کانسپت ۲۰۲۰ ویژن گرن توریسمو برای بیش از یک سال است که به صورت مجازی برای «رانندگی» در دسترس قرار گرفته است. ولی اکنون نیسان تأیید کرده که این کانسپت دارای یک نمونه واقعی در نمایشگاه اتومبیل توکیو در اواخر این ماه میلادی خواهد بود. این کانسپت در عین حال، نشانههایی از نسل بعد GT-R را در خود خواهد داشت.
کانسپت نیسان ۲۰۲۰ ویژن گرن توریسمو اولین بار در ژوئن ۲۰۱۴ رونمایی شد و یک ماه بعد در شبیهساز رانندگی گرن توریسمو ۶ در پلیاستیشن ۳ در دسترس قرار گرفت. کانسپت واقعی ۲۰۲۰ ویژن GT که با همکاری «پلیفونی دیجیتال» توسعه پیدا کرده، اندکی با خودروی مسابقهای دیجیتالی متفاوت است. این خودرو در نمایشگاه توکیو با رنگ قرمز آتشین (fire knight red) و با آخرین طراحی جلوپنجره V-موشن از نیسان به نمایش درخواهد آمد. وقتی در حدود یک سال پیش، این کانسپت به صورت مجازی ارائه شد، نیسان بهوضوح روشن کرد که این خودرو چیزی بیشتر از «صرفاً یک مدل فانتزی» است. این خودروساز ژاپنی در آن زمان اعلام کرد:این چهرهای است که در آینده ممکن است از یک سوپرماشین با عملکرد بالای نیسان ببینید.
همچنین نیسان قبلاً در مورد کار بر روی نسل بعدی GT-R خبر داده و گفته میشود که توسعه این مدل از امریکای شمالی به اروپا منتقل شده است. برخلاف مدل مسابقهای ZEOD RC نیسان در رقابتهای لمانز که برای پیشرانه از یک موتور ۱/۵ لیتری سه سیلندر با توربوشارژر و دو موتور الکتریکی استفاده میکرد، نسل بعدی GT-R احتمالاً از یک نسخه هیبریدی از موتور کنونی ۳/۸ لیتری دو توربوشارژر V-6 با قدرت ۵۴۵ یا ۵۵۰ اسببخار که توسط «نیسمو» و قهرمان ۹ دوره فرمول یک در بین سازندگان، «ویلیامز» توسعه داده شده، بهرهمند خواهد بود.
پیشرانه هیبریدی ویلیامز (WHP) که سیستم فلایویل کمپوزیت الکترومکانیکی را بهوجود آورد، اکنون در مدلهای مسابقهای پورشه و آئودی مورد استفاده قرار میگیرد. این سیستم با استفاده از یک تکنولوژی مشابه، خروجی نسل بعد GT-R را به حدود ۸۰۰ اسببخار رسانده است. همچنین گفته میشود که نسل بعدی «گودزیلا»، وزن به مراتب کمتری نسبت به R35 خواهد داشت؛ یعنی مصرف بهتر سوخت، شتابگیری سریعتر، حداکثر سرعت بالاتر و زمانهای بهتر در پیست.
امین
۱۵ مهر ۱۳۹۴بالاخره یه سنت شکنی تو کانسپت ها دیدیم.
به واقعیت سال 2020 نزدیکه. خیلی هم زیباست.
محمدجواد
۱۵ مهر ۱۳۹۴عالیه!
وحید
۱۵ مهر ۱۳۹۴چقدر زشت حتما باید این همه پیچ و تاب بخرج بدن
تا ادمی هنگ کنه با دیدنش
Mahdi
۱۵ مهر ۱۳۹۴بسیار زیبا
احمد باقری
۱۵ مهر ۱۳۹۴خیلی معرکه است.
Ali Reza
۱۵ مهر ۱۳۹۴من بیشتر منتظرم نسل جدید gtr معرفی بشه کسی می دونه کی هست زمانش؟
datsun
۱۵ مهر ۱۳۹۴عاشقشم خودروی با تاریخچه طولانی و با همان چهار چراغ گرد همیشگی
R31.R32.R33.R34.R35 و اکنون R36
Xman
۱۵ مهر ۱۳۹۴اگه این نسل بعد gtr باشه واقعا باید به نیسان تبریک گفت. ماکه از نیسان فقط اون نیسان وانتای ابیرو دیدیم! ایشالا چشممون به جمال این 2020 روشن بشه.
dawood
۱۵ مهر ۱۳۹۴شبیه کونیگزگ شده!
dawood
۱۵ مهر ۱۳۹۴مثل اینکه منظورمو خوب متوجه نشدین که دیسلایک دادین.منظورم از این که شبیه کونیگزگ اینه که نوع درپوش عقبش شبیه کونیگزگ بعد از اونم شیشه جلوشه شبیه اونه و آخر سر هم اگزوزو دفیوزر عقبش حالا اگه این سه تارو باهم جمع کنیم جواب میشه شبیه کونیگزگ نه کپیش -_-
Nissan...Japan
۱۵ مهر ۱۳۹۴این هیولا با این چهره وحشتناکش هنوزم که هنوزه اصلالتهای طراحی سری جی تی ار و نیسانو تو وجودش حفظ کرده.واقعا که فقط و فقط نیسان میتونه عهده دار یکی از جذاب ترین خودروهای تاریخ خودروسازی باشه چون بخوبی از عهدش بر میاد و پرچم اسیا رو بالا نگه داشته.
محمد
۳ تیر ۱۳۹۵کاملا با حرفات موافقم
ایوال آسیا ایول للللللللللللللللللل
Archi KHAN
۱۵ مهر ۱۳۹۴نیسان داره تو طراحی هاش عالی عمل میکنه …
ایوول