نیسان جزئیات مربوط به مورانو مدل ۲۰۲۱ را اعلام کرد. این خودرو بهصورت استاندارد با سیستمهای ایمنی بیشتر و سه رنگ بدنه جدید معرفی شده است.
مورانو هماکنون دارای بسته ایمنی سپر ایمنی ۳۶۰ استاندارد نیسان بوده و از جمله ویژگیهای آن میتوان به سیستم ترمز خودکار عقب اشاره کرد.
همچنین نیسان پکیج SV پریمیوم قبلی را با نمونه جدید اسپشیال ادیشن جایگزین کرده که این پکیج جدید قیمت ۲۵۳۰ دلاری داشته و از جمله تجهیزات آن میتوان مونروف دو پانله، پایش محیطی هوشمند، صندلیهایی با پوشش پریما تکس، صندلیهای جلوی گرم شونده و رینگهای ۲۰ اینچی تیره را نام برد. یک صفحهنمایش ۸ اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی نیز بهصورت استاندارد وجود دارد.
البته اضافه شدن تجهیزات ایمنی بیشتر به این خودرو باعث افزایش قیمتش شده به گونهای که قیمت مورانو ۲۰۲۱ در تریم پایه S دیفرانسیل جلو از ۳۲۵۱۰ دلار شروع میشود که افزایش ۹۸۰ دلاری را نسبت به مدل سال قبل نشان میدهد. رنگهای جدید بدنه نیز شامل مشکی مگنتیک، خاکستری بولدر و اسکارلت امبر سه پوششه هستند. این خودرو همچنین در چهار تریم S، SV، SL و پلاتینیم عرضه میشود.
نیسان هیچ تغییری را در بخش سختافزاری مورانو ۲۰۲۱ اعمال نکرده و بنابراین نیروبخش این خودرو همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۲۶۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتون متر است. این نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ ها فرستاده میشود هرچند سیستم چهار چرخ محرک نیز با قیمت ۱۵۵۰ دلار در دسترس است.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۳۹۹مورانو با این موتور و این قدرت یعنی مرگ برای این خودروی نازنین !
اگر سوار مورانو شده باشید و اون را با رقبای دیگرش مقایسه کنید ، میفهمید که یکی از بهترین سواریهارو در رنج خودش داره و یکی از بدترین بازارهارو !
اما قدرت موتورش باعث میشه که گیربکس cvt روی مُخ نره ، و واقعاً مظلوم واقع شد این خودرو که فکر میکنم باعثو بانیش پارس خودرو بود و اگر جهاننوینآریا واردش میکرد ، میتونست عالی عمل کنه(( البته اگر محدودیت واردات نبود )) .
حتماً نیسان نسل جدیدشو معرفی میکنه و اگر نه که با این مشخصات تو سال ۲۰۲۱ دوام فروش نداره و محکوم به شکسته !
Ahmedreza2002
۲۸ آذر ۱۳۹۹یکی از رو مخ ترین گیرباکس ها همونه که روی تیانا و مورانو های اون نسل سوار بود
عملا سرطان
البته منم شنیدم از مکانیک ها
Hadi
۲۸ آذر ۱۳۹۹این مورانو دیگه قدیمی شده نیاز به تغییر نسل داره…
ولی بازم یکی از بهترین ها تو کلاس خودش هست ?
امیدوارم نسل بعدش این کلاس رو بگیره دستش…
AMG///
۲۸ آذر ۱۳۹۹مورانو به یه تغییر حسابی نیاز داره
امین
۲۸ آذر ۱۳۹۹من یک سواله چند وقته واسم پیش اومده.آیا مورانو و ایکس تریل تو یک کلاس هستند یا کلاس بندیشون فرق داره؟
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۳۹۹بله ، فرق دارن !
پاترول (( آرمادا )) میشه جدبزرگ
پیتفاندر میشه پدربزرگ
مورانو میشه پدر
ایکستریل میشه پسر
قشقایی میشه نوه
کیکس و جوک هم میشن نتیجهی این جد بزرگ
بقیشونم میشن خاله عمه عمو دایی (( ماکسیما ، تایتان ، آلتیما ، سنترا ، z…. )) .
البته یه بچهی ناخَلَفَم داره که معلوم نیست از کیه اما بد لامصبیه که بِهِش میگن سامورایی G T R افسانهای که کارش فقط اوباشگریه واسه بزرگان اروپائی آمریکایی (( ایشالاه که ناخلفتر بشه بزنه همه رو خونمالی کنه حال کنیم از رقابتشون )) !
اما بدون حال این خانواده خوب نیست و نیاز به مشاوره و بحران رهبری دارند ، متاسفانه دست بیگانه این خانواده را دچار تَنِش کرده ? !!!
سامورایی از قله فوجی
۲۸ آذر ۱۳۹۹مورانو از نظر طول و عرض یکم بزرگتره و قدرت بیشتری داره
امین
۲۸ آذر ۱۳۹۹ولی تقریبا تو یک کلاسن،درسته؟
مهدی
۲۸ آذر ۱۳۹۹یک از بزرگترین مشکلات مورانوهای تویه ایران مشگل گیربکسش هست که اصولا باعث شده خریدار با ترس و لرز سراغش بره مخصوصا مدلهای ۲۰۰۹ که گیربکسش واقعا دردسره و باعث شد مورانو تو قافیه به کره ای ها ببازه
ارشیاsc20
۲۸ آذر ۱۳۹۹چه خوشگله!!!
مرتضی
۲۸ آذر ۱۳۹۹کاملا درست میگی
به ایران کار ندارم ولی خود نیسان واقعا به این ماشین ظلم کرد
CVT، قدرت موتور داغون، کابین قدیمی…
اگه این مشکلات رو نداشت هنوز نیاز به تغییر نسل حس نمی شد.
سامورایی از قله فوجی
۲۸ آذر ۱۳۹۹با این حجم موتور قدرتش کمه واقعا نیاز به یه تغییر اساسی داره
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۸ آذر ۱۳۹۹قیمت پایه از 32 هزار دلار شروع میشه. تا 45 هزار دلار هم میره
قیمتش مناسبه و به آبشن های ماشین میاد
مسعود
۲۸ آذر ۱۳۹۹دوستان مشکلات اساسی گیربکس cvt چی هست که اینقد انتقاد بهش وارده؟؟
ممنون
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۸ آذر ۱۳۹۹اقای مسعود همه میگن cvt کنده و به موقع دنده عوض نمیکنه
بله این حرف درسته البته بیشتر محصولاتی که گیربکسشون ماله قبل سال 95 هستن خیلی عالی هستن.
درواقع داستان cvt اینه که اکثر برند های چینی اول نسخه وارداتی شون وارد شد با امکانات فول و گیربکس عالی. ولی بعدش وقتی سایپا و ایران خودرو و بهمن موتور و…
خواستن منتاژ کنن گند زدن
به طور مثال در حالت عادی cs35 وارداتی شتاب 0تا 100 حدود 12 ثاینه داره در حالت اسپرت 11.5.
ولی یکی از دوستانم میگفت محصول 98 داره گیربکسش کنده و دیر عوض میکنه با تاخیر
شتاب شده بود 16 !!!!
همینطور x22و x33 . نسخه های وارداتی گیربکس عالی ولی چون کم وارد شدن و سال بعد برند های داخلی منتاژ کردشنون الان همه میگن cvt بده.
درواقع مشکل cvt اینه که تو ایران درست سر هم نمیکنن.
ما میگم چینی ها بدن. چون همش نسخه منتاژی سوار شدیم. یه بار سوار وارداتی بشین
نظرمون عوض میشه.
از نظر من چینی های تولید خود چین از کیا بهترن.
ولی داستان cvt همینی بود که گفتم.
ولی اگه میخواهی اطلاعات دقیقی داشته باشی بزن تو گوگل.
ولی گیربکس cvt خیلی خوبه از نظر من. ولی چون تو ایران cvt رو سایپا و ایرانخودرو منتاژ کرده و اصلا گیربکس خرابه همه میگم بده
مسعود
۲۸ آذر ۱۳۹۹ممنون بخاطر اینکه از معدود کسایی بودی برای پاسخگویی!
اخه من هروقت میام اینجا و حرفی از cvt میاد خیلیا شروع میکنن از انتقاد کردن بهش.
من خودم به شخصه مشکل احتمالی cvt رو نمیدونم چون تا حالا هر خودرویی که داشتم دنده دستی بوده!
درباره اون مشکلی هم که عرض کردین احتمالش خیلی بالاس بخاطر مونتاژ ایران بوده باشه اخه چند سال پیش هم ایسوزو های مونتاژ یه مشکل فنی پیدا کرده بودن که مقصرش خود مونتاژ کننده های داخلی بودن و خود کمپانی ایسوزو برای اینکه وجهش خراب نشه تکه یا سخت افزاری که مشکل پیدا کرده بود و مجانی داده به ایران که مجانی هم تعویض کنن اما قربونشون برم بصورت ازاد فروخته بودن!(کیه که ندونه اینجا فوق العاده بی در و پیکره و بالاترین هدف مسئولین نه رضایت مشتری بلکه درامد هست).
بعدشم کمپانی به بزرگی و معتبری نیسان که دیگه در سطح جهانی به کیفیت و دوام زبانزد هست بعیده از قطعه ای در محصولش استفاده کنه که انتقاد عمومی دیگران رو به همراه داشته باشه! و به احتمال خیلی زیاد مشکل از همون مونتاژ داخلی هست که شما اشاره کردین!
باز هم بسیار ممنون بخاطر پاسخگوییتون دوست عزیز!♥♥
NAVID۰۰۹۸
۲۹ آذر ۱۳۹۹Ramin
این داستانا را چجور سرهم میکنی به خورد ما میدی ، خدا داند !
این دیگه چه سیقهایه که واردات و مونتاژ کردن گیربکس چینی راه انداختی !
اون گیربکس چینی که داری میگی مونتازش فلان و بیسار ، به صورت پَک میاد و اینجا سرهم میشه !
کدون CS35 شتابش ۱۱ یا ۱۲ هست ؟؟؟؟؟
از اولین cs ای که پا گذاشت به ایران تا آخرینش که داره تولید میشه ، زیر ۱۵ ثانیه نداره !!!
یعنی کار داره به یه جایی میرسه که دیگه خوندن کامنتا هیچ ارزشی نداره و هر چی جلوتر میریم ، تعداد بیسوادان و سناریوسازان هم بیشتر و بیشتر میشه !!!
درسته با کرهای حال نمیکنم ، ولی اینکه بگی چانگان وارداتی از کیا هم بهتره ، فقط میگم متاسفم برای شما و طرز فکرتون !!!
ADAK
۲۹ آذر ۱۳۹۹منم متاسفم بابت ادبیات شما
هادی 8 سیلندر
۲۹ آذر ۱۳۹۹دقیقا گیربکس هیچ ماشین خارجی تو ایران منتاژ نمیشه چون قطعه کوچیکی دلیلی نداره خط منتاژ راه بندازن همونطور که گفتم این گیربکس ها تسمشون هر 100 هزار تا نیاز به نتنظیم داره خراب نمیشن فقط تنظیم میشن بعد مدت زیادی خراب میشن تنها شرکتی که اسپرت ترین گییرکس cvt میزنه نیسانه چون واقعا شتابش عالیه فرقی با دنده دستی نمیکنه ولی خرابیش که زیاد برای اونا مهم نیست بهد 5 سال میندازن دور هیچ شرکتی مثل نیسان هنوز نتونسه با این کیفیت cvt بزنه جوری که اختلاف شتاب دستی اون با این صفر باشه.تنظیماتش کار هر کسی نیست تو ایران کمتر شرکت هایی هستند که دقیق انجام میدن
NAVID۰۰۹۸
۲۹ آذر ۱۳۹۹شما زیاد تاسف نخور ، کرونا میگیری !
هادی
۲۸ آذر ۱۳۹۹بعد 100 هزار تا تسمه گیربکس شروع به خراب شدن میکنه تا جایی که شتاب حسابی داغون میشه مشخصات فنیش از سال 2008 بدونه تغییر مونده این موتور شاید قدرتش کم باشه ولی خیلی خوب دور میگیره با دوام هم هست ولی گیربکسش حسابی تو مخه دنده ای میکرد بهتر بود
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۳۹۹آقا مسعود
من تحقیقی که بر حَسب علاقه کرده بودم و فهمیدم مهم این نیست که cvt قدیم باشه یا جدید ، بلکه بِیسِ طراحی این گیربکس از پایه جوری هست که اگر خراب بشه ، درست شدنش حتی اگر توسط بهترین تعمیرکاران هم باشه فایدهای نداره و حتماً باید به صورت یه پکیج کامل نو و آکبند تعویض بشه که برای همینه استهلاکش بالاست و اصلاً صرفهی اقتصادیای نسبت به کم مصرف بودنش نداره .
با دلار امروز که حساب کنیم ، یه تعویض گیربکس مورانو راحت بالای ۷۰ میلیون در میاد !!!
مسعود
۲۸ آذر ۱۳۹۹اها پس یعنی احتمالا مشکل تعمیر ناپذیری داره!
اگه واقعا اینجوری باشه که خیلی بده بخصوص اینجا که چند برابر هزینه واقعیش میکنن تو پاچه ادم تازه اگه پول بی ارزشمون رو هم در نظر نگیریم…
ممنون بخاطر پاسخگویی ♥
Mohsen
۲۸ آذر ۱۳۹۹به نظرم استفاده بی اندازه و بی جا نیسان تو این چند ساله از گیرباکس cvt با علم به این که اکثر مردم ازش بیزارند باعث شد نیسان تا مرز ورشکستگی بره (چند مدت پیش توی یکی از این سایت های خودرویی میخوندم نیسان احتمال داره اعلام ورشکستگی کنه)جوری شده که رنو از صیغه سر نیسان خیلی چیزا رو یاد گرفت مثل افرود برای نیسان طاقچه بالا میذاره به نظرم به نیسان باشه رو g-tr هم گیرباکس cvt بزاره.بعضی سیاست های اشتباه مثل عدم توجه به علایق مشتری بلایی سر کمپانی های بزرگ میاره که هیچ شرکت رقیبی نمی تونه مثل نوکیا،خط گوشی سونی که برخلاف موج بازار بودن که آخر و عاقبتشون چی شد
حسین دهمرد
۲۸ آذر ۱۳۹۹دوستان نظری راجب موتورسیکلت هایی که همچین گیربکسی دارن ندارین؟ روی چه موتورسیکلتهایی نصبه؟ کسی داشته از اینا؟چطوره؟ خصوصا از اون مدل که تسمه ی لاستیکی داره.
زیزیگولو
۲۸ آذر ۱۳۹۹ماشینای شاسی بلند تو ایران ماشینای محبوبی هستنو طرفدارای زیادی دارن تا جایی که هدف خیلیا واسه خریدن یه ماشین خوب خریدن یه شاسی بلند خارجی هستش که به آپشنای روز دنیا مجهز باشه …… از سال 2006 به بعد ورود ماشینای شاسی بلند مدل روز دنیا به ایران شروع شده که با ورود این ماشینا طرفدارای ایرانیه شاسی بلندای روز دنیا هم تونستن رویای سوار شدن این ماشینا رو تجربه کنن و الآنم تفکر قدیمی مردم نسبت به ماشینای شاسی بلند تغیر کرده و مردم با پیشرفتای هر روزه تکتولوژیو تغییر تو سبک زندگیشون پذیرش بهتری از ماشینای شاسی بلند دارن
رامتین
۲۸ آذر ۱۳۹۹فکر کنم 10 سالی هست این موتور و گیربکس تغییر نکرده!