نسل فعلی نیسان GT-R ملقب به گودزیلا از سال ۲۰۰۷ تاکنون در بازار حضور دارد و بنابراین ما با خودرویی ۱۲ ساله روبر هستیم که سال آینده بهصورت رسمی یک نوجوان رعنا خواهد بود! اگرچه فعلاً خبری از نسل جدید این خودرو نیست اما نسخههای انحصاری آن همچون GT-R50 باعث جلبتوجه دوباره به این خودروی اسپورت ژاپنی شدهاند. این پروژه با همکاری خانه طراحی ایتال دیزاین به سرانجام رسیده است؛ اما اخیراً یکی از طراحان خوشذوق دنیای خودرو رندری برجسته از GT-R50 پیشرانه وسط را منتشر کرده است. با دیدن این رندر آرزو میکنیم که ای کاش نسل بعدی گودزیلا با قرار گرفتن پیشرانه در پشت صندلیهای خود به یک سوپرکار کاملتر تبدیل گردد.
نمای جلوی این رندر کاملاً شبیه مدل GT-R50 واقعی بوده و چراغهای نازک و دیفیوزر بزرگ ادغام شده در سپر خودنمایی میکنند. تغییرات قابلتوجهی در پروفایل جانبی خودرو رخ داده و شاهد ورودیهای هوای بزرگ در بخش پایینی خودرو و کنار دربها هستیم تا هوای تازه به پیشرانه برسد.
البته تناسبات کلی یک خودروی پیشرانه وسط تفاوتهای زیادی با نسخهی استاندارد داشته و طراح نیز طرح کلی روانتر خودرو را با رینگهای بزرگتر و قوسهای چرخ متفاوت ترکیب کرده است. تصور کنید که پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی پشت صندلیها با قدرت ۷۱۰ اسبی و گشتاور ۷۸۰ نیوتون متر غرش کند تا راننده معنی لذت واقعی را بفهمد.
متأسفانه خبرهای اخیر نشان میدهد نیسان برنامهای فوری برای جایگزینی GT-R فعلی با نمونهای جدید ندارد. در واقع باور بر این است نسل بعدی گودزیلا شاید تا سال ۲۰۲۷ تولید نشود زیرا ژاپنیها فعلاً درباره استفاده از قوای محرکه هیبریدی یا تمام الکتریکی تصمیم نگرفتهاند. تیم GT-R نیسان با رهبری هیروشی تامورا تصور میکند پلتفرم فعلی این خودرو تا ۲۰ سال میتواند بدون تغییرات بزرگ به حیات خود ادامه دهد و بنابراین نسل فعلی این خودرو میتواند با اصلاحات کوچک به مدت حداقل ۸ سال در بازار حضور داشته باشد.
Angus_812
۱۹ آذر ۱۳۹۸به نظر من باید جی تی آر پیشرانه وسط بشه تا با رقیباش مثل کوروت هوراکان پورشه ۹۱۱
برابر بشه
datsun
۱۹ آذر ۱۳۹۸یه زمانی پادشاه نوربرگ رینگ بود رکورد دار پرشتاب ترین خودرو تولید انبوه دنیا در گینس بود تو درگ هیچ ماشینی شکستش نمیداد ولی حالا….
آدم یاد این شیرهای پیر که از دسته جدا شدن و یه گوشه برا خودشون نشستن و بقیه رو نگاه میکنن میفته.
مزدا
۲۱ آذر ۱۳۹۸به نظرم وقتشه نیسان این شیر خفته رو دوباره به اوج برسونه .
فريد
۱۹ آذر ۱۳۹۸جهان؟!!! ?
هییییی بابا خفن…
Saeed
۱۹ آذر ۱۳۹۸هزاران ویدیو هست که نیسان gt_r تونسته خیلی راحت بوگاتی ویرون رو شکست بده
حتی نیسان gt_r مدل r34 اسکای لاین هم خیلی راحت ویرون رو پودر کرد
فقط کافیه سرچ کنی
datsun
۱۹ آذر ۱۳۹۸اره اون اسکای لاین نهصد اسب بخار قدرت داشت
Saeed
۲۰ آذر ۱۳۹۸همون تیون های 2jz معروف میشه دیگه
معمولا قدرتشون بین همون ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب بخار میشه
ممد ژانگولر
۱۹ آذر ۱۳۹۸فکر میکنم nissan gt r50 ital desighn بیاد مثل فورد Gt 1966 اتاق قدیم که تبدیل به افسانه شد این هم افسانه بشه. بی نهایت طراحیش به دلم میشینه فقط باید منتظر بمونه که تولید بشه و نظر کارشناسان رو ببینیم.و از همه مهمتر فتح رکوردهای جدید
Abbas.Lambo
۲۰ آذر ۱۳۹۸به اندازه ای که انتظار کشیدم واسه نسل جدید این ماشین و اونتادور،تو عمرم انتظار نکشیده بودم،ولی اگه جی تی آر موتور وسط بشه چی میشه لامصب!نسل فعلی با این همه سن و موتور جلو بودن هنو شاخه واس خودش
ارشیا
۲۰ آذر ۱۳۹۸این واقعا عجب چیزیه کاش یه فیس لیفت درست و حسابی براش بدن که شبیه همین باشه