نیسان

آماده شدن کانسپت نیسان Z برای نمایشگاه توکیو 2017

مدت زمان زیادی است که منتظر بازگشت خودروی اسطوره‌ای نیسان Z هستیم. در نمایشگاه خودروی توکیو که در سپتامبر ۲۰۱۷ برگزار می‌شود نیسان از نسل آینده‌ی کانسپت Z که از طیف متنوع قوای محرکه سود برده و بهترین‌های ژرمن را به چالش خواهد کشید رونمایی خواهد کرد.

nissan_render
کانسپت جدید Z از نسبت‌های ابعادی مشابه کوپه‌ی 370Z سود خواهد برد و طراحی ظاهری گوشه‌دار به همراه جلوپنجره‌ی جدید نیسان را خواهد داشت.

nissan-render-2
زیر پوست مدل جدید پلتفرم FR-L اینفینیتی Q60 قرار می‌گیرد اما با این تفاوت که فاصله‌ی بین محوری کوتاه‌تری خواهد داشت. سه نوع قوای محرکه نیز در این خودرو ارائه خواهند شد. اولین نمونه پیشرانه‌ی بازنگری شده‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری با قدرت ۳۰۴ اسب بخار است.

nissan-render-3
علاوه بر مدل پایه، اتواکسپرس فهمیده که نیسان در حال کار بر روی آلترناتیوی هیبریدی بوده که می‌تواند Z را به قوی‌ترین خودروی کلاس خود مبدل سازد. این نسخه‌ی پرچم‌دار می‌تواند از همان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری و واحد الکتریکی ۱۶۰ اسب بخاری سود ببرد. خروجی کل این مجموعه به ۵۰۰ اسب بخار می‌رسد.

کامل کننده‌ی مدل‌ها پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری بای توربویی است که قدرت ۴۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۷۵ نیوتون متری خواهد داشت. این قدرت از طریق گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه به چرخ‌ها انتقال خواهد یافت. این امر باعث خواهد شد نیسان Z رو در روی خودروهایی چون پورشه ۷۱۸ کیمن S و ب ام و M2 قرار بگیرد.

همان‌گونه که در نسخه‌ی فیس لیفت GT-R دیدیم، می‌توان انتظار داشت که کابین این خودرو نیز تریم لوکس‌تری داشته و از مواد باکیفیت‌تری استفاده شود. انتظار می‌رود نسخه‌ی تولیدی نیسان Z با بهایی حدود ۳۰ هزار پوند برای مدل پایه و در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شود. همچنین تخمین زده می‌شود مدل مجهز به پیشرانه‌ی توئین توربو بهای ۵۵ هزار پوندی داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Amir amini

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    وای یادش بخیر تو اندرگراند 2 چقدر با نیسان زد 350 مسابقه میدادیم چه دورانی بود هیچ بازی ماشینی به اندازه اون حال نداد خیلی خوب یاد مزدا ار ایکس 8 خودم میفتم که همش باهاش میچرخیدم تو شهر خداکنه این نسلم بتونه مثل پدربزرگش باشه و خاطراتمون زنده شه باهاش

    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      تو اون بازی ستارش پورشه کررا جی تی بود … اوفففف که جه ماشینی بود.

      ما نسل آتاری و میکرو ، آندرگرند و کربن هستیم ?

  2. مجید

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (679 ديدگاه)

    نیسان Z ماشین فوق العاده ای بود و تو بازی های کامپیوتری هم قبل از معرفیGT-R خیلی مشهور شده بود اما واقعا قابلیت ارقاء و هندلینگ مثال زدنی داره تو هر دو نسلش.برای من نوستالژی نسل اول به خاطر حظورش تو قسمت 3 فیلم های سریع و خشن (Tokyo Drift) بیشتره!

  3. سامان اذری

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    خیلی خفن شده کاشکی از نمای پشتی هم عکس داشت
    ضمنا خیلی خوشحالم که ژاپنی ها به بیش از پیش به قیافه ماشینهاشون رسیدگی میکنند
    قبلا ها مردم کره ای ها رو به خاطر ظاهر و چندتا اپشن ترجیه میدادند
    ولی الان ژاپنی ها با همون قیمت اپشنهای زیادی ارائه میدن ولی با ظاهری زیبا و 100 البته با اصالت که کار رو برا رقیباشون خیلی سخت کرده
    از نظر کیفیت و ایمنی هم که حرف ندارن

  4. datsun

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    عاشق سری زدم
    اصالت اسپورت ژاپنی یعنی زد
    240z
    280z
    300z دو نسل
    350z
    370z
    فقط الان تو این فکرم نیسان واسه نام گذاریش میخواد چیکار کنه تا الان بر حسب حجم موتور سری زد رو نام گذاری کرده مثلا 240z حجمش 2.4 لیتری یا 370 حجمش 3.7 لیتری بوده

  5. sadegh

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (139 ديدگاه)

    دمش گرم،اصالتو از دست نداده.

  6. us army

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2345 ديدگاه)

    تو درگ هفته پیش سامان خنجرى کناره شورلت مونزاش داتسونz رو هم اورده بود واقعن زیبا و یه تایم عالی

  7. حامد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    تو نگاه اول خیلی شبیه استون مارتین one.77 به نظر میاد.

  8. Nissan...japan

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    بعد از سری gtr سری z مهم ترین سری در بخش خودروهای اسپرت نیسان و حتی جهانه آوازش کمتر از gtr نیست خیلی خوشحال شدم و همچنان منتظر رونمایی از مدل جدید gtr…

    1. datsun

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      دقیقا ولی من دوست دارم نیسان اسپورت سری s (سیلویا ) که یه رده پایین تر از سری زد بود رو دوباره احیا کنه اونم محشر بود
      R
      Z
      S

  9. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    بینهایت برای نسل بعدش هیجان دارم.

    عاشق رقابت هستم. همه ی پیروزی ها از دل رقابت میان بیرون.

    اگر ژاپنی ها در بسیاری از بازار ها توسط خودروسازان کره ای سهمی از بازار رو از دست نمیدادن هیچ وقت به این طراحی های زیبا و خارق العاده نمیرسیدن.
    چون احساس نیاز نمیکردن.

    طراحی خودرو در آسیا داره وارد یک عصر جدید میشه.

  10. رضا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    حیف

    حیف که مجوز پلاک نمیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا