۱.۶ میلیون کیلومتر (۱ میلیون مایل). این مسافت به معنی دو بار رفتن به ماه و بازگشت از آن است. اگر جادهای وجود داشته باشد که در طول خط استوا کشیده شده باشد، ۴۰ بار باید آن را دور زد تا به این مسافت رسید. آیا تصور میکنید که بتوانید با یک دستگاه نیسان فرونتیر ۲۰۰۷ به چنین کارکردی دست یافت؟ برایان مورفی مالک خودرو به چنین کارکردی رسیده و نیسان نیز علاقهمند به توجه دنیا به چنین رکوردی است.
آقای مورفی یک راننده تحویل بسته مستقل در شیکاگوست و کار خود را ۴۵ سال پیش شروع کرده است. این روزها کار پارهوقت او از پیش از طلوع آفتاب شروع شده و ۱۳ ساعت بعد به پایان میرسد. او خودروی خود را بهصورت صفرکیلومتر در سال ۲۰۰۷ خریداری کرده است. این خودرو از نوع کینگ کب تک دیفرانسیل است که از پیشرانه ۴ سیلندر و گیربکس ۵ سرعته دستی سود میبرد. بله مورفی با دستان خود به چنین کارکردی رسیده است.
این رکورد اخیراً و در ۲۷ ژانویه به ثبت رسیده هرچند کیلومتر شمار دیجیتالی خودرو در عدد ۹۹۹۹۹۹ متوقف شده است. پیشرانه و گیربکس خودرو کاملاً در حالت اولیه خود بوده و هیچ تعمیر یا بازسازی بزرگی در آنها صورت نگرفته است. البته زنجیر تایم خودرو در کیلومتر ۱.۱ میلیون و به خاطر پیشگیری از حوادث بعدی تعویض شده است.
رادیاتور و دینام ۷۲۵ هزار کیلومتر دوام آوردهاند و جالب اینکه کلاچ خودرو هم ۱.۳ میلیون کیلومتر کار کرده است! مورفی خودش هر ۱۶ هزار کیلومتر روغن پیشرانه را تعویض کرده و نمایندگی محلی نیسان نیز سرویسهای اصلی خودرو را انجام داده است؛ اما وضعیت خودرو در حال حاضر چگونه است؟
مورفی گفته است:
پیکاپ من لیاقت استراحت را دارد اما سر من بسیار شلوغ است!
ظاهراً مالک خودرو به دنبال استفاده بیشتر از فرونتیر بوده و بنابراین پیکاپ نیسان بازهم در جادهها خواهد درخشید.
سعید سابق
۱۷ بهمن ۱۳۹۸هه چه ذوق می کنن …!!!
پیکان داریم مدل 47 هیچی اش مال ماشین اولیه نیست و اگر به کیلومتر باشه که میلیون رقمی نیست … حالا ماشینای قدیمی تر بماند .
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۸رفیق پیکان شما به هر رقمی هم رسیده باشه مطمئناً تمام قیعات فنی موتور گیربکس تا حالا چند ده بار تعویض شدند
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۸مگه نمیگفتند زنجیر تایم باید حدود ۱۵۰ هزارتا عوض بشه
روغن روی ۱۶ هزارتا عوض میکرده و اون روغن چی بوده ، آخه من روی ۵ هزارتا عوض میکنم با اینکه خدمات ماشینم ۱۰ هزارتاس .
کلاً این روزها کیلومتر خودروها بالای یک میلیون کیلومتر دارند و انگاری عادی شده و برای همینه که خیلی ها ژاپنی میخرند و حداقل ۱۰ سال نگه میدارند و اینکه تاکسیهای فرودگاه راحت کمتر از ۵سال به رقم یک میلیون میرسند .
اما از حق نگذریم کیفیت رنگ و مطعلقات خودرو خوب مونده .
علیx76
۱۷ بهمن ۱۳۹۸خیلی از ماشین هایی که تو ایرانن و توصیه شده رو ۵ هزار عوض کنن ، تو کشور های دیگه توصیه روی ۱۵ تا ۲۰ هزاره
از دلایلش میشه به کیفیت بنزین و روغن اشاره کرد
بدیهیه هرچقدر کیفیت بنزین و روغن بالاتر باشه ، فیلتر ها و خود روغن بیشتر دوام میارن
همین الان فولکس تیگوان توی ایران هر ۱۵ هزار کیلومتر نیاز به سرویس داره
البته این موضوع ، سوای از مدل های عملکردی مثل بنز A45 ئه
طبیعیه که هرچقدر موتور تحت فشار تر باشه ، سرویس ها هم فاصله کمتری دارن
مهدی
۱۷ بهمن ۱۳۹۸روغن و فیلتر و قطعاتی که اونا استفاده میکنن با روغن ها و قیلتر های ایرانی خیلی فرق داره از نظر کیفیت اینم نباید فراموش کرد پراید های داخلی با کیلومتر یک میلیون تو همین تهرون فراوان هستند گرچه ده ها بار گیزیکس و موتور تعمیر کردن
Farzad
۱۷ بهمن ۱۳۹۸خیلی عالی ازش نگهداری و بهش رسیدگی کرده کاملا مشخصه .
samurai
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ژاپان که میگن منظور اینه
MOHAMAD.n.r
۱۷ بهمن ۱۳۹۸زنجیر تایم ۱/۱ میلیون کیلومتر😲😲😲😲
توندرایی که به این کارکرد رسید بود تعمیر اساسی گیربکس کرده بود ولی این خیلی خوب کار کرده🤗🤗🤗🤗
مانی
۱۸ بهمن ۱۳۹۸زنجیر تایم هست نه تسمه تایم
چرا اینقدر تعجب کردی
MOHAMAD.n.r
۱۸ بهمن ۱۳۹۸ارادت اقا مانی
میدونم زنجیره. ولی خیلی زیاده این کارکرد.
مزدا۳ در دفترچه اش نگاه کردم نوشته تا ۴۰۰هزار کیلومتر چک و در صورت نیاز تضویض شود ولی در ۴۰۰ هزار بهتره دیگه عوض بشه.
ماکسیما و هم مثل مزدا همین توصیه توی دفترچه اش هست.کمری هم فکر کنم همین طوره.
تسمه تایم هم در ایران بیشتر از ۱۰۰هزار(پرشیا) برای ما کار نکرده از ترس عوضش کردیم.
مانی
۲۷ بهمن ۱۳۹۸قربونت
من یاد بنزهای قدیمی افتادم
از اون نظر گفتم،وگرنه حرف شما درسته
Volvi
۲۱ بهمن ۱۳۹۸چرا دقیقا کیلومتر شمارش روی ۹۹۹۹۹۹متوقف شده.
بدنه ماشین خیلی خیلی سالم هست،یه خش هم روی رنگ نیست