نیسان

رؤیت یک نیسان فرونتیر با کارکرد بیش از 1.6 میلیون کیلومتر!

۱.۶ میلیون کیلومتر (۱ میلیون مایل). این مسافت به معنی دو بار رفتن به ماه و بازگشت از آن است. اگر جاده‌ای وجود داشته باشد که در طول خط استوا کشیده شده باشد، ۴۰ بار باید آن را دور زد تا به این مسافت رسید. آیا تصور می‌کنید که بتوانید با یک دستگاه نیسان فرونتیر ۲۰۰۷ به چنین کارکردی دست یافت؟ برایان مورفی مالک خودرو به چنین کارکردی رسیده و نیسان نیز علاقه‌مند به توجه دنیا به چنین رکوردی است.

آقای مورفی یک راننده تحویل بسته مستقل در شیکاگوست و کار خود را ۴۵ سال پیش شروع کرده است. این روزها کار پاره‌وقت او از پیش از طلوع آفتاب شروع شده و ۱۳ ساعت بعد به پایان می‌رسد. او خودروی خود را به‌صورت صفرکیلومتر در سال ۲۰۰۷ خریداری کرده است. این خودرو از نوع کینگ کب تک دیفرانسیل است که از پیشرانه ۴ سیلندر و گیربکس ۵ سرعته دستی سود می‌برد. بله مورفی با دستان خود به چنین کارکردی رسیده است.

این رکورد اخیراً و در ۲۷ ژانویه به ثبت رسیده هرچند کیلومتر شمار دیجیتالی خودرو در عدد ۹۹۹۹۹۹ متوقف شده است. پیشرانه و گیربکس خودرو کاملاً در حالت اولیه خود بوده و هیچ تعمیر یا بازسازی بزرگی در آن‌ها صورت نگرفته است. البته زنجیر تایم خودرو در کیلومتر ۱.۱ میلیون و به خاطر پیشگیری از حوادث بعدی تعویض شده است.

رادیاتور و دینام ۷۲۵ هزار کیلومتر دوام آورده‌اند و جالب اینکه کلاچ خودرو هم ۱.۳ میلیون کیلومتر کار کرده است! مورفی خودش هر ۱۶ هزار کیلومتر روغن پیشرانه را تعویض کرده و نمایندگی محلی نیسان نیز سرویس‌های اصلی خودرو را انجام داده است؛ اما وضعیت خودرو در حال حاضر چگونه است؟

مورفی گفته است:

پیکاپ من لیاقت استراحت را دارد اما سر من بسیار شلوغ است!

ظاهراً مالک خودرو به دنبال استفاده بیشتر از فرونتیر بوده و بنابراین پیکاپ نیسان بازهم در جاده‌ها خواهد درخشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. سعید سابق

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    هه چه ذوق می کنن …!!!

    پیکان داریم مدل 47 هیچی اش مال ماشین اولیه نیست و اگر به کیلومتر باشه که میلیون رقمی نیست … حالا ماشینای قدیمی تر بماند .

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    رفیق پیکان شما به هر رقمی هم رسیده باشه مطمئناً تمام قیعات فنی موتور گیربکس تا حالا چند ده بار تعویض شدند

  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    مگه نمیگفتند زنجیر تایم باید حدود ۱۵۰ هزارتا عوض بشه

    روغن روی ۱۶ هزارتا عوض میکرده و اون روغن چی بوده ، آخه من روی ۵ هزارتا عوض میکنم با اینکه خدمات ماشینم ۱۰ هزارتاس .

    کلاً این روزها کیلومتر خودروها بالای یک میلیون کیلومتر دارند و انگاری عادی شده و برای همینه که خیلی ها ژاپنی میخرند و حداقل ۱۰ سال نگه میدارند و اینکه تاکسیهای فرودگاه راحت کمتر از ۵سال به رقم یک میلیون میرسند .
    اما از حق نگذریم کیفیت رنگ و مطعلقات خودرو خوب مونده .

    1. علیx76

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      خیلی از ماشین هایی که تو ایرانن و توصیه شده رو ۵ هزار عوض کنن ، تو کشور های دیگه توصیه روی ۱۵ تا ۲۰ هزاره
      از دلایلش میشه به کیفیت بنزین و روغن اشاره کرد
      بدیهیه هرچقدر کیفیت بنزین و روغن بالاتر باشه ، فیلتر ها و خود روغن بیشتر دوام میارن
      همین الان فولکس تیگوان توی ایران هر ۱۵ هزار کیلومتر نیاز به سرویس داره
      البته این موضوع ، سوای از مدل های عملکردی مثل بنز A45 ئه
      طبیعیه که هرچقدر موتور تحت فشار تر باشه ، سرویس ها هم فاصله کمتری دارن

    2. مهدی

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1327 ديدگاه)

      روغن و فیلتر و قطعاتی که اونا استفاده میکنن با روغن ها و قیلتر های ایرانی خیلی فرق داره از نظر کیفیت اینم نباید فراموش کرد پراید های داخلی با کیلومتر یک میلیون تو همین تهرون فراوان هستند گرچه ده ها بار گیزیکس و موتور تعمیر کردن

  4. Farzad

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    خیلی عالی ازش نگهداری و بهش رسیدگی کرده کاملا مشخصه .

  5. samurai

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (598 ديدگاه)

    ژاپان که میگن منظور اینه

  6. MOHAMAD.n.r

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    زنجیر تایم ۱/۱ میلیون کیلومتر😲😲😲😲
    توندرایی که به این کارکرد رسید بود تعمیر اساسی گیربکس کرده بود ولی این خیلی خوب کار کرده🤗🤗🤗🤗

    1. مانی

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      زنجیر تایم هست نه تسمه تایم
      چرا اینقدر تعجب کردی

      1. MOHAMAD.n.r

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        ارادت اقا مانی
        میدونم زنجیره. ولی خیلی زیاده این کارکرد.
        مزدا۳ در دفترچه اش نگاه کردم نوشته تا ۴۰۰هزار کیلومتر چک و در صورت نیاز تضویض شود ولی در ۴۰۰ هزار بهتره دیگه عوض بشه.
        ماکسیما و هم مثل مزدا همین توصیه توی دفترچه اش هست.کمری هم فکر کنم همین طوره.
        تسمه تایم هم در ایران بیشتر از ۱۰۰هزار(پرشیا) برای ما کار نکرده از ترس عوضش کردیم.

        1. مانی

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          قربونت
          من یاد بنز‌های قدیمی‌ افتادم
          از اون نظر گفتم،وگرنه حرف شما درسته

  7. Volvi

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (242 ديدگاه)

    چرا دقیقا کیلومتر شمارش روی ۹۹۹۹۹۹متوقف شده.
    بدنه ماشین خیلی خیلی سالم هست،یه خش هم روی رنگ نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا