نیسان آلتیما به عنوان دومین سدان متوسط پرفروش بازار در سال جاری محسوب میشود و در پشتسر تویوتا کمری قرار گرفته است. طبیعت رقابت موجود در این کلاس خودرو باعث شده تا نیسان نتواند به راحتی دست روی دست بگذارد و کاری در این رابطه انجام ندهد. بر این اساس، این کمپانی یک چهره جدید از نیسان آلتیما در مدل ۲۰۱۶ ارائه کرده که در آن از طراحی بیرونی جدید «ماکسیما» الهام گرفته شده است. ضمن اینکه اندکی مصرف سوخت آن بهینهتر شده، یک تریم اسپورت با عنوان SR دریافت کرده و ویژگیهای جدید ایمنی هوشمند به آن اضافه شدهاند.
البته آلتیما هنوز در یک آپدیت میاندورهای قرار دارد و در زیر پوسته آن، همهچیز کمابیش به مانند قبل است. یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر و یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 به همراه سیستم CVT، همچنان دو گزینه پیشرانه این مدل را تشکیل میدهند و عملکرد کلی آن بدون تغییر باقی مانده است. ولی نیسان آلتیما ۲۰۱۶ از نظر ظاهری کاملاً نسبت به مدل قبلی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ متفاوت است؛ چرا که صاحب جلوپنجره V-موشن جدید نیسان، چراغهای جلوی گوشهدار با طرح بومرنگ LED در جلو و یک طراحی عقب جدید با عرض بیشتر چراغها شده است. ظاهر جدید آلتیما را به راحتی می تواند با نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ اشتباه گرفت. امّا جسارت و شجاعت کمتری در آن دیده میشود؛ شاید به دلیل آمار فروش بالای آلتیما، نیسان نخواسته تعادل ظاهری این سدان خانوادگی را بر هم بزند. مدل قبلی آلتیما چهار سیلندر همین حالا نیز در زمینه مصرف سوخت جادهای غیر هیبریدی با مصرف ۶/۱۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، نسبت به تمام رقیبان، برتری دارد (البته به جز مزدا ۶ با گزینه تکنولوژی احیای i-ELOOP). اکنون نیز، نیسان با استفاده از برخی اصلاحات در آلتیما مدل ۲۰۱۶ توانسته فاصله آن را با دیگر رقبا افزایش دهد. تمام مدلهای آلتیما ۲.۵ مدل ۲۰۱۶، به جز تریم جدید SR، با کاهش ۰/۱۳ لیتری، به مصرف سوخت ۶/۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در جاده رسیدهاند. نیمرخ آئرودینامیک جدید بدنه خودرو، اصطکاک کمتر در موتور و پوشش هوشمند جلوپنجره، از جمله فاکتورهایی هستند که در این موضوع نقش داشتهاند. در همین حال، مصرف سوخت شهری و ترکیبی مدل چهار سیلندر به ترتیب به میزان ۸/۷۱ و ۷/۵۹ لیتر، به همان میزان قبلی باقی ماندهاند. همان شرایط برای مدلهای V-6 نیز حفظ شده است؛ یعنی ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر. نیسان همچنین میگوید که در تنظیمات جدید سیستم CVT، با استفاده از «نقاط شیفت مصنوعی»، واکنش شتاب بیشتری ایجاد شده است. در همین حال، با استفاده از عایق صوتی بیشتر، میزان نویز موتور در داخل کابین کاهش یافته است. همچنین سیستمهای فرمان و تعلیق نیز صاحب تنظیمات جدیدی شدهاند. مدل جدید نیسان آلتیما SR با هر دو نوع پیشرانه ۲.۵ چهار سیلندر و ۳.۵ V-6 در دسترس قرار گرفته که مواردی چون صلبیت بیشتر برای محورهای ضدّ لغزش جلو و عقب، چرخهای بزرگتر، تریم دودی چراغهای جلو، اسپویلر در صندوق عقب و یک طرح دوخت کنتراست آبی در داخل کابین اضافه میکند. آپدیتهای کابین نیسان آلتیما ۲۰۱۶ کمتر از تغییرات بیرونی خودرو، قابلتشخیص هستند و شامل طرح جدید کنسول میانی و وسط داشبورد میشوند. یک سری تجهیزات اضافی ایمنی هوشمند نیز در دسترس قرار گرفته است؛ از جمله کروز کنترل انطباقی، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری. در همین حال، سیستم قبلی «هشدار نقطه کور» جای خود را به یک سیستم مبتنی بر رادار داده است و به صورت استاندارد در سطوح تریم SV و SL ارائه میشود.منبع: automobilemag
قشر آسیب پذیر
۱ مهر ۱۳۹۴قیمتی برابر ۲۳۱۲۵ دلار
تو رو خدا قیمت ماشین ها رو نگین آدم افسرده میشه
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۴وای وای وای وای.ضربان قلبم رفت بالا.دوستان ما ۹۵ قراره منطقه آزاد ماشین بخریم.یعنی میشه بین این و مزدا ۶ یکی رو انتخاب کرد؟
Hamid...Audi
۱ مهر ۱۳۹۴بله میشه اینو انتخاب کرد!!! :D
واقعا انتخاب نکردن نیسان آلتیما کار سختیه.
ارمان
۱ مهر ۱۳۹۴تو منطقه ازاد اینجا هم مزدا 6 موجود هست و هم التیما تا به حال ندیدم کسی از هر جفتشون نا راضی باشه اگر چه به این معادله میشه هوندا اکورد رو هم اضافه کرد
ارزش فکر کردن رو داره
البته به نظر بنده هر یک از این 3 ماشین رو بگیرید پشیمون نمیشید
حامد MASERATI GT
۲ مهر ۱۳۹۴من سوار این ماشین شدم البته مدل 2015 یبار بشینی زندگی یادت میره ولی بین این و مزدا انتخاب واقعا سخته . میگن لذت رانندگی مزدا از خودروهای امریکایی هم بیشتره . ولی به نظر من نیسان و انتخاب کن چون قطعات مزدا هم گرونتره هم خود مزدا قیمتش بیشتره . در کل جفتش عالین و جای تعریف ندارن
مهدی
۲ مهر ۱۳۹۴ممنون از راهنمایی های شما دوستان
mohsen
۳ مهر ۱۳۹۴اقا ببخشیدا به نظر من یکم به پس اندازت اضافه کن یه المانی بخر ژاپنی عالیه ها ولی المانی معرکس
حامد MASERATI GT
۳ مهر ۱۳۹۴البته آلمان عالیه ولی یکم بیشتر از یکم باید پس انداز اضافه کنه چون مزدا و التیما رو با قیمت 75 میلیون میتونه بگیره ولی بی ام و یا بنز با این قیمت نداریم البته فولکس هم هست با این قیمت یا حتی کمتر ولی اولا فعلا قطعات چنین خودروهایی به راحتی گیر نمیاد ثانیا هزینه قطعات هم خیلی بیشتر از خودرویی مثل التیما ست
داریوش
۱ مهر ۱۳۹۴الان من به خودروسازان داخلی نفرین کنم فحش بدم یا چی نمیدونم………..
Ali
۱ مهر ۱۳۹۴عالی مثل همیشه
فرزاد
۱ مهر ۱۳۹۴من جنسیس یا ازرا رو به این ترجیح میدم!….
Mohamad
۱ مهر ۱۳۹۴ماشین کره ای را به این ترجیح میدی؟! مطمئنی مزاح نکردی؟
بهراد
۱ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز،آزرا و جنسیس در کلاس دیگری قرار دارند و اصلا قابل مقایسه با نیسان آلتیما نیستن.این ماشینو باید با سوناتا و کیااپتیما مقایسه کرد که در این صورت به نظر من نیسان برنده هست چون جذابیت رانندگی با نیسان یه چیز دیگه هس.
سامان اذری
۱ مهر ۱۳۹۴جنسیس که با این ماشین تو یه کلاس نیست که
اینو باید با سوناتا مقایسه اش کنی
که من بازم التیما رو انتخاب میکنم
سارا
۱ مهر ۱۳۹۴مقایسه این ماشینایی که گفتین درست نیست
جنسیس و ازرا سدان لوکس و نیمه لوکس فول سایز هستن این سدان متوسط خانوادگی… اینو باید با سوناتا مقایسه کنید
asa
۱ مهر ۱۳۹۴سارا محترم دو دوست دیگر دقیقا همین موضوع رو که این مقایسه درست نیست رو مطرح کردن ، باز شما میای تکرارش میکنی ؟ بابا مجبورت که نکردن یک چیزی بگی ، اون بد بختی هم که این رو گفت حتما فهمیده مقایسه اشتباهی کرده ولی تو دیگه جان هرکی دوست داری از سر تقصیر این بنده ی خدا بگذر. اگه می خوای سابقت بالا بره ما اصلا سابقتو ۱۰۰۰ تا فرز میکنیم اما تورو خدا از این نظرای تخصصیت نده……
Hamid...Audi
۱ مهر ۱۳۹۴یعنی گیر دادیا به این خانوم…
بعدشم بین نیسان ماکسیما و هیوندای آزرا(یا جنسیس) کمتر عقل سلیمی پیدا میشه که هیوندای رو انتخاب کنه!
سامان اذری
۱ مهر ۱۳۹۴داداش وقتی یه پستی تو پدال میزارن
تا تو بیای اولین کامنت بنویسی
بعد درج کامنتت میبینی که سه چهار نفر قبل تو نظر دادند
قضیه سارا. هم اینجوری شد
سارا
۱ مهر ۱۳۹۴اون زمانی که من اینو داشتم مینوشتم نظرات پایینی رو نخونده بودم بعدش هم متوجه شدم ولی دیر شده بود نشد پاکش کنی
حالا این حرفو بهانه کردی باز بیایی این بالا ها کامنت بزاری ؟
…
ارمان
۱ مهر ۱۳۹۴اقا سامان یکی اومده نظرش رو گفته شما هم بیا نظرتو بگو
ترور شخصیتی و عنگ زدن به مردم از شما بعیده
جالب این همه نظر 100تا یه غاز گزاشته میشه هیچکی عین خیالش نیست باز حالا این نظر یکم رنگو بوی منطقی داشت با عزیزانی بحث کردم که اصالا یه وضیییییییی بود , بنده خدا نه بی احترامی کرده نه هیچی
شما که از من بهتر میدونین مالکین هیوندا کیا و مرسدس بنز تو پدال میان نظر میزارن یکم به اونا گیر بدین :دی
برید خدارو شکر کنید
AHMADREZA
۱ مهر ۱۳۹۴ولی اگر یکم فکر کنی میبینی که چطور هم ترجیح میدی حداقل اگر در آستانه خریدشون باشی
حامد MASERATI GT
۲ مهر ۱۳۹۴اره حق داری هنوز ماشین ژاپنی ندیدی
وحید
۱ مهر ۱۳۹۴جاش تو بازار داغون ایران خالیه
جلو خودرو با اون خطوط و انحنا حس یه ماسل کارو القا می کنه
دمش گرم با موتور 2.5 مصرفش خیلی پایینه
شایان
۱ مهر ۱۳۹۴از ژاپنی ها خوشم میاد قیمتش و اگه عوض کنیم به ریال(بیخود ترین ارز تاریخ) میشه هشتاد میلیون تومن!(آخر نفهمیدیم پول مملکت چیه) اتاقش قشنگه بیرونشم بد نیست نسبت به قیمتش خوبه ژاپنی هم که هست تویه آمریکا رقیب زیاد داره اونم رقیبهای گردن کلفت آمریکائی و عضلانی
mohammad_boss429
۱ مهر ۱۳۹۴دادا میشه 69 میلیون تومن نه 89 .. البته بدون احتساب گمرک و حق دلالان عزیز
شایان
۱ مهر ۱۳۹۴من پرشو گفتم نه پایشو بعدم من گفتم هشتاد
asa
۱ مهر ۱۳۹۴منم با حرفت موافقم شایان جان ، داخلش بهتر کار شده
امید
۱ مهر ۱۳۹۴خدایی واسه یه ماشین در کلاس سدان متوسط پدال پشت فرمان میزارن
این بیاد ایران باز قشر بالا میتونن بخرن
چقدر ما خوشبختیم !!!!!!! چقدر !!!!!!! که مورد داشتیم فرغونای وطنی حتی دنده عقبم نداشته !!!
Lord Cezar
۱ مهر ۱۳۹۴واقعا حیف این ماشین که با گیربکس CVT عرضه میشه .
Hamid...Audi
۱ مهر ۱۳۹۴بالاخره CVT هم مزایای خاص خودشو داره که مصرف 6 لیتریش مدیون همین گیرباکس CVTه.
mohsen
۱ مهر ۱۳۹۴مثل همیشه عالی کره پرستا بیان الان بگن نه سوناتا کولرش از این قویتره یا چراغش گنده تره
ali ayat
۱ مهر ۱۳۹۴تا قبل از این هوندا آکورد دوس داشتم الان نظرم عوض شد
این یه شاهکاره
mohsen
۲ مهر ۱۳۹۴ببخشید آکورد رقیب این نیس رقیبه ماکسیماس فکر کنم
h112
۱ مهر ۱۳۹۴الان خیلی بهتر شد…
طراحی قبلی چه بیرون و چه داخلش یکم از مد افتاده بود…
یه فیلم از گیربکس معروف نیسان (x-cvt) دیدم…واقعا مجذوبش شدم..
asa
۱ مهر ۱۳۹۴خطوط این نیسان زیاد و سر در گمند ، شاید برای همین که خیلی به دلم نمیشینه. اما داخلش حرف نداره. میدونستم نیسان حرفای زیادی توی طراحی داخل ماشین داره.چه قدر دلباز نشون میده.
احمد باقری
۱ مهر ۱۳۹۴,واقعا این استایل طراحی، معرکه است. نیسان کارش درسته.
بنتلی
۱ مهر ۱۳۹۴ asaعزیز فعلا ک نظرات شما ب شدت درحال افزایشه،لطفا یکم مؤدب باشید،تعجب میکنم چطور این نظرتون تأیید شده!
Archi KHAN
۱ مهر ۱۳۹۴خداش نیسان خیلی عالیه
از همون ماکسیمای قدیمیِ خودمون بگیر ، تا تینا ، قشقایی ، و مورانو
حالا هم که این . کلا نماد استحکام و دوام …
سارا
۱ مهر ۱۳۹۴ولی جدآ نیسان با این طراحی های خوبش کاش یه دستی هم به ورسا میزد … ماشین خوبیه ولی اگه طراحیش هم مثل این میشد خیلی دیگه عالی بود
mohsen
۲ مهر ۱۳۹۴تو این سایت یه دختر ماشین باز دیگه پیدا بشه از فردا سوار BRT ام نمیشم
ارمان
۲ مهر ۱۳۹۴خیلی هم خوبه شما فرهنگتو ببر بالا و سعی کم 50% دیگر جامعه رو ببینی
تفکر در حده دوره قاجاره
mohsen
۲ مهر ۱۳۹۴حیف پدال پاک میکنه کامنت بزارم جناب روشن فکر! ارمان جون
رافال
۲ مهر ۱۳۹۴کاش رنو-نیسان این رو تو ایران عرضه کنه بجای کولئوس
حسین
۲ مهر ۱۳۹۴طراحی نسل قبلش قشنگ تر بوده الان اومده هم چراغهای جلو و عغبسو کشیده تر کرده داخلش هم تغیر نکرده در کل ماشین خیلی خوبی
مصطفی
۵ مهر ۱۳۹۴من امروز میخوام آلتیما 2013 بخرم بنظرتون خوبه میگه 57؟
رضا
۸ بهمن ۱۳۹۴یک نفر بگه من کرولا بخرم یا آلتیما.لطفأ راهنمایی کنید
کرولا ?
آلتیما ?
Ali
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵فقط فولکس واگن پاسات
مسعود
۲۵ تیر ۱۳۹۵با سلام
من تقریبا 1 سال هست التیما خریدم. عالیه .با مصرف بسیار پایین
با کولر 6.8/100 .
مهران
۲۳ شهریور ۱۳۹۵دوستان اشتباه نکنید. این ماشین ساخت آمریکاست
احمد
۳ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان عزیز
من بین سوناتا lf والتیما موندم که کدوم رو بخرم اکثرا میگن قطعات نیسان گیر نمیاد و خیلی گرون تر از هیوندا هستش لطفا راهنمایی کنید
تشکر