نیسان

نسل بعدی “گودزیلا” به حرف مشتریان گوش خواهد کرد!

هیروشی تامورا مهندس تولید یکی از افسانه‌ای‌ترین خودروهای دنیا یعنی نیسان GT-R است و به نظر می‌رسد که او عجله‌ای برای جایگزینی نسل فعلی ندارد! در جدیدترین خبر منتشر شده می‌خوانیم تکنولوژی‌های الکتریکی و خودران احتمالاً در نسل آتی گودزیلا بکار خواهند رفت.


تامورا یکی از مردان پشت صحنه‌ی تولید GT-R R35 بوده و در خلال مصاحبه‌ی جدید خود با دیجیتال ترندز به انتقادات از نیسان درباره‌ی طولانی بودن طول عمر نسل فعلی این سوپر اسپورت پاسخ داده است.
او گفته است:

ما در سال ۱۹۸۹ اسکای لاین GT-R R32 را عرضه کرده و سپس تولید مدل بعدی یعنی اسکای لاین GT-R R33 را در سال ۱۹۹۵ شروع کردیم. پس از این دو خودرو هم نوبت به مدل اسکای لاین GT-R R34 مدل ۱۹۹۹ رسید؛ اما همه‌ی آن‌ها از پیشرانه‌ی توئین توربوی RB26 و سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کردند. از سال ۱۹۸۹ تا انتهای سال ۲۰۰۲ یعنی به مدت ۱۳ سال ما هیچ‌چیز پلتفرم به جز فاصله‌ی بین محورها را تغییر ندادیم. از سال ۲۰۰۷ (زمان عرضه نسل فعلی GT-R R35) تاکنون تنها ۱۳ سال گذشته که خیلی هم زیاد نیست.


از این مدیر ارشد درباره‌ی اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های جدید در محصولات نوین این برند پرسیده شده و او گفته همه‌چیز به نیازهای مشتریان بستگی دارد. اگر آن‌ها خواهان یک خودروی الکتریکی پرفورمنس باشند پس نیسان هم آن را خواهد ساخت.


تامورا خاطرنشان می‌سازد:

همه‌چیز به نیازهای مشتریان برمی‌گردد. اگر یک نفر خواهان خودرویی الکتریکی باشد من می‌گویم چراکه نه! اما از قول من ننویسید که تامورا گفت نسل بعدی خودروهای اسپورت از نوع الکتریکی خواهند بود. من چنین چیزی نگفتم اما اگر مشتریان چنین چیزی بخواهند مشکلی نخواهد بود؛ بنابراین اگر مصرف‌کنندگان واقعاً خواهان خودرویی الکتریکی باشند ما آن را خواهیم ساخت. اگر آن‌ها به دنبال پیشرانه‌ی درون‌سوز باشند ما هم چنین خودرویی را تولید خواهیم کرد. من باید درباره‌ی نیازها و خواسته‌های مشتریان واقعی فکر کنم. مشتریان واقعی…


ظاهراً این مدیر ارشد از نصب تکنولوژی‌های خودران در خودروهای اسپورت آینده استقبال کرده است. او می‌گوید از سیستم‌های خودران می‌توان برای راندن خودرو تا پیست استفاده کرد و پس از آن راننده با دستان خود هدایت خودرو در پیست را بر عهده بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    GTR یکی از افسانه ای ترین خودروهای دنیا
    پای ثابت بیشتر درگ ها و شرمنده کردن رقبای گردن کلفت
    زمان معرفیش لرزه به تن همه انداخت و هنوزم که هنوزه خیلی حرف برای گفتن داره این گودزیلای سامورایی
    ماشین مورد علاقه اکثر تیونرهای بزرگ دنیا بود و هست
    اسطوره ای بنام ❤ GTR ❤

  2. Just bentley continental

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (563 ديدگاه)

    ۱۳ سال زیاد نیست واقعا!!؟

  3. سورنا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    خدا کنه اینم مث سوپرا نشه ضد حال بزنه

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      سورنا عزیز
      طراحی این خودرو برای ۱۳ سال پیشه که هنوز قیمت رقابتی داره ، در صورتی که مثلاً nsx هوندا ، با تمام برتریهایی که داره ، دارای قیمت بالاییست که اگر تویوتا میخواست به مانند هوندا عمل کنه و خودرویی با قابلیتهای بالا بده بیرون ، میشد به قیمت nsx و از دسترس عموم خارج میشد ، .
      پس سوپرا را ارائه داده با قدرتی استاندارد و قیمتی رقابتی که میشه با جرئت بیشتر تیونینگش کرد و قابلیتهاشو ارتقاء داد .

      1. سورنا

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        ممنون
        ولی به نظرم کسی که دنبال این کلاس خودرویی میره قیمت فاکتور اصلی نیس
        مثل این میمونه بگی لامبورگینی بیاد به خاطر قیمت فلان چیزشو حذف کنه

  4. Abbas

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    ((همه‌چیز به نیازهای مشتریان برمی‌گردد. اگر یک نفر خواهان خودرویی الکتریکی باشد من می‌گویم چراکه نه!))
    درود بر شرفت بزرگوار،درد و بلات بخوره تو سر مفت خورای وطنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا