نیسان

قطعات جدید نیسان برای مدل‌های کلاسیک R33 و R34

نیسان درصدد است به سرپا ماندن خودروهای قدیمی اما فوق‌العاده‌ی R33 و R34 اسکای لاین کمک کند. از طریق برنامه‌ی قطعات نیسمو هریتیج این خودروساز ژاپنی، حدود ۱۶۰ قطعه در دسترس خواهد بود که از قطعات فنی مهم تا سیستم‌های ایمنی و پانل‌های بدنه را شامل می‌شود.


نیسان این برنامه را حدود یک سال پیش و برای R32 GT-R هم معرفی کرده اما این برنامه برای خودروی یاد شده شامل ۸۰ قطعه بوده است. اگرچه نیسان R32 مدل ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ اولین نسل اسکای لاین نبوده اما به یکی از خودروهای اسپورت نمادین زمان خود تبدیل شد. این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک هم در دسترس بود و قدرت آن نیز از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۶ لیتری توئین توربو با قدرت ۲۷۶ اسب بخار تأمین می‌شد.

مدل بازنگری شده‌ی R33 اسکای لاین به عنوان مدل سال ۱۹۹۴ عرضه شد و از خطوط تیزتر بدنه و طراحی گیراتری سود می‌برد اما در دل آن همان پیشرانه‌ی یاد شده قرار داشت. شاید مشهورترین خودروی این خانواده R34 باشد که در سال ۱۹۹۸ تولید شد و از آن به عنوان یک اسطوره یاد می‌شود. اگرچه این خودرو به‌صورت رسمی قدرت ۲۷۶ اسبی دارد اما باور بر این است که R34 GT-R خروجی نزدیک به ۳۳۰ اسب بخار دارد. از نظر بسیاری از طرفداران، مدل‌های R32 و R34 GT-R محصولات پرفورمنس متمایز و برجسته‌ی دهه‌ی ۹۰ بوده‌اند.


برنامه‌ی قطعات نیسمو هریتیج در واقع تلاشی همه‌جانبه از سوی چند شرکت بوده و نیسان، نیسمو و همچنین شرکت اوتِک ژاپن هم در آن شرکت دارند. اوتِک یکی از مشهورترین تیونرهای ژاپنی است که به تولید مدل‌های سفارشی نیسان مشغول می‌باشد. قطعات جدید این خودروها در آینده گسترش هم خواهند یافت.


خودروسازان معمولاً پس از چند سال تأمین قطعات حتی برای خودروهایی با محبوبیت فراوان را متوقف می‌کنند اما دیدن اینکه شرکتی همچون نیسان می‌خواهد قطعات اساسی خودروهای محبوب و اسطوره‌ای خود را تولید کند خبری خوشحال کننده است. امیدواریم خودروسازان دیگر هم چنین کاری را انجام دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (563 ديدگاه)

    اینو تویوتا سوپرا و مزدا rx7 استوره بودن.
    البته nsx و ایوو و ایمپرازا هم دست کمی از اینا نداشتن.

    1. علیx76

      ۱۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (394 ديدگاه)

      میتسو 3000GT یادت رفت
      اون زمان تنه میزدن به ۹۱۱(مثل همین GT-Rفعلی البته اون موقعا که تازه اومده بود ، الان پورشه ۲ تا نسل عوض کرده GT-R هنوز همونه)
      حیف که یهویی همه ژاپنیا دست از تولید سوپر کار کشیدن

  2. datsun

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3944 ديدگاه)

    آفرین به نیسان
    تک تک نسلهای gtr اسطوره ان
    ۵۰ سال افتخار و اصالت

  3. sina7

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (436 ديدگاه)

    با این ماشین تو 4-5 نسخه need for speed زندگی کردم

  4. حمیدرضا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به این میگن مشتری مداری کاری که برندهای امریکایی هم می کنن هنوز میشه قطعات سویل رو نو پیدا کرد البته خییلی گرون تر

  5. Mad.z.Max

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    خدایا چقدر اسکای لاین جی تی آر دوست داشتنیه، از روزی که مدل R33 رو شناختم و بعدشم 34 ، آرزوشون رو داشتم و دارم…
    دو سه باری از نزدیکشون گذشتم، فقط محو تماشای این اسطوره ها شدم…
    محاله کسی اهل ماشین بازی باشه و این مدلا رو دوست نداشته باشه. حتی اگه طرفدار ماشین ژاپنی هم نباشه…

  6. Sajjad

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    از اساطیر دنیای خودرو

  7. حسین

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    یکی اومده به همه منفی داده و رفته!
    لابد طرفدار ماشین …. بوده!

    (شما جای خالی رو میدونید ، پس ننوشتم!

  8. Omid

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    افسانه ها نمیمیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا