نیسان

معرفی کانسپت اغواگر نیسان Vmotion در دیترویت

نیسان امسال در نمایشگاه دیترویت از کانسپت فوق‌العاده‌ای بنام Vmotion 2.0 پرده‌برداری کرده است که زبان طراحی محصولات آیندهٔ این شرکت را نشان می‌دهد. هرچند در طراحی این کانسپت همچنان امضای نیسان یعنی جلوپنجرهٔ V شکل به چشم می‌خورد اما در قسمت‌های مختلف بدنه از خطوط بسیار تیز و زاویه‌داری استفاده شده که ظاهر متفاوتی به Vmotion 2.0 بخشیده‌اند.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-02

در قسمت جلوی این خودرو بیش از هر چیز جلوپنجرهٔ V شکل بزرگ آن جلب‌توجه می‌کند که به ماکسیما و مورانو شباهت دارد اما دماغهٔ آن به‌صورت سه‌بعدی طراحی شده است. در طرفین این جلوپنجره نیز چراغ‌های جلوی کاملاً شیب‌دار و باریکی قرار گرفته‌اند.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-04

در پروفیل جانبی، یک خط عمیق از چراغ‌های جلو شروع شده و در انتهای درِ عقب محو می‌شود درحالی‌که خط دیگری نیز از زیر آن به چراغ‌های عقب می‌رسد. همچنین در این کانسپت هم از طراحی خاص سقف شناور نیسان استفاده شده است و درها نیز از نوع موسوم به درهای خودکشی هستند. طراحی شارپ و زاویه‌دار Vmotion 2.0 در قسمت عقب آن‌هم ادامه داشته و در این بخش نیز دو چراغ باریک و تیز دیده می‌شوند.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-06

این کانسپت دارای فاصلهٔ محوری کشیده‌ای برابر با ۲.۸۵ متر است که از فاصلهٔ محوری ۲.۷۷ متری آلتیما و ماکسیما کشیده‌تر است. بااین‌حال این کانسپت با طول ۴.۸۶ متری خود حدود ۱.۳ سانتیمتر کوتاه‌تر از آلتیما است. علاوه بر این، کانسپت Vmotion 2.0 کم ارتفاع‌تر و عریض‌تر از سدان‌های تولیدی حال حاضر نیسان است که موجب شده این کانسپت در غرفهٔ نیسان در نمایشگاه دیترویت بیش از دیگر محصولات جلب‌توجه کند.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-08

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-03
هرچند طراحی بیرونی Vmotion 2.0 کاملاً تهاجمی است اما داخل آن بسیار لوکس و مدرن به نظر می‌رسد. فاصلهٔ محوری زیاد در این خودرو موجب ایجاد فضای زیادی در کابین آن شده و کاربرد وسیع شیشه در قسمت‌های مختلف ازجمله در پانل سقف نیز موجب ارائهٔ فضایی روشن و دل‌باز شده است. در داشبورد سادهٔ Vmotion 2.0، صفحه آمپر و صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به‌صورت یکپارچه در یک نمایشگر گسترده طراحی شده‌اند که از جلوی راننده تا میانهٔ داشبورد امتداد یافته است.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-12

بر روی کنسول میانی یک پد لمسی جهت کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو قرار گرفته و نمایشگری هم برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، کنترلرهای سادهٔ روی کنسول به‌راحتی در دسترس راننده قرار دارند. اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های داخلی کانسپت Vmotion 2.0 فرم خاص و منحصربه‌فرد فرمان آن است.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-17

نیسان با معرفی کانسپت Vmotion 2.0 بر نشان دادن زبان طراحی و تکنولوژی‌های آیندهٔ خود تمرکز داشته است و به همین دلیل هیچ اشاره‌ای به قوای محرکهٔ آن نکرده است. بااین‌حال این ماشین به آخرین نسل تکنولوژی رانندگی خودکار نیسان با نام ProPilot شده است که می‌تواند خودرو را بدون دخالت انسان در بزرگراه‌ها و شهرها هدایت کند. هنگامی‌که این سیستم فعال باشد دیگر رانندگان از طریق نور درون دیفیوزر عقب و درخشش آرم جلوی خودرو متوجه خواهند شد.

nissan-vmotion_2-0_concept-2017-1024-05

بسیاری از کارشناسان معتقدند که کانسپت Vmotion 2.0 پیش‌نمایشی است از نسل آیندهٔ سدان آلتیما اما نیسان دراین‌باره صحبتی نکرده است. بااین‌حال ابعاد این کانسپت که عبارت‌اند از ۴.۸۶ متر طول، ۱.۸۹ متر عرض و ۱.۳۸ متر ارتفاع، بسیار نزدیک به آلتیما بوده و به‌احتمال‌زیاد گفته‌های کارشناسان صحیح است؛ بنابراین احتمالاً در آینده شاهد معرفی نسل جدید آلتیما با ظاهری مشابه این کانسپت خواهیم بود که البته قطعاً از حجم خطوط اغراق‌آمیز و عضلانی طراحی آن کاسته خواهد شد.
[دانلود ویدئو]

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. حسام

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (151 ديدگاه)

    عجب چیزی شده، نیسان کلا زده تو کار تهاجمی

    1. Elring-aventador

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (331 ديدگاه)

      درود .

      از نیسان انتظار چنین کپی برداری مزخرفی از لکسوس رو نداشتم …

      از نظر من یه رسوایی به شمار میاد

  2. علی

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    عقبش شبیه لکسس نشده؟؟

    1. Mohamad

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (812 ديدگاه)

      اره آفرین منم یاد لکسس افتادم

  3. Sina

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    عجب چیزیه… این ژاپنی ها بعد یک توقف کوتاه دوباره دارن روند اوج گیری در قدرت و پیشرفت رو شروع میکنن

  4. Sina

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    ژاپن یعنی قدرت مطلق خودروسازی آسیا ?

    1. ناشناس

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      آسیا نه دنیا

  5. datsun

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    طراحی بسیار زیبا و آینده نگر و با زبان طراحی نیسان
    همونطور که تو متن نوشته نیسان داره پیش نمایشی از سدان های آیندش رو نمایش میده دور از انتظار نیست که یه روز ماکسیما و یا آلتیما با این ظاهر تولید بشه

  6. faramarz

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    باریکلا نیسان خیلی حال کردم

  7. Viper ACR

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    نیسان هم داره به سمت الگوی طراحی لکسس میره.
    ولی اولین شرکتی که این طرح های رادیکاا رو ارائه کرد، میتسوبیشی بود در مدل های کانسپت.

  8. Mohamad

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    خدایا چقد محشره این!!!!
    چقدر داخلش معرکه ست و عجب طرحی داده
    چه ایده های جالبی واقعا حال کردم
    نیسان تو دیگه کی هستی لامصب

  9. فرشاد سجادیان

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    خیلی دلم میخواد نیسان تحت برند اینفینیتی، رقیبی برای LS لکسوس معرفی کنه.

    1. فیصل

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (350 ديدگاه)

      رقیب LS اینفینیتی q70 هم 6 سیلندر با موتور 3.7 لیتر و هم 8 سیلندر با موتور 5.6 لیتری با قدرت 416 اسب بخار داره. q70L هم داره. طبق معمول اینفینیتی قیمتاش از لکسس پایینتره

      1. Parker

        ۲۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        نه دوست عزیز
        Q70 یا همون M سابق میدسایز لاکچری حساب میشه.
        رقیب ولوو S90 ، آئودی A6 ، سری 5 ، کلاس E ، جگوار XF و لکسس ES .
        LS فول سایزه.
        البته فکر کنم اندازشون خیلی نزدیک هم باشه.
        اما تو کلاس بندی ها همه جا Q70 رو میگن Mid size .

        قیمت هاشون هم خیلی با هم فرق داره. 25 هزار دلار برای 2 ماشین که در یک کلاس باشن قابل قبول نیست.

      2. فرشاد سجادیان

        ۲۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        فیصل عزیز، اینفینیتی Q70 با لکسوس GS رقابت میکنه، نه LS

  10. مهدی

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (552 ديدگاه)

    چراغ جلوش کمی باریک و داخلش دیگه خیلی ساده ام خوب نیست

  11. علیرضا

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هرچی تلاش میکنم اینو یه نسخه کپی برداری با اندکی تغییر و تصرف از Acura precision نبینم موفق نمیشم، مخصوصا نمای داخلشو???

  12. datsun

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    این خودرو مفهومی نیز جایزه بهترین استفاده خلاقانه از رنگ، گرافیک و مواد را دریافت کرد
    منبع سایت نیسان

  13. Nissan...japan

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    کلا ژاپن نمایشگاه دیترویت رو به اتیش کشید…

  14. احمد باقری

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی چیز میزونی شده، فکر کنم، این همون سبک طراحی حمله خاموش یا اشتیاق به حمله در حال سکون باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا