میدانیم که این روزها نیسان در حال تجربهٔ دوران ناخوشایند و نامساعدی است. خروج کارلوس گوسن ضربهٔ بزرگی به این شرکت زد و شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده است. به همین دلیل، مقامات عالیرتبهٔ نیسان در حال برنامهریزی برای انطباق با این شرایط هستند. منابع نزدیک به این شرکت به رویترز گفتهاند نیسان طبق یک برنامهٔ ساختاری جدید که قرار است در ماه می اعلام شود، هدف فروش سالانهٔ خود را به میزان چشمگیر یکمیلیون دستگاه کاهش داده است. این یعنی درحالیکه هدف قبلی فروش سالانهٔ نیسان توسط مدیرعامل سابق آن «هیروتو سایکاوا» شش میلیون دستگاه تعیین شده بود، حالا به پنج میلیون دستگاه کاهش پیدا میکند و از هدف هشت میلیون دستگاهی گوسن نیز بسیار پایینتر است.
انتظار میرود این طرح تجدید ساختار تا مارس سال ۲۰۲۳ به طول انجامد و نیسان را به خودروساز کوچکتری تبدیل کند زیرا کاهش یکمیلیون دستگاهی هدف فروش سالانه میتواند عواقب مختلفی را برای این شرکت در پی داشته باشد. درحالیکه نیسان قبلاً برنامهٔ خود برای کاهش ۱۰ درصدی نیروی کار را اعلام کرده بود، به گزارش رویترز، ممکن است سه یا چهار کارخانهٔ این شرکت تعطیل شوند که این میتواند هزاران شغل را از بین ببرد. به گفتهٔ یک منبع ارشد، هدف فروش جدید پنج میلیون دستگاهی نیسان با توجه به شیوع ویروس کرونا میتواند حتی بیشتر کاهش یابد. شخص دیگری که با برنامههای نیسان آشنا است اما گفته است هرچند این شرکت چندین سال اهداف فروش خوشبینانهٔ ۷ تا ۸ میلیون دستگاهی را تعیین کرده بود اما هیچگاه نتوانست فروش خود را از حدود پنج میلیون دستگاه به میزان قابلتوجهی افزایش دهد؛ بنابراین این اعداد زیاد نوعی تفکر آرزویی بوده است.
اما هماکنون وضعیت نیسان چقدر بد است؟ خب این شرکت از اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۹ بزرگترین ضرر سهماههٔ خود طی یک دههٔ گذشته را تجربه کرد (۲۶.۱ میلیارد ین معادل ۲۳۸ میلیون دلار). به گزارش اتومبیل نیوز اروپا، نیسان هماکنون به دنبال یک وام ۴.۶ میلیارد دلاری است تا بتواند از این شرایط سخت که توسط بحران ناشی از شیوع کرونا در صنعت خودروسازی دنیا هم تقویت شده عبور کند. اگر خوشبینانه نگاه کنیم، نیسان امسال نسل جدید محصولات حیاتی خود شامل قشقایی، ایکستریل و فرونتیر را معرفی خواهد کرد درحالیکه به نظر میرسد توسعهٔ نسل جدید کوپهٔ اسپرت Z هم در برنامهٔ این شرکت باشد.
علیرضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۹این اتفاق قراره برای همه شرکتهای خودروسازی بیوفته . حالا بعضی شرکتها مثل نیسان و بعضی کمتر
شاه بنز
۲۹ فروردین ۱۳۹۹الان بهترین وقته که مدیران نیسان برن پیش کارلوس گوسن بهش بگن میدونی چیه؟
اونم بگه چیه؟
اون مدیرانم بگن شکر خوردیم
datsun
۲۹ فروردین ۱۳۹۹دقیقا مشابه همین پست با همین محتوا رو چند روز پیش شاهین گذاشته بود تو سایت و حالا آقایی دهقان
دانیال_Surrey،England
۲۹ فروردین ۱۳۹۹شما هم 300 بار گفتین موتور مک لارن مال نیسانه و ……..
..
به هر حال این دعواهای خاله زنکی ژاپنی ها داره دودشون تو چشم خودش میره.
datsun
۲۹ فروردین ۱۳۹۹یعنی نیست عزیزم مکلارن طراحی موتور vrh رو از نیسان خرید و چند سال داره همون موتور رو توسعه میده یعنی خوده مهندس های مکلارن اگه قبول کنن شما یکی مخالفت میکنی و توربو شارژها رو هم از میتسوبیشی میگیره.
دانیال_Surrey،England
۲۹ فروردین ۱۳۹۹برادر من مک لارن موتور رو از تیم Tom Walkinshaw Racing گرفت که اون خودش بر اساس معماری vrh نیسان بود.
یعنی مک لارن موتوری رو گرفت که اساسا برای موتور اسپرت بود؛حالا بماند که اصلا با اون موتور مسابقه ندادن!!!
حالا چقدر باید تو این موتور تغییر ایجاد بشه که برای یه ماشینی تولید بالا مثل mp4 استفاده بشه؟؟
__McLaren bought the rights to the Tom Walkinshaw Racing developed engine, itself based on the Nissan VRH engine architecture,[2] which was designed for the IRL Indycar championship but never raced. However, other than the 93 mm (3.66 in) bore, little of that engine remains in the M838T.[3] In only 18 months, Ricardo went from a modified Nissan engine design to a running prototype__
..
میگه تنها چیزی که با اون موتور یکسانه اون فاصله قطر داخلی 93 میلیمتری سیلندره و خیلی کم از اجزای یکسان بهره میبره.
..
بعدشم مک لارن مگه از mp4 به بعد هیچ تغییری تو موتوراش ایجاد نکرده؟؟
یه بار گفته بودم ولی تو اسپیدتیل حتی بلوک هم دوباره از نو طراحی شده.
چندین ساله هیچ نیسانی تو موتورای مک لارن نیست.
دقیقا همین داستان برای موتورای کوئینگ زگ هم هست که بعضی ها هی فورد فورد میکنن.
در ضمن فکر هم نمیکنم تولید توربوشارژر اونقدرا مهم باشه که هی تکرار میکنید.
چون خیلی از خودروسازا از قطعاتی که صرفا تولید خودشون نیستن هم استفاده میکنن.
..
منم میتونم مدام بیام بگم که خوده نیسان بابت تولید gtr مدیونه لوتوسه چرا؟؟
چون لوتوس کمک های زیادی برای بهبود سیستم تعلیق و همچنین هندلینگ gtr انجام داده.
و همینطور مهندسی پیشرفته ویلیامز برای مدل نیسمو.
..
شما که اون موتور و توربوها رو میبینی اینا رو هم ببین.
datsun
۲۹ فروردین ۱۳۹۹من با مدرک صحبت میکنم شما ثابت کن لوتوس کوچکترین نقش تو موتور gtr داشت بنده قبول میکنم هر چند لوتوس هیچی نقشی نداشت و نداره لوتوس فعلا داره از موتورهای تویوتا استفاده میکنه بساز بود برا خودش میساخت. Gtr یه خودرو پیست محور بوده و هست اسکالاین gtr ها و r35 به حدی رکورد و افتخار ثبت کردن که نیازی ثابت کردن ندارن.
Amir Machine
۲۹ فروردین ۱۳۹۹دوستمون گفت لوتوس تو سیستم تعلیق و هندلینگ GT-R نقش داشته، حرفی از موتور نزد
دانیال_Surrey،England
۲۹ فروردین ۱۳۹۹لوتوس که خودش خیلی ساله موتور رو طراحی میکنه از تک سیلندر گرفته تا 3 و 4 و 8 سیلندر.
لوتوس مهندسیش بینظیره و به جرات میشه میگفت جزء دو یا سه گروه برتر مشاوره مهندسی خودرویی تو دنیا به شمار میاد.
شرایط لوتوس هم تو این سال های اخیر جوری بود که __به اجبار__از موتورهای تویوتا با تنظیم ویژه خودش استفاده میکرد.
..
خیلی هم جوگیر نباشیم همین موتور نیسان gtr با همکاری کاسورث توسعه پیدا کرده.
جالبه نه؟؟؟!!!
نیسان تو اون سالها از تخصص ویژه کاسورث تو طراحی و توسعه موتورهای آلومینیومی مونوبلاک((monoblock)) ،و همچنین در طراحی پیستونهایی با وزن کم_شاتون و میل لنگ بهره برد.
..
فقط کافیه یه سرچر حرفه ای باشید تا اینا رو پیدا کنید.
من خودم چند وقت پیش تو سایت gtrlife قضیه ی موتور و کاسورث رو فهمیدم.
..
این قضیه ی کمک لوتوس به نیسان هم عالم و آدم میدونن.
datsun
۲۹ فروردین ۱۳۹۹شرمندها ولی داری برا طرفداری از مکلارن عزیزت داری اراجیف میبافی من آدم بی ادبی نیستم ولی مجبورشدم گفتم
موتور gtr تکامل یافته سری vQ نیسانه و از تکنلوژوی vrh هم استفاده شده و با کد vr شناخته میشه و صفر تا صد هم توسط نیسان طراحی شده و توسط تاکومی ها با دقت اسبمل شده شما هم هر موقع اسم vrh رو شنیدی یا خوندی سعی کن آروم باشی. میتونی به مکلارن ایمیل بزنی و بگی gtr r35 دیگه آخرشه وقتشه بری و موتور vr شش سیلندر رو بخری.
دانیال_Surrey،England
۲۹ فروردین ۱۳۹۹به چیزی که گفتم ایمان دارم .
حاضرم اگه نویسندگان سایت و بقیه تونستن خلاف چیزایی که گفتم رو ثابت کنن برای همیشه از سایت برم.
و از سردبیر هم میخوام اکانت من رو برای همیشه مسدود کنه.✌
datsun
۲۹ فروردین ۱۳۹۹خیلی باحالی دانیال خدا میدونه چند روزه سرچ کردی و دنبال بحث بودی اومدی زیر کامنت من با یه موضع بی ربط شروع کردی تا این حرفهای غیر موثق رو بزنی بنده از نویسنده انتقاد کردم که چرا مطلب تکراری میزاری شما ربطش دادی به موتور نداشته مکلارن. من همیشه واقعیت ها رو پذیرفتم و شما هم همچنان به سرچ کردن حرفه ای ادامه بده.
❤Nissan vrh v8 engine ❤
مهدی
۲۹ فروردین ۱۳۹۹فکر میکنم گروه هیوندایی موتوز از نیسان فروش بیشتری داشته البته که فساد حاکم بر اتلاف رنو نیسان هم به بحران دامن زده در کل تو ژاپنی اول تویوتا با فاصله کمی هوندا و مزدا با فاصله بیشتر نیسان و با فاصله خیلی بیشتر سوزوکی
یک رهگذر
۲۹ فروردین ۱۳۹۹نیسان مثل بچه کوچولویی میمونه که دائما باید دستشو بگیری تا زمین نخوره و زمانیکه دستشو ول میکنی بلافاصله زمین میخوره بدبختی الان نیسان تقصیر رنو و مدیر عاملش میندازید ورشکسته شدنش در سال 98 تقصیر کیه لابد امدادهای غیبی و اجنه شرط میبندم اگه به جای رنو یه شرکت دیگه مثل فولکس یا جنرال موتورز هم بیاد با نیسان شریک بشه باز هم بعد از چند سال که اون شرکت بخواد جدا بشه نیسان دوباره به فلاکت میافته.
meysam
۲۹ فروردین ۱۳۹۹نیسان مثل یه آدم حرفه ای هستش که تخصص خیلی بالایی داره اما بخاطر اینکه درگیر مسائل چرت و پرت شده نمیتونه از تواناییهاش استفاده کنه.
مثل یه مهندس خبره که کارشو خیلی عالی بلده ولی مثلا بخاطر 200 میلیون ناقابل که نداره تا پروژه خودشو راه بندازه و باهاش ماهی 2 میلیارد دربیاره، داره میره کارگری میکنه تا ماهی 1.5 دربیاره تا فقط بتونه زنده بمونه.
نامجو
۲۹ فروردین ۱۳۹۹شاید اگر نیسان خودروی کمتری بفروشه ولی با قیمت بالاتر و حاشیه سود بیشتر به نفع شرکت باشه یعنی دقیقا همون کاری که جنرال موتورز انجام داده