نیسان در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۹ از سنترا ۲۰۲۰ رونمایی کرد. سنترای جدید سدانی کامپکت است که از سال ۲۰۱۳ تاکنون در بازار حضور داشت و حالا یک بازطراحی جدی را تجربه کرده است. زمان زیادی تا معرفی نسل جدید سنترا سپری شده بود مخصوصاً اینکه اکثر رقبای مهم نسل جدید محصولات خود را قبل از نیسان معرفی کرده بودند. سنترای جدید قرار است به جنگ پادشاه فعلی کلاس یعنی هوندا سیویک سدان برود. سیویک مدتهای زیادی است که سنگ محک کلاس بوده و نسل فعلی آن نیز جوایز متعددی را برده است.
سنترای جدید طراحی ظاهری و کابین جدیدی داشته و از پیشرانه جدید و سیستمهای ایمنی استاندارد متنوعی برخوردار است. البته قضاوت درباره سواری این خودرو هنوز زود است اما مشخصات آن منتشر شده است.
نسل جدید نیسان سنترا در برابر سیویک چه عملکردی خواهد داشت؟ با ما همراه شوید تا حداقل روی کاغذ این رقابت را تجربه کنیم.
- قیمت
نیسان قیمت رسمی سنترا ۲۰۲۰ را اعلام نکرده اما نسخه قبلی با بهای پایه ۱۷۹۹۰ دلاری در دسترس بوده است. احتمالاً نسل جدید این سدان کامپکت قیمت بیشتری خواهد داشت اما شک داریم که قیمتش از سیویک بیشتر باشد. چیزی که میدانیم این است که نیسان سنترای جدید از سیستمهای ایمنی سپر ایمنی ۳۶۰، ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار و… برخوردار است. این خودرو همچنین بهصورت استاندارد دارای ۱۰ کیسه هوا میباشد.
اگر پرداخت مبلغ کمتر هدف اصلی شما باشد بنابراین جدیدترین نسل سنترا انتخاب مناسبتری خواهد بود. البته فعلاً باید منتظر بیانیه رسمی نیسان درباره قیمت این خودرو باشیم.
- پیشرانه و قوای محرکه
هر دو سدان دارای سیستم تعلیق مستقل در عقب هستند. علاوه بر شاسی جدید، سنترا هماکنون از نظر هیجان رانندگی رقابت بهتری با سیویک خواهد داشت.
- طراحی ظاهری
- طراحی و تجهیزات کابین
باقی کابین نیز حس لوکستری در مقایسه با سیویک دارد. صفحهنمایش سنترا که بالای داشبورد قرار گرفته یکی از نکات برجسته آن است. هر دو خودرو بهصورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو سود میبرند و درحالیکه سیویک بهصورت استاندارد دارای کروز کنترل تطبیقی است سنترا هم با پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب استاندارد جبران میکند. برای دسترسی به این موارد در سیویک باید به سراغ نسخههای فول تر بروید.
دیگر مزیت سنترا در این بخش صندلیهای چرمی سفارشی است که در سیویک وجود ندارد.
- قضاوت نهایی
در کل شما با انتخاب هر دو خودرو اشتباه نخواهید کرد. سیویک یکی از بهترین خودروهای کلاس بوده و هست. سنترا نیز بهتر از هر زمان دیگری شده است. نیسان ادعا میکند در حال گرامی داشت تولد دوبارهی سنتراست. با توجه به آنچه که تاکنون دیده و دانستهایم، سنترا واقعاً دوباره متولد شده است.
منبع: carbuzz
امیر
۱۷ آذر ۱۳۹۸امیدوارم که شرایط تغییر کنه و ما بتونیم از اینا دوتا ژاپنی خوب استفاده کنیم سنترا بیشتر یه محصول اقتصادی قیمتش کاملا رقابتی و تداخل با سیویک که اسپرت مثل مزدا ۳ نداره و بیشتر کرولا که با سنترا تو یه رده رقابت میکنن و مزدا ۳ با سیویک هر دو دوست داشتی اما حیف که ما فقط قیمت مشخصات داریم تستی در کار نیست پراید پنجاه میلیون
امیر
۱۷ آذر ۱۳۹۸هوندا به مراتب انتخاب بهتریه
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آذر ۱۳۹۸این نسل سیویک ، از اون خودروهائیه که جلوتر از زمان خودش طراحی شده ، ببینید بعد از این همه سال هنوز انگار تازه تازه از تنور کارخونه و اتاق طراحی اومده بیرون .
علی
۱۷ آذر ۱۳۹۸نیسان بهتره ولی چرا موتور های قوی تری ارائه نداده
datsun
۱۷ آذر ۱۳۹۸احتمالا مدل نیسمو
meysam
۱۷ آذر ۱۳۹۸بنظر من طراحی داخلی و خارجی نیسان بهتره که خب طبیعیه چون جدیدتره.
ولی از نظر فنی فکر کنم هوندا بهتره. تو کامنتهای همین مقاله تو سایت منبع هم بعضیها از گیربکسهای cvt نیسان گله داشتن.
رامتین
۱۷ آذر ۱۳۹۸از نظر طراحی، نیسان بهتره اما از نظر فنی و پرفورمنس نمیشه فعلا نظر داد. اما در کل بین برندهای ژاپنی، انتخابم تویوتاست. یک سر و گردن بهتر از بقیه هست و انتخاب معقولیتریه. خودروسازی که 10سال پیش، موتور v10 با 550 اسب روی LFA ارائه کرد که صداش اعجاب انگیزه.
مجتبی
۱۷ آذر ۱۳۹۸هوندا چراغ عقبش ضایع است کی میخواد از این مدل خرچنگی دست بکشه
(Saeed(peugeot
۱۷ آذر ۱۳۹۸نیسان خیلی زیبا تره
sina
۱۸ آذر ۱۳۹۸سیویک سنگ محکه حتی اگه مال 2016 باشه
مانی
۱۹ آذر ۱۳۹۸ژاپونیها اوایل تقریبا جلو پنجره نداشتن
اما حالا جلو پنجرشون حتی از جلو پنجرههای عظیم
مدلهای کلاسیک مرسدس،بنتلی و رولزرویس هم بزرگتره
جواد
۲۲ آذر ۱۳۹۸جای لنسر جدید بینشون خیلی خالیه