نیسان

نسخهٔ تک کابین جدید در خانوادهٔ نیسان تایتان

Nissan-Titan_Single_Cab-15

نسل نخست وانت فول سایز تایتان در سال ۲۰۰۳ توسط نیسان جهت رقابت با پیک آپ‌های غول‌پیکر آمریکایی معرفی شد. در این نسل فقط نمونهٔ دو کابین و یک و نیم کابین تایتان تولید شد و نسخهٔ تک کابین آن ساخته نشد. سپس سازندهٔ ژاپنی در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵ از نسل دوم تایتان پرده‌برداری کرد. در ابتدا نسل دوم نیز فقط به‌صورت دو کابین ارائه شد اما به‌تازگی نیسان برای اولین بار در تاریخ تایتان، نسخهٔ تک کابین آن‌را معرفی و به خانوادهٔ نسل دوم آن اضافه کرده است. نسخهٔ تک کابین تایتان برای هر دو مدل استاندارد و XD ارائه‌شده است.

Nissan Titan Single Cab XD S
Nissan Titan Single Cab XD S

همانند نمونهٔ دو کابین، تایتان و تایتان XD تک کابین با چند پیشرانه قابل سفارش خواهند بود. موتور پایه از نوع ۵ لیتری V8 توربودیزل با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که یک واحد ۵.۶ لیتری بنزینی V8 با ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور نیز قابل سفارش خواهد بود. همچنین در آیندهٔ نزدیک یک نمونهٔ V6 نیز به لیست موتورهای این پیک آپ اضافه خواهد شد.

Nissan Titan Single Cab SV
Nissan Titan Single Cab SV

با توجه به اینکه نسخهٔ تک کابین سبک‌تر از مدل دو کابین بوده و فضای بارگیری بیشتری دارد، می‌تواند بارهای کمی بزرگ‌تر و کمی سنگین‌تر را حمل کند به‌گونه‌ای که تایتان XD تک کابین با موتور V8 دیزلی توانایی حمل ۱۰۱۶ کیلوگرم بار و کشش ۵۷۳۳ کیلوگرم بار را دارد. در همین حال XD تک کابین بنزینی ظرفیت حمل بار بیشتری معادل ۱۳۱۹ کیلوگرم دارد درحالی‌که ظرفیت کشش آن به ۵۲۵۷ کیلوگرم کاهش میابد.

برای انتقال نیرو به چرخ‌ها، مدل دیزل مجهز به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته شده است درحالی‌که مدل بنزینی از یک نمونهٔ ۷ سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند. هر دو مدل نیز به‌صورت ۴×۲ و ۴×۴ و در دو سطح S و SV ارائه می‌گردند.

مدیر برنامه‌ریزی وانت‌ها، SUVها و وسایل نقلیهٔ تجاری نیسان در آمریکای شمالی «Rich Miller» در رابطه با تایتان می‌گوید:

«هنگامی‌که نسخهٔ تک کابین تایتان عرضه گردد به همراه انواع پیشرانه‌ها، انتقال قدرت و سطح تجهیزات، خانوادهٔ تایتان جدید حدود ۸۵ درصد از کل بازار وانت‌های سبک را پوشش می‌دهند. از همه مهم‌تر تایتان و تایتان XD تک کابین با ویژگی‌هایی چون بالاترین ظرفیت حمل و کشش بار، برای کسانی ساخته‌شده‌اند که به فضا و ظرفیت بار بیشتری نیاز دارند. همچنین محیط‌های کارگاهی و کارگری امروزی به این نوع وانت‌ها نیاز بالایی دارند».

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (32 ديدگاه)

    اونجوری که f150 تو دل میره این اونطوری نیس!!

    1. احسان آرسنالی

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1948 ديدگاه)

      f150 شاه وانت هاست. بیخودی نیست که پرفروش ترین خودروی آمریکاس ولی خودِ این هم واسه ما آرزوی محاله

    2. Hitler

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (496 ديدگاه)

      باو خط تولید زامیاد یا همون نیسان گاوی رو ببرین آمریکا،نهایتا دو میلیارد تومن خرج کل کارخونش ایناس،بار حمل کنین تا پنج تن،بدین برادران عزیز هم دودیفرانسیلش کنن با لوازم پاترول ،آفرود خانوادگی هم برین،این بچه بازی ها چیه ماشین وی هشت با یه تن حمل بار.
      نیسان گاوی رو عشقه که موتورش نمیتونه خودشو بکشه،ولی یه گیربکس گذاشتن ضریب دنده یکش 1000هس هر چی رو هم بکسل میکنه هم حمل.
      آمریکای خونخوار جهانخوار کافر که حسرت دیدن ماشیناش به دلمون مونده،دیوید دیوید usa

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. ارش

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      بخش باریش فک کنم بزرگتر از نیسان گاوی(زامیاد ابی)باشه ولی حمل باری زامیاد بیشتر از دو تن هست!!ولی حمل بار تایتان رو ۱۳۱۹ کیلوگرم نوشته!!ما خودمون به وانت پیکان همین مقدار بار رو زده ایم!!این ماشین دست من بود یه اتاق مینداختم میرفتم بار میزدم باز میتونستم پول قسطشو بدم!

      1. Hitler

        ۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (496 ديدگاه)

        شورلت بلیزر 1978 طبق سایت شوی هیستوری ، مکس پی لود(حمل بار حداکثری)حدود ده تن داره،درحالی که صنعت خودروسازی از اون زمان بسیار پیشرفت کرده،من شک ندارم این ماشین راحت میتونه بیست تن رو حمل کنه،ولی به لطف مقررات بلاد کفر که فکر ایمنی ان،اگه بیش از اونی که کارخونه اعلام کردی بار بزنی،جریمه میشی،حالا من اینجا آریسان دیدم باهاش نبشی و ناودانی حمل میکردن.
        یا با مزدا هزار یه تن سنگ نمای ساختمونی.
        ایرانه دیگه،هیچ چیز بعید نیس،وقتی دکل گم میشه،انگلیس میشه شبه جزیره ای در شمال آفریقا،محاسن میشه ریش،مدرک میشه بلای جون،اینجور چیزا خیلی عادیه.
        ***،سایت ایرانخودرو تبریز (که متاسفانه شهر ما هم هس)آریسان میزنه،وقتی پشت تریلی ها آریسان میبینم،میگم خداجون،چرا آسیا؟اگه آسیا چرا خاورمیانه؟اگر خاور میانه چرا ایران؟

  2. Nima

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1651 ديدگاه)

    اگر تست کج شدن شاسی ازش بگیرن از طرفین نه این که بار ازش آویزون کنن مشکل جدی پیدا میکنه(یعنی توی آفرود. به دلیل لبه قسمت بارگیر که زیر اتاق رفته. یعنی این دوتا به هم گیر میکنه و آسیب میرسونه.
    اما وانت های آمریکایی یا حتی تویوتا صاف هستن و این مشکل پیش نمیاد.(معمولا هم تستش رو میگیرن). اینجاست که تجربه ساخت معلوم میشه. و مورد دیگه این که به نظرم اصلا زبایی و عظمت بزرگان یعنی فورد و شوی و دوج و حتی تویوتا رو نداره.

    1. datsun

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      اولین پیکاپ ساخت نیسان 1934تا به حال.

      از نظر شما هشتاد و دوسال تجربه کمیه!

      1. ali

        ۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (7399 ديدگاه)

        جناب داتسون
        فورد اولین پیکاپ ساز تاریخه و در 1927 اولین وانت رو ساخت و سنگ محک تو پیکاپهای دنیا حساب میشه
        تازه هیچ کمپانی در دنیا به رکورد فروش و قدرت امریکاییها نرسیده در پیکاپ سازی و در خودروسازی
        2 سال پیش جنرال موتورز جشن 500 میلیون ماشینی که ساخته رو گرفت
        پس هیچ کمپانیی نمیتونه با امریکاییها کلکل کنه

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۸ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4421 ديدگاه)

          درود برعلی عزیز

        2. کاوه آهنگر

          ۸ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (99 ديدگاه)

          علی جان منظور جناب داتسون این بود که نیسان تجربه زیادی داره در ساخت وانت پیکاپ و ایشان اصلا نگفتند که نیسان اولین وانت ساز تاریخ است

  3. محمد رومياني

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    وانت باس تک کابین باشه…

  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4421 ديدگاه)

    390 اسب بخار قدرت خوبه

  5. احمد باقری

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    توی این زمینه، رقابت سختی خواهد داشت.

  6. مهراب

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    نیسان هم مثل بنز یه رگ لوکس بودن و نرمی در تموم مدلهاش داره

  7. فقط آمریکایی

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    به پای فورد و شورلت نمیرسه

  8. حمیدرضا

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    چه قدرتمنده ولی باز امریکایی ها خصوصا رم یه چیز دیگن

  9. احسان(احسان سابق)

    ۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    جلوپنجره ی غول پیکر واسه وانت…عاشقشم

  10. Abbas

    ۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خدایا مسئولینی که خودتحریمی رو به بهانه تولید ملی بر ما تحمیل کردن ریشه خودشو خانوادهاشونو بکن الهی آمین. درد اونجاست که ماشین ژاپنی زیر یک میلیارده اونوقت برای نیسان آبی هم باید ششصد میلیون پول بدی که سرتا پاش هم نقص و ایراده کیفیت هم زیر صفر یعنی لعنت بهتون که ادمو از دین و دنیا زده کرده اید

  11. ابوالفضل

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اینجا هم هنوز اریسان با موتور سرطان پیکون تولید میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا