پیرو بهروزرسانیهای چند هفتهی پیش، نیسان قشقایی هماکنون با پیشرانهی بنزینی ۱.۳ لیتری جدید هم در دسترس است.
این پیشرانه که با همکاری دایملر و گروه رنو-نیسان ساخته شده جایگزین پیشرانههای قدیمی ۱.۲ و ۱.۶ لیتری میشود. این پیشرانه جدید با دو خروجی متفاوت در دسترس میباشد. نمونهی اول قدرت ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری داشته درحالیکه مدل قویتر خروجی ۱۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری را نشان میدهد.
هر دو نسخهی این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه میشوند اما نیسان از ماه آینده گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه را برای مدل قویتر هم عرضه خواهد شد. این امر باعث میشود گشتاور پیشرانه ۱۰ نیوتون متر افزایش یابد.
مدیر نیسان بریتانیا درباره تغییرات جدید نیسان قشقایی میگوید:
عرضهی این پیشرانهی ۱.۳ لیتری جدید پاسخی مناسب به تغییر شرایط بازار بوده و نیازهای مصرفکنندگانی را که به دنبال پیشرانهای بنزینی و کممصرف با پرفورمنس برجسته هستند برطرف میکند.
این پیشرانهی بنزینی جدید در مقایسه با نمونههای قبلی ۱.۲ و ۱.۶ لیتری گشتاوریتر بوده و آلایندگی کمتری دارد. مصرف سوخت متوسط این پیشرانه در زمان استفادهی خودرو از رینگهای ۱۷ اینچی ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد. زمانی که از رینگهای سفارشی ۱۸ یا ۱۹ اینچی استفاده شود مصرف پیشرانه به ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر افزایش مییابد.
البته این پیشرانه تنها در نسخههای دیفرانسیل جلو قابل سفارش میباشد. قیمت دل ویزیا ۱.۳ DIG-T 140 از ۱۹۵۹۵ پوند آغاز میشود درحالیکه قیمت مدل تمام فول تکنا ۱.۳ DIG-T 160 به ۲۸۵۹۵ پوند میرسد. نیسان هنوز قیمت مدلهای مجهز به گیربکس دوکلاچه اتوماتیک را اعلام نکرده است.
sina
۱۰ مهر ۱۳۹۷چقد خوبه این ماشین اخه!!!
واقعا برای من دوست داشتنی ترین کراس اور بازار هست.
ali a
۱۱ مهر ۱۳۹۷من فکر میکنم اون موتور سه سیلندر توربو که سایپا گفت میخواد اینده تولید کنه..یه کپی پیست از موتور نیسان هست…
Omid
۱۱ مهر ۱۳۹۷قشقایی دیفرانسیل جلو؟