نیسان

خبرهای هیجان‌انگیز درباره نسل جدید نیسان Z

۱۹ اکتبر ۲۰۰۸ بود که نیسان از خودروی اسپورت 370Z رونمایی کرد، محصولی که تقریباً به مدت ۱۲ سال تغییری نداشته و همچنان هم در بازار حضور دارد. جایگزین این خودرو مدت‌های زیادی است که نقل محافل خودرویی بوده و اگرچه تولید نسل بعدی آن در سال ۲۰۱۸ اعلام شده اما جزئیات چندانی از این کوپه دیفرانسیل عقب و اسپورت در دست نیست. هم‌اکنون اتوکار به عنوان یکی از معتبرترین رسانه‌های خودرویی جزئیات بیشتری از خودروی موردبحث را منتشر کرده است.

گفته می‌شود این خودرو نام 400Z را به خود می‌گیرد و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی اینفینیتی Q60 استفاده خواهد کرد. این پیشرانه قدرت ۳۵۰ اسبی و گشتاور ۴۷۵ نیوتون متری در Q60 تولید کرده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای می‌شود. اگرچه مدل سفارشی Q60 رد اسپورت ۴۰۰ فقط با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود اما نسل جدید نیسان Z با گیربکس دستی عرضه خواهد شد. همچنین گیربکس اتوماتیک هم در دسترس خریداران خواهد بود.

حتی اگر نسل جدید Z از همان پیشرانه اینفینیتی استفاده کند شاهد پرفورمنس بسیار بهتر نسبت به نسل کنونی این خودرو خواهیم بود. در ادامه هم نیسمو می‌تواند این خودرو را قوی‌تر کرده و اقدام به بهبود سیستم تعلیق، شاسی و ترمزها نماید.

اتوکار معتقد است رونمایی رسمی این خودرو ظرف یک سال آینده صورت خواهد گرفت هرچند احتمال تعویق این کار به خاطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد. 400Z می‌تواند اولین خودرو با نشان جدید نیسان باشد. این برند اخیراً لوگوی به‌روز خود را معرفی کرده است.

با توجه به اینکه نیسان به دنبال بهبود قابل‌توجه وضعیت خود است بنابراین استفاده از پلتفرم کاملاً جدید برای محصولی با فروش نه چندان زیاد منطقی نخواهد بود. شاید این شرکت از همان معماری دیفرانسیل عقب اینفینیتی Q60 استفاده کند.

370Z تنها خودروی اسپورت نیسان نیست که قدمت زیادی دارد زیرا گودزیلا از آن‌هم مسن‌تر است. GT-R هم جانشین جدیدی خواهد داشت اما این اتفاق به این زودی‌ها رخ نخواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ماشینه جذابیه

    1. GERMANY

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      با این که نسل قبلیش ی مقدار زمخت بود ولی خیلی به دل می نشست…

  2. ایمان

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    یکی از سلاطین دریفت
    نیسان باید برای نسل جدید GT_R و ۳۷۰Z سنگ تمام بزاره

  3. رزیتا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    نسل کنونی نیسان Z و GT-R عمر خودشونو کردن و دیگه وقتشه که نسل جدید جایگزینشون بشه

  4. هادی 8 سیلندر

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (458 ديدگاه)

    خب موتور gtr میزاشتین رو این چی کم میشد ازتون نیسان حقشه هر بلایی سرش بیاد

    1. datsun

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3944 ديدگاه)

      گرون میشه
      یکی مثل شما میاد میگه اه یه ماشین اسپورت ۶۰ هزار دلار ارزش نداره میریم کوروت میگیریم. بعد چه دلیل داره موتور یه ماشین اسپورت ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه.

      1. هادی 8 سیلندر

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (458 ديدگاه)

        چرا مایشن اسپورت ۶۰۰ اسب قدرت داشته باشه خودت فهمیدی چی گفتی ؟
        این ماشین ۶۰ تا باشه میارزه
        قطعاتی که ۱۰ سال پیش تولید میشد قطعا الان ارزون تر تولید میکنن
        موتور گیربکس ژاپنی خیلی سر تر از کوروت هکلت المانی هاست

  5. سینا BMW

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    ظاهر خوبی نداشت ولی از اون ماشینا بود که ظاهرش رو از راه دور می دیدی سریع می فهمیدی ساخت ژاپنه و هندلینگش عالیه

  6. Hadi

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    فقط امیدوارم طراحیش از جوک الهام نگیره

  7. Khosrow

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    370 که اصلا زیبا نبود / 350 عالی بود / ببینیم از 400 چی در میاد / سلطان دریفت هست بخاطر تعلیق بینهایت خشک / چندباری امتحان کردم 350 رو – جوری تو سرعت گیر با سرعت خیلی پایین البته – ضربه میزنه و بالا میپره که اوه / ولی طراحی بدنه و کابین عالی – کاش کمی از متریال نرم تر و با کیفیت تر تو کابین کار کنن ..

  8. علیرضا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    هرکاری میکنی فقط زودتر . نمیدونم چرا نیسان اسلوموشن کار میکنه . ۵ ساله داره حرف از نسل جدید gtr و 370z میزنه ولی هیچی که هیچی

  9. meysam

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    یکی از هزینه های سربار نیسان هزینه تعمیر گیربکسهای CVT هستش که خرابی زیادی داره و هزینه زیادی رو دستش میزاره.
    گیربکسهای CVT تویوتا و هوندا اصلا اینطوری نیستن.
    اگه یه فکری بحال این گیربکسها بکنه صرفه جویی خوبی میتونه داشته باشه.
    تو سایت carbuzz کانادا در مورد نیسان سنترا مطلب میخوندم اونجا هم خیلیها از این گیربکسها دل خوشی نداشتن.
    نیسان تیانا که پارس خودرو میزد یکی از عمده ترین مشکلاتش خرابی گیربکسش بود که از همین نوع بود.

    1. MOHAMAD.n.r

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      در واقع مشکل اصلی مربوط داغ کردن گیربکس هست.
      اگر زیاد به این ماشین(تیانا) در تابستون و سربالایی ها فشار بیارید (پاتون کامل رو گاز باشه و…) گیربکس داغ میکنه و سرعت رو محدود میکنه به ۱۲۰کیلومتر در ساعت(خیلی کم اتفاق میوفته ولی مثلا اگر در دمای بالای ۴۰ درجه شیب ۱۰درجه رو که ۱۵ کیومتر طول داره رو تخت گاز برید این اتفاق میوفته)
      ولی موتورش مرگ نداره. فکر کنم کد موتورش VQ25DE هست.

  10. Zonda R

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    جوک رو من تا حالا از خرابی گیربکسش نشنیدم.
    یکی از دوستان 5 سال تو منطقه ازاد داشت بشدت راضی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا