در دنیایی که در آن خودروها روزبهروز به هم شبیهتر میشوند، ارائه هر طرح متفاوتی کاری ست سخت سترگ و بس دلهرهآمیز. ازاینرو که هر رخنهای در عادات زمانه و بهتبع آن سلایق عامه بسیار زمانبر است و عمل سهل و ممتنعی نیست. نمیتوان دیدگانی را که سالیان مدید به تیپ و هیئتی خاص خو گرفته به یک آن و اشارهای به سمتی دیگر رهنمون نمود. شاید به همین سبب است که در بیشتر مواقع، خودروهای برخوردار از پیکرهای نامتعارف و سنتشکن سرنوشت دوگانهای مییابند، یا بهتمامی مورد نفرت واقع شده و از گردونه روزگار حذف و تنها نامی از ایشان بهجای میماند و یا دامن دامن خوشههای موفقیت را درو نموده و راه برای اخلاف پس از خود هموار میسازند. در این گیرودار و هیاهو، از زمره خودروهایی هم که قرار است سنتشکن باشد نیسان لانیاست.
لانیا (LANNIA)، از جدیدترین محصولات نیسان در چین به شمار میآید و به طور انحصاری و ویژه هم در این کشور تولید و به فروش میرسد. این خودرو که از طرح کاملاً جسورانهای برخوردار است، برای نخستین بار در هیئت یک کانسپت رونمایی شد و نسخه تولیدی و نهایی آن نیز در ماه جاری میلادی و در نمایشگاه خودروی چنگدو (CHENGDU) در معرض دید عموم قرار گرفت. طراحی بدنه نیسان لانیا با مشارکت مراکز طراحی نیسان در چین (NDC) و مرکز طراحی جهانی نیسان (NGDC) صورت پذیرفته است. این خودرو توسط شرکت دانگ فنگ تولید خواهد شد، مجموعهای که سالیان سال است که با نیسان مشارکت دارد و طیف گستردهای از محصولات آن را تولید مینماید. در شروع کار، این خودرو تنها با یک نوع پیشرانه در دسترس خریداران خود قرار میگیرد. این پیشرانه نسخهای ۴ سیلندر و به حجم ۱.۶ لیتر است که از توانی معادل ۱۲۶ اسب بخار برخوردار است و به همراه یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته خودکار عرضه میشود. البته در آینده قرار است که پیشرانهای ۱.۸ لیتری نیز به آن ملحق گردد. طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۶۸۳/۱۷۸۰/۱۴۶۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز معادل ۲۷۰۰ میلیمتر است. داخل کابین این خودرو از طرحی مهیج و بانشاطی برخوردار است و یک فرمان کف تخت به همراهتریم فیبرکربن قرمز رنگ در آن قابل مشاهده است. صفحه نمایشگر لمسی هم که در میانه داشبورد جای گرفته به اندازه کافی بزرگ است. اما اهرم ترمز دستی آن که از شکل و شمایلی سنتی بهره میبرد خیلی دور از عرف مرسوم در این روزهاست. این تجهیز باید همین حالا با نسخه الکتریکی خود تعویض گردد! تریم قرمز تیره، سطح رویی صندلیهای این خودرو را فرا گرفته است اما در عوض، پشتسریها با رنگ پوشش صندلیها هماهنگ نیستند.نیسان لانیا در فصل چهارم سال جاری میلادی در بازار چین ارائه خواهد شد و محدوده قیمتی آن نیز بین ۱۲۲,۹۰۰ یوآن (۲۰,۱۰۰ دلار) الی ۱۵۲,۹۰۰ یوآن (۲۵,۰۰۰ دلار) است.
amir
۵ آذر ۱۳۹۴طنز
از اون اول که فورد پراید رو تولید کرد هدف ایران بود.این آمریکایی ها تونستن اندازه دو برابر جنگ تحمیلی کشته رو دست ایرانی ها بزارند.
واقعا واژه نفوذ خیلی وقت پیش اتفاق افتاده بود.خخخخ
احسان آرسنالی
۵ آذر ۱۳۹۴آقا شرمنده زیر کامنت اول.
ولی پدال یه فکری واسه 6 ثانیه اول تیزر بکن میخوای فیلتر بشیم!!!؟
ولی جدا تو این چند وقته اخیر تیزر به این جذابیت و کارگردانی ندیده بودم
mahdi
۵ آذر ۱۳۹۴آقا احسان ما ملت و خیلی ساله فیلتر کردن حالا شما نگران این 6ثانیه ای
امیر سابق
۵ آذر ۱۳۹۴دوستان یه سوال دارم درسته بی ربطه ولی خواهشا اگه میدونید جواب بدید؟
سوناتا 2013 ساب ووفر داره ؟ واگه داره چنتا داره؟
راستش میخواستیم یه دونه بگیریم خواستم مطلع بشم خواهشا اگه میدونید جواب بدید.
باتشکر – امیررضا
sina
۵ آذر ۱۳۹۴جلوش که ماکسیما
سعید رنجکش جهرمی
۵ آذر ۱۳۹۴بنظر میرسه برادر کوچکتر ماکسیما باشه
ويكي
۵ آذر ۱۳۹۴تو این که ماشین خوب و با کیفیتیه شکی نیست… ولی من بخوام بخرم با این رنج قیمت. میرم یه مزدا3 اس یا مزدا6 سری جدید میخرم.که هم کم مصرفن. هم از نظر قدرت قوی ترن
shahryar
۵ آذر ۱۳۹۴تو این که مزدا ماشیناش با کیفیتن شکی نیس،ولی نه در مقابل نیسان که
شما مزدا 6 رو با ماکسیما مقایسه کن،
مزدا 3 هم کوچیکه،که میگن چینیا از ماشینای نسبتا بزرگ خوششون میاد بر خلاف جستشون!!!
Angry Man
۵ آذر ۱۳۹۴به به خیلی قشنگه به کیفیتشم که شکی ندارم
شاهین
۵ آذر ۱۳۹۴از نظر طراحی که واقعا زیباست،اما بنظر من میتونستن جای پلاک عقب رو بیارن زیر سپر تا کار تکمیل تر باشه (نظر شخصی خودم بودا،اساتید نیان بگن نیسان شمارو کم داره فلان.)
ارادت تمام
ZIPPO
۵ آذر ۱۳۹۴شما خودت جزو اساتیدی شاهین جان
عزیزی
amin
۵ آذر ۱۳۹۴حرفت کاملا منطقی هست و به نظر میرسه که نیسان تو این یه مورد واقعا تورو کم داشت …
morteza
۵ آذر ۱۳۹۴نمای جلوش باز قابل قبوله.ولی عقب و بغل غ.ق.ق است.آدم و یاد ماشین چینی میندازه
Archi KHAN
۵ آذر ۱۳۹۴جلو و طراحی داخلی :-)
اما عقب اش …. … :-(
احمد باقری
۵ آذر ۱۳۹۴طراحی این ماشین، شبیه ماکسیما و بسیار بسیار زیباست. یک طرح متفاوت و خیلی باحال هست.
ارمان
۵ آذر ۱۳۹۴(سخت سترگ و بس دلهرهآمیز. ازاینرو که هر رخنهای در عادات زمانه و بهتبع آن سلایق عامه بسیار زمانبر است و عمل سهل و ممتنعی نیست)
با تشکر از سام کاویانی عزیز کمی این ادبیات نگارش با دنیای کمو بیش با هیجان خودرو سازگار نیست عموما اصل مطلب دیر گفته میشه و مقداری کسل کننده هست فقط یه نقد بود امیدوارم ناراحت نشید .
جنوب
۵ آذر ۱۳۹۴من واقعاً از نوشته های سرور کاویانی لذت میبرم. اصلا از همون اولِ متن، امضای ایشون مشخص بود. فقط پیشنهاد میکنم از واژگان عربی کمتر استفاده کنن. با سپاس.
فقط ژاپن
۵ آذر ۱۳۹۴باز هم آتش بازی از یک ژاپنیه سربلند، این بار نیسان با اتومبیل جدید خود که بی شباهت به کانسپت های هیچ وقت به تولید نرسیده برخی شرکت های پر ادعا نیست، به بازار آینده پا میگذارد، و البته جلوی اتومبیل واقعا زیباست، و چراغ های بومرنگ گونه جلوه ی خوبی دارد، اما با رعایت جانب انصاف طراحی پشت خیلی زیبایی ندارد ولی با همین حالت هم از بسیاری از رقبای خود جلوتر است، و در مورد داخل خودرو حرفی ندارم جز دعوت شما به دیدن عکس های آن، و شاید در آینده ای سال نوری گونه در عالم واقعیت
ali.bk
۵ آذر ۱۳۹۴پشتش مثل ام وی ام ۳۱۵ صندوق دار شده
ابراهیم فندق چی
۷ آذر ۱۳۹۴هه !..هنوز سنت شکن ندیدین.،
کجاش سنت شکنه آخه،.،
حالا بهتون نشون میدم سنت شکن یعنی چی ،
چک دیس اوت :
http://www.ablimoo.com/htmls/upload/modules/gallery/sh_funniest_cars_02.jpg
http://www.taknaz.ir/upload/63/0.020752001325776002_taknaz_ir.jpg
این ها نمونه ای کوچک از شکستن سنت و آیین میباشند،
نه تنها سنت شکن ، بلکه سنت ترکون..!
چلنجر
۸ آذر ۱۳۹۴حالا که همه چیزمون چینیه لااقل مسوولینمون رو هم چینی کنیم. والا اونا در زمینه خودرو عقلشون خیلی بهتر از جعفرقلی های وطنی کار می کنه.