به احتمال زیاد آمریکاییها با نیسان پاترول سوپر سافاری آشنا نیستند.
پاترول سوپر سافاری نام نسخهای ویژه و خاص از شاسیبلند قابلاعتماد و دو دیفرانسیل نیسان برای بازارهای خاورمیانه و فیلیپین است، خودرویی که در این منطقه به خوبی شناخته شده و تواناییهای آفرود آن در هر زمینی بر هیچکسی پوشیده نیست. اساساً این خودرو همان سرسختی و شکستناپذیری تویوتا لندکروزر را با طراحی تمیزتر که از اواخر دهه ۹۰ میلادی تاکنون تکامل یافته ترکیب کرده است. با دیدن پاترول سوپر سافاری میتوانید نزدیکی آن با نیسان آرمادای بازار آمریکا را حس کنید.
هماکنون پنجمین نسل این خودرو بهبود یافته و یک سال دیگر را نیز در بازار خاورمیانه سپری میکند.
احتمالاً واضحترین تغییر این خودرو اضافه شدن رنگ مشکی به رنگهای بدنه کنونی که شامل سفید و طلایی است میباشد. واقعاً هم همینطور است! سپرها، بچه گلگیرها و سقف همچون همیشه رنگ متمایزی را دریافت کردهاند اما تفاوت سوپر سافاری ۲۰۲۱ این است که رنگ طلایی بهصورت آپشن در دسترس میباشد. افرادی که اخبار مربوط به این خودرو را دنبال کردهاند احتمالاً متوجه رینگهای جدید ۱۷ اینچی با ظاهر مشکی و عناصر روشن خواهند شد. همچنین در کناره خودرو نیز نوشته متمایز سوپر سافاری به چشم میخورد.
داخل کابین نیز از پوشش پارچهای متفاوت و آپشن چرم قهوهای با نشان سوپر سافاری استفاده شده است. یک صفحهنمایش ۸ اینچی به همراه اپل کارپلی نیز به چشم میخورند.
مدیر نیسان در خاورمیانه میگوید موفقیت پاترول سوپر سافاری در این منطقه به خاطر میراث عمیقی است که بر جای گذاشته است. مدل سال ۲۰۲۱ این خودرو نیز ظاهر مدرن را به پرفورمنس قوی و دوام بالای این شاسیبلند اضافه کرده است.
نیسان پاترول سوپر سافاری ۲۰۲۱ قیمت پایه حدود ۱۷۱ هزار درهمی داشته که معادل حدود ۴۷ هزار دلار آمریکاست. شاید این قیمت در بازار آمریکا زیاد باشد مخصوصاً اینکه ظاهر آن نیز خیلی مدرن نیست اما قطعاً افراد زیادی خواهان این شاسیبلند هستند. در بازار خاورمیانه نسخه فیس لیفت شده پاترول استاندارد نیز عرضه میشود.
net
۴ آبان ۱۳۹۹این طراحی داخلی و بیرونی برای سال ۲۰۲۰ قدیمی و بد هست
زیزیگولو
۴ آبان ۱۳۹۹ظاهر ماشین تقریباً تو همه نسلای نیسان پاترول حفظ شده …. اتفاقاً من از کار کمپانیایی مثل پورشه، دوج و همین نیسان که شکلو ظاهرو اصالت ماشین رو تو مدلای پورشه ۹۱۱، دوج چلنجر هلکت و نیسان پاترول حفظ میکنن خوشم میاد ولی در عوضش موتورو گیربکسو امکانات رفاهیو آپشنای ماشین رو ارتقاء میدن
MehdiTurbo
۵ آبان ۱۳۹۹باشه پورشه و دوج طراحی و امکاناتش به روز شده است متناسب با زمان با حفظ اصالت اومده بالا این فرق زیادی از نظر امکانات و طراحی با سالهای قبلش نداره
سیاست پورشه و دوج فرق داره شاید حفظ اصالت باشه ولی خیلی فرقش.
زیزیگولو
۵ آبان ۱۳۹۹آره مهدی تغیراش خیلی کمه و اگه دقت نکنی اصلاً به چشم نمیاد …. تو کامنت پایینترم توضیح دادم
محمد
۴ آبان ۱۳۹۹برا افرود خیلی خوبه
NAVID۰۰۹۸
۴ آبان ۱۳۹۹فرمان ماکسیما مدل ۲۰۰۰ داره اما چه خوب مچ شده تمام متریال با بالاترین کیفیت ممکن .
وقتی حرف از کیفیت میزنیم ، یعنی اینی که با چشم معمولی بدون لمس کردن هم از روی عکسهاشم مشخصه که چقدر باکیفیته متریال این خودرو از چرم صندلیها گرفته تا پوسته داشبورد و… .
این ماشین را باید از نزدیک ببینید که چه غولیه واسه خودش ، بشخصه با این که عاشق تویوتا هستم اما به لندکروزر ترجیهش میدم ، تعریف سواریشو خیلی شنیدم از نرمی بیشتر و آفرود قویترش نسبت به لندکروزر در نمونه استاندارد و وقتی ویدیوهای یوتیوبش را دیدم ، فهمیدم واقعاً چه اعجوبهایه واس خودش که حتی بدون ارتقاء و قطعات افتر مارکتی هم بینظیر ماشینیه که ساخته شده .
البته فرق تویوتا نسبت به تمام ساختههای خودروسازان اینه که قطعاتش در عین کیفیت بالا ارزان تمام میشه ، چیزی که در نیسان و هوندا شاهدش نیستیم ، ولی واقعاً این ماشین نیسان در کنار لندکروزر سری پیکاپ ۷۹ پادشاه سختجانی و نوستالژی دهه ۹۰ تا به امروز هستند .
این خودروها یه چیزی تو مایههای موتور سیکلت هوندا سری CB هستند که همیشه همه مردم عاشقش هستند و باید حالا حالاها تولید شوند .
هنوز که هنوزه موتور سیکلت هوندا CB1300 و CB400 مشتری داره و واقعاً هم چه لذتی در عین سادگی هنگام سواری دارند و همیشه هم زیبا هستند و ماندگارند .
افشار
۴ آبان ۱۳۹۹این دیگه چطور استدلالیه ؟؟ پس اگر این طوره پیکان و پراید هم چون همیشه مشتری دارن حالا حالاها باید تولیدشان ادامه پیدا میکرد ! مردم از روی اجبار این موتورها را میخرن مگرنه اگر موتورهای درست و درمان موجود بود هیچ کس هوندا CB 1300 و هوندا CB 400 نمیخرید
NAVID۰۰۹۸
۴ آبان ۱۳۹۹افشار جان
چرا تا چیزی میشه سریع میگید پراید و پیکان ؟!
مگه ایران بازار رقابتی و جهانی داره که مثال پراید پیکان میزنید ؟
مطمئن باش اگر پراید و پیکان مشتری جهانی داشت ، تولیدش میکردند و لقب سلطان هم میبستند بِهِش ? .
مثلاً آمار فروش بالای فورد F150 را میبینیم یا تویوتا راو۴ و کمری و کرولا در سطح جهانی و آمریکا ، بعد طرف میاد میگه خوب مگه چیه ، پراید هم پرفروشه !!! ، یعنی پروردگارِ اِستدلال بازار هستید شما !
البته تعجبی هم نداره وقتی رئیس جمهورمون با اعتماد به نفس تمام میاد اقتصاد ایران را برتر از آلمان میبینه ، این تفسیر استادانه از دانایی رئیس جمهورمون نیست ، از نادانی و بیاطلاعی مردم خودمونه که خودمون میخواهیم و چنین نشان میدهیم که همه چیز را میدانیم در صورتی که هیچی نمیدونیم به جز ادعا کردن .
این پاترول سافاری برای بازارهای خاص تولید و عرضه میشه و نه بازارهای جهانی .
افشار
۵ آبان ۱۳۹۹من چی گفتم ت چی گفتی ! عالیجناب نوید چرا داستان تعریف میکنی ؟ پاترول ۲۰۲۱ رو با پیکان و پراید مقایسه میکنی ؟ خیلی از مردم پولشان نمیرسه حتی پیکان یا پراید دست هشتم بخرن و به وسیله نقلیه هم احتیاج دارن و از روی اجبار میرن موتور هوندا CB400 متعلق به عهد دقیانوس میخرن و حرف من هم چیزی به جز این نبود ! حالا باز هم بیا یک داستان دیگه تعریف کن
ADAK
۵ آبان ۱۳۹۹افشار مشکل از خود شماست که بحث میکنی !!!
این بنده خدا یه روزی به بچه های سایت میخندید و می گفت برای تحلیل و نظردادن در مورد ماشین باید ماشین رو سوار شده باشی یا حداقل از نزدیک دیده باشین !! ( حالا یه زمانی بنده خدا چهاربار رفته بود دوبی اینا مثل اینکه ، نقش زیر پوستی ایی گرفته بود که گویی بازارهای دیترویت را گشته )
علی الهذا خودشون از روی عکس !! پلاستیک های طرح چوب مزخرفی که اونقدر بده که انعکاس نور اعوجاجش را نشون میده قضاوت میکنن که متریال خوب است
ول کن افشارجون
خسته ایم بخدا…
Aria
۴ آبان ۱۳۹۹آخرین باری که قیمت کردم فول ۲۰۲۰چهار در ۱۶۰۰۰۰درهم بود فقط فرمون و توش مشکی بود تقریبا
ی ۲۰۱۷ نیسمو هم بود ولی پاترول معمولی مشکی قرمز و کلا با این فرق داشت ۸۰۰۰۰تا رفته بود زده بود ۱۹۰۰۰۰درهم
اصلا آدم میبینشون فشارش میفته?
MOHAMMAD.n.r
۴ آبان ۱۳۹۹کاملا درست میفرمایید.
عکسی که پدال از داشبورد گذاشته برای مدل های قدیمی و ساده هست و مدل های جدید همگی داشبورد تماما مشکی دارند.
تفاوت هم در اون قسمت طرح چوب هست که داخل سوپر سافاری مشکی پیانویی هست و داخل مدل های غزال و غزالX طرح چوب داره.
صندلی های سوپرسافاری مطابق عکس بالا هستند ولی صندلی های غرال و غزالX تفاوت دارند.
مقاله سوپرسافاری ۲۰۱۷ پدال:
https://www.pedal.ir/نیسان/نیسان-پاترول-سوپر-سافاری/
مقاله پاترول فالکن،غزال و غزالX پدال:
https://www.pedal.ir/نیسان/نیسان-پاترول-فالکن-غزال-سفارشی/
من عاشق این ماشینم ولی دستم ازش کوتاهه…
MehdiTurbo
۵ آبان ۱۳۹۹به نظرم بعضی چیزها تو ذهنمون بت شده
اینکه برای افرود عالیه قبول
در جواب نوید
من اصن کیفیت انچنان بالایی اونجوری که تعریف میکنی نمیبینم حتی قطعات که داخلش چوب مشخصه پلاستیک طرح چوب به خاطره انعکاس نور و صیقلی بودنش و زمانی میشه گفت بالا که واقعن چوب باشه
این ماشین یک افرودر عالی با قیمت خیلی مناسب و مشخصه که تو این قیمت طراحی و قطعات سادست
بعضی وقتا الکی از چیزای ساده تعریف میکنیم چون صرفا ساده اند و گرنه مشخص الان همون سانتافه و تلوراید کیفیت و طراحیش بهتره ولی صد در صد افرود اینو نداره
این ماشین اگه قرار بود طراحی و کیفیت بالایی داشته باشه که میشد همون پاترول و لندکوروز با اون قیمت
من خودم هیچ وقت انتخابم این ماشین نیست به خاطره طراحی فوق العاده ساده و پرادو رو ترجیح میدم.
کافر مقدس
۴ آبان ۱۳۹۹انگار برای دهه 90 ـه
AMG_73/JUST AMG/JUST/G63/SLS/CLS///
۴ آبان ۱۳۹۹خیلی خوبه ولی تو آمریکا موفق نمیشه با این ظاهر و قیمت
تو استرالیا در برابر لندکروزر ۷۰ موفق میشه///….
زیزیگولو
۴ آبان ۱۳۹۹سافاری یا همون پاترول نسل چهارم سال ۱۹۸۷ معرفی شدو تا ۱۰ سال رو خط تولید باقی موند که میشه اونو یه بهینه سازی از طرف نیسان رو نسل سوم این ماشین دونست که با تغییرای داخلو زیر ماشین و استفاده از همون بدنه با تغییرای اندک عقبو جلو همراه شده که میشه گفت یه ماشین محبوب واسه کویر نوردیو صحراگردی هستش که طرفدارای سینه چاک تو کشورمون داره، فکر کنم سوپر سافاریم مثل نسل قبلترش یلنی سافاری Y60 دوتا مدل GR و GQ داره که اشاره به فرمون راستو فرمون چپ بودن این ماشین داره، نکته جالب در مورد نیسان پاترول از اول تا حالا نسبت به رقیبای هموطن دیگش اینه که ظاهری جعبهای شکلتر داشته و داره و این شیوه طراحیو میشه در مقایسه هر نسلش با رقیبای دیگش تو هر دوره مشاهده کرد، بدنه سوپر سافاری شباهتای زیادی به نسلای قبلی خودش داره ((بالای نود درصد)) تا جایی که تو کشورمونم با تعویض گلگیرا و جلو پنجره میشه پاترولای قدیمی که تو ایران هستشو از نظر ظاهری شبیه به سافاری کرد، این وسط ورم خوشفرمو زیبای گلگیرا که کنار افزایش عرض محورا هستش یه نمای قلدرو زیبا به این ماشین داده ضمن اینکه ظاهراً نیسان به این نتیجه رسیده که ظاهر پاترول با چراغ گردو خشن آفرودیتر از ماشینی با چراغای مربعی هستش، پس به همین خاطر سوپر سافاریم فقط با چراغای گرد عرضه شده ……حتی داخل ماشینم مثل بعضی از تولیدای قدیمیو جدید نیسان داشبورد از قطعات مختلفی تشکیل شده که رو هم قرار گرفتن ولی در کل میشه گفت در این نسل علیرغم شباهتای زیادش به پاترولای نسل قبلتر ارگونومی بهتری داره و مجموعه ادوات مختلف داشبورد تو یه قاب جدا وسط قرار گرفتن تا نمای زیباتریو بوجود بیارن
MaF
۴ آبان ۱۳۹۹چرا صفحه 8اینچیش انقد کوچیکه ؟؟!!
MOHAMMAD.n.r
۴ آبان ۱۳۹۹صدای کاتاف زدنش توی صحرا…??
کانال Rwaad_Bahra رو داخل یوتیوب ببینید، ویدئو های افرودش عالین.(رواد بحره)
blackburn
۴ آبان ۱۳۹۹خوشگله / اون نیسانه نمیدونم چی بود دوتا چرخ اضافه جلوش داشت تو تاپ گیر بود
blackburn
۴ آبان ۱۳۹۹https://www.topgearbox.com/cars/entertainment/the-grand-tour/find-out-how-this-nissan-patrol-beat-a-porsche-918-hypercar/
این لعنتی/ البته تقویت شدش کل پورشو خوابوند اونم اسپایدر تو تاپگیر تازه میگن بوگاتی هم گرفته
محمدهادی
۴ آبان ۱۳۹۹ببین این ماشین چه جونور راندمان بالایی هست که توی طراحی های فضایی امروزی ماشینا هنوز با بیشترین حفظ شباهت به نسخه ی اولیه داره راهی خط تولید میشه
من عاشق محصولات سخت جانم بشدت،حالا چه ماشینش چه موبایل چه وسایل دیگه
واقعا خرکاری از لبو لوچه این ماشین میباره
اینجا جاییه که دیگه کابین تمام نمایشگر و چراغ های دیلایت و بدنه های فضایی و اغراق آمیز ماشینای ۲۰۲۱ معنایی نداره
اینجا ساده سازی هرچه تمام تر برای اجرای دقیق تر ماموریت های محوله معنا داره
MaF
۴ آبان ۱۳۹۹اصلا باهاش حال نکردم راستش
M3csl
۴ آبان ۱۳۹۹بقول شهرام شب پره:
با دیدن تو هوررری دلم ریخت توی سینه؛
گفتم اونی که عمری دلم میخواست ببینه.
?????????????
Hossein
۱۰ مرداد ۱۴۰۰پادشاهه بی چون و چرای آفرود که از همه نظر ثابت شده هستش 👑
omid
۳۱ مرداد ۱۴۰۱سلام
جالبه عزیزانی که نیسان را نقد میکنند پراید سوار هستند . هنوز نمیدانند نیسان مدل سافاری را برای شرایط آفرود تولید میکند نه لوکس و کوچه بازاری . هنوز هم مدل Y60 ش داره تو مسابقات آفرود کشور مقام می اره