در سال ۲۰۱۳ نیسان نسخهٔ نیسموی سدان کامپکت سنترا را بهصورت کانسپت معرفی کرد اما این خودرو هیچگاه به تولید نرسید. سپس سنترا در اوایل سال جاری مورد فیسلیفت قرار گرفت و ما همواره منتظر بودیم که نیسان نسخهٔ نیسموی سنترا را بر اساس نمونهٔ فیسلیفت شده معرفی نماید. حال نیسان سرانجام به این انتظار پایان داده و در نمایشگاه لسآنجلس سنترا نیسمو را رونمایی کرده است. خودرویی که برخلاف نمونهٔ قبلی کانسپت نبوده و به تولید خواهد رسید.
این سنترای اسپرت در قسمت بیرونی، ظاهری تهاجمی پیدا کرده است. در قسمت جلو، پروژکتورها به شکل LED های خطی درآمده و در بخش پایینی سپر نصب شدهاند. همچنین سپرها نیز تغییراتی را تجربه کردهاند و رینگها متفاوت از گذشته شدهاند؛ اما دیگر قسمتهای سنترا نیسمو با نسخهٔ معمولی تفاوتی ندارد تا جایی که حتی فرم داخلی جلوپنجره هم نسبت به قبل تغییری نکرده است.
اما جهت افرایش ویژگیهای ظاهری اسپرت خودرو، آینههای جانبی به رنگ مشکی درآمده و یک خط قرمز در آنها کشیده شده است و قسمتهای قرمزرنگی هم به زیر سپرها و رکابهای جانبی اضافه شده است. علاوه بر اینها، یک دیفیوزر به همراه پروژکتوری در مرکز آن، یک اسپویلر زیبا و نشانهای Nismo هم به خودرو اضافه شدهاند. در کل طراحی ظاهری نیسان سنترا نیسمو زیبا و اسپرت شده است.
فضای داخلی خودرو نیز از چند ویژگی جالب برخوردار است. لوگوی نیسمو، چرم آلکانترا، خط قرمز روی فرمان و کنسول وسط فیبر کربنی با خطوط قرمز از ویژگیهای داخلی سنترا نیسمو هستند؛ اما وقتی سراغ زیر کاپوت این خودرو میرویم، یک خبر خوب و یک خبر بد وجود خواهد داشت. خبر خوب اینکه سنترا نیسمو قویتر از نسخهٔ استاندارد است و خبر بد اینکه این خودرو از همان پیشرانهٔ توربوشارژ مدل سنترا SR توربو استفاده میکند. البته این موتور ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۵۸ اسب بخار و ۶۶ نیوتن متر بیشتر از نسخهٔ غیر توربوی سنترا است.
بااینحال انتظار میرفت نسخهٔ نیسموی سنترا بیشتر از ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. البته نه ۲۶۵ اسب بخار که ما اوایل سال جاری پیشبینی میکردیم اما حداقل ۲۰ درصد افزایش قدرت نسبت به سنترا SR توربو نیاز بود. علاقهمندان امیدوار بودند که نیسان با سنترا نیسمو به رقابت با فولکسواگن گلف GTI و فورد فوکوس ST بپردازد اما حالا با این قدرت ناامید شدهاند. جهت انتقال نیرو هم علاوه بر گیربکس CVT قبلی، یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم ارائه شده است.
البته یکی از دلایل اصلی که نیسان در سنترا نیسمو به دنبال افزایش قدرت جهت رقابت با گلف GTI و فوکوس ST نرفته است، حفظ قیمت اقتصادی آن بوده است که احتمالاً در ایالاتمتحده از زیر ۲۵ هزار دلار آغاز خواهد شد. بااینحال هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت رسمی نیسان سنترا نیسمو اعلام نشده است اما قطعاً قیمتی بیشتر از سنترا SR توربو خواهد داشت که هماکنون از ۲۱,۹۹۰ دلار آغاز میگردد.
سينا
۲۹ آبان ۱۳۹۵خوش ب حال امریکایی ها که این ماشینا با قیمت واقعی و کیفیت عالی در دسترسشونه
امیر
۲۹ آبان ۱۳۹۵میدونی مشکل کجاست شما اگر یه نگاه به شرکتای ما هلدینگای ما بعضا برج سازان کارخانه داران واردکنندگان و……بنگری میفهمی کل مملکت رو دراختیار دارن وما مردم رو دارن بازی میدن رانت وزدوبندو فساد عجیب ریشه کردع
احمد باقری
۲۹ آبان ۱۳۹۵حیف که قدرتش اونقدر زیاد نیست.
مجید
۲۹ آبان ۱۳۹۵ای کاش اگزوز عقبش دوبل بود و قدرتش هم بیشتر ولی اگه هیچ کدوم این دو تا رو نداشت ولی دو دیفرانسیل بود اون موقع دیگه تو هندلینگ رقبا رو کنار میزد
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آبان ۱۳۹۵سلام رفیق
تو هم مثل من اگزوز دوبل دوست داری.
به نظر من در زیبایی و ابهت ماشین خیلی خیلی تاثیر داره
مخصوصا وقتی کنار یک سپر زیبا قرار بگیره.
امپراتور لامبورگینی
۲۹ آبان ۱۳۹۵موافقم رفیق
تو هم مثل من اگزوز چهارتایی خیلی دوست داری.
به نظرم در ابهت ماشین خیلی کمک کنندست.
یاسین
۳۰ آبان ۱۳۹۵به نظرم موضوع قدرت یه عدده مهم اینه ماشین از قدرتش چطور استفاده کنه
یه کار خوب این بود که از یه جعبه دنده دو کلاجه استفاده میکردن که اسپرت تر باشه
یا اینکه سیستم چهار چرخ متحرک روش میذاشتن عالی میشد ولی خب خودشون حساب کتاب کردن دیدن واسه رقابت بهتره قیمتو پایین نگه دارن که از دید تجاری منطقیه
البته نیسان چیز بی ارزش نمیسازه میدونی این پولی که میدی ارزش داره