نیسان پرزیدنت در طول ۴۵ سالی که روی خط تولید حضور داشت هرگز در بازارهای خارج از ژاپن عرضه نشد. جدای از محصولات اینفینیتی، نیسان ماکسیما هنوز هم بزرگترین و لوکسترین سدان این خودروساز ژاپنی است که در بازار آمریکا عرضه میشود. در واقع در اوایل دهه ۹۰ میلادی اینفینیتی Q45 اساساً نسخه کوتاهتر از نسل دوم پرزیدنت بوده است. تنها هدف برند اینفینیتی رقابت با بازوهای لوکس تویوتا و هوندا یعنی لکسس و آکورا و البته مرسدس بنز بوده است.
ژرمنها چندین دهه بود که خودروسازان ژاپنی را خیلی جدی نمیگرفتند اما آسیاییها به دقت اقدامات اروپاییها را تحت نظر داشتند. هدف آنها کپی کردن نبود. هوندا با عرضه نسل اول NSX شبیهسازی اقدامات فراری و لامبورگینی را انجام داد؛ و حالا میدانیم که این خودرو چقدر دوستداشتنی است…
لکسس نه تنها نسل اول LS را در نمایشگاه توکیو ۱۹۸۹ معرفی کرد بلکه نیسان نیز از نسل جدید پرزیدنت پردهبرداری نمود. LS گزینه جذابتری بود اما پرزیدنت نیز به عنوان یک سدان لوکس و بزرگ خوش درخشید. نیروبخش نیسان پرزیدنت پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۲۷۸ اسب بخار بود. Q45 نیز از همین پیشرانه و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک استفاده میکرد. خبری از سیستم چهار چرخ محرک نبود بنابراین نیروی تولیدی فقط به چرخ های عقب منتقل میشد. سدان های لوکس دیفرانسیل جلو در آن زمان اصلاً وجود نداشتند.
پرزیدنت بهصورت استاندارد با طیف وسیعی از تجهیزات همچون صندلیهای چرمی، کیسه هوای سرنشین عقب و… عرضه میشد. این سدان لوکس در بازار ژاپن جایگزین بسیار جذابی برای خودروهای مرسدس S کلاس، بامو سری ۷ و آئودی A8 شد.
پرزیدنت همانند تویوتا سنچوری و سلسیور مختص ژاپن با ویژگیهای لوکس زیاد و قابلیت اطمینان بالا نسبت به مبلغ پرداختی تولید شد. ژرمنها متوجه این خودرو شدند. یافتن اینفینیتی Q45 کارکرده اما تمیز کار آسانی نیست اما وقتی که میتوان این نیسان پرزیدنت ۱۹۹۴ فروشی در میشیگان را خریداری کرد پس چرا باید دنبال گزینههای دیگر رفت؟ این نسخه که فاصله بین محوری کوتاهی دارد با کارکرد حدود ۷۲ هزار کیلومتری در لیست فروش قرار گرفته و دارای تجهیزاتی همچون کروز کنترل، قفل و آینههای برقی، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، پشتسریهای تاشونده، صندلیهای برقی و حتی رینگهای اصلی است.
قیمت این خودرو فقط ۱۰۹۰۰ دلار بوده که بسیار مناسب است. پرزیدنت خودرویی شیکتر بوده و نشان دهنده تلاش ژاپنیها برای شکست دادن ژرمنها میباشد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰اینو میبینم یه جوری میشم??
Pooriya.BMW_Germany
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ژاپنیها همانند چینی ها کپی کار هستند فقط چند سالی کپی کردن زودتر شروع کردن و چندین ساله که از کپی کاری محض خارج شده اند
کره ای ها بر خلاف ژاپنی ها کپی کار نبودند و بیشتر به سمت همکاری مشترک با خودروسازان معتبر اروپایی آمریکایی و گاهاً ژاپنیها پیشرفتند و هنوز هم با اروپاییان و آمریکاییها هم مشارکت دارند هم از مهندسان خودروسازان مشهور بهره میگیرند
REVO
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰?
Zakaria
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی ممنونم که دستشون رو رو کردی و این جماعت رو از جهل مرکب خارج کردی. جدا از شوخی حرف شما تا حدودی درسته، تویوتا به عنوان یکی از اولین خودروساز هایی که وارد بازار آمریکا شد ابتدا چندان فروش خوبی کسب نکرد چون ماشیناش برحسب نیاز و سلیقه آسیا طراحی شده بود. اما بعدا ماشینایی مثل کرون و سیلیکا از ماشینایی آمریکایی الهام گرفتن (تقلید یا کپی نه) و سلیقه آمریکایی و آسیایی رو باهم ترکیب کردن. نتیجه شد ماشینی مثل سیلیکا که هم کم مصرف و فرز بود و هم ویژگی های لوکس ماشینای آمریکایی رو داشت. تویوتا و خیلی از خودروسازهای ژاپنی محصولی که برای بازار داخل تولید میکنن رو از محصولات صادراتی جدا کردن. محصولاتی که میره آمریکا یا توی خود آمریکا تولید میشه باید ویژگی هایی داشته باشه که با سلیقه آمریکایی بخوره. تویوتایی که تو استرالیا تولید میشه هم همچنین. پس این شباهت هایی که شما بهش میگید کپی درواقع از نیاز بازار به وجود اومدن. این بحث فقط مال دنیای خودرو نیست، توی موبایل و لوازم خونگی هم همینجوره.
Tesla ?
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰والا تا جایی که من نظرات مردم آمریکا رو تو سایتاشون میخونم اتفاقا به ماشینای ژاپنی ارادت خیلی خاصی دارن و تا حالا ندیدم بگن اینا کپی کارن یا فلان
چینی و کره ای هارو زیاد مسخره میکنن اما ژاپنی ها رو می پرستن از لیست20 خودروی پرفروششون هم این مشخصه
RezaRs
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰بیشتر کامنت بذار مستفیض شیم سالار تل ندارم وگرنه باس به حق گویان اعظم سلام میکردی ?
mahan
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ای جاااان پوریای بابا.انشا و املات رو معلومه بیست گرفتی.چون هم ذهن خلاقی داری هم خوب نوشتی.
NAVID۰۰۹۸
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰وای چه ماشینیه !
از اون ماشیناست که من میمیرم براش !
کیف کردم به این همه کیفیت که از تو عکس هم پیداست !
اما لکسوس LS یه چیز دیگست با پرستیژ خاص خودش !
جنس مخمل صندلیهاش مثل ماکسیماست ، حرف نداره !
فکر کنم تنها خودرویی که میشه عاشقش شد به مانند مدلهای دهه ۹۰ که بشه صفر و مدل سالش را خرید ، تویوتا سنچوری باشه که عجب ماشین بینظیریه که فقط مختص ژاپن ساخته میشه که صد هیف از این خودرو که نمیشه جایی دیگر تهیهاَش کرد !
سلمان
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰کلاً سلیقه عجیبی داری
R@m!n
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰پوریا جان لااقل یه جوری تایپ نکن شبیه انشاهای بچه های کلاس هفتم هشتم باشه قربونت.
یه ذره بیشتر رو جمله بندی کار کن خودتو لو ندی.
موفق باشی ❤❤
mahan
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰رامین جان انتقاد می کنی نمیگی چشمه هنر و ذوق بچه خشک میشه؟
می خوام بفرستمش در کنار خانم رهنما کتاب شر هم بنویسه
R@m!n
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا پویا سن و سالی ازش گذشته ما یه خبطی کردیم انتقاد کردیم ازشون
charger
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰من که هیچ چرمی توش نمیبینم ولی در کل خیلی خفنه
Amirreza
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰راستش اصلا ازش خوشم نیومل
Amirreza
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا میدونم رژاپنی بازا از حرفم تا حدی ناراحت شدن و بهشون حق میدم ولی خو چه کنم ، خوشم نیومد دیگه
RezaRs
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بهت لایک دادم دیدم خیلی دیس خوردی هرکیه نظری داره ?
mahan
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰مگه میشه عاشقش نشد.شخصیت این ماشین خیلی جالبه انگار نیمه های تاریکی هم داره!ولی از لحاظ بصری خیلی شبیه به کادیلاک 2000-2005 Cadillac DeVille که انصافا یکی از کادیلاک های مورد علاقه منه
میثم
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰نمای عقبش عجب منو یاد سمند میندازه
ولی ای کاش ژاپنیها جسارت اون دوران رو حفظ میکردن. الان خیلی محافظه کار شدن.
نسل اول لکسوس خیلی جالبتر بوده
Pooriya.BMW_Germany
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰هرکسی خواست به ایمیل من پیام بده تا عکس آرشیو مجلات خودرویی مو بفرستم واسه ش
من از سال ۱۳۶۹ همه مجلات خودرو هر ماه خودم خریدم و خوانده ام
مجلات خارجی و زبان اصلی هم همینطور
فارغ تحصیل رشته الکترومکانیک هستم و علاقه شخصی م به ماشین هست
آنوقت بهتون ثابت میکنم که من مدرسهای هستم یا شما
pooriya.bi92@gmail.com
R@m!n
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰یعنی حداقل 40 سالتونه دیگه آقای مهندس درسته ؟؟؟
شما که انقدر پیگیر ماشینی اینو باید بدونی بین الهام و کپی اندازه یک دنیا فاصله هست. به حرف شما باشه:
بنز اولین ماشین تاریخو ساخت پس بقیه که ماشین ساختن کپی کارن
کادیلاک اولین موتور V8 رو ساخت پس بقیه موتور V8 ساختن کپی کارن
جنرال موتورز اولین ایربگ رو ساخت پس بقیه کپی کارن
کرایسلر اولین کروز کنترل رو ساخت پس بقیه کپی کارن
و صد ها مثال دیگه از همه کمپانی ها، هر کدوم سهمی داشتن تو پیشرفت
حالا ژاپن چون اومده با رقبای آلمانی و آمریکایی رقابت کنه شده کپی کار ؟؟؟ کسی که تو حوزه خودرو مطالعه داره به این چیزا نمی گه کپی. صدها مدل خودرو با نگاه به یه محصول شاخص کلاسشون ساخته شدن و میشن اما دی ان ای خودشونو تو اون ماشین تزریق می کنن. مهندس بهتر نیست بیای 30 سال تجربه مطالعه خودروییتو با بقیه به اشتراک بزاری جای این کامنتای تاکسیک !!!
از آدمای سن بالایی مثه شما این نظرات خنده دار و مضحکانه بعیده اگر واقعا راست بگی سن و سالتو. شده ماجرای اون دوست 45 سالمونه که تا دو هفته پیش می گفت پورشه مفت گرونه فقط پول برند میگیره.
NAVID۰۰۹۸
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا پوریا
شما از سال ۱۳۶۹ مجله میگرفتی میخواندی اما بهتر بود که بگی این مجلات مثلاً از همسایه یا اعضای خانواده میگرفتی و میخواندی ، چرا ؟!
چون جملهبندی و نوشتههایت اصلاً به کسی نمیخوره که مجلهخوان یا عشق خواندن باشه !
در دنیای مجازی باب شده همه بزرگنمایی کنند چون اصلاً اسمش حباب مجازی هست و نه حقیقت نمایان !
شما قرار نیست چیزی را ثابت کنید که هستید یا نیستید ، موفقیت یک شرکت هم قرار نیست اهمیتی برای کامنت من یا شما قائل باشه اما اینجا وقتی کسی کامنت میگذارد مشخص میشه راست میگه یا دروغ چون یه حرفهایی گفتنش خندهداره بخصوص گفتن دروغهایی که منطق و حقیقت در آن خوابیده !
ایمیل شما به چه کار بقیه میاد ، مگه با ایمیل میشه به حقیقت گفتهی شما پی برد ؟
شما لطف کنید در گوگل سرچ بکنید در مورد خودروسازی ژاپنی ، سپس اینجا نقد کنید ، نقد کردن هم قائده داره و نه اینکه از سر تعصب به یه برند دیگر بخواهیم به چاخان دیگران را کوچک جلوه دهیم در حالی که بزرگی آنها مثل آفتاب روشن و نمایان است و خودش را ثابت کرده !
R@m!n
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰خوراک این لیدر های یاکوزاست. تو خیابونای توکیو بچرخی باهاش خراجتو از کسبه بگیری ??
mahan
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰صورت استخونی.کاپشن چرم قرمز یا مشکی و گردنبند کارتیر و درانتها عاشق یک دختر میشه که به خاظرش به راه راست هدایت میشه و سرانجام روساش میکشنش
R@m!n
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آخرشم تو ناف توکیو وسط جاپون آهنگ رضا موتوری فرهاد پخش میشه و داستان این شخصیت تموم میشه
باااااا صدای بی صدا
مثه یه کوه بلند
یه مرد بود یه مرررررررد ??
mahan
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰گفتی اهنگ های فرهاد.دلم تازه شد.پتانسیلشو داره باهاش زندگی کنی لامصب!
شخصیت پردازی به سبک مسعود کیمیایی با بازی پولاد کیمیایی????
منطق فیلماشو دوس دارم اصلا طرف بی هیچ دلیلی مرسدس فیک رو اتیش میزنه!!??
زیزیگولو
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰فرم بدنش یه جورایی شبیه لیموزین هستش و میشه بهش گفت لیموزین ژاپنیها
ae86
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰این ماشین وی آی پی هم شده
تشکر از آقا شاهین
porsche
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی قشنگه به ماشین نو ترجیحش میدم
MOS
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰نیاز نیست تعداد مجله ها رو به رخ بکشید
شما ادعا میکنی ژاپنی ها مثل چینی ها کپی کارن و در آخر میگی کره ای ها کپی کار نیستن و بهترن
خب شما جواب دو تا سوال منو بده
کجای این ماشین کپیه ؟
و اینکه پنج نوآوری جدید رو بگو که کره ای ها برا اولین بار تو یه ماشین استفاده کردن
احسان
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰چقدر فرمونش به درب نزدیکه!
فرمون رو از اطراف بگیری دستت گیر میکنه به درب ماشین!
حسین دهمرد
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰هشت سیلندر دف عقب. اونوقت موتور عرضی؟
یا من دارم منیفولد هواشو اشتباه میبینم.؟
تا حالا همچین چیزی ندیده بودیم.
بردیا
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خداوکیل زشته