در ماه آینده، نیسان میخواهد برای اولین بار با یک ماشین دیفرانسیل جلو در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز برای دستیابی به پیروزی بجنگد.
Nissan GT-R LM Nismo برخلاف معروفترین ماشینهای LM P1 جهان که قرار است در مسابقات استقامت رقابت کنند، نیسان از یک موتور بنزینی شش سیلندر ۳.۰ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۵۰ اسببخار در GT-R LM Nismo استفاده کرده که تنها چرخهای جلو را به حرکت درمیآورد و از توان هیبریدی هم برای تقویت شتاب در سیستم نیروی محرکه خود بهره میبرد. خروجی ترکیبی آن درکل ۱۲۵۰ اسببخار را به ارمغان میآورد. Nissan GT-R LM Nismo این ماشین یک کانسپت شگفتانگیز است و نیسان بهتازگی جزئیات جدیدی از آن منتشر کرده است. موتور VRX 30A Nismo توسط یک جعبهدنده متوالی پنج سرعته با سیستم پنوماتیک پدال شیفتینگ قدرت را به چرخها میرساند. Nissan GT-R LM Nismo این خودرو مسابقهای از دندههای کاهنده درایو نهایی در دیفرانسیل هیدرولیک لغزش محدود خود بهره میبرد و همچنین دارای صفحه کلاچ کربنی Tilton 3 است. وزن آن تنها ۷۸۰ کیلوگرم هست و مخزن سوخت آن حجمی معادل ۶۸ لیتر را در خود جای میدهد. Nissan GT-R LM Nismo بدنه از پانلهای کربن کامپوزیت، بهره میبرد و شیشه جلو هم از جنس پلی کربنات با پوشش سخت CFD است. این ماشین در تونل باد با مقیاس کامل توانسته توسعه فوقالعادهای از بهرهوری بالا در هندسه بدنه داشته باشد. بر روی آن بال عقب قابل تنظیم نیز نصبشده و به یک سیستم خاموشکننده حریق بسیار سبکوزن هم مجهز شده است. Nissan GT-R LM Nismo تعلیق جلو و عقب از ویژگی Ohlins قابل تنظیم بهره میبرد و در عقب همچنین از سیستم هیدرولیک ضد چرخش استفادهشده است. سیستم ترمز شامل کالیپر ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب هست و به راننده اجازه میدهد قدرت ترمز را تنظیم کند.
سیستم الکتریکی از واحد کنترل موتور کاسوِرث بهره میبرد و شامل کنترل موتور، کنترل گیربکس، کنترل کشش قابل تنظیم، سیستم کنترل ضد تأخیر، سیم کنترل دریچه گاز و کنترل استراتژی ERS میشود.
مهندس صنایع و از علاقهمندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وبسایت های خبری دیگر در حوضه آیتی مینوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آیتی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.
اقا من از شما از طرف نیسان معذرت میخوام شماکجاکار میکنی که از خود مهندسای نیسان هم بهتر میدونی که ماشین باید چه جوری باشه ای کلک نکنه تونیسان کار میکنی
نیسان در مورد هندلینگ و ﺁﯾﺮﻭﺩﯾﻨﺎﻣﯿﮏ این خودرو گفته ما با افزودن یک باله عریض در جلو هوا را به زیرین خودرو هدایت نموده و از ﺩﯾﻔﯿﻮﺯﺭ عقب خارج میشود و با ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﮏ ﺑﺎﻝ ﺩﻟﺘﺎ ﺩﺭ ﻋﻘﺐ ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺮﻭﺝ ﺑﻬﺘﺮ ﻫﻮﺍ ﺷﻮد در نتیجه نیروی زیادی به سمت پایین وارد میشود
دوست عزیز چندین ماه پیش بود که اخباری در مورد این خودرو منتشر شد و خییلی ها رو در مورد استفاده از خودرو یی با محور پیشران جلو متعجب کرد ولی نکته ای که جای تامل داره اینه که اولا نیسان شرکت بی تجربه ای نیست و از دانش و تکنولوژی پیشرفته ای در ساخت انواع برخوردار هست . دوما هیچ شرکت خودروساز بزرگی در حد نیسان برای باخت پا به همچین مسابقه ی مهمی و تاثیر گذاری نمی گذارد چون برنده شدن در لمانز بهترین و بزرگترین تبلیغ برای یک خودرو ساز است ماتیاس مولر ( مدیر عامل پورشه ) در زمان معرفی این خودرو گفت : ما هیچ وقت نیسان را دست کم نمی گیریم پس ما هم نباید نیسان رو دست کم بگیریم
حتما مهندسین نیسان برای ساخت این خودرو با پشتوانه عمل کردند و تنها نکته ای که میشه برای این مدل خودرو متصور بود این هست که به خاطر دیفرانسیل جلو بودن خودرو راننده باید اشتباهات کمی مرتکب بشه چون کنترلی برای چرخهای عقب نداره و نمیتونه با گاز و فرمان اشتباه را جبران کنه و احتمالا راننده ها تمرینات زیادی انجام داده اند تا با این شرایط کنار بیان.
۱۲۵۰ اسب با وزن ۷۸۰ کیلو نسبت وزن به قدرت شگفت انگیزی میشه خیلی هیولاست .نیسان جی تی ار باقدرت نصف این باوزن ببش از دو برابر ۲.۹ ثانیه تا ۱۰۰ تا میزنه اونوقت شتاب ۰ تا ۱۰۰ و ۰ تا ۲۰۰ این هیولا چند ثانیست؟
نیسان نهایت تلاشش رو کرده و سعی کرده با نگاهی دقیق به رقبا تا جایی ک میتونسته ماشین رو به روز و قوی و سریع ساخته ولی خوب تصمیم گرفتن الان زود و باید همه چی رو تو روز نبر دید ولی خیلی میتون رقبا رو به چالش بکشه مطمئنا
.GSM.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اصلا بعیده که نیسان از دیقرانسیل جلو استفاده کنه چون هم هندلینگش کمتر میشه و شتابش زیاد اصلا فایده ای نداره فکر نکنم تو پیست رکورد بزنه
احمد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اقا من از شما از طرف نیسان معذرت میخوام
شماکجاکار میکنی که از خود مهندسای نیسان هم بهتر میدونی که ماشین باید چه جوری باشه
ای کلک نکنه تونیسان کار میکنی
shahryar
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴اقای gsm من بجا شما بودم،ایران نمیموندم،میرفتم امریکا با خودرو سازا قرار داد میبستم،حتما باعث انقلاب در صنعت خودرو سازی میشدین!!!!!!!!!!!
datsun
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴نیسان در مورد هندلینگ و ﺁﯾﺮﻭﺩﯾﻨﺎﻣﯿﮏ این خودرو گفته ما با افزودن یک باله عریض در جلو هوا را به زیرین خودرو هدایت نموده و از ﺩﯾﻔﯿﻮﺯﺭ عقب خارج میشود و با ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﮏ ﺑﺎﻝ ﺩﻟﺘﺎ ﺩﺭ ﻋﻘﺐ ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺮﻭﺝ ﺑﻬﺘﺮ ﻫﻮﺍ ﺷﻮد در نتیجه نیروی زیادی به سمت پایین وارد میشود
mehran911
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست عزیز
چندین ماه پیش بود که اخباری در مورد این خودرو منتشر شد و خییلی ها رو در مورد استفاده از خودرو یی با محور پیشران جلو متعجب کرد
ولی نکته ای که جای تامل داره اینه که اولا نیسان شرکت بی تجربه ای نیست و از دانش و تکنولوژی پیشرفته ای در ساخت انواع برخوردار هست . دوما هیچ شرکت خودروساز بزرگی در حد نیسان برای باخت پا به همچین مسابقه ی مهمی و تاثیر گذاری نمی گذارد
چون برنده شدن در لمانز بهترین و بزرگترین تبلیغ برای یک خودرو ساز است
ماتیاس مولر ( مدیر عامل پورشه ) در زمان معرفی این خودرو گفت : ما هیچ وقت نیسان را دست کم نمی گیریم
پس ما هم نباید نیسان رو دست کم بگیریم
سامورایی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴GR-R که ترکوند
حالا اینو ببینیم
سامان از تبریز
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴شدیدا منتظر یه گودزیلای وحشتناک از طرف نیسان هستیم
چون حریفها تازگی ها خیلی شاخ شدند
.GSM.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴پس شما مهندسی کن ما ببینیم
احمد باقری
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴نیسان کارش درسته.
بهزاد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴حتما مهندسین نیسان برای ساخت این خودرو با پشتوانه عمل کردند و تنها نکته ای که میشه برای این مدل خودرو متصور بود این هست که به خاطر دیفرانسیل جلو بودن خودرو راننده باید اشتباهات کمی مرتکب بشه چون کنترلی برای چرخهای عقب نداره و نمیتونه با گاز و فرمان اشتباه را جبران کنه و احتمالا راننده ها تمرینات زیادی انجام داده اند تا با این شرایط کنار بیان.
fluid
۱ خرداد ۱۳۹۴۱۲۵۰ اسب با وزن ۷۸۰ کیلو
نسبت وزن به قدرت شگفت انگیزی میشه خیلی هیولاست .نیسان جی تی ار باقدرت نصف این باوزن ببش از دو برابر ۲.۹ ثانیه
تا ۱۰۰ تا میزنه اونوقت شتاب ۰ تا ۱۰۰ و ۰ تا ۲۰۰
این هیولا چند ثانیست؟
BMW7
۲ خرداد ۱۳۹۴نیسان نهایت تلاشش رو کرده و سعی کرده با نگاهی دقیق به رقبا تا جایی ک میتونسته ماشین رو به روز و قوی و سریع ساخته ولی خوب تصمیم گرفتن الان زود و باید همه چی رو تو روز نبر دید ولی خیلی میتون رقبا رو به چالش بکشه مطمئنا