آخرین بازبینیهایی که روی سوپرکار نیسان صورت گرفته هنوز هم چشمگیر است اما این خودرو بیش از گذشته رقبای قدر قدرتی را پیش روی خود میبیند.
GT-R، سه حرفی که مترادف است با دو چیز: پرفورمنس مسحورکننده و استفادهی روزمره؛ و با هر نسخهی جدیدی که معرفی میشود دو چیز دیگر نیز وجود دارد که شما میتوانید تضمین کنید: پرفورمنس بالاتر و برچسب قیمت بزرگتر. خب، با این تفاسیر ما به قدرتمندترین و گرانترین نیسان GT-R عرضه شده خوشامد میگوییم. ممکن است که این خودرو بهطور گسترده شبیه مدل قبلی به نظر آید اما نیسان ادعا میکند که بهروزرسانیهای این مدل خیلی قابل توجه هستند. اصلاحات سبکی در جلو و عقب خودرو وجود دارند اما بهبودهای بزرگی در بخش کیفیت و طراحی داخل کابین صورت گرفته به علاوه اینکه سیستم تعلیق به روز شده این گودزیلا نیز باعث شده تا GT-R بیش از همهی زمانها برای رانندگی روزانه مناسب باشد.
اما نیسان یک خودروساز تزلزلناپذیر است که ایجاد تغییرات برای بهبود خودروهایش کاری سخت به نظر میآید! هر اصلاح انجام شده نقشی را برای بهتر شدن این خودرو بازی میکند. بخش جلویی خودرو ورودی هوای بزرگتری را برای افزایش خنککنندگی خودرو دریافت کرده و جلوپنجره و کاپوت انحنادار GT-R برای افزایش نیروی رو به پایین طراحی شدهاند، درحالیکه سپر عقب الهام گرفته شده از نیسمو ضریب درگ را کاهش میدهد.
خب اجازه دهیم اعداد صحبت کنند. زیر کاپوت خودرو همان پیشرانهی دستساز ۶ سیلندری ۳.۸ لیتری با دو توربو نشسته که هماکنون ۵۶۲ اسب بخار قدرت (۲۰ اسب بخار بیش از قبل) و ۶۳۷ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه به همان گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه متصل شده است، گیربکسی که تعویضهای سریع و نرمی دارد.
نیسان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسمی را اعلام نکرده بنابراین علیرغم افزایش قدرت پیشرانه ما تنها میتوانیم این جمعبندی را انجام دهیم که GT-R جدید در واقع سریعتر از قبل نیست؛ بنابراین، معنی سخنانمان این است که شتاب خودرو حدود ۲.۷ ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت خودرو نیز عدد قابلتوجه ۳۱۵ کیلومتر در ساعت را نشان میدهد. همانطوری که اعداد نشان میدهند، ما با یک هیولا طرفیم.
نه تنها سرعت و قدرت GT-R بیرحمانه است بلکه کاملاً بدون دردسر هم هست. سرعت شتاب گیری هرگز بریده نمیشود و شما شاهد موج بیوقفهای از گشتاور و قدرت هستید. نیسان همچنین مجموعهی جدید از سیمهای صدایی را در سیستم اگزوز تیتانیومی این خودرو اضافه کرده که صدای پرطنینی را ایجاد میکند. البته صدا هنوز هم در تسلط نویزهای القایی و توربوها قرار دارد.
GT-R همیشه مشکل وزن داشته و وزن این نسخه نیز زیر ۱۸۰۰ کیلوگرم است و درحالیکه قدرت ۵۶۲ اسب بخاری در خط مستقیم مسئلهی اضافهوزن را محو میکند اما چاقی خودرو در پیچها خود را نشان میدهد. نیسان هنوز هم فرز و چابک است اما احساس سبکوزنی و ثابتقدمی خودرویی همچون آئودی R8 را ندارد. هرچند، وزن اضافه و اعداد عجیبوغریب پرفورمنس خودرو باعث نمیشوند تا از رانندگی سریع واهمه داشته باشید. گودزیلا به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است که کشش خونسردانه ای را ارائه میدهد.
در جاده، اکثر اوقات هیجان و درگیری بیشتری نسبت به پورشه ۹۱۱ کررا 4S وجود داشت. پورشهای که قیمت مشابهی با GT-R دارد اما سطوح مشابهی از پرفورمنس را نشان نمیدهد.
علیرغم تغییرات چشمگیری که در خودرو انجام شده اما مسائل اساسی هنوز باقی ماندهاند. فنرها و دامپرها شاید برای سواری راحتتر بهبود یافته باشند اما این خودرو هنوز هم سخت است و آسایشی را که در R8 به دست میآورید GT-R برآورده نمیکند. رفاه و آسایش کابین نیز کاملاً خوب نیست و صدای سیستم اگزوز در سرعتهای بزرگراهی و گیربکس سنگین در شهر باعث مختل شدن راحتی میشوند.
اما در کنار مسائل ذکر شده، بهبودهایی هم وجود دارد از جمله نمای داخلی ارتقا یافته و با کیفیت. داشبورد و کنسول مرکزی با اکثر عملکردهای خودرو گرهخورده و این اعمال از طریق صفحهنمایش لمسی ۸ اینچی جدید کنترل میشوند. کیفیت کابین نیز ارتقا یافته که بخش اعظم آن به خاطر استفاده از چرم نرم ناپا است. هنوز ناامیدیها باقی ماندهاند و سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو کاملاً پاسخگو نیست و از گرافیکی استفاده میکند که به نظر میرسد به بازیهای سگای دههی ۹۰ تعلق دارد!
اما اکثر این نقاط ضعف با دیدن فضای بار ۳۱۵ لیتری فراموش میشوند و میتوانید دو کودک را در بخش عقبی بنشانید. این چیزی است که رقبا از ارائهی آن ناتواناند.
شما نمیتوانید دربارهی همهی معایب GT-R کمکی بکنید اما میتوانید آن را تحسین کنید. اگر پرفورمنس فوقالعاده و سرعت خالص چیزی است که دنبالش میگردید بنابراین نمیتوانید بهتر از این را بیابید. هرچند که محدودهی سوپرکارهایی که استفادهی روزانه دارند بیش از گذشته گسترده شده است. مک لارن 570GT، آئودی R8 و پورشه ۹۱۱ توربو ثابت کردهاند که برای ایجاد راحتی و کیفیت بیشتر نیازی به قربانی کردن سرعت و هندلینگ نیست؛ اما دوباره میگوییم با قیمتی که گودزیلا پیشنهاد میدهد، وسوسه میشوید تا آن را به دست بیاورید.
مشخصات نیسان GT-R 2016
قیمت: ۱۱۴۲۰۰ دلار
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو
قدرت و گشتاور: ۵۶۲ اسب بخار/۶۳۷ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۲.۷ ثانیه (تخمینی)
حداکثر سرعت: ۳۱۵ کیلومتر در ساعت
منبع: autoexpress
داج توماهاک
۱۷ خرداد ۱۳۹۵قیمت 114200 میشه 388280000 تومن که بااین مشخصات قیمتش خیلی خوبه
خوشم میاد هیولا هار
داج توماهاک
۱۷ خرداد ۱۳۹۵با این قیمت در ایران میشه بنز C200 و بی ام و 528i سوار شد.
محمد
۳ تیر ۱۳۹۵بنز وبی ام و می خوام چیکار وقتی نیسان هست
سامان اذری
۱۷ خرداد ۱۳۹۵کسی که جی تی ار میخره اتاری و سرگرمی براش مفهومی نداره
و از صدای اگزوز ماشینش ارضا میشه
پس زنده باد گودزیلا
حبیب
۱۷ خرداد ۱۳۹۵البته توی مناطق ازاد با پول 528 صفر کیلومتر ملی میشه یه گودزیلا خرید!!!!!!!1
محمد حسین
۱۷ خرداد ۱۳۹۵به طرز وحشت ناکی دوستش دارم …!!!
داج توماهاک
۱۷ خرداد ۱۳۹۵اونم تورو وحشتناک دوس داره
محمد حسین
۱۷ خرداد ۱۳۹۵می دونم …
مصطفی
۱۷ خرداد ۱۳۹۵این ماشین واقعاً فوق العادست.همین
سعید
۱۷ خرداد ۱۳۹۵سایت تون درست بازنمیشه عکس ها اکثرا” باز نمیشن
احمد
۱۷ خرداد ۱۳۹۵صفر تا صد 2.7 ثانیه
تصورش هم ادمو عاشق این ماشین میکنه با توجه به رنج قیمت پایینی که داره
Carbonado Aventador
۱۷ خرداد ۱۳۹۵تو این دسته قیمتی انتخاب خیلی سخته…
شورولت کوروت z06
وایپر ACR
نیسان gtr
من خودم با این پول اول وایپر و بعد کروت رو انتخاب میکنم تا جی تی آر!
حبیب
۱۷ خرداد ۱۳۹۵اول وایپر بعد GTR کوروت اخری
Amirhossein
۱۷ خرداد ۱۳۹۵قیمتش اونقدر پایینم نیست. سال 2008 که به بازار اومد اختلاف قیمتش با رقبا خیلی بیشتر بود و تقریبا تو رنج قیمتی خودش با توجه به پرفرمنسش بی رقیب بود ولی الان رقیباش خیلی زیاد شدن.
DODGE
۱۷ خرداد ۱۳۹۵بازم هلکت با سرعت 320 و قدرت 707 تا میخوردش!!
Amir GTR
۱۸ مرداد ۱۳۹۶حرفتون خیلی عجیب بود. شما برو. درگ. ششم موتور ترند رو نگاه کن. ببین هلکت در چه وضعیتیه
لانچ پراید از هلکت بهتره. ?
میلاد
۲۰ شهریور ۱۳۹۶هلکت دیمن ۸۴۰ اسب بخار قدرت داره که قابل مقایسه نیست اصلا
moein
۱۷ خرداد ۱۳۹۵قبولش دارم فقط به خاطر کیفیتی که ژاپن پشت وانشه
ارمان
۱۸ خرداد ۱۳۹۵یکی از قابل احترام ترین خودرو هاست مخصوصا اگر پدر بزرگش اسکای لاین هم در نظر داشته باشیم .
اگر قیمت رو در نظر بگیریم رو دستش نیست
احمد باقری
۱۸ خرداد ۱۳۹۵به نسبت قیمتش عالیه. واقعا باید به نیسان آفرین گفت.
gtr
۱۸ خرداد ۱۳۹۵من تجربه رانندگی باهاش توی پلی استیشن بازی گرند توریسمو رو دارم رو دستش نبود
محمد
۳ تیر ۱۳۹۵گودزیلا واقعا بیسته
دمش گرم مال ژاپنه دیگه از ژاپن غیر از این هم انتظار نمی رفت
زنده باد آسیا