انکاپ جهانی و انجمن خودروی آفریقای جنوبی میخواهند امنیت خودروهای قاره آفریقا را ارتقا دهند. به عنوان بخشی از این تلاشها، انکاپ و انجمن یاد شده اخیراً پیکاپ نیسان پیکاپ NP300 هاردبادی بازار آفریقای جنوبی را در تستهای تصادف شرکت دادهاند و نتیجه به دست آمده رتبهبندی صفر ستاره بوده است. انکاپ جهانی میگوید سرنشینان بالغ داخل این خودرو ریسک بالایی برای جراحت یا مرگ در یک تصادف واقعی خواهند داشت.
دلیل این کار هم زیرساخت بسیار قدیمی پیکاپ NP300 میباشد. این پیکاپ در سال ۱۹۹۷ و با نام فرونتیر در آمریکا عرضه شد و نیسان جایگزین آن را در سال ۲۰۰۴ معرفی نمود. البته پیکاپ یاد شده در دیگر بازارهای جهانی با نام ناوارا تولید گردید. البته نیسان در آفریقای جنوبی روش دیگری را انتخاب کرد و نسلهای بعدی ناوارا را به همراه این نسل قدیمی روانه جادهها کرد.
تست تصادف جلوی انکاپ جهانی این پیکاپ را با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت به مانع میکوبد. ساختار پیکاپ NP300 در تصادف از جلو از هم میپاشد و ستون فرمان نیز به سینه آدمک برخورد میکند. این موسسه ایمنی خودرویی امتیازهای ضعیف را برای حفاظت از سر، سینه و پای راننده داده است. همچنین سرنشین هم امتیاز مرزی را برای حفاظت از سینه و پای چپ گرفته و امتیاز پای راست هم ضعیف بوده است.
انکاپ جهانی و انجمن خودروی آفریقای جنوبی همچنین خودروهای هیوندای i20، کیا پیکانتو و تویوتا یاریس را تست کردهاند و به هر سه خودرو سه ستاره ایمنی دادهاند.
مزدا
۱۹ آبان ۱۳۹۷درسته این پیکاپ قدیمی هست ولی تصلا فکرشو نمیکردم با سرعت ۶۴ اینجوری بشه??
محمد
۲۰ آبان ۱۳۹۷جلوبدیش که شبیه به رونیز هست…
با توجه به عکس…
البته ممکنه نمونه دیگه ای از پیکاپ بوده باشه… نه اینکه پیکاپای ایران بهتر باشه…
مسلما چیزی که تو ایران مثل مور و ملخ پخش میشه بعید نیست مثل یه بمب یا قاتل عمل کنه… خودروسازانمون فقط دنبال شیتیل و … هستن نه کیفیت… ساخت و مونتاژ خودرو در ایران بی حکمت نیست… خیانتی پشتش خوابیده…
زانتیا با سطح ایمنی پایین
اینم که دیدیم
و خیلی از خودروهای مونتاژی دیگه.. هر کدوم یه عیب اساسی دارن.. مگر سهمی که متعلق به سرمایه داران واقعی هست!!!
ارش
۱۹ آبان ۱۳۹۷بیچاره مردم کشورهای جهان سوم که هر کمپانی ازراه میرسه یه جنس بنجول بهشون میندازه.
H
۱۹ آبان ۱۳۹۷اگه میل فرمونش نکشه ایربگش حتما میکشه
datsun
۱۹ آبان ۱۳۹۷چقدر بد با اینکه تکنولوژی این ماشین واسه بیست سال پیشه ولی این کار نیسان رو اصلا قابل قبول نیست که تولیدش میکنه متاسفانه دانگ و فنگ و پژو هم بر اساس همین پلتفرم قدیمی در حال حاضر پیکاپ تولید میکنن
Sajjad
۱۹ آبان ۱۳۹۷این پیکاپ سالهاست به عنوان خودروی سازمانی ایران استفاده میشه
فارق از هرگونه ایمنی و راحتی سرنشین
صندلی های عقبش واقعا زجر آوره
سیستم تعلیق بسیار خشکی داره
در کل اصلا ماشین خوبی نیست
datsun
۱۹ آبان ۱۳۹۷به غیر از فضایی تنگ کابین عقب با بقیه موارد باهات مخالفم پیکاپ واقعا ماشین قدرتمند و سخت جونیه و امتحانش رو تو ایران پس داده .
پیکاپها ماشینهای های ذاتا خشکین
من هایلوکس ایسوزو دی مکس و فوتون تانلند سوار شدم و هیچکدوم سواری نرم نداشتن تقریبا هم سطح پیکاپ
جنوب
۱۹ آبان ۱۳۹۷یکسال یکیشو داشتم . به راحتی چپ میکنه. ترمز هم که داغون.اما برا کوه و کمر عالی بود
سام
۱۹ آبان ۱۳۹۷نیسان پیکاپ و یا همان فرونتیر خودرویی بسیار جان سخت است که در ایران نیز قابلیت های خود را در سخت ترین شرایط کاری،جاده های ناهموار و آب و هوای گرم و سوزان به خوبی پس داده است اما اصلا به نظر نمی رسید که ساختار بدنه آن تا این حد شکننده باشد.این خودرو حتی در قیاس با استانداردهای دهه نود میلادی هم چندان امن نیست.متأسفانه شرکت نیسان مونتاژ این خودرو قدیمی را هم در ایران به بهانه تحریم ها قطع نموده است!!
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آبان ۱۳۹۷کاری به این ندارم که اتاق خودرو برای تقریباً ۲۰ سال پیشه ، برای برند نیسان زشته ، چون نشان برند نیسان روشه و داره در حال حاضر تولید میشه ، پس بایدایمنیش تقویت بشه و احتمالاً میگه گور باباشون ، اینا جهان سومی هستن ، پس از سرشون هم زیاده و اینکه بنظرم دولت مردان بیشتر تقصیر دارند بخاطر اینکه اجازه میدن کلاس و شخصیت مردم خودشون را پائین بیاورند با تولید این دست از خودروها ، در صورتی که اتاق جدیدش میتونه تولید بشه ، چه بَسا با تولید کمتر و قیمت بیشتر .
ایران ما که به سبب انتخاب تولید خودرو چینی یا قدیمی خودروسازان نامدار ، توسط مدیران و سیاستمدارامون نمونه و غیر قابل مقایسه هست . شدیم مسخره عالم (( به جز تولید ماکسیما که واقعاً ۲۰ بود و احتمالاً امضای تولیدش از دستشون در رفته بود? )) .
amin
۱۹ آبان ۱۳۹۷این که نیسان پیکاپ بود اینجوری متلاشی شد(عکس دوم آدمک تست از شدت فشاری که بهش اومده از شیشه شاگرد داره میزنه بیرون!!)
وای به حال ایمنی پیکاپ ریچ که نسخه چینی اینه!!!
ali a
۲۰ آبان ۱۳۹۷این نیسان که تو ایران به رونیز میشناسنش و مدل پیکاپ ..تو ایران با چندین کشته و زخمی که تو این سالها داده مشخص بود ایمنی پایینی دارن…
یاس ی
۲۰ آبان ۱۳۹۷یکبار تصادف داخل شهری این مدل از پیکاپ را دیده بودم، از پشت زده بود به پژو 405 ، عقب پژو خیلی بد به نظر نمیومد ولی پیکاپ تا شیشه جمع شده بود، یعنی وقتی دیدمش باور نمیشد که توی شهر تصادف کرده باشه، با توجه به اینکه هیچ تست تصادفی ازش ندیده بودم تا مدتها برام سوال بود که چرا انقدر داغون شده بود !!!!!!!!!!!!! انگار به کامیون زده باشه در اون حد ضربه خورده بود، بعدها با خودم گفتم چون سرعتش بالا بوده بیشتر خسارت دیده نسبت به پژو، ولی الان فهمیدم ایراد کار جای دیگه ای بوده.