نسخهی متمرکز روی پیست نیسان 370Z در نمایشگاه امسال SEMA به نمایش درمیآید. این خودرو دارای طیف وسیعی از قطعات افترمارکتی و سفارشی بوده و شاید در آینده توسط نمایندگیهای نیسان عرضه شود.
گفته شده فرایند توسعهی این خودرو ادامه داشته و نسخهی نهایی شاید تفاوتهای زیادی در مقایسه با این نمونهی نمایشی داشته باشد.
اما مدل اصلی که برای تولید مدل متمرکز روی پیست استفاده شده یک نیسان 370Z نیسموی ۲۰۱۲ بوده که در دل آن پیشرانهی ۳.۷ لیتری ۳۵۰ اسب بخاری میتپید. با همکاری نیسان موتور اسپورت و MA موتور اسپورت، این پیشرانه جای خود را به یک نمونهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۰۰ اسب بخار داده است. البته این دو شرکت گیربکس ۶ سرعته دستی را حفظ کرده و این موضوع کاملاً چالشبرانگیز بوده چراکه این پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ویژه هرگز با یک گیربکس دستی همکاری نکرده بود.
از دیگر تغییرات صورت گرفته میتوان به نصب کیت ورودی هوای سرد AMS پرفورمنس، سوپاپهای Z1 موتور اسپورت، سیستم ترمز ارتقا یافته، شوکهای KW و فنرهای عقب ایباخ اشاره کرد. رینگهای RAYS با ابعاد ۱۸ اینچی هم زیر خودرو خودنمایی میکنند.
بسته به علاقهی مشتری، نیسان موتور اسپورت شاید کیتی متشکل از قطعات سفارشی و الکتریکی را برای دوستداران Z ارائه کند.
ظاهر و کابین پروژهی کلاب اسپورت ۲۳ نیسان دارای ظاهر اسپورت تری هستند.
در داخل کابین صندلیهای مسابقهای اسپارکو QRT-T، غربیلک فرمان R383 اسپارکو و… نصب شدهاند. همچنین یک سیستم خاموشکنندهی آتش و رول کیجی سفارشی در این بخش به چشم میخورد؛ اما پوشش بکار رفته در کابین هم از الگوی MA موتور اسپورت الهام گرفته و ما را به یاد وینیل بکار رفته در مدل قدیمی 240Z میاندازد.
نهایتاً به بدنه هم باید اشاره کنیم که هماکنون از رنگ نارنجی براق، اسپلیتر فیبر کربنی APR، سپر عقب متفاوت، مه شکنهای عقب JDM، کاپوت فیبر کربنی و پوشش آینههای جانبی فیبر کربنی نیسمو سود برده است.
Hemn
۹ آبان ۱۳۹۷بسیار زیبا
حسن
۹ آبان ۱۳۹۷جونم 370 ماسل ژاپنى
آرین
۹ آبان ۱۳۹۷عالی
Mopar or No Car
۹ آبان ۱۳۹۷وقتی به عکسها نگاه میکنی میبینی طوری چسبیده به زمین که تحت هیچ شرایطی نمیشه از زمین کنده بشه!
alireza
۹ آبان ۱۳۹۷خیلی عالیه ولی چطور دو تا توربو فقط 50 اسب اضافه کرده فکر میکنم باید بیشتر از این حرفا قدرت داشته باشه