در حال حاضر هر خبری که درباره نیسان GT-R منتشر شود به سن بالای آنهم اشاره خواهد کرد! این امر به دلیل معرفی نسخه تولیدی گودزیلا در نمایشگاه توکیو سال ۲۰۰۷ مربوط است. GT-R سپس به عنوان خودروی مدل ۲۰۰۹ وارد بازار شد و یک دهه پس از آن بود که دو بهروزرسانی جزئی را دریافت نمود. خوشبختانه این خودرو از زمان عرضه دارای پرفورمنس فوقالعادهای بوده و بنابراین حتی در سال ۲۰۲۰ نیز به نوعی نظرها را به خود جلب میکند؛ اما در زمانهای که رقابت بسیار سختی بین سوپرکارها در جریان است چرا نیسان نسل جدید گودزیلا را تولید نمیکند؟
رود شو به دنبال رسیدن به پاسخ این سوال بوده و به همین خاطر با مدیر تولید ارشد نیسان آقای هیروشی تامورا صحبت کرده است. هر فردی که با نیسان آشنا باشد تامورا را به عنوان طرفدار سرسخت GT-R میشناسد. او اشارهای به برخی محصولات آتی نیسان از مدلهای درونسوز گرفته تا هیبریدی و تمام الکتریکی داشته است.
واضح است که فعلاً این برنامهها تحقق نیافتهاند و بنا به گفتهها عدم توسعه نسل جدید GT-R به حفظ قیمت نسبتاً مناسب آن مربوط میشود. ظاهراً ارزان بودن GT-R یک عنصر کلیدی برای نیسان میباشد. با عدم تغییر نه چندان زیاد طی بیش از یک دهه، گودزیلا توانسته قیمت خودرو را در حد مناسبی نسبت به برخی رقبا نگه دارد.
البته تنها یک مشکل وجود دارد و آنهم اینکه GT-R حداقل در تریم نیسمو به سوپرکاری ۲۰۰ هزار دلاری تبدیل میشود. ما فقط روی گرانترین مدل این خودرو تمرکز نداریم چراکه مدل پایه GT-R هم با قیمت ۱۱۳۵۴۰ دلاری یک خودروی ارزان محسوب نمیشود. البته قدرت این خودرو در طول این سالها از ۴۸۰ به ۵۶۶ اسب بخار رسیده و در نسخه نیسمو حتی به قدرت ۶۰۰ اسبی هم دست پیدا میکنید.
اما ساختار خودرو هرچه باشد هنوز هم قدیمی است. کابین و طراحی ظاهری آن به وضوح این امر را نشان میدهند. تستهای اخیر نشان دادهاند GT-R نیسمو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیهای دارد که آن را به خودرویی کندتر از پورشه ۹۱۱ توربو S جدید با قیمت پایه تقریباً مشابه نیسمو تبدیل میکند. لازم نیست به کوروت ۲۰۲۰ با قیمت بسیار کمتر هم اشاره کنیم.
شاید تئوری بهتر درباره سن بالای GT-R این باشد که نیسان نمیتواند نسل جدید این خودرو را بسازد. مشکلات مالی نیسان را همه میدانند و اوایل سال جاری هم ژاپنیها مجبور شدند کارخانههای خود در آمریکا را به مدت دو روز تعطیل کنند. با شیوع گسترده ویروس کرونا هم نمیتوان درباره آینده GT-R اظهارنظری داشت. هنوز حتی مشخص نیست که نیسان چه زمانی خواهد توانست از شر مشکلات مالی خلاص شود؛ اما فعلاً GT-R سرباز خوبی است…
مهرآیین
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ما دهه شصتیها به دنیا که اومدیم تازه انقلاب شده بود،زبان باز کردیم حرف زدیم جنگ شد،راه رفتیم کودتا شد،رفتیم مدرسه جنگ تمام شد،درس خواندیم هی نظامهای آموزشی عوض شد، رفتیم دانشگاه کنکور ول شد،رفتیم سربازی معافیت آزاد شد،رفتیم سر کار مملکت تحریم شد،خواستیم ازدواج کنیم همه چیز گرون شد،گفتیم بریم خارج از کشور پاسپورت ایرانی بی ارزش شد و دیپورت شد،با این شرایط که پیش میره فکر کنم مشکل از ما دهه شصتیها باشه! اگر بمیریم شاید دنیا بهشت شد
ارشیا
۲۰ فروردین ۱۳۹۹نه ربطی نداره البته من مال هشتادو پنجم وقی جی تی ار ار ۳۵ اومد من ۳ سالم بود
رزیتا
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ما دهه هفتادیا هم وضع بهتری نداریم
حسین دهمرد
۲۰ فروردین ۱۳۹۹شما که پیکان ۳ میلیونی و پرادو پنجاه میلیونی و درخشش علی دایی تو فوتبال رو درک کردید دیگه چرا
تو اوج جوونیتون تو دهه هشتاد با یک ماه کار میتونستین بهترین گوشی بازار رو بخرین. موتورسیکلت که مثه چی ریخته بود من یادمه بعضیا رو موتورشونو پلیس میگرفت چون قدیمی بود نمیرفتن دنبالش.میرفتن یکی دیگه با دویست سیصد تومن دست دوم میگرفتن.
من با اینکه متولد ۷۳ هستم تا حدودی استفاده کردم.انسانیت بیشتر بود اعصابا راحت تر بود. بیشترین قدرت خرید مربوط به دهه هشتاد بود. پدرم تو دهه هشتاد بالاخره پیکان رو تبدیل کرد به پراید و بعد پژو. از همه مهمتر خونه دار شدیم.درسته غرور واسه ادم آب و نون نمیشه ولی بهترین ورزشکارا رو داشتیم که همش مدال میاوردن و ما الکی هم که شده دلخوش بودیم.
ما دهه هفتادیا تا اومدیم گواهینامه بگیریم پراید شد بیست میلیون. و موتور شد سه میلیون.خونه هم که فعلا اصلا بهش فکر نمیکنیم.
از ما هفتادیا که گذشت بنظرم دهه هشتادیا خوب میشه واسشون نشه هم خودشون درستش میکنن.
ارسلان
۲۰ فروردین ۱۳۹۹@مهرآیین
یه چیزو از قلم انداختی که عمرا دهه هفتادی تجربه کرده باشه اونم اینه که شصت و پنج درصد به بالا جمعیت کشور دهه شصتی هستن … کلاس های هفتاد نفری نیمکتی 5 نفر بدون کولر … مغزه آدم سوت میکشید اکسیژن به مغز نمیرسید همش دی اکسید کربن خخخ گرما و سروصدا کلاس و معلمای و مدیر و ناظم روانی هم که دیگه نگوووو … شیره آب مدرسه که اینگار از زیره آتش فشان سرچشمه گرفته بود خخخ تازه اینا نه فقط توی مدرسه بلکه توی کنکور و توی پیدا کردن شغل هم همین داستان بود ظرفیت دانشگاه مثلا 50 هزار نفر بود توی کل کشور بعد شونصد هزار نفر کنکور میدادن … دانشگاه هم بدون کنکور نبود مثله الان … یعنی توی تاریخ جهان هیچ نسلی به اندازه ی دهه شصتی بدبخت میلیمتر به میلیمتر زندگیش چالش نبوده .. اونم چالشهای خفن خفن… والا ادم وقتی به عقب نگا میکنه حس میکنه اسیر جنگی بوده خخخ
R
۲۰ فروردین ۱۳۹۹فک کنم سرنوشت اینم مثل لکسوس lfa میشه
datsun
۲۰ فروردین ۱۳۹۹LFA یه دوره کوتاه اومد و رفت این ماشین ۵۰ ساله داره تولید میشه.
Zonda R
۲۰ فروردین ۱۳۹۹Gtr رو قشنگ یادمه موقع معرفی و حتی عکسی که مجله ماشین گذاشته بود
ابتدا قرار بود 1800 دستگاه با قیمت 67 هزار دلار تولید بشه
ولی نیسان دید استقبال عالی بوده تبدیلش کرد به یه محصول تو سبد محصولاتش
اتش توطعه علیه کارلس گوسن دامن نیسان رو گرفته واقعا مدیر عامل شایسته ای بود
MOHAMAD.n.r
۲۰ فروردین ۱۳۹۹شایستگی کارلوس برای رنو بود.
اوایل اتحاد رنو صاحب ۸ درصد از سهام نیسان بود درحالی که الان ۴۴ درصد رو در اختیار داره در مقابل نیسان با فروش بیش از دو برابری تنها ۱۵ درصد سهام رنو رو داره
علیرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۹Lfa کلا سه چهار سال بود و تموم شد رفت . GTR فقط همین نسلش ۱۲ ساله داره آقایی میکنه .
ارشیا
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ای بابا ?? خدا نکنه
AMANTE
۲۰ فروردین ۱۳۹۹افزایش قیمت دلیل اصلی برای عدم معرفی نسل جدید GTR هست چون هزینه های توسعه نسل جدید بالاست و دیگه نمیتونن اون لقب که می گفتن پرفورمنس عالی در کنار قیمت معقول رو ارائه بدن.
datsun
۲۰ فروردین ۱۳۹۹توربو اس تو پیست حریف نیسمو نمیشه فقط شتاب رو مقایسه کرده
صادق
۲۰ فروردین ۱۳۹۹الان ۹۱۱ از همه نظر بهتر از اونه هر چند ***
datsun
۲۰ فروردین ۱۳۹۹یعنی این کامنت اینقدر فشار داشت واقعیت رو گفتم توربو اس تو پیست خیلی کند تر از نیسمو این مدل چند سال پیش قبل از ۹۱۸ پرچم دار نوربرگ رینگ بود
مهندسی پورشه رو کسی نمیتونه انکار کنه ولی جلو gtr اونم مدل نیسمو که توسط چند تا خبره اصلاح شده حرف از مهندسی بزنی مرغ پخته هم از خنده ریسه میره
Hamidreza
۲۰ فروردین ۱۳۹۹@datsun
بابا تعصب رو بزارین کنار دیگع
datsun
۲۰ فروردین ۱۳۹۹از کی واقعیت شده تعصب
mehran911
۲۰ فروردین ۱۳۹۹عجب نظراتی
بهتر بود میگفتی این ماشین و توربواس در یک کلاس رقابتی نیستن
غیر از “احتمالا” تایم پیست نیسمو هیییچ برتری نسبت به نسل جدید توربواس نداره هر چند ادعایی هم نداره
.
حالا سوال اینکه چرا باید جای GT3rs اینو انتخاب کرد ؟ یا حتی GT3 با کوهی از جوایز ؟
حالا چی واقعیته ؟
.
نیسمو هیچوقت رکوردار نوربرگرینگ نبوده هیچوقت .
نیسمو ۲۶ روز بعد از ۹۱۸ اومد تایم زد داستان اینه که صرفا چون از پورشه ، ۹۱۸ تا تولید میشد و نیسمو تولید انبوه بود خود نیسان به نیسمو این لقب رو داد وگرنه هیچوقت رکورددار نبوده
datsun
۲۰ فروردین ۱۳۹۹مهران تو متن بالا گفته نیسمو قیمتی برابر با توربو s داره ولی چند دهم ثانیه کند تره تو شتاب صفر تا صد بنده هم گفتم توربو s تو پیست همیشه کند تر بوده واقعیت رو گفتم اینقدر بهتون بر خورد یکی گفت نفهم یکی گفت متعصب حالا تو هم اومدی کلا منکر رکوردش شدی من خودم دقیقا یادمه که قبل از 918 رکورد رو زد فکر کنم همین پدال هم خبرش رو گذاشته بود
Gt3 کلا تو کلاس های دیگن با نیسمو تو یک کلاسن؟با نیسمو مقایسه میکنی ؟ کلاس gt3?
mehran911
۲۰ فروردین ۱۳۹۹آقا من بی احترامی نکردم جدا
نگفتم واقعیت رو نگفتی
موضوع اینه که نیسمو به عنوان یک خودروی پیست محور بهتره با GT3 مقایسه بشه نه توربواس
.
در مورد تایم نیسمو هم تا جایی که دیدم پورشه ۹۱۸ روز چهارم سپتامبر ۲۰۱۳ تایم زده نیسمو روز ۳۰ ام سپتامبر یعنی پورشه ۲۶ روز زودتر تایم زده در مجموع این چیزیه که من الان دارم میبینم
من قصدم این نیست چیزی رو زیر سوال ببرم
.
اگه غیر از اینه شما بگو من بی برو برگرد می پذیرم ی چیز جدید هم ازت یاد میگیرم
.
شما تایم نیسمو رو در نوربرگرینگ سرچ کن برو سایت Carthrottle ببین چی نوشته همونجا میتونی نظر pistonheads رو در مورد این تایمگیری بخونی
hamid
۲۰ فروردین ۱۳۹۹توربو اس توی پیست حریف نیسمو نمیشه. جک سااال
صادق
۲۰ فروردین ۱۳۹۹الان ۹۱۱ از همه نظر بهتر از اونه هر چند نمیشه به اونایی کورکورانه طرفداری میکنن فهموند مهندسی پورشه در سطح بالاتریه
شلبى
۲۰ فروردین ۱۳۹۹این حرف غیر منطقیه و فقط یه بهونه است اگه اینجورى باشه هیچ خودروسازى هیچ مدل جدیدى نباید معرفى کنه چون هزینه داره مگه شورلت خرج تحقیق و توسعه کوروت جدید نکرده؟ پس چجورى داره با این قیمت عرضه میکنه؟ بنظرم دلیل اصلیش اینه که حد نهاییه ماشین هاى موتور جلو و دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل همینه و فعلا دیگه جاى ارتقا ندارن
Farzad
۲۰ فروردین ۱۳۹۹رقبا دارن گودزیلا رو سوسک میکنن ، باید یه فکری به حالش بکنن واقعا حیفه !
SS
۲۰ فروردین ۱۳۹۹متاسفانه این عاقبت حدود 20 سال همکاری با رنو هست که باعث افت کیفیت نیسان و در نتیجه افت فروشش شده در بازارهای اصلی مثل امریکا شده؛ و وقتی خودروهای معمولی فروش خوبی نداشته باشن بودجه ای برای توسعه سوپر اسپرتی مثل GT-R نمیمونه.
شاید کم کیفیت ترین خودروی ژاپنی در حال حاضر همین نیسان باشه! دوستان معمولا تعصب زیادی روی این برند دارن و تا حدی هم درست هست چون اخرین خودروی نیسان که در ایران درخشید ماکسیما بود که قبل از اتحاد رنو-نیسان طراحی و تولید شده بود و با اینکه در اون زمان هم نیسان مشکلات مالی داشت اما مدیریت ژاپنی اجازه افت کیفیت رو نمیداد و این خودرو برای زمان خودش مثال زدنی بود.
اما وقتی گزارش های کیفیت خودرو های 2010 به بعد نیسان در امریکا رو دیدم واقعا تعجب کردم که چنین شرکت فوق العاده ای چطور به چنین سطحی رسیده که مشکلات کیفی، خرابی گیربکس و حتی مشکلات موتوری جزو مشکلات روتین اون شده. (البته پیکاپ های نیسان همچنان کیفیت خوبی دارن که شاید دلیل اون عدم اشتراک قطعات با محصولات رنو باشه!)
به نظرم جدا شدن از اتحاد با رنو به نفع این برند هست. نیسان باید به دنبال شریک بهتری در آینده باشه.
هادی 8سیلندر
۲۰ فروردین ۱۳۹۹قیمت رو به نصف کنن من به شخصه علاقه ام به کوروت از دست میدم
این ماشین زمان خودش انقلاب کرد در دنیایی سوپر اسپورت ها با قیمت یک دهم اونا مثل کاری که کوروت الان داره میکنه
ولی درگ خاطره انگیز gtr و بوگاتی فراموش نشدنیه فکر بعد معرفی بوگاتی دو میلیونی یه ماشین صد هزار تایی پا به پاش رفت
قبل از این هم بنز های e65 سروری میکردن