مینی کار جدید نیسان که دومین خودرو از سری دیز (Dayz) پس از مدل kei است با قامت بلندتر، دربهای کشویی اتومات و ویژگیهای فوق العاده در ژاپن معرفی شد.
مزیت اصلی دیز روکس، سهولت جابجایی و استفاده است. دربهای کشویی الکتریکی جانبی همراه با شیشه های رنگی با میزان فیلتر ۹۹ درصد از اشعه ماوراء بنفش خورشید و سقف شناور و سیستم تهویه اتوماتیک و یک صفحه مانیتور لمسی با نمایش ۳۶۰ درجه محیط، موارد قابل ذکر این خودرو اند. نیسان از قدرت مانور عالی این ماشین جمع و جور ۴.۴ متری سخن می گوید. به لطف سقف بلند و شیشه های عمودی، میدان دید و چشم انداز وسیعی ایجاد می شود. ارتفاع داخلی ۱۴۰ سانتی متر است که می توان حتی یک دوچرخه سایز ۲۷ را در آن جای داد.
موتور سه سیلندر ۰.۷ لیتری نیسان دیزروکس تنها ۴۸ اسب بخار قدرت دارد و البته میزان مصرف سوخت آن نیز ناچیز می باشد. بنابراین در ژاپن از مزایای بخشودگی مالیات بر مصرف برخوردار می گردد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اسفند ۱۳۹۲درود .
اه اه . چقدر بدریخته این .
محمد فقط ژاپن کجاست ؟؟؟؟؟
محمدرضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۲با این ارتفاع بهتر از این نتونستن در بیارن دیگه
ولی میلاد جان قبول کن کاربردیه .
محمدرضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۲میلــاد قبـول کــن این ماشین کاربردیه …
بـدریختیش رو قبول دارمـ ولی نیسان مورانو داره جی تی آر داره 350z داره جیوک داره و …
لازم نیست همه ماشینا قیافشون توپ باشه … چون نیسان مثل مرسدس و جگوار و بی ام و لوکس ساز نیست .
احمدرضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۲میلاد تو که انقدر اطلاعاتت بالاست میشه بادلیل بگی بی ام و بهتره یا پورشه
زیگما
۲۸ اسفند ۱۳۹۲نه نه
زود قضاوت نکنید.این مدل خودرو ها بسیار در ژاپن محبوبه. در واقع سلیقشوون اینطوره.
چون از نظر ما زشت و کوچیکه دلیل نمیشه از نظر ژاپنی ها هم همین طور باشه.
اینم بدونید که قسمت اعظمی از بازار خودرو های ژاپن دست این خودرو های به اصطلاح مینی هست که اندازشون خیلی کوچیکه و زبان طراحی شون کاملا متفاوته و برای سلیقه ی ژاپنی ساخته شده….این حرف من وقتی اثبات میشه که 90 درصد بازار خودروی ژاپن در اختیار خودروساز های داخلیشه!!
میلاد انتظار چنین نظری نداشتم ازت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اسفند ۱۳۹۲درود .
محمدرضا و زیگما ، مگه من گفتم کاربردی نیست ؟؟؟
من خودم طرفدار پرو پا قرص ون ها و استیشن ها هستم .
من گفتم طراحیش جالب نیست . بدریخته . چرخ های کوچیک . ارتفاع بالا . و …
نمیدونم دیدید یا نه ، یک مدل چینی که شباهت 90درصدی با این نیسان داشت ،
وارد ایران شد و همه گفتند بیریخته . الان هم هرچی گشتم تو باما که
لینکشو بذارم ، نبود .
زیگما
۲۸ اسفند ۱۳۹۲من میگم بی ریخت از نظر ژاپنی ها نیست و اونا به این نوع طراحی علاقه مند هستند. در واقع ماشین بدی برای بازار خودش نیست که شما محمد رو لازم باشه صدا کنی…..
مرتضی
۲۸ اسفند ۱۳۹۲موقعیت جغرافیایی و نوع جاده هاش شاید باعث این طراحی های مسخره باشه
زیگما
۲۸ اسفند ۱۳۹۲نه مرتضی این سلیقه ژاپنی هاست برای بازار داخلیشون و این طراحی ها برای خودشون کاملا طبیعیه .
رهام
۲۸ اسفند ۱۳۹۲فکر کنید تو تهران این ماشین تاکسی بشه حرف نداره هم کم مصرف هم مسافرا همه جا رو راحت میبینن
VAHID JINPACHI
۲۸ اسفند ۱۳۹۲مثل همیشه با کلاس…
فرزاد
۲۸ اسفند ۱۳۹۲داش شما تفریح نداری؟تو اوج مسافرت شما همش داری آپ میکنی!!خدایی تفریح نداری؟
VAHID JINPACHI
۲۹ اسفند ۱۳۹۲نه دادا جون ..
ما بی کاریم …
هیچ تفریحی هم نداریم…
توو این مملکت قسمت ما همینه….!
زیگما
۲۸ اسفند ۱۳۹۲مصرفش هم صدی 3.8 لیتر هست…..
Yashar
۲۸ اسفند ۱۳۹۲بسیار کاربردی و عالی
در ضمن هر کی اینجا ازش انتظار مسابقه ریس داره از ماشین هیچچی حالیش نی و محبوبترین غذاش آب دوغ خیاره!
مسلم
۲۸ اسفند ۱۳۹۲چقدر کاربردی……
چقدر زشت……
چقدر پاک و کم مصرف……..
کاش به جای ون های مزخرف چینی این رو برای تاکسی وارد میکردن
یه پسل باهوش
۲۸ اسفند ۱۳۹۲اتاق پرو متحرک
چیه این وجدانا ؟
بازم تیبا حداقل از فاصله ی دور اونم تو شب شبیه ماشین هس
اینکه…
رضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۲فقط خود ژاپنی ها همچین سلیقه ای دارن
البته شرایط خارجی هم تاثیر گذاره مثل همون مالیات
mehdi
۲۸ اسفند ۱۳۹۲سلام منو یاد ماشین اقای پستچی میندازه همون کارتون اون وقتها
مک میسل
۲۸ اسفند ۱۳۹۲اقا ما یه 405 -مدل75 داریم 2000 هست……..قورت میده ال90 رو واقعا پژو اون موقع چه ماشینایی میزد……یک ذره تو شتاب عقب میفته ولی من شرط میبندم تو 150 تا هیچ کودوم از ماشینای ایرانخودرو بهش نمیرسن..حتی مگانو
تو180 جلو میزنه…….الان لینکشو ندارم ولی تو اپارات یه فیلم دیدم درگ ال90 با پژومدل 80……تو150 تا ال90 رو جلو زد و دیگه ال90 نتونست بهش برسه
Un4given
۱ فروردین ۱۳۹۳خداییش چه ربطی داشت ؟!