مدت زمان زیادی است که منتظر نسل دوم نیسان جوک هستیم چراکه نسل فعلی آن حدود ۱۰ سال است که در بازار حضور دارد.
افرادی که منتظر نسل جدید جوک هستند باید اوضاع سال جاری میلادی را به دقت در نظر داشته باشند چراکه این خودرو اواخر امسال معرفی خواهد شد. اتواکسپرس میگوید این شاسیبلند ساب کامپکت سرانجام اواخر سال جاری معرفی خواهد شد و از معماری CMF-B اتحاد رنو-نیسان که در نسل جدید رنو کلیو هم بکار رفته سود خواهد برد.
این پلتفرم از قوای محرکهی الکتریکی شده پشتیبانی میکند و سوپرمینی فرانسوی نیز در آینده هیبریدی خواهد شد؛ بنابراین انتظار تولید جوک جدید با قوای محرکهی هیبریدی کاملاً بهجا بوده و با استفاده از آن میزان آلایندگی دیاکسید کربن خودرو به پایینترین حد ممکن خواهد رسید. البته احتمال تولید نسخهی الکتریکی جوک نیز برای رقابت با هیوندای کنا وجود دارد.
زمانی که از مدیر برنامهریزی تولید نیسان در اروپا سؤالی مبنی بر احتمال تولید چنین نسخهای پرسیده شد او گفت:
مردم در حال کنار گذاشتن سدانها و هاچبک ها و انتخاب شاسی بلندها هستند. این روند نه تنها در اروپا بلکه در سراسر جهان رخ میدهد؛ و بالاتر از همهی اینها بحث الکتریکی سازی است بنابراین این دو موضوع ترکیب فوقالعادهای خواهند بود. ما فعلاً در حال کار روی چندین گزینه برای قوای محرکه هستیم.
باقی مدلهای جوک جدید از پیشرانههای درونسوز استفاده خواهند کرد که میتواند شامل نسخهی بنزینی ۱ لیتری و ۱.۶ لیتری توربو باشد. این پیشرانهی توربو قدرت حدود ۱۹۰ اسب بخار خواهد داشت. همچنین احتمال استفاده از پیشرانهی دیزلی ۱.۵ لیتری وجود دارد که اگرچه از نسل فعلی به ارث میرسد اما بهبودهایی خواهد داشت.
از نظر طراحی، جوک ۲۰۲۰ فوراً قابلشناسایی خواهد بود. یکی از مدیران نیسان چند ماه پیش گفته بود که جوک همچنان تیز و غیرعادی باقی خواهد ماند.
کابین این خودرو دگرگونی اساسی را تجربه خواهد کرد و تمرکز نیسان روی استفاده از متریال بهتر و ویژگیهای ارتباطی ارتقا یافته خواهد بود.