شورلتنیسان

دوئل شورولت تراورز و نیسان پث‌فایندر

کراس‌اوورهای بزرگ سه ردیفه امروز مهمان یکی دیگر از قسمت‌های دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستند. در دوئل سوم این گروه، فورد فِلِکس و تویوتا هایلندر به مصاف یکدیگر رفتند که در این رقابت درمجموع تعداد ۱۸۲۹ رأی به ثبت رسیده است. طی این دیدار، هایلندر با کسب ۱۲۹۶ رأی و دریافت ۷۱ درصد از کل آراء توانست به پیروزی رسیده و راهی مرحلهٔ بعد گردد درحالی‌که فلکس موفق به کسب تنها ۵۳۳ رأی شده است. امروز در چهارمین دوئل این گروه، شورلت تراورز در برابر نیسان پث‌فایندر قرار گرفته است.

فولکس‌واگن اطلس

هوندا پایلوت

شورلت تراورز

نیسان پث‌فایندر

فولکس‌واگن اطلس

؟

فورد اکسپلورر

مزدا CX-9

سوبارو ایسنت

فورد فلکس

مزدا CX-9

؟

شورولت تراورز

شورولت برای نخستین بار در نمایشگاه شیکاگوی ۲۰۰۵ نسل اول کراس‌اوور فول سایز تراورز را به‌عنوان جایگزینی برای مدل تریل‌بلیزر EXT و همین‌طور مینی‌ون آپ‌لندر رونمایی نمود. این ماشین که با مدل ۲۰۰۹ به بازار آمد، روی پلت‌فرم لامبادای جنرال موتورز ساخته شده بود که با دیگر کراس‌اوورهای فول سایز این گروه خودروسازی یعنی جی‌ام‌سی آکادیا، بیوک انکلیو و ساترن اوت‌لوک مشترک بود. این کراس‌اوور بزرگ که فقط با یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه می‌شد، برای مدل ۲۰۱۳ دستخوش فیس‌لیفتی شد که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ رونمایی گردید. سرانجام امسال نسل اول تراورز به پایان عمر خود رسید و جای خود را به نسل دوم دارد که در نمایشگاه دیترویت امسال رونمایی شد. نسل دوم این خودرو بهبودهای زیادی را تجربه نموده و پلت‌فرم آن‌هم با نمونهٔ جدید C1XX تعویض شده که البته همچنان با بیوک انکلیو و جی‌ام‌سی آکادیا مشترک است. تراورز که بزرگ‌ترین کراس‌اوور شورلت بوده و حتی از SUV تاهو هم بزرگ‌تر است، همانند نسل قبلی کراس‌اووری دیفرانسیل جلو است اما برای آن سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است. در بخش پیشرانه‌ها نیز در نسل جدید علاوه بر موتور ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی، برای اولین بار یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هم ارائه شده است ولی ما برای این رقابت همان موتور شش سیلندر را انتخاب کرده‌ایم که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو نیز یک گیربکس کاملاً جدید ۹ سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. تراورز از لحاظ فروش هم طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ اوضاع خوبی داشته و به ترتیب با فروش ۱۱۹,۹۴۵ و ۱۱۶,۷۰۱ دستگاه، بیشترین فروش تاریخ خود را تجربه کرده است.

نیسان پث‌فایندر

پث‌فایندر برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ کار خود را به‌عنوان یک SUV کامپکت آغاز نمود که بر روی پلت‌فرم بدنه روی شاسی پیکاپ نیسان D21 ساخته شده بود. سپس در سال ۱۹۹۵ نسل دوم آن معرفی شد که در این نسل به یک SUV متوسط تبدیل شده بود اما همچنان ساختار بدنه روی شاسی خود را حفظ کرده بود. همچنین نسخهٔ لوکس این نسل از پث‌فایندر توسط اینفینیتی با نام QX4 عرضه گردید که نخستین شاسی‌بلند برند لوکس نیسان محسوب می‌شد. پث‌فایندر در این نسل در برخی بازارها با نام ترانو عرضه شد. سپس نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۴ جایی بود که نیسان نسل سوم پث‌فایندر را رونمایی نمود. این نسل روی پلت‌فرم آلفای نیسان ساخته شده بود که با خودروهای زیادی چون نیسان آرمادا، نیسان فرونتیر، نیسان تایتان، نیسان اکسترا و اینفینیتی QX56 مشترک بود. نسل سوم پث‌فایندر تا سال ۲۰۱۲ به تولید رسید تا اینکه سرانجام در اکتبر این سال نوبت به معرفی نسل چهارم یا کنونی آن رسید؛ اما پث‌فایندر در این نسل تحول بزرگی را تجربه کرده است چراکه از یک SUV متوسط با ساختار بدنه روی شاسی و انتقال قدرت دیفرانسیل عقب، به کراس‌اووری فول سایز با ساختار یکپارچه و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو تبدیل شده است. این نسل روی پلت‌فرم D نیسان ساخته شده که با مدل‌هایی چون ماکسیما و مورانو مشترک است. نسل چهارم  پث‌فایندر به‌تازگی برای سال ۲۰۱۷ فیس‌لیفتی را نیز تجربه نموده است. این کراس‌اوور سه ردیفهٔ ژاپنی با یک موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی به همراه یک نسخهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر عرضه می‌گردد که در این دوئل همان نسخهٔ شش سیلندر شرکت کرده است. انتقال نیروی این موتور نیز صرفاً توسط یک گیربکس CVT انجام می‌گیرد.

مشخصات فنی

شورولت تراورز

نیسان پث‌فایندر

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۲۸۵ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۶.۹ ثانیه ۷.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۴ ثانیه ۱۵.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۴ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۴ لیتر (ترکیبی)
طول ۵.۱۹ متر ۵.۰۴ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۷ متر ۲.۹۰ متر
وزن ۱۹۷۸ کیلوگرم ۲۱۰۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۲.۳ تن ۲.۷ تن
حجم صندوق بار ۶۵۰/۱۶۴۵/۲۷۸۰ لیتر ۴۵۳/۱۳۵۳/۲۲۵۰ لیتر
قیمت پایه ۲۹,۵۹۵ دلار ۳۱,۲۵۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9817412]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. AMIR SCHUMACHER

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    به نیسان رای دادم.

    1. شاهين

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      چقد غیر قابل پیش بینی بشه فینال این سگمنت.ازونجایی که شورلت تقریبا این نبرد رو برنده شده از اینجا به بعد همه در حد خودشون قلدر هستن

    2. علي

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      طراحی داخلی و خارجی نیسان در برابر شورلت تراورز مثل شمعی میمونه که از خجالت داره آب میشه و عربی میرقصه. با احترام برای هواداران نیسان باید قاطعانه نظر بدم طراحی نیسان افتضاحه و اصلا به دل نمیشینه .
      با تچکر

      1. خان

        ۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        در حالت کلی کاملا موافقم ولی بین این دو تا نه و از نظر من نیسان طراحی داخلیش کاملا سره. خارجی دو تاشونم چنگی به دل نمیزنه.

  2. (ali(chevy nova

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    شورولت مشخصاتش بهتره و به شوى راى مىدم
    اما نىسان پت فاىندر رو خوب مىشناسم بخصوص مدلهاى دهه ى 90 که تو اىران کم و بىش هستش و خىلى هم عالىه

    1. (ali(chevy nova

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      به امىد خدا امروز هم براى دوستان خوب پدالى مىخوام نظر سنجى بذارم و خوشحالم که دوستان عزیزم استقبال مىکنن
      1. جىپ چروکى چىف 1977 لاىک
      2. فورد برانکو 1977 دىس لاىک

      1. (ali(chevy nova

        ۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        نظر سنجى بعدى
        1. جى ام سى جىمى 1978 لاىک
        2. دوج رم چارجر 1978 دىس لاىک

        1. ستاره های پرفروغ(Daniel)

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (955 ديدگاه)

          هرچی ماشین آمریکایی بود تو نظرسنجی گذاشتی الا پونتیاک GTO!!
          نمیدونم چرا کسی توجهی به این ماشین نمیکنه؟؟؟!؟!؟!؟!؟

        2. (ali(chevy nova

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          دانىال جان
          داداش قبلا gto رو گفته بودم

    2. PaRHaM

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      موتور قوی تر و حجیم تر (تا حدودی )
      ولی مصرف کمتر
      طول بیشتر (ولی وزن کمتر)
      فاصله محوری بیشتر
      فضای بار بیشتر
      طراحی بهتر(سلیقه ای)
      گیربکس جذاب تر
      و قیمت بهتر باعث میشه که برم سمت تراورز اما نیسان هم قابل احترامه
      بین این دو خودرو تنها برتری نیسان به شورولت توی بخش بکسل کردنه که اونم با بقیه چیزا زیاد ب چشم نمیاد ?

    3. asa

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (569 ديدگاه)

      منم کاملا با علی موافقم.
      با این که نیسان تو قلب همه جا داره ولی در این مورد تقریبا برتری نسبت به عشقم تراورس نداره.
      پس منم تراورس

  3. ?Challenger?

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    قطعا انتخلب من شورولت تراورز هست. چون تو همه چیز نسبت به نیسان برتری داره که هیچ تازه قیمتشم کمتره

  4. مجید

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    یه دو راهی سخت.از یک طرف عاشق این مدل جدید شورولت شدم هم طراحی و هم کاراییش!!!از اون طرف برند نیسان رو دوست دارم مخصوصا نسل اولش با اون بدنه خاص که خوراک افرود بود و تو ایران هم هست.اما این فیس لیفت آخرشو رو اصلا دوست ندارم چون از اصل خودش فاصله گرفته.چون من طرفدار خاصیت آفرود هستم و هر دو رو برابر میدونم به هیچ کدوم رای ندادم که نامردی نباشه

  5. AMIR SCHUMACHER

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    فنی زیاد برتری به هم ندارن.
    ظاهر پث فایندر رو ییشتر دوست دارم ، به ویژه رنگ مشکیش.
    ضمن اینکه کلا نیسان بودن هم خودش یه برتریه‌

    پ.ن. بابت شرکت در بحث دیشب از دست‌اندر‌کاران سایت عذرمیخوام.

    1. فرشاد

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      نیسان بودن خودش یه مزیته وقتی که جلو یه برند تازه کار قرار بگیره، نه شورولت؛ هر کدوم مزیت‌های خاص خودشون رو دارن، برای منم کمپانی نیسان عزیزتره، اما منطقی نگاه کنیم، پث‌فایندر پیروز این رقابت نیست‌، نه که خوب نباشه، هست، اما الان تراورز بهتره.

      1. Amir_R18

        ۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        به نظر من نیسان و اینفینیتی بودن در مقابل هر برندی یک مزیته ، جز خود ژاپنی ها و آلمانی ها.

        1. Hamid.Hellcat

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          در برابر پاگانی مزیته

    2. Amir Machine

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      چطور تو دوئل اینفینیتی Q50 و ب‌ام‌و سری ۳ ژاپنی بودن هرگز برتری و مزیت نبود اما حالا چون نیسان مقابل یه آمریکایی قرار گرفته، ژاپنی بودن (نیسان بودن) شد برتری؟
      کامنت خودت تو اون دوئل:
      ((ژاپنی بودن یک مزیته؟
      این حرف رو باید وقتی بگی که در مقابل ماشینی چینی و تا حدودی کره‌ای بخوای از اینفینیتی دفاع کنی)).

      1. Amir_R18

        ۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        کیفیت خودروهای امریکایی برتری قابل ملاحظه ای نسبت به کره ای ها نداره. مخصوصا داج و فورد. برای همین در کشور خودشون نسبت به انتظار فروش ندارن.
        خنده داره که قابلیت اعتماد شورلت رو با یک محصول لوکس اونم BMW مقایسه میکنی.

        1. Amir Machine

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          به جملۀ خودت دقت کن:
          ((این حرف رو باید وقتی بگی که در مقابل ماشینی چینی و تا حدودی کره‌ای بخوای از اینفینیتی دفاع کنی)).
          اینجا اسمی از آمریکایی بردی؟!
          اینم خنده‌داره که کیفیت شورلت رو با کیا و هیوندای مقایسه میکنی.
          بهتره یه نگاهی به لیست رضایتمندی خریداران JD پاور داشته باشی که شورلت رتبۀ چهار، نیسان پنج، کیا شش و هیوندای ده رو کسب کردن.
          حالا یه چیز دیگه! به آمار فروش تراورز و پث‌فایندر تو آمریکا در سال 2016 هم دقت کن:
          تراورز: 116,700 دستگاه
          پث‌فایندر: 81,700 دستگاه
          پس میبینی که نه در بحث آمار فروش و نه در بحث رضایتمندی خریداران، نیسان بر شورلت برتری نداره.
          پس حالا من میگم ژاپنی بودن در برابر ماشین‌های چینی و کره‌ای مزیته نه در برابر شرکتی که اولین شاسی‌بلند دنیا رو ساخته.
          دوست عزیز من، تو دوست داری و دلت میخواد به نیسان رای بدی، بده، به هیچ کسی مربوط نیست، اما لازم نیست با دلایل و اطلاعات غلط برتری نیسان رو ثابت کنی.
          تو همین الان داری برای اینکه به هر ترتیبی که شده برتری نیسان رو در مقابل شورلت ثابت کنی حرف چند روز پیش خودتو نقض میکنی:
          «ژاپنی بودن یک مزیته؟ این حرف رو باید وقتی بگی که در مقابل ((((ماشینی چینی و تا حدودی کره‌ای)))) بخوای از اینفینیتی دفاع کنی»
          «به نظر من نیسان و اینفینیتی بودن در مقابل ((((هر برندی)))) یک مزیته ، جز خود ژاپنی ها و آلمانی ها»

        2. Amir

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز
          نمیدونم چرا این بحث رو تموم نمیکنی

          اونجا کلاس فرق میکرد ،ماشین فرق میکرد ،و هزار جور حرف دیگه.
          قرار نبوده اونجا من تمام ماشین ها رو نام ببرم.
          اونجا از بین ماشین هایی که مد نظرم بود ، چینی ها و کره ای ها رو گفتم نه اینکه فقط همونا بوده باشن. نمیشه که 10 تا شرکت رو اسم ببرم.
          چرا اینقدر الکی گیر دادی ،
          JD Power همه چیز نیست ، اگر بخوای اینطوری حساب کنی آمار قابلیت اعتماد جی دی پاور هم هیوندای رو بالاتر از شورلت قرار داده. پس وقتی من اونجا گفتم ژاپنی بودن در مقابل کره ای بودن مزیته حتما در مقابل امریکایی بودن هم هست ( با توجه به رتبه ی بالاتر هیوندای ) .
          بحث فروش ، شورلت محصول خود امریکاست. اگر میخواست فروشش از نیسان کمتر باشه که فاجعه بود. همین که اختلاف ُفروش نیسان در امریکا با محصول شورلت اینقدر کمه خودش خیلی چیز ها رو نشون میده.

          اگر اینطوره برو آمار فروش ژاپن رو ببین که آیا شورلت تراورس یک دهم نیسان میفروشه یا نه. بازار ژاپن هم فکر کنم یک بازار آزاد باشه ،

        3. Amir Machine

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          دوست من، بحث اگر منطقی و به دور از تعصب کورکورانه باشه من مشکلی با ادامه دادنش ندارم.
          حرف من اینه که البته شایدم درست نباشه، شما بخاطر علاقه‌ت، وقتی پای یه ماشین آلمانی وسط باشه، مزیت‌های طرف مقابل رو نمیبینی اما وقتی به ماشینی علاقه نداشته باشی، هیچکدوم از مزیت‌هاش به چشمت نمیاد.
          تو همین دوئل، به جز ظرفیت بکسل، تو همۀ موارد مثل قدرت، گشتاور، گیربکس، حجم صندوق بار، شتاب و قیمت، تراورز کاملاً برتری داره.
          از طرف دیگه، میگم تو لیست رضایمندی JD پاور شورلت بالاتره میگی JD پاور همه چیز نیست.
          میگم تراورز فروش بیشتری داره، میگی چون ساخت خود آمریکاس طبیعیه.
          شما به هیچکدوم از این برتری‌ها توجه نداری و فقط گیر دادی به اینکه نیسان بودن خودش برتریه!
          بازم میگم، تو پث‌فایندر رو دوست داری مشکلی نیست کاملاً آزادی بهش رای بدی اما برتریش تو این دوئل نسبت به تراورز هرگز قابل اثبات نیست. مشخصاً تراورز ماشین برتر این دوئله.
          ضمناً یعنی چه که اگه فروش تراورز کمتر باشه فاجعه‌س؟ الان تو آمریکا هوندا آکورد فروش خیلی بیشتری از شورلت مالیبو داره، پس این یعنی مالیبو ماشین فاجعه‌باریه؟!
          و نکتۀ آخر اینکه کراس‌اوورهای فول سایز اصلاً تو ژاپن عرضه نمیشن تا جایی که حتی مزدا CX9 تو خود ژاپن عرضه نمیشه، اینا فقط مخصوص بازار آمریکای شمالی هستن.

        4. AmiR

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز این منم که با ادامه دادن این بحث در این صفحه ی پربازدید در این زمان مشکل دارم.?

          تا آخر شب چند هزار نفر به این صفحه سر میزنن و scroll کردن بحث های طولانی و بی فایده ی من و شما حتما بدون شک اذیتشون خواهد کرد

          در مورد کراس های فول سایز حرف خوبی زدی و من نمیدونستم. هر چند که میزان فروش تراورس در ژاپن قابل پیش‌بینیه. خودروسازان ژاپنی هم به خوبی میدونن تعصب ژاپنی ها روی ماشین ژاپنی تا جایی ادامه داره که برتری خودشون رو از دست ندن. اگر ماشین های امریکایی هم همین برتری رو داشتن اوضاع جور دیگه ای بود.

          آکورد حتما بسیار بسیار بهتر از مالیبوست که فروشش در امریکا بیشتره. همین طور که F150 خیلی بهتر از رقبای دیگست.

          .

          هر کسی از هر ماشینی اون چیزایی رو که دوست داره میبینه و کاملا در این زمینه آزاده. از ماشینی که خوشت نیاد در مورد مزیت هاش هم کنجکاو نمیشی. برای خیلی از کاربران امریکایی بودن یک ماشین کافیه و البته برای من ملیت یک ماشین در درجه ی پنجم یا ششم اهمیته.
          نمیدونم این حساسیت بی‌مورد و ناراحت‌کننده ی شما چرا روی کامنت های من وجود داره. بهتره روی کامنت های هیچ کس وجود نداشته باشه.

          شما فقط حق داری وقتی به من یا سایر کاربران اعتراض کنی که اطلاعات جدول رو به غلط بیان کنیم. مثلا من بگم به نیسان رای میدم چون مشخصات فنیش از شورلت خیلی بهتره. اینکه من یا شما یا هر کس دیگه ای ایراد بگیری که به کدوم ویژگی یک ماشین اهمیت بدیم و یا ندیم کاملا به خودمون مربوطه.

        5. ونوم اف ۵

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          یعنی خوشم میاد هر روز پدال میای ولی مطالب سایت رو نمیخونی اگه امریکایی کیفیتش پایین هست تو جدول چطور بیوک و لینکلن و … اون بالا بالا ها هستن

        6. ونوم اف ۵

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          بازار ژاپن ازاد هست ولی با قوانینی که وضع کردن رسما برای پارکینگ و مالیات بیشتر مردم ماشین های مخصوص که انجین های ۶۰۰ سی سی داره سوار میشن

        7. (ali(chevy nova

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          امىر ماشىن
          دوست من بحث با بعضى ها بى فاىدس و مثل کوبىدن مىخ تو سنگه

  6. Sina

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    تراورز همه چیزش بهتره همه چیزش
    نمای بیرونش
    نمای داخلش
    قیافه جون بودنش و بروز بودنش
    جلو داشبوردش
    امکاناتش
    نحوه چینش صندلی هاش
    فضای داخلش و…
    نیسانم خوبه ولی اینجا بحث مقایست
    چیزی از نیسان ندیدم که از ترواورز بهتر باشه

  7. فرشاد

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تراورز یکی از خوش قیافه‌ترین نماهای خارجی رو بین آمریکایی‌ها داره، اما نه در حد امثال نویگیتور، از نظر فنیم ماشین پربار و سر حالیه، میشه روش تو شرایط مختلف روش حساب کرد. روبه‌روش نیسان کاربلد قرار داره که از نظر برندی جذاب‌تر از شورولته برام، کابینش با وجود جلوه قدیمی، لوکس‌تر به نظر میاد و از نظر ظرفیت بکسل و حداکثر سرعت بهتره؛ هر دوشون رو می‌پسندم اما نظرم بیشتر روی تراورزه.

    1. فرشاد

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      یکی از دلایلی که نمی‌تونم تمام و کمال بعضی شاسی‌بلندهای آمریکایی رو دوست داشته باشم، محل قرارگیری ستون‌های سقف هم‌رنگ بدنه کناریه که انتهای خودرو نیستن، یعنی ترجیح میدم ستون C وD سقف با هم جابه‌جا شن اما چون تراورز ستون C رو بر خلاف SUVهای سنتی، تا حدی مدل دار و غیر‌ساده کار کرده، تونسته مقداری جذابیت بهش ببخشه و کمتر تو ذوقم بزنه؛ در کل چهرش نسبت به این مدل نیسان، جذاب‌تر و جدیدتره.

  8. کارل شلبی

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    با احترام به طرفدارای نیسان به تراورز رای میدم.

  9. جلالى

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    شورولت تراورز کمى بهتره
    منم راى به شورولت دادم

  10. حمیدرضا

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    شورلت چشمو گرفت بهش رای دادم گیربکس سی وی تیم از چشم افتاد به نیسان رای ندادم

    1. فرشاد

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      گیربکس CVT به خودی خود مشکل خاصی نداره، روان و بی‌دردسره، مخصوصا اگر ساخت نیسان باشه، اما چون CVT‌های ارزون‌تر متفرقه هم وارد بازار شدن و طبیعتا عملکردشون در حد CVTهای نیسان نبود، دید خیلیا از جمله شما، خراب شد.

  11. MAHDI . TUNING

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    خوشم از نیسان هم میاد عقبشو دوست دارم ولی تراورز رو از هر ماشین شاسی بلندی تو دنیا بیشتر دوست دارم
    هر ماشینی بیاد جلوش به جز دیمن و کامارو بهش رای میدم
    دلیل رای من اینجا اینه نه برتری تنهاش

    1. MAHDI . TUNING

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      البته مظورم این بود که فقط کامارو و دیمن رو به این اندازه دوست دارم

  12. datsun

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    پت فایندر ذاتاً یه شاسی بلند آفرودر تعداد کمی هم از نسل های قدیمیش تو کشور مون هست کاش یه تست خارج از جاده انجام میشد از این دوتا

  13. مهدی

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    دوستمون amir r18 گفتن کیفیت امریکاییها خیلی با کره ای ها فرق نداره این حرف تقریبا درسته اما وقتی به قیمت نگاه میکنید اصلا عجیب نیست اما در مورد قابلیت اطمینان bmw و برتریش نسبت به شورلت باید بگم اولا بی ام و در کل برند لوکسی نیست و ثانیا اتفاقا از جمله برندهایی هست که قابلیت اطمینان کمی داره. اصطهلاک بالا و خرابیهای زیاد و هزینه نگهداری بی ام و معروفه

    1. Amir

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      من که هر جا دیدم BMW جزو برند های لوکس بوده ، حالا اگر شما تقسیم بندی دیگری ابداع کردید که BMW درش جزو برند های ارزون قرار گرفته ، تقسیم بندیتون محترمه ، البته برای شخص خودتون میتونه مورد استفاده قرار بگیره و برای من هرگز قابل استناد نخواهد بود.

      در هزینه ی نگهداری و “”” استهلاک “”” BMW هم ، من چیزی تا الان نشنیدم ، البته اینم بگم کسایی که BMW داشتن و من ازشون سوال کردم افرادی بودن که از ماشین برای حمل و نقل استفاده میکردن نه جلب توجه جنس مخالف‌ و از این دست رفتار های سطح پایین.

      مشکلات BMW در ایران که شما میگید و من نمیدونم چقدر درست و معتبره ، ظاهرا به دلیل مشکلات بنزینه و فناوری بالای این موتور ها و سرویس نادرسته.

      در ضمن بر طبق آمار ، کاربران اروپایی و امریکایی که رضایت بالایی از BMW دارند و استهلاک بالا عموما جزو نقاط ضعف BMW ذکر نمیشه.
      محصولات BMW قابلیت اطمینان بالایی دارن. صد البته که به کم خرجی لکسوس نیستن.

      1. ستاره های پرفروغ(Daniel)

        ۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (955 ديدگاه)

        آقا امیر
        استهلاک هر خودرویی به نحوه عملکرد رانندش بستگی داره.
        چه بسا ماشین های گرون قیمت و خارجی توسط صاحبانشون داغون شدن و ماشین های لگن ساخت داخل به دلیل توجه صاحبانشون هیچ ایرادی پیدا نکردن.
        ی بار ملانصرالدین به دروغ جار میزنه که دارن فلان جا آش میدن. بعد که همه میدون به اون سمت با خودش میگه نکنه واقعا دارن آش میدن؟؟!؟!؟!؟!؟!؟
        شده حکایت ما ایرانیا. یکی یه حرف بیخودی میزنه علاوه بر اینکه دیگران هیچی دربارش نمیدونن و باور میکنن، خود همون فرد دروغگو هم باور میکنه.

        ببین اگه BMW ماشینی بود که مستهلک میشد به راحتی اینقدر طرفدار نداشت. اینو کسی داره بهت میگه که با این برند بزرگ شده. مطمئن باش.
        لازمم نیست خودتو خسته کنی چون در دروازه رو میشه بست ولی در دهن مردمو نمیشه بست.
        اگه غیر از این حرفو حدیثا میشنیدی باید تعجب میکردی. چون اینجا ایرانه و به مرسدس بنزی که هنوز پوشش استتار کامل روشه میگن قیافش شبیه برلیانس شده.
        دیگه خودت عمق فاجعه رو درک کن.

        1. Serial Winner

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز هر کسی یه نظری داره ، یه چیزایی میگن که در خیلی موارد درست نیست.

    2. ونوم اف ۵

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      میشه اینطور گفت که بی ام و از نظر قیمتی برندی لوکس ولی از نظر استهلاک با برندهای ارزون بازار برابری میکنه

      1. (ali(chevy nova

        ۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        ونوم جان کاملا درسته حرفت

  14. MOBIN POURMAND

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    هردو واقعا فوق العادن.با نهایت احترام به نیسانی ها،به شوی رای دادم.چون قیمت کمتر به نظر من از بعضی چیزای دیگه مهم تره مث بکسل و…

  15. Landscape

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    این شورلت تاهو چه جور suv فول سایز که از برادر کوچکتر خودش(تراورس) کوچکتر!!!!??

    1. MAHDI . TUNING

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      تاهو بر اساس شاسی فول سایز ترینه

  16. امیرحسین بشیر فرهمند

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با این امکانات و کیفیت و رفاه فقط 29 هزار دلار که برای کسی که ماهی 1000 دلار در بیاره یعنی 29 ماه عمرشو بده یک تراورز میگیره ، اما اگر همین ماشین تو ایران باشه با دلار 3000 تومن میشه 90 میلیون تومن که حداقل حقوق تو ایران میگیم 1 میلیون ? یعنی 90 ماه عمر بده که اینو داشته باشه ، درضمن من گمرک و باقی مساعل رو اضافه نکردم ، ارزش عمر یک امریکایی و یک جهان سومی هم باهم متفاوت هست ،یعنی عمر یک امریکایی 3 برابر من که تو جهان سوم هستم میارزه ، این چیزی هست که ، ارزش پایین پول ملی به من القا میکنه ، اگر کمی صاحب عقل باشید متوجه عرض من میشوید ، درد میکشد آنکس که بیشتر میفهمد …

    1. ونوم اف ۵

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      البته فکر نکنم زیر ۳۰۰۰ دلار حقوق بگیرن کارگراشون

  17. فريد

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شورولت تراورز انتخاب میکنم بخاطر طراحی خارجی و داخلی بهتر از نظر من و مشخصات فنی بهتر

  18. mohammad_FM 480

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    علاوه بر جدول به غیر یکی دومورد برتری کلا برای تراورز هست من طراحی شورلت هم بیشتر میپسندم.
    رای من شورلت

  19. ونوم اف ۵

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    رای من شورلت با احترام به نیسان با دوام و با کیفیت

  20. Hemichan

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    Chevy

  21. amin

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    مگه میشه به شورولت رای نداد؟

  22. #ali.m#

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    تراورز رو بیشتر میپسندم از نظر فنی هم یکم بهتره .
    نیسان هم خوبه ولی شورلت بهتره .
    ?شورلت?

  23. مهدی

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    جناب daniel اگر بی ام و محبوب شد واسه دینامیک بالای رانندگی محصولاتش بود نه لوکس بودن یا اصطهلاک پایین! من مطمعنم شما رو همرفته چند ساعت هم پشت یه بی ام و از قدیم تا جدیدش ننشستی چه برسه به کل عمرت چون از نظر دادنت مشخص بود

    1. Zonda 760

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      فکر کنم ایشون ساکن منطقه آزاده و پدرش BMW 428 داره ، این رو قبل از این بار ها گفته ….

    2. ستاره های پرفروغ(Daniel)

      ۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      بنده در منطقه آزاد اروند زندگی میکنم و پدرم از BMW بازهای شناخته شده ی شهرمون هست.
      در حال حاضر 428i پلاک منطقه داره.
      لازم به دروغ گفتن نیست.
      نه فقط این بلکه قبل از این هم BMW داشته.
      330i 2009 و 520i 2002 و 320i 1980 و 2002
      در یک بازه زمانی 3 ساله مشکل مالی برامون پیش اومد که اصلا ماشین نخرید.

      1. ستاره های پرفروغ(Daniel)

        ۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (955 ديدگاه)

        دوس نداشتم بگم ولی چون دروغگو خطابم کردی مجبور شدم بگم.
        من خودم پژو پارس lx دارم. ولی میتونستم بیام و بگم من BMW دارم ولی هیچ افتخاری توش نیست.
        برای همین مشخص کردم که پدرم داره نه خودم. ولی خودم هم ی روز BMW میخرم. E46 هم میخرم چون هیچوقت E46 نداشتیم و من عاشق E46ام.

  24. مهدی

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    بله پدر منم سوار نیسان ۳۷۰ میشه! حداقل میگفتین سری ۳ و ۵ منطقی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا