علیرغم اینکه دولت فرانسه ظاهراً در تلاش برای ادغام رنو با نیسان است، اما خودروساز خوشنام ژاپنی میگوید علاقهای به یکی شدن با رنو ندارد.
مدیر اجرایی نیسان هیروتو سایکاوا در مصاحبه با نشریه نیکی گفته که ادغام این دو خودروساز توجیهپذیر نیست.
او گفته است:
من نقطه مثبتی در این ادغام نمیبینم. فکر میکنم ادغام دو کمپانی عوارضی خواهد داشت.
هدف این اتحاد خودرویی مستقل نگهداشتن اعضا و به حداکثر رساندن رشد هر یک است. این شگرد باعث همکاری در زمینههایی همچون توسعه و تولید میشود.
دولت فرانسه مالک ۱۵.۱ درصد از سهام رنو بوده و ظاهراً در تلاش برای ادغام آن با نیسان به منظور گسترش صنعت خودروی داخلی است. در اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی کنونی کمپانی رنو ۴۳.۴ درصد سهام نیسان را در اختیار داشته درحالیکه نیسان مالک ۱۵ درصد سهام رنو و ۳۴ درصد سهام میتسوبیشی است.
اگرچه نیسان علاقهای به ادغام با رنو ندارد اما مدیر اجرایی این اتحاد موفق آقای کارلوس گوسن اخیراً درباره این موضوع به اصحاب رسانه گفته بود که تمامی گزینهها روی میز است.
در روزهای اخیر نیز بلاتکلیفی درباره روابط بین دو شرکت رنو و نیسان تأثیر منفی روی قیمت سهامشان داشته است.
آینده رنو و نیسان، هرچه که باشد احتمالاً در دیدار عمومی سالانه گروه رنو که ماه آینده در پاریس برگزار میشود واضحتر خواهد شد.
F۲۲RAPTOR
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷این دو تا هردکودوم بازارهای خاصی رو پوشش میدن،مثلا نیسان امریکا رو پوشش میده ورنو بیشتر اروپا و تو امریکا نیست، ادغام اصلا خوب نیست،توجیح پذیر نیست دوتا برند با سابقه بشن یه لوگو جدید
Mercede kaviani
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷رنو فقط برای ساخت اتوموبیل های ارزن حداکثر تا 8000 دلار ارزش خرید دارد
در ایلات محتده سویچ را روی رنو بگداری ویک هفته در هارلن نیورک باشد کسی انرا نمی دزد
اگر ح.صله داشته باشند برای تفریح بجای هیزم استفاده می کنند
بعد نیسان سازنده اتوموبیل جادوانه وسوئر اسئرت با رنو خاک برسر بقول جمیز می بخواهد ادغام شود حال جنرال موتور فورد تاتا موتورز تویوتا مزدا سوزکی هوندا قابل قبول است این همه کمئانی با کلاس در دنیا اتوموبیل وجود ان هم ادغام با رنو بی کلاس ترین اتوموبیل ساز کشور بی کلاس فرانسه ادغام شود دارم سکته می کنم از ناراحتی این مطلب
خدایا نیسان از شر رنو وفرانسه محافطت بفرما
امیرحسین (Lion26)
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷همه ی اون حرفای بی پایه و اساستون به کنار، اونجا که گفتید کشور بی کلاس فرانسه دیگه گویای همه چیز هست و دیگه نیازی نیست که آدم بخواد چیز دیگه ای بگه.
فقط بگم از این به بعد ادکلن ژاپنی یا آمریکایی بزنید.??♂️??در ضمن یکی از اسپانسر های اصلی جشنواره کن، رنو هستش.
????
Just France and Japan
بهزاد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷برادر یک نکته کوچک راجب صنعت عطر و ادکلن و… خدمت شما عارضم بر خلاف تصور که اکثرا فرانسه را لیدر این صنعت معرفی میکنند اینطور نبوده و شاید موجب تعجب باشه که در بین 20 شرکت برتر جهان یکی دو شرکت در حد متوسط فرانسوی دستی بر تولید عطر و ادکلن و… دارند ، لیدر ها به این ترتیب بوده؛
givaudan سوییس
Firmenich سوییس
Iff آمریکا
Symrise آمریکا
Takasago ژاپن
Mane فرانسه
و مابقی شرکت ها که آمریکایی ، ژاپنی ، انگلیسی و هنگ کنگی و… هستند و مشغول تولید عطر با نشان های مختلف هستند و اگر شما مثلا عطر کوکو یا دی اند جی و فراری و… گرفتید به این معنی نیست که این برندها خودشون عطر را تولید کرده اند بلکه این وظیفه بر عهده ی اینگونه شرکت ها هست.
امیرحسین (Lion26)
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷یکی دو شرکت متوسط فرانسوی؟ ??خداوکیلی هیچ جای دیگه نمی تونم از این حرفایی که تو پدال میزنند، پیدا کنم.دوست عزیز اگه یه سرچ کنید می بینید که هِرمِس، چَنل، دییور، Lacoste و… همشون فرانسوی هستند.
مجموع سال تاسیس همه ی کارخانه هایی که گفتید اندازه یه هرمس نمیشه.
همین هرمس ۱۸۱ سال پیش توی پاریس تاسیس شده.
ضمن اینکه من همین برندهایی که گفتم دارم و از خود فرانسه گرفتم.
الآن بگم میشلنم لاستیک ساز فرانسوی، باز شروع میشه که فرانسه فلان و میشلن بهترین تایر ساز دنیا نیست و … ??
همون بهتر که پدال اخبار درباره فرانسویا نذاره
Just France and Japan.
بهزاد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷دوست گرامی شما چرا زود نتیجه گرفتید!
یک عطر یا عطرهای مختلف شامل ده ها ماده بوده که برخیشون بسیار کمیاب هستند و فرایندی پیچیده ای برای تولید دارند و شرکت های کوچک که در صنعت مد و فشن فعالن یا سلبریتی ها این امکان را ندارن که تمامیه فرایند تولید عطر را محیا کنند از این رو یکسری شرکت ها هستند که تمامی فرایند اسانس گیری و پیدا کردن مواد با بو های مختلف و همچنین خطوط تولید و… را در اختیار دارند و طی یک فرآیند طراحی با طراح مد یا یک سلبریتی اقدام به ترکیب اسانس ها و تولید محصول میکنند.
مثلا عطر بنتلی توسط firmenich سوییس تولید شده و صدها عطر دیگر که همین فرآیند براشون طی شده.
مثلا برخی مدلهای مرسدس گیربکسشون ساخت گرازیانو ایتالیا هست و قدمت این گیربکس ساز بسیار کمتر از مرسدس هست و نمیدونم با منطق شما این همکاری ها به چه شکلی تحلیل خواهد شد!
بنده پشت پرده تولید یک محصول را شرح دادم اما شما برند و آرم یک شیشه عطر را در نظر میگیرید و البته نوعی رازآلود بودن عطر های فرانسوی و فرآیند ساختشون که خب بسیاری دوست ندارن اینگونه رازها فاش بشه چون سالهاست با این تفکر زندگی کرده ایم و دوست نداریم چهره یکسری محصولات اینطوری نمایان بشن.
امیر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷مطمئنا شما سوار خودروهای جدید رنو نشدید.برای مثال به جرات میگم تلیسمان از تمام رقباش از جمله نیسان آلتیما بهتره همینطور کولئوس که یک شاسی بلند بسیار عالی هست نیسان ایکس تریل به هیچ وجه از لحاظ لوکس بودن،راحتی و امکانات بهش نمیرسه
Stern des Südens
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷آقا یا خانم مرسده
اولین ماشینی که وارد ایران شده یک رنو Voiturette زغال سنگی مدل دسامبر ۱۸۹۹ بوده که مظفرالدین شاه سوارش شده!!
۳۳ سال بعد نیسان تازه تاسیس شده!
در مورد خودروسازی مثل رنو با این عظمت و قدمت این قدر هرز و پوچ و بیهوده کامنت نذارید
ASHKAN
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ربطی به قدمت نداره
اگه به قدمته ایران خودرو قدمتش از خیلی شرکتا بیشتره مثه تسلا
Stern des Südens
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷همه چیزو با هم قاطی نکن … تسلا ماشین الکتریکی تولید میکنه که یک تکنولوژی کاملا جدیده …
بهراد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷موافقم البته بدون فرانسه بی کلاس. اما به دلیل هواپیمایی که از نوفل لوشاتو به تهران اومد و کلی قضایای دیگه اصلا از فرانسه و روس خوشم نمیاد.
تخصص رنو نیس که ماشین هایی در حد مثلا ولوو تولید کنه. بیشتر ماشین های ارزان و مخصوص اروپا کار رنو هست و پیشینه و سابقه ی درخشانی در تولید مثلا تالیسمان و کولئوس نداشته و اون برند داچیا که مخصوص رومانی هست و ماشین هاشو تو ایران با برند رنو عرضه می کنن هم همینو میگه . من ترجیح میدم یه بنز a-class ساده داشته باشم تا رنو مگان یا کلیو rs.
شرایط کشور ما هم جوری هست که همین ماشینا بخش اعظم بازار رو تشکیل میدن و ارزونترین هایی مثل داچیا داستر و داچیا ساندرو برامون خیلی گرون تموم میشن و فک میکنیم ماشین خوبین ولی در واقع با همین قیمت در اروپا میشه ماشینی خرید که چندین برابر ازشون بهتر باشه
ahmad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷اقای بهراد اگه تعصبی هم نگاه کنید ، اونقدری که امریکا وانگلیس به ما ضربه زدن ، هیچ کشوری در دنیا نزده ، به عنوان مثال اونجایی که اون بدبختو تبعیدش کردن ، جنگلها ودرختان ما غارت کردن برای درست کردن زغال وتنباکو وفروختن اونها به خودمون ، سرنگون کردن دولت مصدق ، الان هم که نزدیک به چهل ساله که مارو بدبخت کردن ،نمیخوام بیشتر از این مسائل رو باز کنم چون میدونم پدال حذف میکنه ،خودت بگیر چی میگم .
بهراد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷یا شما نمیگیری یا من نمی تونم تحویل بدم.
اون موقع تفکر مارکسیستی در بین دانشجو ها و افسران جوان و حتی بیشتر سیاست مداران رواج پیدا کرده بود .مصدق فردی لیبرال بود ولی اگر کودتا نمیشد کرسی های مجلس رو کسانی میگرفتن که طرف شوروی بودن و آمریکا هم دید قضیه به این مرحله منتهی میشه مجبور شد کودتا کنه. روس هم که تو عربستان به دلیل زندگی قومیتی و قبیله ای طرحش شکست خوردو در ایران هم نتونست کاری بکنه حمله کرد به افغانستان و همزمان گروه های جدایی طلب سیستان و بلوچستان رو تقویت کرد. هدف روس دسترسی به آب های گرم عمان بووود دیگه بیشتر از این نزار مطلبو باز کنم یه سرنخ دادم خودت بقیشو برو.
ذغال تنباکو هم سر انگلیس بود که من حرفی ازش نزدم.
ahmad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷اتومبیل ارزان ، کشور بی کلاس ! واقعا از ته دل خندیدم ، اگر اطلاع نداری ، برو یکم تحقیق کن ، همین رنو 5 که ما توایران سوار میشدیم ، ازسال 1975 تا 1984 فقط 5/5 میلیون دستگاه تو امریکا و کانادا فروخته ، انوقت تو میگی تو امریکا کسی به رنو نگاه نمیکنه ، نمیدونم چرا خیلیها امریکارو ملاک قرار میدن ، چون فلان برند خدروساز در امریکا نیست ماشین بدیه ، اگر اینطوریه ، اشکودا ،اوپل و سئات هم در امریکا نیست ، پس ماشینای بدیه ، نه اینطور نیست ، اینکه خیلی از خودروسازها در امریکا نیستند به این دلیله که خود اون کمپانیها تمایلی برای حضور در بازار امریکارو ندارند و دلیلهاشون محترمه ، بازار امریکا ازاده هر خودروسازی میتونه در بازار امریکا حضور داشته اینطور نیست که رنو یا پژو اجازه ورود به امریکارو نداشته باشند ، ضمن اینکه گروه پژو سیتروئن اعلام کرده قصد بازگشت به امریکارو داره و مطمئن هستم اگه با یک قیمت خوب و رقابتی باشه قطعا فروش خوبی خواهند داشت .
NAVID۰۰۹۸
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷جناب مرسده با گفته های شما تا حدودی موافقم ، بجز اونجایی که گفتین فرانسه بیکلاس ?.
فرانسه از باکلاسترین و هنردوست ترین کشورهای دنیاست .
تمام خودوهای رنو و نیسان در باطن یکسان هستند و فقط ظاهرشان متفاوته ، مثل کیا هیوندای .
اما بنظرم نیسان خودش رو با این کار یجورایی از دید اصالت ژاپنی دور کرده و در این بین رنو اوج گرفت و پیشرفت خوبی در کنار نیسان کرده .
ولی چه خوب چه بد دنیای تجارت حال حاضر شرکتهارو رو به اِدغام میکشونه و این باعث میشه در آینده نامهای جدید در شرکتهای مشترک نام بگیره و نامهای قدیم از ذهن ها پاک بشه و به تاریخ بپیونده که در این وسط نیسانِ که ضرر میکنه ، چون نیازی به این ادغام نداشته ..(( نیسان همیشه به تنهایی رو به جلو حرکت میکرده ، بازار و مشتری خودش رو داشته مانند تویوتا و هوندا)).. و رنو برگ بَرنده دستشه که شرکتِ رو به انزوا را به اوج برگردونده در کنار نیسان .
منظورم از نام جدید مانند(( آئودی ))بوده که از اِدغام چهار شرکت در چند دهه قبل صورت گرفته .
شایان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا برد اصلیو رنو کرد تا قبل همکاریشون رنو در حد و اندازه های یه خودرو ساز معتبر نبود ولی بعد همکاری با نیسان خیلی پیشرفت کرد الان هرکی رنو بخره در اصل داره یه نیسان ژاپنی تحت برند رنو رو خریداری میکنه
ahmad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷اتفاقا رنو خیلی وقته که یک خودروساز معتبر و اصیله و اگر به تاریخچه محصولات رنو نگاه کنیم کاملا اشکاره واین نیسان هست که از توانایی های رنو برای پیشرفت محصولات خودش استفاده کرده ، سود بیشترو نیسان برده ، رنو بیش از صدسال قدمت داره زمانی که اصلا خیلی از خودروسازها وحتی نیسان که اصلا وجود نداشتن ، اگه معتبر نبود تا الان دوام نمیاورد مثل خیلی از خودروسازهای دیگه که کله پا شدن در ضمن رنو جزو پر فروشترینها در اروپا ، اسیا و حتی خاورمیانست در حالی که نیسان حتی تو امریما هم جزو پر فروشترینها نیست .
شایان
۳ خرداد ۱۳۹۷تولید رنو 5 و رنو 21 سرطان که دیگه اعتباری نداره 100 سال اینا رو تولید کرده دو سال داره تلیسمان رو تولید میکنه
ahmad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷خوبه که 44 درصد از سهام نیسان متعلق به رنو هست ، نیسان از سال 1990 به بعد هرسال ضرر میداد طوری که حتی فورد وکرایسلر سفارشهاشونو قطع کردن ، همین اقای کارلوس گوسن زمانی که هدایت این شرکتو به عهده گرفت نیسان 20 میلیارد دلار بدهی داشت انوقت شما میگی رنو در حدو اندازه نیسان نیست ، اگه همین رنو دست نیسانو نمیگرفت الان نیسان بدبخت شده بود پسر خوب .
ایمان
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ایشالا که ادغام این دو شرکت منتفی میشه
رنو خیلی خوبه ولی بنده نیسان رو بیشتر قبول دارم
رضا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷نباید برندهای با سابقه رنو و نیسان ادغام بشن،
sina
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷برای رنو خعلی خوب میشه.
Mohamad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷این اتحاد از دید تجاریِ رشد و احیا برای این شرکتها اثربخش بوده اما نیسان راه جدیدی رو طی نکرد، معتقدم هنوزم با دوران اوجش فاصله داره و این رنو بود که بیشترین منفت نصیبش شد و تونست رشد خوبی کنه.
کاری ندارم که ادغام این دو شرکت از دید تجاری و سودآوری توجیهی داره یا نه اما اینو میدونم که مردم با برند نیسان ارتباط عاطفی بسیار بالایی داشتن و دارن و به هیچ وجه مایل نیستن این اتقاق بیفته و اتفاقا خودمم دوست دارم نیسان راهشو از رنو سوا کنه چون نه تنها ادغام بلکه همین اتحاد هم قابل پذیرش نیست برام. (البته احترام زیادی برای شرکت رنو قائلم.)
مطمئنا خود ژاپنیا با اون حس غرور و تعصبی که دارن ادغام شدنشون با یک شرکت خارجی رو برنمیتابن، فرقی نمیکنه مدیر اجرایی باشه یا مردم ژاپن ممکنه حتی دولت ژاپن هم اجازه چنین کاریو نده همونطور که از سقوط شرکت سونی در دهه گذشته جلوگیری کرد.
Saman
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷رنو ماشینهای ارزان و خوبی میسازه ولی اصلن در حدو حدود نیسان نیست رنو بارها سعی کرده وارد سگمنت خودروهای لوکس بشه و همیشه هم شکست خورده اولین بار گویا دردهه هفتاد میلادی با ساخت رنو فگو و در دهه نود با ساخت رنو سافران وارد جرگه خودروهای لوکس شد ولی اصلن موفق نشد در حالیکه حتی سازندگان خودروهای کره ای که اصلن سابقه رنو را ندارن در این سگمنت موفق هستن و خود را در سگمنت لوکسها با برندهائی نظیر جنسیس کاملن جا انداخته اند و در نظر بگیرید که رنو یک کمپانی دولتی هست وگرنه چه بسا تا به حال چندین مرتبه ورشکست شده بود :-)
ahmad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷میشه بفرمایید کدام خودروساز دولتی نیست ، تا اونجایی که ما میدونیم تمام برندها در دنیا دولتهاشون یه دستی توشون دارن ، اون قسمتی هم که میگی رنو در حد و اندازه نیسان نیست باید بگم اتفا قا برعکسه ، تو پست بالاتر هم گفتم اقای سامان اگر رنو دست نیسانو نمیگرفت و از بدبختی نجات نمیداد ، همون سال 1999 به تاریخ پیوسته بود با اون 20 میلیارد دلار بدهی که بالا اورده بود . یکم تحقیق کن برادر بعد پست بذار .
سروش
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷نمیدونم چه تعصبیه که شرکتی زودتر ثبت بشه اصیل تر و بهتره!! و چشممون رو روی عملکرد ها ببندیم! هر جوری حساب کنیم سابقه فروش و خودروهای ماندگار و تحسین برانگیز نیسان خیلی بیشتر از رنو هست! همین تالیسمان و کولئوس که دوستان مثال میزنن خودشون بهتر میدونن موتور و گیربکسش رو نیسان میسازه! مثلا تو همین تالیسمان سیستم تعلیق نیمه مستقل واقعا عذاب آوره تو این سگمنت! چجوری از تالیسمان دفاع می کنید؟!! قبل از معرفی تالیسمان و کولئوس رنو چه خودروی شاخصی معرفی کرد؟ خواهشا چیزی از دهه ۶۰ و ۷۰ نگید که اون زمان کیا هیوندای وجود نداشتن و الان هر جوره حساب کنیم بهتر از رنو هستند! اگر دو شرکت ادغام بشن تکلیف خودروهایی که هر کدوم تو یه منطقه پر فروشن چی میشه؟
ahmad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷اونوقت شما از کجا فهمیدی عملکرد نیسان بهتر از رنو بوده ، مرد مومن اگه همین رنو زیر بال و پر نیسانو نمیگرفت ، الان نیسانی وجود نداشت ، حتما میخوای بگی بخاطر عملکرد خوبش بدهی بالا اورد وتا مرز ورشکستکی رفت ، اونجایی که گفتی کیا وهیوندا بهتر از رنو هستند هم خیلی جوک بامزه ای بود ، خیلی خندیدم .