مزدانیسان

دوئل نهایی، نیسان 370Z یا مزدا MX-5؟

مرحلهٔ نهایی، گروه پانزدهم، کوپه‌های کوچک

 

 

نیسان ۳۷۰Z

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۰۸

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: FM نیسان

امتیاز از کاربایر: ۳ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸۹۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۰۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴,۶۱۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳,۴۶۸ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تیپ پایهٔ آن هنوز هم ارزش خرید بالایی دارد، پیشرانهٔ V6 قدرتمند آن رقبای چهار سیلندر را مغلوب می‌کند، رانندگی لذت‌بخش، تجهیزات استاندارد زیاد

نقاط منفی: چسبندگی می‌توانست بیشتر باشد، سواری متلاطم، عدم وجود دیفرانسیل لغزش محدود

 

مزدا MX-5

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: ND مزدا

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۵,۷۶۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۳,۷۰۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۱,۲۹۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۸,۹۷۱ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۴ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۹۳ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۴ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هندلینگ فوق‌العاده، رانندگی رضایت‌بخش، مصرف سوخت خوب

نقاط منفی: سواری خشک، سروصدای زیاد کابین، کمبود محفظه‌های اشیاء

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

مزدا MX-5

نیسان ۳۷۰Z

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۳.۷ لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۸۰ اسب بخار ۳۳۰ اسب بخار
گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر ۳۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۷ ثانیه ۵.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۵ ثانیه ۱۳.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۱ لیتر ترکیبی ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۴۵ لیتر ۷۲ لیتر
وزن ۱۰۶۳ کیلوگرم ۱۵۱۰ کیلوگرم
طول ۳.۹۱ متر ۴.۲۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۳۱ متر ۲.۵۵ متر
حجم صندوق بار ۱۴۰ لیتر ۲۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۱۷,۴۳۷ پوند ۲۹,۲۴۷ پوند
قیمت موردبررسی ۲۱,۵۷۳ پوند ۲۹,۲۴۷ پوند
قیمت پایه آمریکا ۲۶,۶۲۵ دلار ۳۰,۸۸۵ دلار
قیمت موردبررسی ۲۶,۶۲۵ دلار ۳۰,۸۸۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10308816]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. تویوتا موتورز

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    هر 2 ماشین رو خیلی دوست دارم و انتخاب سختی هست ولی نظرم بیشتر روی نیسان هستش

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. hami

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (22 ديدگاه)

      مزدا برای استفاده روزانه طراحی شده ولی نیســـــــــــــــــان برای دریفت و لذت پیچیدن در جاده های کوهستانی
      .
      .
      این دیگه ربطی به خودرو نداره مربوط به سلیقه و نوع رانندگی فرد میشه

      1. محمدرضا

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (4 ديدگاه)

        من نمی دونم چطور شما تو سایت مربوط به ماشین چنین نظری رو گذاشتین و این همه لایک خورده؟میاتا،استفاده ی روزانه؟؟؟‍! میاتا صرفا واسه لذت رانندگی ساخته شده

    2. sina7

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      اون پشت امپر نیسان یه چیزی شبیهش توی مورانو نسل قدیم هست خیلی چیز خوشگلیه

  2. حسين وي

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    نیسان Z یه غولیه برای خودش
    ولی گرد پیری روش نشسته با این حال هنوزم جذابه به نظرم با این موتوره ۶ سیلندر
    ولی من مزدارو انتخاب میکنم به خاطره اینکه هیچ چیزی کم تر نداره حتی با موتوره خیلی ضعیف تر تقریبا داره همون شتاب رو میده که این فوق العادس
    قیمت کمتره
    همچنین امتیازایی که گرفته هم عالیه و نظر کارشناسا و جرمی هم میگفت این ماشین فوق العادست

  3. sina

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2655 ديدگاه)

    واسه من بهترین این کلاس مزدا هست!

    1. احمدرضا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (877 ديدگاه)

      فیات 124 آبارث !

      1. sina7

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (435 ديدگاه)

        دقیقا
        آبارث 124 اسپایدر تو این کلاس از همشون کامل تره
        مزدا هم عالیه
        نیسان یکم پیر شده ولی هنوزم فوق العادس

        1. Hamid...Audi

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (713 ديدگاه)

          آبارث ۱۲۴ اسپایدر یه چیزی کم داره اونم لوگوی مزداس.

  4. امیر

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2960 ديدگاه)

    برتری قطعا با نیسانه و انتخاب مزدا تو‌این مورد صرفا دلیلش عشق و علاقه بی حد و اندازس و منم مجبور شدم نیسانو‌انتخاب کنم
    اما منم مث خیلیا عاشق مزدا هستم و حتی در مواردی برتر از نیسان میدونم

    1. حسين وي

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (463 ديدگاه)

      هندلینگ بالاتر
      موتوره پر بازده تر
      گیربکس هوشمندتر
      مصرف یوخت بهتر
      قیمت کمتر
      شما امتیازایی که کارشناسا به مزدا دادنم نکنه فک میکنی از رو عشق علاقه بی اندازه بوده ؟
      مقاط منفی نیسانو خوندی ؟

      1. امیر

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2960 ديدگاه)

        دوست عزیز این نظر منه و به مزدا توهین نکردم اصلا
        مزدا عالیه ولی پربازده تر از نیسان ک نیس دیگه
        اینکه شتابش نزدیک نیسانه بخاطر اختلاف زیاد وزنشه(۵۰۰کیلو)!!!
        قیمتشم ک خیلی فرق نمیکنه و بنظرم نیسان با توجه به مشخصاتش ۴هزاردلار گرونتر منطقیه کاملا
        باک بزرگتر نیسان و صندوق بزرگتر(البته این موارد شاید زیاد مهم نباشه تو این کلاس اما بی تاثیر نیس)
        بازم میگم مزدا بشدت دوس داشتنیه
        هیچ وقت نمیتونم بخرمشون ولی اگه شرایطش فراهم بود و پولشو داشتم قطعا جفتشو میخریدم
        هرکدوم لذت خودشو داره
        نظر شما و‌بازخواست شما از بنده هم کاملا محترم!

  5. M

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    370 و جی تی ار چجوری باید داد بزنن تغییر نسل میخوان بابا لامصب 370 قیافش به 2005 میخوره الان 2019 عه انتخابم مزدا

  6. OMID

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    نیسان بلاشک

  7. مهدی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نیسان قوی تره اما من مزدا رو بیشتر دوست دارم

  8. بهزاد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (64 ديدگاه)

    چراغ های نیسان رو دوست ندارم…..ولی کابینش فوق العادس….رای من مزدا

  9. me84

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    کلیپ دیدم از مزدا تو پیست یه پیچ تند رو با سرعت 110 فقط با یه دست رد کرد. همون پیچ رو با موستانگ و بی ام و نتونست با همون سرعت با یه دست رد کنه.
    هندلینگ این ماشین و فرمون پذیری و چسبندگیش عالیه.
    نیسانم موتورای خفنی داره اما مزدا رو میپسندم.
    قدرت و شتاب بالاتر الزاما لذت بالاتری نداره. هستن ماشینایی مثل همین مزدا با قدرت و شتاب کمتر لذت بالایی بهت میده که به گفته اهل فن لذت روندنش از غولهایی مثل موستانگ هم بالاتره. تجربه رانندگی خوب به خیلی چیزا ربط داره. یه مهندسی خوب و پالایش شده میخواد که همه چیزو با هم خوب مچ کنن.

  10. نوید جهرمی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3768 ديدگاه)

    کاراکتر مزدا رو بیشتر دوست دارم. سبک، ساده، پرهیجان. هم میشه باهاش رفت سر کار هم آخر هفته از پیچ و خمای جاده لذت برد.
    نیسان وقتشه برای سری زد جایگزینشو معرفی کنه. پیر شده هر چند هنوز دوست داشتنیه.

  11. مهدی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعا نمیشه این دو رو مقایسه کرد چون تو یک کلاس موتوری نیستن، من فک کنم مزدا با این حجم موتور خیلی بهتره،

  12. شاهین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (856 ديدگاه)

    فقط کافیه به قیمت و بازدهی موتور نگاه کنید تا مزدا رو انتخاب کنید

  13. pouyan

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    مزدا 12 هزار پوند ارزونتره پول واقعا هنگفتیه تو بازار اروپا بدون نگاه به نیسان قطعا مزدا انتخابم هست ولی بازار آمریکا یکم جای شک میزاره هر چند با کابین مزدا بیشتر حال می کنم نیسان خیلی قدیمی شده

  14. Omid622

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    فقط به خاطر مونور نیسان بهش رای دادم
    کاش میشد این موتور رو روی سوپرا میذاشتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا