نیسان

رونمایی از نیسان مورانوی هیبریدی

نیسان در نمایشگاه خودروی شانگهای دو خودروی متمایز در غرفه خود داشت. لانیا و نسخه هیبریدی پرچم‌دار کراس اوور این کمپانی ژاپنی، مورانوی جدید.
این اولین بار است که مورانو با این پیشرانه ارائه می‌شود و انتخاب چین به‌عنوان بازار مقصد این خودرو که حتی با رکود بازار، صاحب بزرگ‌ترین بازار خودرو است انتخابی عاقلانه است.

Nissan Murano Hybrid 2016
Nissan Murano Hybrid 2016
به خاطر طراحی داخلی و خارجی یکسان این خودرو با نسخه اصلی آن، اگر مدل اصلی مورانو را دیده باشید می‌دانید که طراحی مدل هیبریدی چگونه است. البته با وجود چندین نشانه مشخص است که با یک خودروی معمولی سر و کار نداریم. طراحی جدید چرخ‌ها تنها تفاوت نسخه هیبریدی با نسخه‌های قبلی است.
Nissan Murano Hybrid 2016
Nissan Murano Hybrid 2016
قسمت جالب و مهم این خودرو زیر کاپوت نهفته است جایی که مورانوی هیبریدی ۲۰۱۶ از سیستم انتقال قدرت اینفینیتی QX60 هیبریدی موسوم به QR25DER استفاده می‌کند. این موتور بنزینی چهار سیلندر و ۲.۵ لیتری با سوپرشارژر تقویت شده و موتور الکتریکی ۱۵ کیلوواتی آن را همراهی می‌کند که قدرت خروجی از این دو موتور با سیستم دو کلاچه انتقال می‌یابد. باتری لیتیوم یونی به‌عنوان منبع قدرت الکتریکی عمل می‌کند و موتور احتراق داخلی این خودرو ۲۵۰ اسب بخار نیرو و ۳۲۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.
Nissan Murano Hybrid 2016
Nissan Murano Hybrid 2016
متأسفانه نیسان جزییات بیشتری از این خودرو منتشر نکرده و اطلاعات مربوط به سرعت خودرو و مسافتی که در حالت الکتریکی طی می‌کند یا حتی مصرف سوخت ترکیبی این خودرو مجهول است. البته این اطلاعات در تاریخ دیگری اعلام می‌شود. مورانوی هیبریدی تابستان امسال در بازار چین به فروش خواهد رسید و مشخص نیست این خودرو در بازارهای دیگر به فروش خواهد رسید یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. جی تی ار

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچی از توانایی هاش که نگفته؛ ولی طراحیش خیلی اغراق آمیز شده. یکم به نظرم از اون وقار همیشگی نیسان فاصله گرفته این زبان طراحی جدید…

    1. SARD

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (117 ديدگاه)

      چیزی که زیاد شده ماشین هیبریدیه!

    2. ASTON MARTin

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      دوستان یه سوالی دارم ک اگ ج بدید نیمی از نگرانیام تو زندگی کم میشن
      سوال اینه که خودروهای با دنده اتوماتیک اون هم از نوع قدیمی “مث مزدا 313″،اگه بخواییم تو این خودروها دور موتور رو تا اول محدوده رد لاین بالا بیاریم”جهت استفاده از تمام نیروی خودرو برا شتاب گیری میگم” باید چیکار کنیم دقیقا؟
      دنده این ماشینا کلا تو چه محدوده ای از دور موتور عوض میشه؟

      1. Alex@neer

        ۲۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (19 ديدگاه)

        در گیربکس های cvt باید دسته دنده رو تو حالت 1و 2 بذاری تو بقیه گیربکسهای اتومات هم از طریق شیفترهای دستی پشت فرمون میشه انجام داد

    3. shahryar

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (236 ديدگاه)

      هیچی که نه،جزیی گفته.
      راجم طراحی که خیلی به روز و مدرنه.
      اقایون ماشینای هیبرید و برقی مگه تعرفه گمرکشون صفر نیست؟
      چرا وارد نمیشن؟

  2. mojtaba

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    این ستون c چی میگه بابا … اه … پرستیژ ماشینو میاره پایین …

  3. meysam

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    حرف نداره.
    فقط نمی دونم چرا نمای جانبیش منو یاد سانتافه 2015 میندازه؟!

  4. mojtaba

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    عالی عالی عالی … مخصوصا ستون c که جذابیت ماشین رو دو چندان کرده …

    1. afish

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      دوست عزیز 2 تا کامنت بالاتر میگی ستون c ماشین و خراب کرده الان میگی خوبه

  5. احمد باقری

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مورانو ماشین قابل قبولیه.

  6. mojtaba

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بله درسته …

  7. شاهین

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    نمیخوام منحرف بازی دربیارم ولی بهتره یه کلمه تو متن اصلاح بشه! :)
    ارادت

    1. سعید

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      چه دقت نظری،من دوبار خوندم تا فهمیدم :D

      1. شاهین

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        مخلص داداش :)
        راستی سعید جان رسمه که هزارتایی شدن دیدگاه هارو اینجا تبریک میگیم!
        1000 هزارتایی شدن دیدگاهات با اندکی تاخیر مبارک 3>

        1. سعید

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1483 ديدگاه)

          ممنون شاهین جان،لطف داری :D
          البته کمیت مهم نیست،کیفیت مهمه :D :D

    2. مجتبی(ساروی)

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      شاهین دهنت سرویس الان سه باره دارم متنو میخونم فکر کنم منظورت اونجاییه که میگه “قسمت جالب و…..”

      1. شاهین

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        مخلصتم مجتبی جان
        راستش اولین بار که خوندم انقدر خندیدم اشکم در اومد! خیلی کلمه ی جالبی بود و درست تو نقطه ی جالبی هم نوشته شده بود! :)

  8. milad

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    خیلی طراحیش خوشکل و منحصر به فرده..

  9. GT500

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    خیلی عضلانی و خفن . دلم با اون چراغاش برد.
    خوش استیل فوق العاده.

  10. سعید

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    یه عکس هم از کابین قشنگش میذاشتین

  11. navid

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    اگه برنامه ریزی دولت درست صورت می گرفت به جای ممنوعیت احمقانع واردات موتورهای بیشتر از 2500 میتونستند واردات خودروهای هیبریدی و دیزلی رو به معنای واقعی تسهیل کنند.

  12. AMGs

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    از کنار شبیه لکسس RX جدیده مخصوصا فرم شیشه های کشیده .

  13. BMW7

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    مطمئنا از نسل قبلش پیشرفت خیلی بهتری داره و امکانات جدید روز،چون این شرکتها و در کل همه در حال پیشرفتن جز…شکل چراغ های جلوشم خوشکله،نسل قبلیش مصرف سوخت خیلی بالایی هم داشت ک حتما الان بهتر شده

  14. AHMADREZA

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    خیلی قشنگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا