شصت سال تکامل در شش دقیقه…
چندین بار درباره فرایند تکامل نیسان اسکای لاین و GT-R صحبت کردهایم اما این خودرو واقعاً محصولی ویژه بوده که همه دوست داریم بارها و بارها درباره آن صحبت کنیم. به تازگی دستاندرکاران کانال یوتیوب Cars Evolution ویدئویی درباره تکامل احساسبرانگیزترین مدلهای اسکای لاین در طی تاریخ شصتساله این خودرو تهیه کردهاند.
احتمالاً میدانید که اولین نسل اسکای لاین نه توسط نیسان بلکه توسط Prince تولید شده است. همهچیز در سال ۱۹۵۷ و با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۵۴ اسب بخاری و برخی تجهیزات لوکس برای آن دوران شروع شد. پس از آن و در سال ۱۹۶۲ بود که Prince اسکای لاین اسپورت با پیشرانه ۹۱ اسب بخاری پای به دنیا گذاشت و البته تنها چند صد دستگاه از آن تولید شد.
اولین مدل کامل GT-R در سال ۱۹۷۰ و تنها یک سال پس از ادغام نیسان و داتسون پدیدار شد. این خودرو از پیشرانه قوی ۲ لیتری با خروجی ۱۶۰ اسب بخار استفاده میکرد که در آن زمان پیشرانهای هم قدرت با پورشه ۹۱۱ محسوب میشد. با بیش از ۳۰ پیروزی در مسابقات در کمتر از ۲ سال، GT-R نامی برای خود در موتور اسپورت دست و پا کرد.
با ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ و همان پیشرانه ۱۶۰ اسبی، اسکای لاین GT-R 2000 سال ۱۹۷۳ یکی از نادرترین نمونههای این خودرو بود زیرا به خاطر بحران سوخت تنها ۱۹۷ دستگاه از آن تولید شد. پس از آن نام GT-R برای بیش از ۱۰ سال ناپدید شد و در سال ۱۹۸۹ بود که GT-R R32 پای به عرضه حیات گذاشت و اولین بار عنوان گودزیلا برای این خودرو بکار رفت. پیشرانه کاملاً مسابقهای، سیستم چهار چرخ محرک با کنترل الکترونیکی و فرمان پذیری هر چهار چرخ باعث شد این خودرو یکی از مشهورترین GT-R های دوران شود.
پس از این نسل اسطورهای بود که GT-R R33 تبدیل به اولین خودروی تولیدی شد که توانست یک دور پیست نوربرگ رینگ را در کمتر از ۸ دقیقه طی کند اما در بحث شتاب گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت به دلیل وزن بیشتر کندتر از نسل قبلی خود بود.
ما همه جزئیات ویدئوی جذاب منتشر شده را ذکر نمیکنیم بنابراین شما را برای لذت بردن از شصت سال تاریخ پرافتخار نیسان اسکای لاین/GT-R دعوت میکنیم.
مختار
۲۲ آذر ۱۳۹۶در انتظار نسل جدید
:::فرشاد:::
۲۲ آذر ۱۳۹۶نیسان GTR قطعا یکی از محبوبترین خودروها برای تیتر یک مجلات خودرویی دنیاست و الان بیش از پیش معرفی نسل جدیدش ضروریه.
Abbas_us.c
۲۲ آذر ۱۳۹۶فقط اسکای لاین R34
من بین تمام jdm ار 34رو از همه بیشتر دوست دارم.
با موتور 2.6 لیتری RB26dettکه امروزه هم خیلیا برا تیون ماشیناشون از این موتور استفاده میکنن
بین ژاپنیا یکی 2jzتیوتا و Rb26نیسان
مزدا هم ال اس!!?
ایمان
۲۲ آذر ۱۳۹۶لقب گودزیلا واقعاً برازنده این ماشینه ؛ همیشه یک پای ثابت مسابقات بوده و بهترین ماشین برای تیون کردن هست ؛ فکر نکنم هیچ ماشینی تو دنیا حریف Nissan GT_R Alpha 16 بشه ؛ برای عاشقان شتاب و سرعت این ماشین رودست نداره برید فیلماشو ببینید و لذت ببرید
datsun
۲۲ آذر ۱۳۹۶جی تی ار تویی پیست متولد شد
R32 عملکرد فوق العاده ای توی پیست داشت لقب گودزیلا رو اولین بار یه مجله استرالیا یی به r32 داد
البته اولین جی تی ار ۱۹۶۹ متولد شد
اگه بخوایم یه نگاهی به گذشته صنعت خودروسازی ژاپن بندازیم میبینیم نیسان تو ضمینه اسپورت سازی پرچمدار بوده با مدل های مثل z و سیلویا و اسکای لاینgtr که بدون وقفه تولید شدن.
از قدیمی ترین ماشینهای نیسان میشه به
سری زد
پاترول ۱۹۵۱
و سری پیکاپ های نیسان از ۱۹۳۴ اشاره کرد
Nissan...gtr
۲۲ آذر ۱۳۹۶در اینکه یه ماشین افسانه ای هستش شکی نیس ولی دیگه کم کم باااید نسل جدیدش بیاد…همه شرکتا نه تنها نسل جدید سوپراسپورتشون اومد تازه دارن براش فیس لیفتم میدن!!! اما هیییچ خبری از gtr جدید نیس نه خبری هست نه عکسی ازش درز میکنه نه اطلاعاتی!!!نمیدونم کی میخواد مارو خوشحال کنه.
شاهین
۲۲ آذر ۱۳۹۶از سال 2009 تا به الان همش به ی شکل طراحی شده فقط مدل و انجینش تغیر داده شده!!!
دیگه واقعا باید به فکر ی طراحی جدید باشن براش.حیفه ماشینی که پاول والکر عاشقش بود بعد 15سال هنوز دست نخورده باقی بمونه