نسل کنونی نیسان فرونتیر یکی از سالخوردهترین خودروهای بازار محسوب میشود زیرا در اواخر اولین دورهٔ ریاست جمهوری جورج بوش به بازار آمد! از آن زمان، بخش پیکاپهای میان سایز بیشتر از سیاستهای آمریکا تغییر کرده و این خودروها بسیار محبوبتر از قبل شدهاند زیرا حالا از پیکاپهای میان سایز بهعنوان خودروهای خانوادگی و همینطور خودروهای کار و آفرود استفاده میشود. در این بازار رقابتی، فرونتیر سالخورده حرفی برای گفتن نداشت اما جای نگرانی نیست چون حالا بالاخره نسل جدید این پیکاپ ژاپنی رسماً رونمایی شده است.
فرونتیر جدید که پس از حدود ۱۷ سال به بازار خواهد آمد، بهروزرسانیهای بزرگی را در بیرون، داخل و تکنولوژی تجربه کرده است. در سینهٔ این پیکاپ جدید همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 جدید قرار گرفته که سال گذشته همراه با یک گیربکس نُه سرعتهٔ جدید برای نسل قبلی فرونتیر ارائه شد. این موتور با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور، برای این کلاس کاملاً کافی و مناسب خواهد بود. مصرف سوخت فرونتیر جدید هنوز بهطور دقیق مشخص نیست اما به گفتهٔ نیسان، اگر مصرف آن از ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر (ترکیبی) نسل قبلی بهتر نباشد، حداقل مشابه آن خواهد بود.
نسل جدید فرونتیر در بیرون بهگونهای طراحی شده که تا حد ممکن خشن و آفرودی بنتر برسد. به همین دلیل، بسیاری از عناصر طراحی این پیکاپ جدید با الهام از پیکاپ نیسان هاردبوی دهههای ۸۰ و ۹۰ طراحی شده زیرا آن پیکاپ به خاطر قابلیتهای آفرود مشهور شده بود و نیسان میخواهد از این ویژگی در پیکاپ جدید خود استفاده کند. در همین حال، فرونتیر جدید با جلوپنجره و چراغهای جلوی خاص خود، در همان نگاه اول بلافاصله نشان میدهد که یک نیسان است.
هرچند طول نسل جدید فرونتیر ۱۲۷ میلیمتر نسبت به قبل بیشتر شده اما نیسان نمیخواسته پیکاپ جدید خود را خیلی بزرگتر کند. به همین دلیل، با اینکه شاسی فرونتیر جدید کاملاً از نو مهندسی شده و طول آن افزایش پیدا کرده اما فاصلهٔ محوری پیکاپ نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است. در همین حال، با استفاده از میلههای تثبیتکنندهٔ بزرگتر در جلو و عقب، از بادیرول پیکاپ کاسته شده است.
نیسان همچنین به افزایش راحتی فرونتیر هم توجه داشته و به همین دلیل آنرا به صندلیهای Zero Gravity خود مجهز کرده که در رانندگیهای طولانیمدت راحتتر هستند. این صندلیها بهصورت استاندارد با نمایشگر لمسی ۹ اینچی جدید با اپل کارپلی و اندروید اتو و همینطور نمایشگری ۷ اینچی در صفحه آمپر همراه شدهاند. در همین حال، در زیر آرنجی مرکزی جلو ۳.۸ لیتر فضا برای قرار دادن اشیاء وجود دارد که تقریباً دو برابر رقبا است. علاوه بر این، در درهای جلو محفظههای اشیاء ۶.۵ لیتری و درهای عقب محفظههای ۵.۷ لیتری تعبیه شده است.
برای فرونتیر جدیدترین تکنولوژیهای ایمنی نیسان هم ارائه شده که ازجملهٔ آنها میتوان به دوربین دید ۳۶۰ درجه و پکیج ایمنی Safety Shield 360 با ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده، هشدار نقاط کور و… اشاره کرد. این پیکاپ جدید در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک به بازار عرضه میشود که در هردو نسخه دستیار کمک به آغاز حرکت در سراشیبیها و دستیار کنترل پایین آمدن از شیبها بهصورت استاندارد وجود دارد. در تیپ PRO-4X نیز قفل دیفرانسیل الکترونیکی، کمکهای آفرود Bilstein و صفحات محافظ زیرین برای محافظت از قسمتهای مهم ارائه میشود.
فرونتیر جدید در جلو به تعلیق دو جناقی مجهز است درحالیکه در عقب آن از محور صلب با فنرهای شمش استفاده شده است. به لطف این ویژگیها، فرونتیر حداکثر میتواند تا ۶۳۵ کیلوگرم بار را حمل و تا ۳ تن را یدک بکشد. این پیکاپ در دو نسخهٔ یکونیم کابین و دو کابین به بازار عرضه خواهد شد و دو طول ۱.۵ یا ۱.۸ متر برای قسمت بار آن قابل انتخاب است. انتظار میرود تحویل نسل جدید نیسان فرونتیر به خریداران از تابستان آینده آغاز شود.
Farzad
۱۷ بهمن ۱۳۹۹استایلش واقعا عالی شده .
کی میتونه تو پیکاب سازی با آمریکا و ژاپن رقابت کنه ؟ مشخصه ، هیچکس .
behzad
۱۷ بهمن ۱۳۹۹فورد اف ۱۵۰ ???
کوشا
۱۷ بهمن ۱۳۹۹۶۳۵ کیلو گرم؟؟؟ پدر جد این ماشین تو یه کشوری بالای دو تن بار می خوره!!! واقعا امروزیا سوسول و بچه ننه شده اند!!!
S
۱۷ بهمن ۱۳۹۹پیکاپ پیکاپای قدیم
تا وقتی که موتور ماشین کشش داشت و حرکت میکرد میتونستن بار بزنن?
Benz
۱۷ بهمن ۱۳۹۹اگه این جور پیکاپا بیان ایران با قیمت خوب فکر میکنی بهشون رحم میکنند به همین شش تن بار بهشون میزنن و مشتری نسخه یک و نیم کابین رو انتخاب میکنه
امیر
۱۷ بهمن ۱۳۹۹بستگی داره چه قیمتی داشته باش مشخصاتش خوب
Sina
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خیلی عالی شده
خوشحالم گوسن غده سرطانی شرش از نیسان کم شد…
واقعا عالی شده من میگم یه جهش فروشی فوقلاده پیدا میکنه مثل زمانی که رم سری جدید رو داد بیرون؛ چون واقعا بی نقصه از این بیشتر از کلرودا و تاکوما خوشم میاد
نیسان پث فایندر هم اومده اون که دیگه معرکه ست همیشه دوست داشتم فیس لیفت یا نسل جدید بده بیرون واقعا از هایلندر اکسپلورر پایلوت اطلس و…چ توی ابعاد چ توی زیبایی سرتره فقط میمونه موتوری و قابلیت آفرودی که براش در نظر گرفتن ببینیم چجوره
ツSAMURAIツ
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خیلی خوشگل شده به نظر من بهترین پیکاپ مید سایزه
نیسان پث فایندر هم دیشب معرفی شد ، طراحی داخلی و خارجیش خیلی خوبه و خدا رو شکر گیربکس ۹ دنده داره و خبری از CVT نیست
فروش این دو تا بخاطر قدیمی بودن خیلی اُفت کرده بود من مطمئنم نسل جدیدشون فروش خوبی خواهد داشت ( خودم به شخصه اینو به رقبا ترجیح میدم )
Ali
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خیلی خوب شده..
واقعا انتخاب سختیه بین این و تاکوما جفتشون بسیار با کیفیت و با دوام هستن
Hadi
۱۷ بهمن ۱۳۹۹چه عجب بالاخره نسل عوض کرد…
واقعاً خیلی عالی و مدرن تر از قبل شده اصن قابل مقایسه نیست…
زیبا تر مجهز تر و بهتر شده ?
نزدیک ترین رقیب به آمریکاییا در ساخت پیکاپ های ژاپنی ها هستن…
ehsan fa
۱۷ بهمن ۱۳۹۹نیسان آرمش رو کی عوض کرد؟
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹آرم عوض نکرده !
فقط تِم رنگی اضافه کرده .
بهنام
۱۷ بهمن ۱۳۹۹طراحی چراغ جلو سپر و جلوپنجره بسیار جالب و خاصه و در کل طراحی تر و تمیزی داره. قطعاً از نظر فنی هم کاملا تواناست. امیدوارم بتونه فروش خوبی رو تجربه کنه.
datsun
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خدا رو شکر نیسان از شر مرد خسیس راحت شد و اکثر محصولات که رو به انزوا رفته بودن نو نوار شدن فقط باید منتظر نسل جدید gtr اسطوره ای باشیم. حیف جناب هیروتو سایکاوا خیلی زود با توطئههای فرانسوی ها کنار گذاشته شد وگرنه خبرهای بهتری از نیسان شنیده میشد.
Amir Machine
۱۷ بهمن ۱۳۹۹اگه سیاستهای همین به قول شما مرد خسیس نبود نیسان همون اواخر دهه 90 میلادی ورشکست شده بود و به تاریخ پیوسته بود
datsun
۱۷ بهمن ۱۳۹۹شما یک منبع معتبر بده که نیسان ورشکست شده بود من قبول میکنم درسته قصن اوایل نیسان رو سود ده کرد ولی اواخر تمام سعیش شده بود ادغام نیسان با رنو و همکاری با دولت خبیث فرانسه که هیروتو سایکاوا برنامشون رو بهم ریخت فقط چند سال دیگه هیروتو سایکاوا مدیر عامل نیسان بود سهم نیسان رو تو اتحاد برابر میکرد خاستش این بود.از زمان خروج قصن محصولات نیسان جان دوباره گرفتن.
$ÃЪŦÏЛ$
۱۷ بهمن ۱۳۹۹چه جالب بالاخره نسل جدیدشو معرفی کردن…ولی با وجود این،رنجر رو به این ترجیح میدم…