نیسان اعلام کرد هیچگونه نقطه منفی بزرگی در ادغام احتمالی رنو و فیات-کرایسلر نمیبیند.
رویترز گزارش داده مدیران ارشد نیسان، رنو و میتسوبیشی هفتهی جاری در مقر این خودروساز ژاپنی در یوکوهاما گردهم آمدهاند تا دربارهی اوضاع اتحاد بزرگ دنیای خودرو گفتوگو کنند. ژان دومنیک سنارد مدیرعامل رنو روز سهشنبه وارد ژاپن شده تا دربارهی معاملهی احتمالی با نیسان گفتوگو کند.
هیروتو سایکاوا مدیرعامل نیسان نیز به خبرنگاران گفته است:
در کل ما جنبهای منفی در این معامله نمیبینیم.
منابع خبری ادعا میکنند ژاپنیها از گفتوگوهای ادغام رنو و فیات-کرایسلر آگاه نبودهاند. رنو در طول ۲۰ سالی که از عمر اتحاد با نیسان میگذرد مکرراً خواهان ادغام با این شریک آسیایی بوده اما همواره به در بسته خورده و البته به خاطر عدم توازن این دو خودروساز در اتحاد موردبحث تنشهایی وجود داشته است. شایان ذکر است نیسان تنها ۱۵ درصد از سهام رنو را در دست داشته و حق رای هم ندارد. همچنین نگرانیهایی دربارهی چگونگی حضور نیسان در شرکت احتمالی فیات-کرایسلر/رنو وجود دارد چراکه ۴۳.۴ درصد آن در تملک فرانسویها میباشد.
اما اوضاع درباره میتسوبیشی که سال ۲۰۱۶ به این اتحاد پیوسته چگونه خواهد بود؟ اوسامو ماسوکو مدیرعامل میتسوبیشی گفته رنو روز چهارشنبه و تنها چند روز پس از انتشار اخبار دربارهی ادغام با فیات-کرایسلر با آنها صحبت کرده است.
جان الکان مدیرعامل فیات-کرایسلر هم در مصاحبه با نشریه ژاپنی نیکی اعلام کرده این ادغام میتواند برای همه مفید باشد.
او گفته است:
با پیشنهاد ترکیب با رنو، سازوکاری به وجود میآید که مزیتهایی برای تمامی شرکتها از جمله نیسان و میتسوبیشی به عنوان شرکایی باارزش و قابلاحترام خواهد داشت.
MOHAMMAD.DEMON
۱۰ خرداد ۱۳۹۸و به این ترتیب
بزرگ ترین گروه خودرو سازی دنیا تشکیل میشود
با تولید سالانه 15 میلیون ماشین
جالبش اینه که خیلی کم محصولات این شرکت ها در بازار رقیب مستقیم هم میشن
در پیکاپ ها فقط نیسان و کرایسلر محصول هم سگمنت رقیب برای هم دارن
من که خوش بینم
MOHAMMAD.DEMON
۱۰ خرداد ۱۳۹۸و خبر خوش حال کننده برای امریکایی بازان
به احتمال زیاد جنرال موتورز رقیبی برای رانگلر بسازه
شایعاتی که کم کم داره بوی واقعیت میگیره
قبلا جنرال موتورز گفته بود ارزش نداره بخوایم رقیبی برای رانگلر در بازار بسازیم
ولی جدیدن انگار نظرشون عوض شده ( احنمالا با برند gmc )
بدین ترتیب هم فورد هم جنرال موتورز هم کرایسلر در اینده
در سگمنت suv میان ساز مخصوص افرود به رقابت میپر دازن
MOHAMMAD.DEMON
۱۰ خرداد ۱۳۹۸و خبر خوش حال کننده دیگه
جنرال موتورز ظرفیت تولید پیکاپ های شورلت و جی ام سی رو افزایش میده
با تزریق 25 میلیون دلار دیگه به خط تولید کارخانه های جدیدی که سال پیش ساخته
علی
۱۰ خرداد ۱۳۹۸سلام به پدالی ها
این نتایج دوئل ها چی شد نمیزارید نتایج رو؟
SAEED
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ادغام برندهایی که عاشقشونم با برندی که ازش متنفرم؟!??
به شخصه اصلا این ترکیبو دوست ندارم
Mad.z.Max
۱۰ خرداد ۱۳۹۸تقریبا خیلی از ایرانیا دل خوشی از فرانسوی ساز ندارن و خوششون نمیاد با آمریکایی اونم کرایسلر ترکیب شه!! ولی اونا افق دیدشون مثه ما محدود نیس! هر روز دنبال ایده های بهتر و محصولاته به روز تر و درنهایت سود بیشترن. و خب همینم هست که هر روز پیشرفت محسوس میکنن.
وگرنه اگه به نظرات و ایده های ما بود که دنیای خودروسازی میشد در حد خودروسازای داخلیمون.
SAEED
۱۰ خرداد ۱۳۹۸دوست عزیز به صورت بولد شده گفتم نظر شخصیم که کاملا براساس سلیقست
اصلا ربطی به افق دید هم نداره چون خودم یه فن متعصب PSA هستم
دوستان میتونین نظر شخصیتونو به نظرات شخصی با همون لایک و دیسلایک بدین
مرسی.
Mad.z.Max
۱۰ خرداد ۱۳۹۸اعلام نظر شخصی بصورت عمومی، میتونه جواب عمومی رو هم همراه داشته باشه، تو دفترچه خاطرات که چیزی مرقوم نکردی که حالا از یه ریپلای آشفته شی.
منم از رو عکس پروفایلتون متوجه بودم فن فرانسوی هستی.
me84
۱۰ خرداد ۱۳۹۸.
بنظرم فورد و فولکس با هم و جنرال موتورز با تویوتا هم با هم یه یاعلی بگن و بقیه شرکتا رو هم تقسیم کنن بین خودشون. ????
علی
۱۱ خرداد ۱۳۹۸??????
من من…. تو تو ….کشیدم….
shahrukh
۱۰ خرداد ۱۳۹۸بی ربطه به متن ولی به نظرم اگه سوبارو و مزدا و میتسوبیشی با هم یکی میشدن خیلی خوب میشد
الان هرکدوم،به تنهایی,خیلی کاری از پیش نمیبرن مثلا مزدا تو سگمنت سدان اقتصادی،با اینکه مزدا ۳ خیلی خوب و باکیفیت وزیباس ولی نمیتونه پابه پای سیویک و کرولا بیاد،چون هم تولیدش محدودتره و هم به طبع فروشش یا مثلا سوبارو لگاسی یا ایمپرزا:: با اون انجین تخت و بادوام؛؛و۴چرخ متحرکش
Mad.z.Max
۱۰ خرداد ۱۳۹۸البته سوبارو حسابی توی آمریکا شمالی و استرالیا و یسری کشورای آسیایی و آفریقایی تر.ک.ونده ها!
از اونطرفم میتسوبیشی دیگه اون اعجوبه ساز دهه 90 نیست. انجین چهار سیلندر 400 اسبی میتسوبیشی و انواع گالانت و لنسر های معمولی گرفته تا اوولوشن که واقعا دل هر عشق ماشینی پیششون بود و توی سطح اول پرفورمنس و زیبایی بودن، الان جاشونو دادن به یسری کراس اوور خسته کننده. میتسو رو من عاشقانه دوست دارم (میتسوبیشیه امروزی رو نه ولی) اما الان بخار خاصی ازش درنمیاد غیر از پاجرو.
مزدا هم از اونطرف داره راه خودشو خوب میره، و میشه گفت الان توی شروع دوباره عصر طلاییشه (بازم بعد از دوره خاص میاتا ها و rx7 هاش)
واسه همین اتحادی که میگی خیلی دور از ذهن هست فکر میکنم، حتی از منظر خیال ?