در سالهای اخیر تعداد کمی از محصولات نیسان توانستهاند همچون کانسپت های IDx Freeflow و IDx نیسمو طرفداران را خوشحال کنند. این دو خودروی مفهومی در سال ۲۰۱۳ و به عنوان جایگزین معنوی داتسون ۵۱۰ معرفی شدند.
درست زمانی که پرده از روی این کانسپت های رترو کنار رفت دنیای خودرو بسیار هیجانزده شد. ایدهی تولید خودروی ارزان، پیشرانه جلو، دیفرانسیل عقب و اسپورت توسط نیسان که طراحی جذابتری در مقایسه با 370Z داشت کاملاً با استقبال مواجه شد. متأسفانه IDX هرگز وارد خط تولید نشد و حالا یکی از مهندسان نیسان دلیل این امر را توضیح داده است.
در یکی از شبکههای اجتماعی از کارکنان خودروسازان گوناگون دربارهی خودروها سؤال میشود و یکی از کاربران ادعا کرده یکی از کارمندان نیسان که البته هویتش فاش نشده دلایل عدم تولید این خودرو توسط نیسان را بازگو کرده است.
در آغاز باید گفت طبق اظهارات کارمند نیسان، یک داتسون ۵۱۰ مدرن خودرویی کوچک بوده و اگرچه چنین محصولی میتوانست رقیب تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ باشد اما شانس کمی برای فروش خوب این خودرو وجود داشته مخصوصاً اینکه میدانیم نیسان قبلاً مدل اسپورت 370Z را تولید کرده است.
ثانیاً نیسان هیچ جایی برای تولید این خودروی اسپورت نداشته است. تنها کارخانهای که میتوانسته این خودرو را تولید کند سایت توچیگی ژاپن بوده یعنی جایی که مدلهای 370Z، GT-R و اسکای لاین مخصوص بازار ژاپن مونتاژ میشوند. در این کارخانه همچنین خودروهای دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک با پیشرانههای نصب شده در طول خودرو روی خط تولید میروند. البته بازنگری در این سایت بهمنظور تولید IDx نیازمند سرمایهگذاری زیادی بوده است.
datsun
۱۲ آذر ۱۳۹۸این دهه یعنی ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ دوران افول اسپورتهای نیسان بود .
به نظرم به جایی هزینه و سرمایه گذاری روی نسل جدید gtr و z و احیایی سیلویا صرف توسعه الکتریکی ها و سیستمهای خودران شد.
Ali a
۱۲ آذر ۱۳۹۸طرحش جون میده برای یه ماشین الکتریکی رده بالا… احتمال زیاد نیسان الکتریکی ایش رو میسازه و اینده میاد به بازار