هر از گاهی به فروم های تخصصی خودرویی سر میزنیم تا بتوانیم اطلاعات بهدردبخوری درباره خودروهای کارکرده پیدا کنیم و آنها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اکثر اطلاعاتی که در ادامه مشاهده خواهید کرد ضرورتاً مستند یا صحیح نیستند اما خب تجربههای مالکیت افراد را نشان میدهند.
نیسان روگ (ایکس تریل) به عنوان مدل سال ۲۰۰۸ معرفی شده و از جمله رقبای مطرح آن میتوان به تویوتا راو ۴ و هوندا CR-V اشاره کرد. برخلاف نسل قبلی که یک شاسیبلند زمخت و سرسخت بود این خودرو بیشتر به جنبه کراس اوور شهری توجه کرده است. از آنجایی که ایکس تریل وارد کشورمان نیز شده برخی از مشکلات معمول این خودرو را با شما در میان میگذاریم.
- مشکلات گیربکس نیسان ایکس تریل
این خودرو از گیربکس CVT استفاده میکند. این نوع گیربکس در واقع هیچ دندهای نداشته و بجای آن از تسمهها و پولیها استفاده میکند. اکثر انتقادات وارده به این گیربکس از سوی رانندگانی بوده که طرز کار با آن را بلد نبودهاند.
البته گزارشهای زیادی درباره نقصهای واقعی گیربکس نمونههای اولیه ایکس تریل وجود داشته اما تشخیص اینکه عیوب یاد شده نتیجه نقص در طراحی و مهندسی یا خطای کاربر است خیلی آسان نیست. صرفنظر از این موضوع، خریداران باید بدانند که نیسان این گارانتی را دو برابر کرده و از ۵ سال/۹۶ هزار کیلومتر به ۱۰ سال/۱۹۳ هزار کیلومتر افزایش داده است. بدین ترتیب اکثر گیربکسهای CVT نیسان هنوز هم تحت گارانتی بوده و اگر به تعمیر احتیاج داشته باشند میتوان به نمایندگیها مراجعه کرد.
برخی مالکان نیز گفتهاند گیربکس اجازه نداده دور پیشرانه از ۳ هزار بالاتر رود. در اینگونه موارد خودرو افت قدرت را مخصوصاً در سربالاییها نشان داده است. به نظر میرسد این مشکل به خاطر داغ شدن گیربکس باشد.
- آمپر بنزینی که درست نشان نمیدهد
گفته شده که برخی مدلهای ایکس تریل مقدار صحیح بنزین موجود در باک را نشان نمیدهند. این امر عموماً به خاطر حسگر خراب است. چنین مشکلی شاید باعث شود یک مسافرت خانوادگی به هم بخورد!
همواره چشمتان روی آمپر بنزین و همچنین مسافتی که طی کردهاید باشد. برای مثال میتوانید با پر کردن کامل باک بنزین میزان دقیق بودن آمپر را تخمین بزنید.
- بسته نشدن سانروف
نصب نادرست بادگیر جلوی سانروف ظاهراً باعث میشود سانروف برخی از مدلهای ایکس تریل بهصورت کامل بسته نشود.
به نظر میرسد این مشکل تنها محدود به نسل اول نیسان ایکس تریل یعنی مدلهای سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ باشد. برخی افراد نیز گفتهاند سانروف در هنگام حرکت به جلو عملکردی کند داشته هرچند به نظر میرسد این امر به خاطر وجود گردوغبار در مجموعه سانروف باشد.
برخی گزارشها نشان دادهاند سانروف دوباره به جای خود بازنمیگردد و این امر دلیلی واضح بر ضعیف شدن موتور سانروف است. موتور سانروف با گذشت زمان نمیتواند آن را به جای خود بازگرداند. پیش از آنکه اقدام به خرید ایکس تریل کنید چندین بار سانروف را باز و بسته کنید چون هزینه تعمیر آن میتواند بیش از هزار دلار هم باشد.
- سوپاپ تصفیه کنیستر
در یک خودروی مدرن، چراغ هشدار چک پیشرانه میتواند به خاطر دلایل زیاد و سادهای همچون خرابی پوشش فیلتر بنزین روشن شود. در نسخههای اولیه نیسان ایکس تریل، دلیل معمول برای نشان شدن این چراغ کابل قطع شده سوپاپ تصفیه کنیستر است.
مجموعه یاد شده به سیستم آلایندگی مرتبط بوده و بخارهای بنزین را که معمولاً در باک سوخت ایجاد میشود را جمعآوری میکند و آنها را به آهستگی وارد پیشرانه میکند تا همانند بنزین بسوزند.
تکنسینهای باتجربه میگویند نیسان کیتی را برای حل این مشکل تهیه کرده است. جدای از چراغ چک پیشرانه، دیگر علائم نیز شاید نشان دهنده این مشکل باشند که عملکرد ضعیف پیشرانه و مصرف سوخت بالا از جمله آنها میباشند.
- صدای پیشرانه در زمان استارت
مالکان همچنین از صدای ناهنجار پیشرانه در زمان استارت مخصوصاً در هوای سرد گلایه کردهاند. این مشکل میتواند از دو مورد باشد که به نظر نمیرسد هیچیک نیازمند تعمیرات حیاتی و فوری باشند.
اولین نکته اینکه ایکس تریل دارای زنجیر تایم بوده و به منظور کارکرد صحیح نیازمند کشش است بنابراین میتوان گفت در زمان استارت چندثانیهای به منظور ایجاد فشار روغن لازم است و تا آن زمان صدای زنجیر به گوش میرسد.
منبع: autoguide
TRX (تایماز)
۱۲ مرداد ۱۳۹۷با توجه به وضعیت بازار از هر ماشینی تعریف کنیم دوستان فروشنده ۱۰٪ قیمت قبلی رو روش اضافه میکنن و قیمت جدید ابداع میکنند ، پس بهتره تا میتونیم ماشین هارو نقد کنیم،
البته این یه حقیقت هست که بهترین های دنیا هم گاهی نقص هایی رو دارند که همین مورد ها هم باعث فراخوانهای شرکتشون میشه.
مجید
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ایرانه دیگه.
بعدم میپرسن چرا مردم اروپا با وجودی که ماشین ارزون دست دوم فراوانه چرا ماشین نمیخرن.
از این مردم انتظار هیچی نداشته باش
datsun
۱۲ مرداد ۱۳۹۷امیدوارم پدال سایت بی طرفی باشه و به پیشنهاد های وارد کنندها جهت تخریب هم توجهی نکنه این دومین مطلب مشابه در این هفته از این ماشینه………….
محمد رضا
۱۳ مرداد ۱۳۹۷نیسان یه شرکت برشکته بود که توسط رنو احیا شد
حدود ۲ ماه هم هست که واردات خودرو ممنوع شده از کدوم وارد کننده داری حرف میزنی؟
بیژن
۱۲ مرداد ۱۳۹۷قبلان هم موارد مشابه ایرادات ایکس تریل شنیده بودم. اما این مقاله نشون میده قضیه جدیه. شخصا علاقه مند به خریدش بودم. ریسک نمیشه کرد. چون نمایندگی های داخلی روی خوشی دراین مواقع بهتون نشون نمیدن.این ایرادات شاید مهم نباشه اما شخصا رو خودرو حساسم. روان منو بهم میریزه.ولی سورنتو رو خیلی ترجیح میدم. بی آزاره…
داریوش
۱۲ مرداد ۱۳۹۷بنده این خودرو را دارم و این معایب برایم ناآشناست.
البته صدای پیشرانه داخل کابین تا حدی قابل شنیدن است ولی آزار دهنده نیست.
گریبکس جدید ایکس ترونیک طراحی شده و تفاوتی که با cvt دارد همان دور موتور است که میتواند در سرعت بالا دور موتور هم بالاتر رود و مشکل کشش ماشین در شیب ها حل شود.
تنها ایرادی که بنده میتوانم به این خودرو بگیرم سیستم مالتی مدیا ضعیف و نداشتن اتوهولد است که در نونه های ۲۰۱۸ بهینه شده
امیر
۱۲ مرداد ۱۳۹۷سلام ،یعنی این ماشین با این ایرادات پر فروش ترین اس یو وی کامپکت آمریکاست!!به نظرم یا مردم آمریکا بوقن یا نویسنده!!!
ADAK
۱۸ آبان ۱۳۹۸یعنی واقعا دمت گرم با این کامنتت…
omid622
۱۲ مرداد ۱۳۹۷من که تو این رنج در ایران البته نه با این قیمت ها
رنو کولیوس فول آپشن رو انتخاب میکنم
علیرضا
۵ آبان ۱۳۹۷سلام ، ممنون از سایت خوبتون، من معولا تو هرسایتی نظر نمیدم ولی اینجا مطلبش مفید بود و حیفم اومد ازتون تشکر نکنم، منم همین مشکلی که شما نوشتید رو داشتم، در زمان استارت، اون اوایل کار خودرو، یه صدایی خش خش از موتور میومد، که شما نوشتید به خاطر داشتین زنجیر این مورد شایع هست، من نگران بودم فکر کردم این صدا غیر طبیعیه ولی مثل اینکه اینطور نیس، اره وقتی ماشین سرده این صدا میاد، وقتی موتور گرم میشه و امپر بالا میاد این صدا از بین میره
علی دهقان
۴ مهر ۱۳۹۸به نظر من این ماشین خیلی نسبت به سورنتو و سانتافه کم صدا تره و همچنین باکیفیت تره. خیلی هم ازش تعریف شنیدیم. آپشن هاش هم نه زیاده و نه کم. تمام آپشن هاش ضروری هستند. ولی شاید سرسخت ترین طرفدارای نیسان هم قبول دارند که پشتش می تونست زیباتر باشه. ولی نسبت به سورنتو وسانتافه ارزنده تر هست.
فرهاد
۲۹ دی ۱۳۹۸واقعا باعث تاسفه که نویسنده مقالات مربوط به ایکستریل ۲۰۰۸ رو ادیت میکنه و عکس مدل۲۰۱۸ رو میذاره کاملا به بیطرفی نویسنده ایمان اوردم.واقعیت اینه که نیسان ایکستریل جدید که توی ایران اومده یکی از بهترین و کمنقصترین ماشینهای دنیا در سگمنت خودشه و حتی قابل قیاس با راو۴ هم نیست چه برسه به سانتافه و سورنتوی چهار سیلندری که تو ایران اومده.کافیه از کسانی که توی آمریکا و کانادا و استرالیا زندگی میکنند در مورد این ماشین و قابلیتهاش بپرسید.نیازی به خوندن این مزخرفات مغرضانه نیست
yusef
۸ بهمن ۱۳۹۸با سلام
درتائید اظهارات آقا فرهاد اینو میگم به عنوان کسی که هم راو 4 داشتم و الان نیسان ایکس تریل دارم . اتفاقا با این مقاله میتونی به این نتیجه بررسی که نیسان واقعا ماشین بی نقصیه از سال 2008 تا 2015 گشتن دیدن همین چند تا مورد ایراد میتونن بنویسن راجب این خودرو که اصلا ربطی به مدل 2016 به بعد که در ایران هست ندارد .
واقعا خودتون رو کارشناس میدونید سانروف بسته نمیشه !!!!!!!! آمپر بنزین ایراد داره !!!!!!!! سوپاپ تصفیه و صدای زنجیری که خودتون هم میگید طبیعیه !!!!!!! ایراد از گیربکس که دیگه نگم
جناب نویسنده شما داری درمورد یکی از باکیفیت ترین خودروهای حال حاضر دنیا صحبت میکنی خواهشن اول یکم تحقیق کنید و بعد اظهار نظر کنید