گفته که این خودروساز ژاپنی میخواهد هزینههای تحقیق و توسعه خود را کاهش دهد و سرمایه خود را به سمت بازارها و محصولات اصلی و کلیدی سوق دهد.
نیسان امیدوار است سبد محصولات جدیدی داشته باشد و بنابراین اقدام به بهبود چندین محصول از جمله نیسان روگ یا ایکس تریل خواهد کرد. این خودرو جزو پرفروشترین محصولات نیسان و یکی از محبوبترین خودروها در بازار آمریکا میباشد. ژاپنیها میخواهند متوسط سن خودروهای خود در آمریکا را از حدود ۵ به ۳.۵ سال برسانند و البته عمر محصولاتش در ژاپن نیز به ۲.۵ سال برسد.
نیسان احتمالاً برخی کارخانههای خود را نیز تعطیل خواهد کرد. احتمال تعطیلی حداکثر ۱۴ کارخانه وجود دارد و ظرفیت تولید جهانی این برند نیز از بیش از ۷ میلیون دستگاه به حدود ۵.۵ میلیون دستگاه کاهش خواهد یافت. اگر خبرهای رویترز صحیح باشد تا آخر این ماه اخبار بیشتری از برنامههای نیسان منتشر خواهد شد.
L
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹۱_نیسان ماشین عشقیه و همه دوسش دارن ولی خیلی بهش ظلم شد و گرنه میتونست تویوتا رو بگیره
۲_با این کیفیت ماشینا بازم به فکر توسعن و این در حالیه که پراید داره میشه ۱۰۰ میلیون تومان!
رضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹من نیسان آلتیما 2013 دارم گیربکس افتضاحی داره تمام مدل های 2013 تا 2015 مثل هم هستن نزدیک به صد هزار نفر از توی آمریکا از نیسان شکایت کردیم به دادگاه و سالهاست اتفاقی نمی افته، لرزش در حدیه که شیشه جلو بعضی ها رو میشکنه و زمانی اتفاقی می افته که دنده میخواد عوض بشه هزینه تعمیر پنج هزار دلار و قیمت ماشین هم شش هزار تاست، بدنه هم شروع کرده به زنگ زدن. ولی سواری راحتی داره. همسرم تویوتا روافور مدل دوهزارو هشت داره هنوز هم سرپاست و نصف نیسان خرجش نیست از زنگ زدگی هم خبری نیست. هیچ زمانی نیسان نخواهم خرید.
ایمان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹بگو تویوتا بهتر از نیسان هست نه اینکه بیای نیسان رو خراب کنی
datsun
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹شرمنده داداش شما میگی موقعی که میخواد دنده عوض کنه لرزش شدید داره گیربکس های اتوماتیک آلتیما نسل پنج همگی cvt ان گیربکس cvt که یکسان کار میکنه اصلا دنده تعویض نمیکنه.
رضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹nissan altima 2013 transmission problems
The problem: Affected Nissan Altima vehicles may exhibit a whining or grinding noise while driving at highway speeds; the noise level may increase with vehicle speed. This condition may be due to a faulty bearing inside the constantly variable transmission, or a faulty CVT itself
مشکل دقیقا سی وی تی هست.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹متاسفانه این زنگ زدگی بدنه برای مدلهای مزدا تا ۲۰۰۹ هم بوده و در کانادا هنوز مردم از خرید مزدا میترسند و این در حالیه که خیلی سال میشه رفع مشکل شده اما در مورد نیسان نشنیده بودم .
اما به نیسان مورانوهای وارداتی ایران وقتی نگاه میندازم ، اُفت بدنه مشهوده با اینکه سواری بینظیری دارند ولی نمیدونم چرا نیسان پیله کرده به cvt ، وقتی اکثریت جامعه با تیپترونیک بیشتر حال میکنند .
برای همینه که میگم تویوتا را باید چشم بسته خرید ، چون تویوتا با نظر اکثریت جامعه خودرو تولید میکنه و بسنده نمیکنه فقط به ساختن یک قطعه فنی .
datsun
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی از کمپانی ها از cvt تو محصولات اقتصادی استفاده میکنن ولی شاید یکی از دلایلی که نیسان بیشتر استفاده میکنه این باشه که مالک کمپانیه jatco هست، تو تست های که سایت اسب بخار انجام داده تو همین ایران گفته تازه cvt های نیسان طوری تنظیم شدن که یه حس اسپورت و تعویض دنده مصنوعی القا میکنن.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹datsun عزیز
باور کن هیچ حسی القاء نمیکنه و همش حرفه .
تجربه سواری با دو مدل مورانو را دارم و خوبیه مورانو اینه که موتور قویای داره و اگر نه که اگر ۴سیلندر بود با cvt اصلاً مضخرف میشد ، دقیقاً مثل ایکستریل که از هر نظر خودرو خوبیه به جزء گیربکس حال به هم زنِ مسخرش که اگر تیپترونیک بود ، به تمام رقبا ترجیهش میدادم .
اگر داخل ایکستریل نشسته باشید متوجه متریال خوب و صندلیهای آرگونومیش میشد که در کمتر خودرویی در این کلاس دیده میشه ولی رانندگی باهاش به دلیل همین گیربکس cvt ، رویِ مُخه .
Mohammad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹نیسان چرا این بلا سرش اومد آخه