حتی پیش از آنکه ویروس کرونا گریبان صنعت خودرو را بگیرد هم نیسان غرق در مشکل بود. فروش این شرکت پایین آمده و پول زیادی سوخت میشد. ژاپنیها حتی مجبور شدند کارخانههای خود در آمریکا را چند روزی تعطیل کنند تا صرفهجویی مالی انجام شده باشد.
کارلوس گوسن مدیرعامل اسبق نیسان برنامههای مفصلی برای این شرکت داشت اما اخراج او و همچنین شیوع کرونا و… باعث شده تحقق برنامهها غیرممکن شود. نبود محصولات جدید در بازار هم بر شدت مشکلات افزود هرچند نیسان سنترای جدید استارت خوبی داشته است. البته نیسان برای زنده ماندن باید تغییرات بیشتری را انجام دهد.
بنا به گزارش رویترز، تیم مدیریت نیسان برنامه احیای جدیدی را در ماه آینده منتشر خواهند کرد و این برنامه احتمالاً به دنبال کاهش ۱ میلیون دستگاهی فروش سالانه خواهد بود.
به جای هدفگذاری فروش ۶ میلیون دستگاهی در سال که قبلاً اعلام شده بود، هماکنون عدد واقعبینانهتر ۵ میلیون دستگاه اعلام شده و این در حالی است که گوسن به دنبال فروش ۸ میلیون دستگاه خودرو در سال بود. این برنامه جدید تا مارس ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و به خاطر هدف فروش پایینتر، تأثیر کمتری روی نیسان گذاشته خواهد شد. همچنین فروش کمتر به معنی تولید کمتر هم هست.
به همین خاطر امکان دارد حداقل سه کارخانه تولید تعطیل شود. شغلهای بیشتری از دست خواهد رفت و البته قبلاً هم برنامههایی برای تعدیل ۱۰ درصدی نیرو توسط نیسان اعلام شده بود. این تعدیل نیرو را تأمینکنندگان و نمایندگیهای نیسان نیز حس خواهند کرد.
یکی از منابع مطلع به رویترز گفته است:
چندین سال بود که نیسان به دنبال هدف فروش سالانه ۷ تا ۸ میلیون دستگاه بود. این شرکت هرگز بیشتر از ۵ میلیون دستگاه خودرو نفروخته است. نیسان دیگر این تفکر آرزومندانه را پی نمیگیرد.
موضوع اصلی کاهش ابعاد کار است. این امر طی یک شب صورت نمیگیرد و البته تصمیمات سختی هم باید گرفته شود. همچنین مشخص نیست آینده خودروهایی همچون GT-R و Z چگونه خواهد بود…
Mohammad
۲۵ فروردین ۱۳۹۹چرا نیسان یک بارگی ایجور شد؟!
ابی
۲۵ فروردین ۱۳۹۹حماقت در کودتا علیه گوسن.
شاید بزرگترین حماقت تاریخ صنعت خودرو.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۳۹۹وقتی یه سیب گندیده میوفته تو سبد میوها ، بقیه سیبهای سالم هم میگندونه .
رنو همون سیب گندیدهای بود که دنیا شاهدش بود و اومد عصاره وجودی نیسان را گرفت و تفالش کرد تا به چنین روزی برسه .
سیاست خیلی کثیفه که میگویند پدر مادر هم نمیشناسه ولی رنو از سیاست هم کثیفتره .
از این میترسم که اینقدر نیسان رو مفتش کنند تا بدون هیچ زحمتی لاشخورها بخرندش .
دوستی داشتم که میگفت تنها قدرتی که زورش بیشتر از پول هست ، پارتی بازیه .احساسم میگه کشور فرانسه با چند نفر از کله گندههای نظام قضایی ژاپن دارند نیسان را به خاک میکشند تا مفت به چنگش بیاورند .
البته این فقط یه حدسه که امیدوارم توهم باشه .
ناشناس
۲۶ فروردین ۱۳۹۹داداش سیب گندیده نیسان بود که کارلوس گوسن بدبخت اونو گاز زد و به این فلاکت دچار شد اون همه خوبی و محبتی که در حق یه شرکت ورشکسته کرد از اخر اینطوری جوابشو دادن اون زمان که نیسان داشت پیشرفت میکرد رنو هیچ نقشی توش نداشت ولی حالا که به روز سیاه داره میشینه اون بخاطر سیاستهای کثیف خودش مقصر رنویه باشه اصلا رنو پژو مقصرن لایه اوزن هم پژو رنو گشادش کردن بمب اتم را هم رنو و پژو انداختن فاجعه فوکوشیما و چرنوبیل هم تقصیر فرانسویاست
سینا BMW
۲۵ فروردین ۱۳۹۹گذشته ی ژاپنی ها فوق العاده بود ، مثلا هیچ کس نیسان پاترول های قدیمی و ۳۷۰z های اون زمان رو یادش نمیره .
افت نیسان خیلی زیاد بوده ، فرق لکسوس و برند لوکس نیسان یعنی اینفینیتی خیلی زیاده و قابل مقایسه نیست، اصلا بعضی ها که از ماشین سر در نمیارن فکر میکنن که لکسوس NX300در حد مرسدس بنز S کلاسه.!!!یا نیسان GT-R که به سن زیاد معروفه و نیاز به تغییرات زیادی داره.(البته بعضی وقتا سن زیاد بهتر از فیس لیفت های ضعیفه)
نیسان داره راه اشتباهی رو دنبال میکنه و آینده GT-R در خطره و شاید مثل خیلی اسپرت های دیگه تولیدش متوقف میشه، ای کاش اینطوری نشه
Zonda R
۲۵ فروردین ۱۳۹۹محمد عزیز
حس ناسیونالیستی ژاپنی ها نمیتونست قبول کنه امپراطوری بزرگی مثل نیسان دست یه غیر ژاپنی باشه یرای همین اون اتفاق عجیب افتاد و یه هاراگیری کرد نیسان
گوسن بسیار مرد بزرگی بود و گاهی 5 سفر هوایی تو روز داشته و بسیار چشم انداز بزرگی برای این امپراطوری داشت امار 6 ماه اول 2018 ثابت کرد که اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی از تویوتا و فولکس واگن رد خواهد شد و اگر این اتفاق میوفتاد گوسن تبدیل به یک سنبل میشد و بسیار قیمتی
گوسن بالاترین دستمزد و پاداش رو در تمام ژاپن میگرفته و البته حقش بوده
اگر گوسن میموند :
اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی بزرگترین تولید کننده خودرو میشد
(نیسان-اینفینیتی-داتسون-رنو-داچیا-لادا-صنایع سنگین رنو-میتسوبیشی)
نسل جدید نیسان gtr بزودی میومد و بزودی طیف جدید محصولات نیسان…
کلعوس قبل گوسن با کلعوس جدید رو ببینید تفاوت مشخص میشه
به جرات میتونم بگم مردی, مثل گوسن رو در هیچ کدوم از قسمتهای ایران نداریم
هادی 8 سیلندر
۲۵ فروردین ۱۳۹۹از لطف پژو
محمد
۲۵ فروردین ۱۳۹۹یه کودتای احمقانه به دلیل افکار سطح پایین . برای مدیران وسرمایه گذارای ژاپنی و متعصب نیسان سنگین بود که زیر دست یه شرکت فرانسوی مثل رنو باشن ولی این طرز فکر خیلی سطح پایین و کوته فکرانه بود – توی دنیای امروز که شرکت ها عملا بین المللی هستن و دیگه مرز نمیشناسن این طرز فکر مخرب وطن پرستی افراطی باعث شد که این کودتا رو انجام بدن تا نیسان ژاپنی رو از دست رنو به اصطلاح حقیر فرانسوی نجات بدن در صورتی که واقعا نمیخواسن بپذیرن این اتحاد یکی از مهم ترین برگ برندشونه
SS
۲۵ فروردین ۱۳۹۹کودتا … خخخخ
خب اگه گوسن بی گناه بود که مجبور نبود در لبنان هم پنهان بشه
این حرف ها بی معناست. کیفیت و آمار فروش نیسان چندین سال در حال نزول هست که از مدیریت غلط فرانسوی هاست
دخالت های دولت فرانسه در مورد خرید سهام نیسان و… هم به این موارد اضافه کنید.
کلا شراکت با فرانسوی ها فقط به درد ایرانخودرو و سایپا میخوره نه شرکت های درست حسابی!
سرنوشت اپل و فیات-کرایسلر هم بهتر از این نخواهد بود.
فقط امیدوارم نیسان از این باتلاق فرانسوی نجات پیدا کنه!
آرش وان
۲۵ فروردین ۱۳۹۹رنو و نیسان اتحاد بوده اند و نه یک شرکت واحد ؛ در اینصورت مدیریت رنو نمیتوانسته باعث دخالت در امور داخلی نیسان شده باشد
بحث کودتا علیه کارلوس گون نیز ؛ عقیده ی بسیاری از کارشناسان بین المللی علیه وی است و نه فقط عده ای خاص
کارلوس گون نزدیک ۱۰ ماه بلا تکلیف در ژاپن بود و در این مدت دادگاه وی تشکیل نشد ، سیستم قضایی ژاپن در دنیا معروف به سیستمی بی رحم و ضد متهم است که طبق آمار در ۹۹٪ موارد متهم محکوم به مجازات میشود( Japan 99% conviction rate)
جالبه گون در یک مصاحبه مطبوعاتی در سال ۲۰۱۹ که در پدال همپست شد ، گفته بود که با این روند مدیریت در نیسان؛ به احتمال زیاد نیسان در حوالی سال۲۰۲۲ ورشکست میشود
فررزاد
۲۵ فروردین ۱۳۹۹زمانیکه نیسان ورشکسته شد و رنو سهامشو خریداری کرد همین اقای گوسن با مدیریت صحیح و درستش کاری کرد که تنها در عرض مدت یکسال نه تنها از ورشکستگی نجات پیدا کرد بلکه به سود دهی هم رسید لازم به ذکر است که اون زمان سال 1998 رنو یه شرکت کاملا خصوصی بود اگه امروز نیسان داره ورشکست میشه نتیجه اعمال خودش و کودتایی که سر گوسن در اوردن در مورد اپل و فیات کرایسلر هم فعلا امار و ارقام چیز دیگه ای میگه نتیجه همکاری اپل با پژو سیتروئن کاملا مشخصه اپل که حال و روزش خیلی خوبه امار فروشش و مدلهایی که پس از ادغامش با پژو به بازار امد اینو نشون میده در مورد فیات کرایسلر هم که اتفاقا این فیات بوده که تا اینجا کرایسلرو به مرز ورشکستگی برده و این خود فیات کرایسلر بود که تمایل به ادغام شدن با پژو سیتروئن داشت اما باید صبر کرد و دید در اینده این ادغام چی به سر فیات کرایسلر خواهد اورد بعد قضاوت کرد فعلا که به گذشته نگاه میکنی میبینی هر شرکتی که با فرانسویا همکاری کرده بسیار پیشرفت کرده و به دوران اوج خودش برگشته نمونه اش همین نیسان سیتروئن و اپل
datsun
۲۵ فروردین ۱۳۹۹خوب به نظرت چرا رنو میره سهام یه شرکت به قول شما ورشکسته رو میخره حتما به خاطر این بوده که کارلوس قصن عاشق تخمه ژاپنی بوده.
F22RAPTOR
۲۵ فروردین ۱۳۹۹امیدکارم نیسان ازین وضع حاضر خارج شه و به روزهای خوبی برسه
فررزاد
۲۶ فروردین ۱۳۹۹اقای داتسون اینکار در همه جای دنیا مرسومه وقتی یه شرکتی ورشکست میشه یه شرکت دیگه میره سهامشو با قیمت پایین تری میخره رنو اگه اینکارو کرد در خودش میدید که میتونه این شرکت ورشکسته رو به یه شرکت قوی تبدیل کنه اما در مورد نیسان وضعیت به قدری اسفناک بود که هیچ شرکتی نه حتی خود ژاپنیا حاضر نبودن سهامشو بخرن و حتی خیلیا نیسانو از دست رفته میدونستن شما که اینقدر عاشق نیسانی بد نیست یه تحقیقی راجع به گذشته نیسان بکنی تعجب میکنم که خیلیا از گذشته گوهربار نیسان انچنان تعریف و تمجید میکنن و انچنان رنو رو میکوبن که هر کی ندونه فکر میکنه این نیسان بوده که رنو رو از ورشکستگی نجات داده در صورتی که رنو تو خیلی از زمینه ها به نیسان کمک کرده نیسان هنوز یه نماینده تو فرمول یک نداره چون توانایی ساخت انجین فرمول 1 نداره برای مدلهایی مثل پروجکت بلک اس دست به دامن تیم فرمول یک رنو شده الانم مسبب این فلاکتی که دچارش شدن خودشون هستن منتهی یه عده مثل شما که تعصب الکی رو ژاپنیا دارن میان یقه رنو رو میچسبن چطور اون زمان که نیسان داشت پیشرفت میکرد و پلهای ترقی رو یکی پس از دیگری طی میکرد رنو هیچ نقشی نداشت و نیسان خودش به تنهایی باعث بازگشت شکوه و عظمت خودش بود حالا که داره ورشکست میشه رنو مقصره واقعا که منطق بعضیا خیلی شگفت انگیزه در هر صورت بنده ارزو میکنم نیسان چه با رنو چه بدون رنو ورشکست نشه و دوباره به قول بعضیا به دوران اوج خودش بازگردد .
همایون
۲۵ فروردین ۱۳۹۹ارزوی مدیرای نیسان اینه ک کاش زمان ب عقب برمیگشت
(Saeed(peugeot
۲۵ فروردین ۱۳۹۹ما که فقط از روی ظاهر قضاوت میکنیم و شاید هم درست نباشه ….
ولی چیزی که اخبار خودرویی اعلام کرد ….. ( میشه نتیجه گرفت چوب خدا صدا نداره )
اون همه تهمت زدن به گوسن ، که یه جوری حذفش کنن ….. و از طرفی نمیخواستن بپذیرن زیر سلطه یه برند فرانسوی هستند …..این شد که حماقت یه مشت آقایون جاه طلب یه صنعت خودرو سازی و با اون رشد و پیشرفت ، به بیراهه میکشه ….
من حتم دارم اگه کارلوس گوسن بود نیسان به اون چشم انداز فروش ۸ میلیون میرسید ….
کارلوس تاوارس ( PSA ) پژو و بقیه رو با یه پیشرفت خوب داره جلو میبره و مرد سال صنعت خودرو شناخته شد ، چند هفته قبل…..
این آقا اگه اشتباه نکنم زیردست یا بهتره بگم معاون گوسن بود…..بعد ژاپنی ها پاپوش دوختن واسه گوسن که اخراجش کنن …. حالا برنامه احیا برند نیسان کاهش ۱ میلیون دستگاهی میخواد بشه ….رشد تولید کجا و کاهش ۱ میلیونی کجا …..
ارش
۲۵ فروردین ۱۳۹۹البته به نظرم تصمیم برای فروش و تولید بیشتر همیشه مفید نبوده گاهی هم خطراتی داره مثلا فورد بیشتر از یک دهه است که فروش ۶ میلیون دستگاهی داره یا جنرال موتور نرم و آهسته افزایش فروش رو تجربه میکنه اینکه تصمیم بگیری در طول مدت دو سه سال دو میلیون افزایش داشته باشی عاقلانه نیست اگه تویوتا در طی چند سال به پرفروش ترین تبدیل شد از دهه ها قبل ب نامه ریزی داشت و عملیاتی بلند مدت بود حتی فولکس واگن هم پروسه ده ساله رو طی کرد.در آینده نیسان موفق خواهد شد به نظرم عاقلانه داره رفتار میکنه تدبیر ژاپنی .
pooriya.bmw.germany
۲۵ فروردین ۱۳۹۹خیلی واسه من جالبه که کره ای ها دارن روز به روز پیشرفت میکنند ولی ژاپنی ها دارن رو به افول میرن میتسوبیشی سوزوکی هوندا نیسان نام هایی هستند که روزگاری اسم شون دهن پر کن بود ولی الان دارن تک تک محو میشن از صحنه رقابت تو ژاپنیها فقط تویوتا(شراکت با ب ام و) و مزدا خوب دارن کار میکنند و پیشرفت میکنن الان یه سری میان طرف داری میکنن میگن فلان فلان
ولی واقعیته الان تو محصولات میتسوبیشی هوندا سوزوکی یه مدل هست که بتونه با کیا استرینگر رقابت کنه؟؟ یه سدان فول سایز لوکس دیفرانسیل عقب دارن که با جنسیس جی 8۰ رقابت کنه؟؟
واقعیت اینه که نیسان قبل از رنو یه شرکت ورشکسته بود و بعد از رنو دوران خوب و رو به جلو داشت و همه اینها مدیون کارلوس گون بود و متاسفانه دستی که نون داد گاز گرفتن و الان روزگار خوبی نداره نیسان الان اکثر محصولات نیسان تاریخ گذشته هست نیسان پاترول ده سال نیسان زد ۱۲ سال نیسان جی تی آر ۱۳ سال از معرفی شون گذشته و توی دنیای رقابتی امروز خودرو این ماشینها دیکه جایی ندارن
datsun
۲۵ فروردین ۱۳۹۹با اجازه شما اولین خودرو لوکس جنسیی هیوندا بر پایه یک اینفینیتی بود که از طریق میتسوبیشی خریداری شد.
سینا BMW
۲۵ فروردین ۱۳۹۹مثلا دوج چلنجر بر اساس بنز های قدیمی تر ساخته شده آیا دوج چلنجر آلمانیه؟؟؟
meysam
۲۵ فروردین ۱۳۹۹پوریا جان داداش سوزوکی در حال حاضر 50% بازار خودرو سواری هند رو در اختیار داره. بازار هند تازه داره گل میکنه. تویوتا این آینده خوب سوزوکی رو دید و پارسال 20% سهامش در هند رو یکجا خرید. این یعنی از هر 2 تا ماشینی که تو هند فروش میره یکیش سوزوکی و از هر 5 تا سوزوکی سود یکیش تو جیب تویوتا میره.
حالا شما میگی سوزوکی در حال افول و محو شدنه
pooriya.bmw.germany
۲۵ فروردین ۱۳۹۹اولین خودرو لوکس هیوندای بر پایه و پلت فرم میتسوبیشی بود و هیوندای آزرا نسل اول تا سوم بر اساس پلت فرم میتسوبیشی ساخته شده بودند ولی الان هیوندای و کیا کجا و میتسوبیشی کجا؟؟؟
جالب اینجاست که دیگه محصولات هیوندای کیا جنسیس با ژاپنیها مقایسه نمیکنند با لوکس های ژرمنی داره مقایسه میشه که همین که محصولات هیوندای و خانواده اش در کنار لوکس های آلمانی قرار میگیرند خودش افتخار حساب میشه هر چند در رقابت با آلمانی ها پیروز نمیشن ولی باز افتخار حساب میشه
pooriya.bmw.germany
۲۵ فروردین ۱۳۹۹اولین محصول لوکس هیوندای بر پایه اینفینیتی بود!!!!!!
داداش تاریخ بلدی؟؟؟
سال تاسیس اینفینیتی کی بود
سال ساخت اولین نسل هیوندای آزرا کی بوده؟؟
اولین نسل هیوندای آزرا که نخستین خودوری لوکس هیوندای حساب میشده ده سال قبل تر از تاسیس برند اینفینیتی توسط نیسان بوده
نسل اول تا سوم هیوندای آزرا بر اساس پلت فرم میتسوبیشی گالانت بوده
الان میتسوبیشی زیر مجموعه اتحاد رنو_نیسان هست
و گروه هیوندای چهار مین خودروساز جهان
جالب اینجا هست که گروه هیوندای هیچ وقت زیر مجموعه دیگر خودروسازان دیگر نبوده و خودش همیشه مستقل بوده
همکاری کردن خودرو سازان همیشه مرسوم و متداول بوده و این نقطه ضعف حساب نمیشه
همکاری تویوتا ب ام و ساخت سوپرا
بنز رنو ساخت مینی ون و خودرو های شهری
همکاری فیات مزدا ساخت فیات ۱۲۱
datsun
۲۵ فروردین ۱۳۹۹اولین هیوندای جنسیس عرض کردم
Mohammadreza
۲۶ فروردین ۱۳۹۹Datson جان با کسی که عظمت و دست اورد های تویوتا رو در قبال شراکت با بی ام و میدونه نباید بحث کنی
این بچه ها یمدت دیگه مدرسه ها باز بشه میرن سر درس و مشقشون.
خودتو درگیرشون نکن
pooriya.bmw.germany
۲۶ فروردین ۱۳۹۹عظمت تویوتا 😹😹
میشه بگید تویوتا تو کدام مسابقات جهانی حضور داشته؟؟
میتونم بدونم دستاوردهای تویوتا و ابداعات ش در صنعت خودروسازی چی بوده؟؟
تویوتا جز ساخت خودروهای بی روح و صرفاً کم خرج و حوصله سر بر چه چیز دیگه ای ساخته؟؟؟
عمو جون این چیز های که شما تو سایت و مجله خوندید ما روندیم …
Shahrukh
۲۵ فروردین ۱۳۹۹فن نیستم ولی اسم Honda لایق احترامه
پارسال سیویک درکنار تویوتا کرولا تو سگمنتsmall size sedan فروش قابل توجهی داشت
ایضا آکورد در رده midsize sedan
Crvهم که شونه به شونه راوفور داره میاد تو فروش
Civic Type Rهم که زبانزده
اگه از هوندا،لوکس میخواین برین سراغAcura
راجع به برندای دیگه چون اطلاعاتم محدود به بازار امریکاس،چیزی نمیدونم
اما مثلا سوزوکی جیمنی گویا خودروی خوش فروشیه در مارکتای دیگه(استرالیا)
به اونصورت ک شما میگی هم نیس که درحال محو شدن باشن!
ارسلان
۲۵ فروردین ۱۳۹۹pooriya.bmw.germany@
پس میتسوبشی لنسر اوولوشن و اوولوشن ایکس و هندا سیویک تایپ آر رو خوردی؟؟ سوزوکی هم بیشتر یه موتورسیکلت سازه تا یه خودروساز … کیا استینگیر توی فروش با شکست مواجه شد و همین نشون میده که خواهان نداشته در بازار چون نتونست با رقباش رقابت کنه و خریداران این سگمنت رو به خودش ترغیب کنه حالا باز هیی تعریف کن ازش ?? … بعدش تو داری شاخه لوکس کره ای رو با شاخه ی معمولی ژاپنی مقایسه میکنی ؟؟??? آکورا شاخه ی لوکس هندا رو باید دریابی… شما برو ببین سدان لوکس آکورا چیه بعد برو با جنسیس مقایسه ش کن … طراحی آکورا خیلی زیباتر از جنسیس هست اکورا امضای اختصاصی توی طراحی داره نه مثله جنسیس کاربن بزاره روی آئودی بگه ماشین ساختم ??? آکورا یه ماشین زده به اسم ان-اس-ایکس… کل برندای کره رو بگردی کره ای ها ماشین در اون حد ندارن ? اصلا فقط و فقط همون آکورا ان-اس-ایکس به کل خودروسازی کره میارزه جنسیس پیشکش?? تویوتا هیچ شراکتی با بی ام نداره و فقط یه همکاری محدود بر سره سوپرا-زد-چار هست که تازه این بی ام و بود که به این همکاری نیاز داشت چون غیر از این بود باید خط تولید زد-4 رو جمع میکرد چون زد-4 فروش نداشت و ضرر دِه شده براش …. جی تی آر جایی در رقابت نداره؟؟ ??? جی تی آر هست که رقابت رو برای بقیه سخت کرده و جی تی آر اینقدر ارزشمند شده که مدل تولید میکنه به اسم GTR-R50 و 1.12 میلیون دلار قمت میزاره روش و راحت میفروشه کدوم کره ای تونسته همچین کاری بکنه ؟؟ کره ای ها ماشین هفتاد هزار دلاری رو توی رویاهاشون هم نمیبینن چه برسه به یک میلیون دلار ?? نیسان زد -3 که سلطان دریفت هست … نمیدونم موفقیت ژاپنی ها بجای اینکه سرلوحه بعضیا باشه شده مایه ی حسادت ??? و فقط میخوان با کامنتای بچه گانه بهشون حمله کنن … بیخود نیست اینقد منفی بهت دادن
آرش وان
۲۵ فروردین ۱۳۹۹پست پدال در بهمن ۹۸ در رابطه با پیش بینی کارلوس گون برای ورشکستگی نیسان …
https://www.pedal.ir/%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%84%D9%88%D8%B3-%DA%AF%D9%88%D8%B3%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%B1%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA/
datsun
۲۵ فروردین ۱۳۹۹دخالت های فرانسه اخیرا و تلاش برای ادغام که با مخالت شدید مدیر عامل قبلی نیسان همراه بود باعث تنش بین اتحاد شد قصن دزدی کرد وحقش بود محاکمه بشه ژاپنی ها محاکمش کردن حتی به قیمت کاهش فروش .
نیسان دو تا جنگ جهانی فقط واسه ژاپن وسیله نقلیه نظامی درست کرد دو بار با خاک یکسان شد و باز برگشت اینم حل میکنه.
(Saeed(peugeot
۲۵ فروردین ۱۳۹۹واقعا آدم مونده چی بگه …..
یه مدیر مثل گوسن که چندین دوره به خاطره خدماتی که ارائه داده،
بالاترین حقوق مدیریتی و تو جهان ، تو صنعت خودرو بهش میدادن …..و دادگاه ژاپن به قول دوستان نمیتونست جرم شو ثابت کنه ……میان بعضی از دوستان میگن فلان کار و کرده ……
عزیز من اون موقع که حقوق نجومی بهش میدادن ژاپنی ها ، خوب بود ….بعد الان بد شده
ار صنعت تو چند سال اتیر با فرانسوی ها ادغام شده ، فقط خواسته خودشو بالا بکشه …..همین…
سودآور شدن اپل و واکسهال توسط پژو
همینطور نیسان توسط رنو
از همین الانم عاقبت به خیری فیات کرایسلر و ببینید .
datsun
۲۵ فروردین ۱۳۹۹شرمنده داداش قبلا هم بهت گفتم شما حتی به خودت زحمت نمیدی یه ویکی پدیای ساده هم مطالعه کنی 1996 رنو یه شرکت ضرر ده و در آستانه ورشکستگی بود که قصن رو استخدام و با کاهش هزینه ها رو به سود دهی کرد ۱۹۹۹ نیسان اوضاع مالی خوبی نداشت و بدهی زیادی هم داشته (ولی هیچ وقت اعلام ورشکستگی نکرد) قصن به پیشنهاد رنو به ژاپن میره و به کمپانی نیسان پیشنهاد همکاری و خرید سهام میکنه و اینکه چرا رنو سراغ خرید سهام به قول شما یه شرکت ورشکسته چیزی نبوده جز بدست آوردن تکنولوژی چون نیسان تو هر کلاسی اون موقع یه ماشین شناخته شده
فررزاد
۲۶ فروردین ۱۳۹۹استاد شما یا خوابی یا خودتو به خواب زدی چند پست بالاتر هم عرض کردم نیسان از دست رفته بود و هیچ شرکتی حاضر به شراکت باهاش نبود بعد میگی نیسان اعلام ورشکستگی نکرده بود در مورد رنو درسته که در اون سالها اوضاع خوبی نداشت خیلی از شرکتها اون زمان به خاطر بحران مالی حال و روز خوبی نداشتن ولی تا ورشکستگی فاصله زیادی داشت اینم که میگی رنو به خاطر تکنولوژی نیسان رفت سهامو نیسانو خرید حرف کاملا خنده داری چون رنو خودش به تنهایی به لحاظ تکنولوژی از نیسان سرتره همین و بس که رنو علاوه بر خودش برای تیمهای ردبول و مک لارن انجین میساخت و همینطور برای مرسدس بنزهای کلاس a و همانطور که گفتم نیسان پروجکت بلک اس که خیلیا بهش افتخار میکنن علاوه بر این رنو تو زمینه ساخت خودروهای سنگین و ادوات کشاورزی اعم از تریلی اتوبوس ون لودر تراکتور کمباین بعد از مرسدس بنز حرف اولو تو اروپا میزنه به گونه ای که هنوز رو دست کشنده مگنوم پیدا نشده تو اروپا بعد شما میگی تکنولوژی نیسان برتر از رنوست خخخخخخ
datsun
۲۶ فروردین ۱۳۹۹خوب پس شما بفرمایید رنو چرا اقدام به خرید سهام یه شرکت به قول شما ورشکسته بدبخت که کسی سراغش نمیرفت کرده؟
نامجو
۲۵ فروردین ۱۳۹۹نیسان همیشه لبه تیغ حرکت کرده. همیشه فاصله بین سود و ضرر این شرکت فاصله کمی بوده و فقط یک ضربه کوچک باعث میشده نیسان رو دور ضرر کردن بیوفته. تویوتا که هموطن نیسانه بر روی هر خودرو که میفروشه هزاران دلار سود میبره در حالیکه نیسان برای فروش هر خودرو حول و حوش 100 دلار سد میبره. خیلی راحت میشه تصور کرد اگر شرکت فقط 1 درصد کمتر از تعداد برنامه ریزی شده فروش کنه به بد دردسری میوفته.
از طرف دیگه ظاهرا شرایط فروش نیسان و برنامه های تامین مالی این شرکت به جذابی برخی از رقبا نبوده برای همین وقتی اوضاع بازار خراب میشه این شرکت مثل جنرال موتورز یا هوندا نمیتونه با طرح های جذاب، مشتری های سرگردان رو جذب کنه.
امیدوارم این شرکت به روزهای اوج خودش برگرده
فرزاد
۲۶ فروردین ۱۳۹۹داتسون اینکه رنو و خیلی شرکتهای دیگه اقدام به خرید سهمام شرکتهای در حال ورشکستگی میکنند دلایل مختلف داره که مهمترینش نشون دادن اقتدار و قدرت نمایی و سود اوری اون شرکتهاست و میخوان به نوعی نشون بدن که چگونه یه شرکت ورشکسته رو به یه شرکت موفق تبدیل کردن که البته همیشه هم بسیاری از شرکتها موفق نبودن و دقیقا نتیجه عکس داده و دوباره مجبور شدن سهام اون شرکتو واگذار کنن مثل اتفاقی که برای اپل واکسهال و جنرال موتورز افتاد و سهامشونو به پژو سیتروئن واگذار کردن و البته با این حرف هم موافقم که اون شرکتهارو تحت سلطه خودشون در بیارن کیه که اینکارو نکنه فقط مختص رنو نیست حتی خود ژاپنیا هم بدشون نمیاد این سلطه گری رو نسبت به شرکتهای دیگه داشته باشن اگه زورشون برسه حتما اینکارو میکنن و البته که از تکنولوژیهای یک دیگر استفاده میکنن بر منکرش لعنت اما این در مورد نیسان زیاد صدق نمیکنه چون نیسان اگه به لحاظ تکنولوژی سرتر از رنو بود که ورشکست نمیشد یا حداقل کاری میکرد که از ورشکستگی نجات پیدا کنه
pooriya.bmw.germany
۲۶ فروردین ۱۳۹۹نیسان تا وقتی محصول بسیار موفق و کارآمد مدل رویایی و بی همتای نیسان آبی داره هیچوقت ورشکسته نمیشه خیالتون راحت?
نیسان فقط نیسان آبی