نیسان

نسل جدید گودزیلا با توپ پر خواهد آمد!

نسل جدید نیسان Z که با Z پروتو پیش‌نمایش شد سرانجام جایگزین 370Z قدیمی خواهد شد؛ اما وضعیت GT-R چگونه خواهد بود؟ همانند 370Z، نسل کنونی گودزیلا بیش از ۱۰ سال است که در بازار حضور داشته و قطعاً همه مشتاق معرفی نسل جدید آن هستیم. ژاپنی‌ها تائید کرده‌اند توسعه نسل جدید GT-R در دست اقدام بوده اما جزئیات چندانی از آن در دست نیست.

البته خبر جدید یکی از وب‌سایت‌های ژاپنی نشان می‌دهد نسل جدید GT-R در اواخر سال ۲۰۲۲ و با برخی تغییرات قابل‌توجه در زیر کاپوت معرفی خواهد شد. گفته می‌شود استانداردهای مصرف سوخت سخت گیرانه و قوانین مربوط به سر و صدای تولیدی خودروها از سال ۲۰۲۱ عملیاتی شده‌اند و از آنجایی که پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی نسل کنونی گودزیلا نمی‌تواند این قوانین را پاس کند بنابراین نسل بعدی از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد.

نسل جدید GT-R که با کد R36 شناخته می‌شود ظاهراً پیشرانه درون‌سوز کنونی را با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی ترکیب خواهد کرد و دارای استارتر/ژنراتور یکپارچه، باتری لیتیوم-یونی جمع‌وجور و پیشرانه الکتریکی کوچکی خواهد بود. اضافه شدن سیستم ۴۸ ولتی می‌تواند باعث بهبود مصرف سوخت و پرفورمنس خودرو شده و صداهای اضافی آن را کاهش دهد.

قدرت پیشرانه ۶ سیلندر الکتریکی شده GT-R جدید فعلاً تائید نشده اما اضافه شدن بوست الکتریکی باعث خواهد شد خروجی آن بیشتر از نسل فعلی باشد. GT-R کنونی در مدل پرچم‌دار نیسمو قدرت ۶۰۰ اسبی دارد. ما می‌دانیم که پیشرانه موردبحث توانایی‌های بیشتری دارد چراکه در مدل ایتال دیزاین GT-R50 شاهد تولید قدرت ۷۱۰ اسبی هستیم که ۱۱۰ اسب بخار بیشتر از مدل نیسمو می‌باشد.

اگرچه GT-R جدید محصولی نوین خواهد بود اما انتظار می‌رود از همان پلتفرم نسل کنونی استفاده کند. این موضوعی سورپرایز کننده نیست زیرا نسخه تولیدی 400Z نیز از همان معماری 370Z استفاده خواهد کرد تا هزینه‌ها کاهش یابد. نیسان تولید خودروهای اسپورت با پلتفرم‌های جدید را منطقی نمی‌داند چراکه این خودروها بازار محدودی دارند.

اما چه زمانی GT-R جدید معرفی خواهد شد؟ ژاپنی‌ها مدعی شده‌اند گودزیلای جدید اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی و در سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد. تا آن زمان GT-R کنونی سن ۱۷ ساله خواهد داشت. ظاهراً در سال ۲۰۲۲ نیسان GT-R کنونی با نسخه فاینال ادیشن از بازار خداحافظی خواهد کرد. انتظار می‌رود این خودرو همان قدرت ۷۱۰ اسبی مدل ایتال دیزاین را داشته و تنها به تعداد ۲۰ دستگاه و با قیمت حدود ۴۰ میلیون ین ژاپن (حدود ۳۸۰ هزار دلار) تولید گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Ahmedreza2002

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    مث که عادت شده
    هر از گاهی میگن با توپ پر میاد و همین فقط…

    موافقم 41
    مخالفم 2
  2. ツSAMURAIツ

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    خبر خوبی بود ?
    نسل جدید دوباره میاد و همه رقبا رو نابود میکنه

    موافقم 35
    مخالفم 9
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      همین حالاشم با تولید بیش از ۱۰ سال و ار همه قدیمی‌تر ، خیلی‌هارو به خاک و خون کشیده !

      حالا شما فکر کن که یاریس فلفل ریزه ، این سامورایی را به چالش کشیده !

      میتسوبیشی اوتلندر هم با زیر پوسته‌ای از نیسان ایکس‌تریل رونمایی شد ، میتسوبیشی داره با مدریت نیسان زنده میشه ، اگر چشمش نزنیم ، خوب مالی هم شده !

      موافقم 37
      مخالفم 3
    2. Hadi

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      گودزیلا تو راهه ??
      این که هیبریدش کردن برای رفع تأخیر توربو و شتاب بهتر بوده ونکته مثبتیه اگه به شخصیت آسیب نرسونه…
      معمولا توسعه ماشینای ژاپنی بیشتر طول میکشه و طبیعیه بیشتر طول میکشه چون میخوان مطمئن بشن که بهترین مهندسی و بهترین کیفیت رو توش بکار بردن واسه همینم هست که یک نسل که بیرون میدن تا 15 سال جواب میده
      و هنوزم حریف خوبی برای جدیدترین هاست…
      زودتر بیا گودزیلا……

      موافقم 21
      مخالفم 3
  3. R@m!n

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    همون پلتفرم قدیمی که دیگه نسل جدید نمیشه. می گفتن ارتقا فنی بهتر بود

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. ??Amin_sto??

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      چرا باید نسل جدید هایبرید باشه !!!
      تمام ماشین هارو که دارید الکتریکی میکنید حداقل دست از سر ماشین های اسپرت بردارید ?‍♂️?‍♂️

      موافقم 19
      مخالفم 4
      1. میثم

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        دلیلشو توضیح داده
        یه بار دیگه بخون

        موافقم 13
        مخالفم 3
  4. پرهام و رهام

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    ببینید ماشین زیبایی هستش اما نمیشه یه ماشین قدیمی رو بیان جدیدشو بزنن و بگن با توپ در اومده

    موافقم 9
    مخالفم 3
  5. پیام

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (287 ديدگاه)

    نیسان آبی اونا vs نهنگ آبی ما
    تفاوتا احساس کنین که چقد عقب افتادیم از دنیا وایسا دنیا من میخوام پیاده شم

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. Farzad

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      حالا ماشینارو بی خیال ارزش پول رو نگا
      ۳۸۰ هزار دلار میشه : ۴۰ میلیون ین ژاپن و ۹۵ میلیارد ریال ما ?

      موافقم 25
      مخالفم 2
  6. hssn

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (491 ديدگاه)

    بنظرم باید با قدرت بالای 700 اسب باشه تا توانایی رقابت دوباره با رقبای خودشو داشته باش و همینطور وزنش کمتر بشه

    موافقم 15
  7. زیزیگولو

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    چه فایده وقتی تو ایران نمیاد

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. Farzad

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ای گودزیلا نیامدی و رقبا شیر شدن …
    نیامدی و دیر شد !

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. ??Amin_sto??

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      در واقع شیرها رقیب گودزیلا نیستند ، طبق فیلم کینگ کونگ علیه گودزیلا
      فقط کینگ کونگ میتونه با گودزیلا رقابت کنه ???

      موافقم 7
      مخالفم 2
  9. ?Ali Hossein?

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    دارم از خوشحالی بال در می ارم!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 10
    مخالفم 2
  10. T.C.B.K

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    این دیگه گودزیلا نیست.
    چون همه گودزیلا به قدرتش و شتابش و همچنین قیمت ارزونش میشانس

    380 هزار دلار قیمتشه. ? گودزیلا باید ارزون باشه.

    2022 معرفی میشه. 2024 وارد بازار خواهد شد. ???

    380 هزار دلار…. 710 اسب…. سال 2024…. اونم گودزیلا… ???

    سال 2005 گودزیلا قدرتش 680 اسب بود. که بعدا روی تست داینو فهمیدن 600 اسبه

    بعد گذشته 17 سال…. از 600 رسیدن به 710…. ????

    نظری ندارم.

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. datsun

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      عمو همین نسل رو میگه یه نسخه فاینال ادیشن چند تا میزنه به قیمت ۳۸۰ هزار بعد خداحافظی میکنی میره نسل بعد، قیمت نسل بعد رو که نگفته با دقت بخون.

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. T.C.B.K

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (185 ديدگاه)

        خداکنه نسل بعدش ارزونتر باشه.

        اره دیدمش. ولی خب این چرا اینقدر گرونه؟؟

        موافقم 5
        مخالفم 5
    2. MahyarMAR

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (215 ديدگاه)

      ببین ممکنه بالای 900 اسب داشته باشه حدود 800 اسب خود موتور حدود 200 اسب الکتریکی ولی اون فقط 20 تا ازش تولید میشه با اون قیمت برا کسایی که میخوان گودزیلا رو سال 2022 بخوان و اینکه اصلی که گفته سال 2024 میاد علاوه بر قیمت کمتر قدرت بیشتر و …… بده و مطمئنم که سبک تر و پرفومنس بهتر وارد شه اونم با طراحی داخلی جذاب که تو مدل قبلی خوب نیست که اونم زمان خودش خوب بود گودزیلا زندست و این که ژاپن داره به دوران طلایی نزدیک شه و اینکه گشتاور خوبی هم داره و این شمشیر های ژاپنی تیز شه مانند یاریس که ترکوند البته خنجر تیز برای یاریس بهتره و این که هی قبل از تولید ایراد نگیرین و درباره الکتریکی باید بگم تا اون زمان همین که برقی نباشه عالیه و اینکه برقی باعث میشه گودزیلا زنده بمونه و با فدرت 1000 اسبی وارد شه

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. sepehr

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (45 ديدگاه)

      نه قربون شکلت
      جی‌تی‌آر سال ۲۰۰۷ با پیشرانه ۴۸۰ اسب بخاری اومد.
      تو فیس لیفت سال ۲۰۱۷ شد ۵۶۵ و مدل نیسمو شد ۶۰۰.

  11. mahan

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    گودزیلا جان منتظرتیم!عجب طراحی هم مدرنه هم کلاسیک و هم اسپورت ! ان چیز که همه خوبان دارند تو یکجا دادی جوونه دل

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. datsun

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      پنجاه ساله با همین چهار چراغ گرد شناخته میشه البته نسل اول فقط چهار چراغ مربعی عقب داشت

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        اره داتسون جان.همون قدر که جی کلاس رو با اصالت میشناسند گودزیلا هم اصالت داره

        موافقم 10
        مخالفم 1
  12. مهدی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    این واقعا گودزیلاس ولی من این نسلشو بیشتر دوست دارم چون جذاب تره من از همه بیشتر اسکای لاین جی تی ار رو دوست دارم

  13. مهرشاد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    عالیه!!!
    بلاخره گودزیلای جدید میاد تا پوزه ی رقبا،مخصوصا یاریس GR رو به خاک بماله
    فقط امیدوارم بتونه!

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      داداش تو اون مطلب چن روز پیش gtr رو با لاستیک تابستونی استاندارد آوردن تو زمین خیس آخه یه ماشین شیصد اسبی چطور با اون لاستیکها تو زمین خیس کنترل میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا