نیسان در مدل سال ۲۰۱۹ محصولات خود اقدام به حذف جوک از بازار آمریکای شمالی کرد و کراس اوور مرسومتر کیکس را جایگزین آن نمود. البته جوک در اروپا روزگار خوبی را پشت سر میگذارد چراکه نسل جدید آن با طراحی کاملاً متمایزی رونمایی شده است. تکنولوژیهای جدید هم بخشی از ویژگیهای این خودرو بوده و پیشرانهی ۳ سیلندر توربو به همراه گیربکسهای دستی یا دوکلاچه نیز در نظر گرفته شدهاند.
اولین چیزی که در برخورد با جوک جدید متوجه خواهید شد ظاهر متمایز آن است که از چراغهای گرد بزرگ گرفته تا قوسهای گلگیر نوین و سقفی با رنگ متفاوت را شامل میشود. متمایز بودن در کلاسی که فوقالعاده رقابتی است ضرورتاً چیز بدی نیست و اگرچه طراحی یک خودرو موضوعی شخصی است اما به نظر میرسد نیسان در مقایسه با نسل قبلی جوک روش مرسومتری را در پیش گرفته است. در بخش جلوی این خودرو شاهد جلوپنجرهای هستیم که به خوبی با چراغهای نازک و گرد پایین آن ترکیب شده است.
طراحی جدید جوک دلنشینتر از قبل بوده و نیسان میگوید کابین این خودرو هم بزرگتر شده و فضای پای سرنشینان عقب بهبود ۵.۸ سانتیمتری داشته و البته فضای سر هم حدود ۱ سانتیمتر بیشتر شده است. محفظهی بار جوک ۲۰۲۰ گنجایش ۴۲۲ لیتری داشته که افزایش ۲۰ درصدی را نسبت به نسل قبل نشان میدهد. البته این افزایش ابعاد با رشد همهی جانبه ی جوک به دست آمده به گونهای که طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۲۱۰/۱۸۰۰/۱۵۹۵ میلیمتر میباشد. نیسان میگوید علیرغم ابعاد بزرگتر جوک جدید، وزن این خودرو ۲۳ کیلوگرم کمتر از قبل شده است.
دگرگونی جوک ۲۰۲۰ در کابین هم ادامه یافته و در این بخش شاهد صفحه لمسی ۸ اینچی با استایل شناور هستیم. این صفحه لمسی امکان دسترسی به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نیسان کانکت را میسر میسازد. از جمله سیستمهای ارتباطی هم میتوان به اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد.
نیروبخش این کراس اوور کامپکت پیشرانهی ۳ سیلندر ۱ لیتری توربویی است که قدرت ۱۱۷ اسب بخاری دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو یا تمامی چرخ ها منتقل می شود.
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۸قیمت رو اگه اشتباه نکنم آخر ویدیو میگه شروع از ۱۷.۵۰۰ پوند
و نسخه لیمیتد ۲۴.۰۰۰ پوند
که قیمت معقولیه یعنی با تعرفه صفر، حدود ۲۰۰ میلیون واسه نسخه پایه یعننی هم قیمت ساندرو و دنا پلاس اما اتومات و بروز
.
کابینش کاملا متحول شده، کابین قبلی رو زیاد دوست نداشتم
اسپیکرهای کنار سرصندلی کاملا جذابه و موسیقی باکیفیت رو مستقیم به گوش شما میرسونه
حالت اسپورت خود صندلیهای جلو هم جذابه
.
بیرونش هم که هنوز طراحیش متمایزه
اما اینقدر توجه به نمای جانبی برام جالبه و نمای جانبی بشدت کار شده ای داره که ساده هم نیست
.
ایکاش موتورهای قویتر هم توی نسخه های گرانتر داشت که اینو مطمئن نیستم اما احتمالا بزاره
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۸و اینکه فکر میکنم عصر طلایی اقبال بازار به شاسی بلندها با همین جوک شروع شد
علی
۱۳ شهریور ۱۳۹۸طراحیش بنظرم خیلی بهتر شده از قبل
در حین جذاب بودن ، عامه پسند تر هم شده
نمای ۳ رخش خیلی خوبه
با اون رینگای بزرگ و گلگیرای برجسته و سقف کوتاه ، خیلی تنومند بنظر میرسه
در مورد موتور هم احتمالا ۱.۳ لیتری ۳ سیلندر که با بنز توسعه دادن و فک کنم تا ۱۹۰ اسب تو بالاترین مدل قدرت داشت روش بزارن
چون نسل قبل قویترین مدلش هم حدود ۱۹۰ اسب بود
مزدا
۱۳ شهریور ۱۳۹۸از هر لحاظی نسبت به نسل قبل بهتر شده.جلو پنچره خوب و کابین به روز و جذاب و چراخ عقب ساده و جذاب .
من که خیلی خوشم اومد.
Malt hill
۱۳ شهریور ۱۳۹۸خوشگل?
Ford taurus
۱۳ شهریور ۱۳۹۸این دیگه جوک نیست ??قبلیه اصن خودش جوووک بود ?
ولی این خدایش خووووشگله ولی به چیز همیشه تو خودروسازها هست اینه که یه چیزرو خوب میکنن میزنن جای دیگه رو ناکار میکنن ☹️الان همه چیش اوکی بود اون گیربکس cvtهم که شرش کم شد ولی موتور رو کاش همون ۱۶۰۰توربو میزاشتن همون موتوری که حتی به رنو دادن رو تالیسمان سواره
NAVID۰۰۹۸
۱۳ شهریور ۱۳۹۸نیسان همیشه بعد از رونماییهاش شروع به ارتقاء میکنه و مدلهای زیادی به اسم نیسمو میده بیرون .
جوک جدید نسبت به قبلی عامه پسندتر شده در صورتی که من نسل قبلیش هم بسیار دوست داشتم .
اما احساس میکنم اگر زاویه های قطعات تزئینی بیرونی به جای تیز بودن منحنی بودن ، زیباتر میشد ، مثل قسمتهای کرومی جلو پنجره یا چراغهای عقب .
نمای داخلی هم که دیگه نگو ، عالی ، پرفکت ، رقابت پذیر .
Ford taurus
۱۳ شهریور ۱۳۹۸دقیقا?
کوشا
۱۳ شهریور ۱۳۹۸شاید بهترین کاری که می تونستن با فیس قدیمیش انجام بدن رو انجام دادن. احتمالا مشکل طراحیش این باشه که افراد با قد کوتاه کار سختی رو برای باز کردن درب عقب خواهند داشت!
رامتین
۱۳ شهریور ۱۳۹۸واقعا عالی شده و با ارتفاع 160 سانتی (3سانت بیشتر از نسل قبل) کاملا نقش یه کراس اور را تداعی میکنه. عرض خودرو 180 سانت که بسیار مطلوبه. مثلا پژو2008 عرض 173 داره که از روبرو مثل یک آدم ناقص و لاغر نشون میده. ضمن اینکه گیربکس 7 سرعته دوکلاجه هم روی جوک اومده که بر خلاف cvt بسیار بهتره. موتور 1.6 توربو روی نسخه اسپرت جوک هم در اینترنت سرچ کردم قراره روی این خودرو بیاد که 200 اسب ارائه میکنه (نسخه فعلی190 اسبه که همون موتور تالیسمانه) و نسخه نیسمو آن هم با 214 تا 221 اسب ارائه میشه. بیشک اگه ایران بیاد، نسبت به chr ارجحیت داره (مدل اسپرت) و فروش خوبی میکنه. انشالله بشه خرید…
MjM
۱۳ شهریور ۱۳۹۸خوشمان آمد!
سامورایی کوچک
datsun
۱۳ شهریور ۱۳۹۸مثل نسل قبل با چند موتور ارائه میشه این موتور ظاهرا برا بازار اروپاست
L-H-P-TT
۱۳ شهریور ۱۳۹۸افرین به نیسان . چیزی غیر از این هم از برندی که گودزیلا رو ساخته انتظار نمیره …..
واقعا از لحاظ طراحی داخلی و خارجی به شدت پیشرفت کرده ….
مبارک صاحابش ……
بهنام
۱۳ شهریور ۱۳۹۸از نکات قابل توجه اینه که نمای جانبیش برنامه خلاف نسل اول بسیار زیبا طراحی شده گرچه بنده نسل اولش رو هم دوست داشتم. نمای عقب شبیه به محصولات رنو شده ولی دی ان ای نیسان رو هم داره. بنظر موتورهای متنوع تری هم در راهه. در یک ساله ی اخیر جزء معدود خودروهایی هست که نسل جدیدش بسیار زیباتر از نسل قبل طراحی و توسعه داده شده.
A4
۱۳ شهریور ۱۳۹۸اینم که در عقبش مثه در یخچال باز میشه
ایمان
۱۳ شهریور ۱۳۹۸فقط میتونم بگم عالی و در کلاس خودش بهترین
نیسان کارش رو به نحو احسنت انجام داد
سامورایی دوست داشتنی ? Nissan ?
ارشک
۱۳ شهریور ۱۳۹۸همش یک طرف رینگ هاش هم یک طرف.به نظرم از ۲۰ اینچ هم بزرگتره.
آران
۱۳ شهریور ۱۳۹۸نیمرخ کپی تویوتا CHR
datsun
۱۳ شهریور ۱۳۹۸با اجازه شما نسل قبل تو فروش ترک ون د اصلا chr و هیوندای کنا و …. برای رقابت مستقیم برا همین ماشین ساخته شدن.
MAHDI
۱۳ شهریور ۱۳۹۸انصافا خیلی شیک وجذاب شده. یه طراحی تهاجمی هم داره که در این کلاس در کمتر خودرویی دیده میشه. مخصوصا چراغ های باریک وکشیده جلو که خیلی زیبا کرده طراحی جلو رو!!!!
کابین هم که مشخصه کیفیتش بهتر شده. اگه من بخوام انتخاب کنم نیسان جوک جدید واسه من خیلی جذاب تر از تویوتاCHR هستش وانتخاب این کلاس میشه واسه من!!!!!
(( ولی کابینش طراحی کاملا مشکی خیلی زیباتره ورنگ قرمزش جالب نیست. اما تو رنگ مشکی عالیه))
MAHDI
۱۳ شهریور ۱۳۹۸اما تنها ضعفی که میشه بهش گرفت دستگیره درب های عقب هستش چون دور از دسترس بچه ها هستش چون در ارتفاع بالاست واسه یه بچه.واین نکته خیلی مهمی هستش واسه خریدار در کشور های اروپایی!!!!!
MAHDI
۱۳ شهریور ۱۳۹۸باور کنید اگه دستگیره های عقب حالت عادی بود مثل درب های جلو طراحی کناری ماشین زیباتر هم میشد.چون یه حس خلوت بودنی داره درب های عقب. والبته مهم ترین دلیلش اینه که باید واسه بچه ها درب های عقب رو خودتون باز کنید چون دستشون نمیرسه تا یه سنی!!!!!
datsun
۱۳ شهریور ۱۳۹۸نسل قبل هم دستگیرهاش به همین شکل بود صد درصد اگه مشتری ها ناراضی بودن این نسل تغییر میداد
درب های chr هم دقیقا دستگیرهای عقبش مثل همینه
:::فرشاد:::
۱۳ شهریور ۱۳۹۸واقعا طراحیش زیبا و شیکه؛ اونقدر در مقابل C-HR تحقریش کردین که الان از اون جذابتر شد?❤
Alireza
۱۳ شهریور ۱۳۹۸موتورش ضعیفه که !
موتور قبلی توربو واقعا خوب بود !
سعید
۵ فروردین ۱۴۰۱امید وارم وارد ایران بشه تجربه شخصی من البته در مدل دنده ای 1.0 DiG-T N-Connecta ،کیفیت صفحه نمایشگر خیلی بالا نیست ، روی مود اکو کلا خوب راه نمیره ولی رو حالت اسپرت قشنگ وحشی میشه 😂 داخل کابین صدا ندارید صندلی ها بسیار راحت هستش و فرمان خوش فرم و اسپرت احساس میکنی سوار تانک شدی ،دید جلو یک مقدار محدود هستش یعنی حواست نباشه زدی به جدول ترمز اضطراری داره که هم رو عابر هم بر خورد با ماشین جلو رو خیلی کاهش میده مدل دستی شش دنده هستش دنده عقب بعضی وقت ها خوب جا نمیره ترمز دستی برقی و اتو هولد داره ،و و مود کروز کنترل و رانندگی بین خطوط ، یک صفحه نمایشگر دیجیتال پشت آمپر داره که قطبنما داره و اطلاعات کاملی رو نمایش میده حتی موزیک رو کمپانی یکسال گارانتی دوسال خدمات سرویس رایگان و یکسال امداد جاده ای رایگان داده با کلی عزت و احترام قابل توجه تولید کنندگان لگن در ایران .ضمنا فکر میکنم 48 MPG مصرف بنزینش هستش که میشه ۴۸ مایل بر گالن ۴.۵ لیتر یعنی حدودا زیر صدی شش لیتر