نیسان

اسب چموش نیسان، روگ ۲۰۱۴

چیزی که درباره نیسان روگ (Rogue) باید گفت، این است که با یک خودروی فروتن سر و کار خواهیم داشت. ماشینی که نمی‌خواهد با خودروهایی مانند مزدا CX-5 یا با ظاهری مانند جیپ چروکی مقایسه شود. در کلاس این خودرو، آرامش و وقار خاصی موج می‌زند. نیسان به هیچ‌وجه نخواسته که در نسل روگ های خود دیوانه‌بازی دربیاورد و هدفش ساخت یک کراس‌آور مجهز با ظاهری زیبا بوده که هم کارا و به صرف باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد. از این‌رو، فرمول ساخت نسل اول را که منجر به موفقیت فوق‌العاده آن شده بود را کنار نگذاشته و در کنارش، تکنولوژی‌های مدرنی به آن افزوده است.

2014 Nissan Rogue SL AWD
۲۰۱۴ Nissan Rogue SL AWD
در حالی که دیگر کراس‌آورهای کوچک از ساختارهای خودروهای کوچک استفاده می‌کنند، نیسان برای روگ، از پلتفرمی کاملاً جدید استفاده کرده که اتفاقاً یک طرح جهانی است. شرکت طراحی و ساخت CMF با مشارکت خودروساز فرانسوی، رنو، این پلتفرم را برای خودروهای سرتاسر جهان تولید خواهد کرد. نیسان روگ یک مدل خودروی جهانی است که به عنوان دوقلوی نیسان ایکس-تریل در بازارهای جهان شناخته خواهد شد.
2014 Nissan Rogue SL AWD
۲۰۱۴ Nissan Rogue SL AWD
ظاهر چاق و خپل مدل قبلی روگ، در مدل جدید ظاهر مناسبی پیدا کرده است و طراحی زیبای آن به نوعی در بین محصولات نیسان خودنمایی می‌کند. این خودرو با طول ۴/۶۳ متری خود، حتی یک اینچ هم از مدل ۲۰۱۳ کوتاه‌تر است؛ و این در حالی است که فاصله محور چرخ‌ها نیز بیش از نیم اینچ افزایش یافته است. مدل جدید دارای عرض بیشتری است (۱/۸۴ متر به جای ۱/۸ متر قبلی) و ارتفاع آن نیز افزایش یافته است (۱/۷۱۵ متر به جای ۱/۶۸ قبلی). تمام مدل‌های روگ نیسان به صورت استاندارد، لامپ‌های LED در عقب و جلو دارند؛ همچنین چرخ‌های ۱۷ اینچی زیبا و تایرهایی که برای تمام شرایط مناسب هستند. به طور کلی، نیسان روگ، طراحی بیرونی به مراتب بهتری نسبت به مدل قبلی داشته است. موتوری که برای پیشرانه نیسان روگ ۲۰۱۴ در دسترس خواهد بود، QR25DE با گنجایش ۲/۵ لیتر و چهار سیلندر است که برای ایجاد قدرت ۱۷۰ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۳۷/۲۷ نیوتن‌متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه استفاده می‌شود. این نیرومحرکه از طرق سیستم اکسترونیک نیسان برای تغییر پیوسته سرعت، اعمال می‌شود؛ سیستمی که شاید که بهترین CVT در بازار باشد. این سیستم به مصرف بهینه سوخت مدل جدید روگ، کمک شایانی می‌کند. نیسان روگ ۲۰۱۴، طبق اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، در هر ۱۰۰ کیلومتر، در شهر ۶/۶۷ لیتر و در بزرگراه ۵/۲۵ لیتر مصرف می‌کند که یکی از به‌ترین‌ها در کلاس خود می‌باشد. این در حالی است که برای مدل قبلی مصرف سوخت ۷/۵۳ لیتر در شهر و ۶/۱۹ لیتر در بزرگراه شاهد بوده‌ایم. البته در تستی که به این منظور انجام شد، مصرف سوخت مدل جدید برای مدل جدید، ۶/۹۳ لیتر در شهر و ۵/۴۲ لیتر در بزرگراه، مشاهده شد.
2014 Nissan Rogue SV AWD
۲۰۱۴ Nissan Rogue SV AWD
نیسان می‌گوید که موتور چهار سیلندر روگ، تکامل‌یافته موتورهای سری QR25DE است، با این وجود، می‌توان همین موتور را در مدل آلتیما سدان نیز دید. البته قدرت موتور هم تا حدودی کم است؛ این موضوع به خصوص در خارج از جاده و در تپه‌ها بیشتر مشخص می‌شود … شاید ۱۵ یا ۲۰ اسب‌بخار اضافه‌تر، می‌توانست در این شرایط راهگشا باشد. ولی در عین حال، تغییر آهسته و پیوسته سرعت و تنظیم دور موتور، باعث می‌شود که مشکل چندانی را در سواری با این خودرو، احساس نکنیم. همچنین سیستم کنترل فعال رانندگی ARC نیسان نیز ترمزها و تغییرات گشتاور را کنترل می‌کند تا کمترین حرکات و لرزش‌ها را در داخل کابین شاهد باشیم.
2014 Nissan Rogue SV AWD
۲۰۱۴ Nissan Rogue SV AWD
بخش‌های مختلف خودرو کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، به طوری که گاهی راننده نیز کاملاً متوجه آن‌ها نمی‌شود. سیستم تعلیق خودرو، در عین حال که باعث می‌شود، خشونت روکش خیابان را حس کنیم، امّا در عین حال، یک حس چسبندگی کامل به کف خیابان را منتقل می‌کند. ترمز نیز به صورت خطی عمل می‌کند و پدال ترمز، کنترل مناسبی را برای راننده ایجاد می‌کند. بر این اساس، می‌توان به راحتی در خیابان‌های شهر مانور داد و راحت و آسوده در اتوبان به رانندگی پرداخت.
2014 Nissan Rogue SL Interior
۲۰۱۴ Nissan Rogue SL Interior
در طرح داخلی نیز ظرافت خارق‌العاده‌ای به کار برده شده است. همچنین صندلی‌های «جاذبه صفر» نیسان در مدل روگ، احساس راحتی زیادی به آن داده‌اند و خستگی نشستن پس از مدت زیاد بر آن‌ها، معنایی ندارد. همانند مدل‌های SL نیسان، صفحه نمایش ۷ اینچی در وسط خودنمایی می‌کند که دارای امکاناتی مانند سیستم ارتباطی نیسان، رادیو، ارتباط با فیسبوک، دفتر مسافرتی SiriusXM، جستجوی آنلاین در گوگل و پاندورا است. همچنین نمای بیرونی نیسان نیز در دسترس خواهد بود که یکی از ابزارهای مناسب برای یک پارک بدون دردسر است. کاربردهای زیادی برای روگ ۲۰۱۴ در نظر گرفته شده است. یکی از این کاربردها استفاده از ردیف صندلی سوم است که می تواند آن را با پت فایندر ۷ نفره ۳۱ هزار دلاری در رقابت قرار دهد. در این حالت، ظرفیت روگ به ۷ مسافر افزایش خواهد یافت. امّا باید توجه داشت که پس از آن، سرنشینان حالت راحت سابق را نخواهند داشت (۹۶/۳ سانتیمتر فضای پا در صندلی‌های ردیف دوم). با این حال اگر ردیف سوم صندلی‌ها نیز انتخاب شود، باز هم از فضای کلی ۱/۹۸ متر مکعبی داخل نیسان روگ، چیزی کم نمی‌شود. همچنین نیسان برای محل قرارگیری وسایل سیستمی جالب با قابلیت جمع شدن و پنهان شدن، تدارک دیده است.
نیسان روگ 2014
نیسان روگ ۲۰۱۴
قیمت نیسان روگ به صورت پایه از ۲۲ هزار و ۴۹۰ دلار برای مدل‌های دیفرانسیل جلو آغاز شده و تا ۲۹ هزار و ۴۲۰ دلار نیز برای مدل‌های دو دیفرانسیل که برای بررسی استفاده گردید، می‌رسد. روگ بعد از آلتیما، اهمیت زیادی برای نیسان دارد و دومین خودروی پرفروش نیسان است.
نیسان روگ 2014
نیسان روگ ۲۰۱۴
مشخصات:
  • موتور: ۲/۵ لیتری I4
  • قدرت: ۱۷۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۳۷/۲۷ نیوتن‌متر در۴۴۰۰ دور در دقیقه
  • گیربکس: CVT
  • کنترل فرمان: ، دو دیفرانسیل
  • وزن کلی: ۱۶۳۵ کیلوگرم
  • ظرفیت سرنشین: ۲+۳
  • گنجایش اتاق: ۱/۹۸ مترمکعب
  • مصرف سوخت: ۶/۹۳ لیتر در شهر و ۵/۴۲ لیتر در بزرگراه
  • بهترین قیمت: ۲۲۴۹۰ دلار
  • قیمت نمونه تست شده: ۳۲۲۷۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. pooya

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام برای خرید صندلی های اضافه ای عقب باید 31 هزار دلار بدی این که از قیمت خود ماشین هم زیادتره فکر کنم اشتباه نوشتید.

    1. ali 77

      ۱۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      باهوش این ماشین ۷نفرش ۳۱هزار دلار قیمت داره!!!!

  2. فقط سری۳

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    بد نبود ولی هیجان خاصی هم نداشت

  3. HASSANBMW

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    ماشااله چه مصرفی داره لاکردار!!!
    جوک قشنگ تر از اینه!!!

    1. میلاد.فقط المان.فقط بنز.

      ۱۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود.
      حسن جان کجایی؟؟؟
      نیستی؟؟

      ((( ایران و المان )))

      1. LAMBORGHINI DIAM

        ۱۴ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (4496 ديدگاه)

        میلاد جون رشته ی من ریاضی فیزیک هست . برای چی سوال کردی؟؟؟مرسی.

      2. میلاد.فقط المان.فقط بنز.

        ۱۴ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود.
        چه جالب.پس درست حدس زدم.راستی سوال داشتم ازت.!!!!!
        خواستی پیغام بدی بده به این ایمیلم.

        MILADOLF.G65AMG@GMAIL.COM.

      3. LAMBORGHINI DIAM

        ۱۴ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (4496 ديدگاه)

        میلاد جان GMAIL ام فعلا باز نمی شه و من حال ور رفتن باهاش رو ندارم . اگه سوالی داری بپرس . مشکلی وجود نداره . من جوابت رو می دم!!!!

      4. LAMBORGHINI DIAM

        ۱۵ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (4496 ديدگاه)

        میلاد جان gmail منmm067247aventador@gmail.com هست. سوالی داشتی به من خبر بده!!!!

  4. یه پسل باهوش

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    عجب اتاق محشری داره

  5. میلاد.فقط المان.فقط بنز.

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود.
    ماشین خوبی باید باشه.طرح چراغای روزش یا LED ان نزدیک به لکسوسه.
    عقبشم یک ذره شبیه لکسوس RX .
    برف پاک کن ان هم نسبت به شیشه خیلی کوچیکه.
    ولی داخلش حرف نداره.

    ((( سینه ای که خالی از ذکر خدا باشد ، چون مجکمه ای ایست که قاضی در ان وجود ندارد )))

  6. sorena330

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (741 ديدگاه)

    احساس نمی کنید نیسان هم میخواد به ماشیناش اصالت بده؟ جلوش شبیه همین قشقایی جدیده نیست؟خیلی شبیه قشقاییه…

  7. محسن.د

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    از شاسی بلندهای نیسان،فقط از مورانو خوشم میاد.هیچکدوم به زیبایی مورانو نیستن.

    1. علی

      ۱۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (510 ديدگاه)

      محسن جان شما که معلومه پورشه بازی باید به کارایی بیشتر از طیبایی اهمیت بدی
      مورانو اصلا قابلیت های آفرود یه suv رو نداره و حتی قشقایی قابلیتهای آفرودش بیشتر از مورانو هست
      همه محصولات شاسی بلند نیسان یه طرف پاترول با اون عظمت که از لندکروز هم بزرگتره یه طرف

      1. محسن.د

        ۱۴ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        علی جان آخه راستش من اصلا از نیسان خوشم نمیاد(با تمام احترامی که براش قائلم) و فقط به یکی دوتا محصولش مثل مورانو یکم علاقه دارم!(مورانو تو همون کلاس خودش)

  8. محسن.د

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    پدال جان چند وقته فقط داری خبر میزاری! یکی دوتا مقایسه تخصصی یا بررسی تخصصی بزار،مطالبی که مال خودت باشه.خیلی از دوستان تقاضا داشتن.

  9. اسی 2160

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    نیسان، روگ ماشین خوشگلیه ولی ایرادی که داره حجم موتورشه 2.5 سی سی چهار سیلندر 170 اسب بخار این طور ماشینا تو سبقت کم میارن

    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۱۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4496 ديدگاه)

      مهم اینه که مصرف کمی داره . بعدش پراید که نیست . اینجور ماشینا رو بهشون گاز بدی خودشون رو از زمین می کنند!!!!!

      1. شهاب

        ۱۴ آبان ۱۳۹۲
        سوابق: (266 ديدگاه)

        احسنت نیسان ، همه چیش ردیفه

  10. جلال

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    دمش گرم عجب مصرف کمی داره!
    ژاپن همیشه ماشین های کاربردی و به صرفه برای عموم مردم رو خوب میزنه
    حتما دوام و کیفیتش هم مثل بقیه ژاپنیها حرف نداره

  11. اسی 2160

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    اگه v6 بود خیلی خوب بود

  12. امین

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (430 ديدگاه)

    داشبوردش خیلی خوبه.
    .
    حیف کاشکی با رنج قیمت 50 60 تومن توی بازار ایران بود و به فروش میرفت. یاد اون دورانی که تازه واردات ازاد شده بود و بی ا و های مختلف با نیسان تویوتا وارد میکردن هم بخیر.
    .
    این نیسان های جدید خیلی بدرد بازار ایران میخوره.

    1. LAMBORGHINI DIAM

      ۱۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (4496 ديدگاه)

      این ماشین با قیمت 50 – 60 میلیون وارد بشه!!!!!باید تو خواب ببینیم . مگه گمرک و دلال ها می زارن که ماشین قیمت عادلانه داشته باشه!!!!!!!

  13. زیگما

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    روگ ففط مخصوص بازار امربکا و کانادا هست.قشقایی مخصوص آسیا و اروپا و ایکس تریل هم مخصوص استرالیا و آفریقا.این سه خودرو نسل جدیدشون در حال معرفی شدنه. لذا امین جان این ماشین هیچ وقت در ایران دیده نخواهد شد.باید منتظر قشقایی جدید باشیم برای ایران

  14. رهام

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (183 ديدگاه)

    بازم خوبه بهتر از این چینیاست که با همین وزن موتورشون 1800 سی سیه بعدام مردم هی میخرن

  15. Kurosh

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    خیلی خوب بود…

  16. zondar

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    روگ چهارمین خودروی پر فروش تو کلاس خودش تو امریکا هستش،هوندا crv اوله،تویوتا rav4 دومه،اسپورتیج 12 و توسان 15 هستن

  17. سالار

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    طراحیش جالبه

  18. سارا

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    طراحی داخلیش بسیار زیبا و دلنشین هست

  19. iman

    ۱۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمیدونم کجای این ماشین قشنگه در این که طراحی نسبتا پیچیده ای داره شکی نیست ولی شما وقتی می تونید یه chevrolet traverse زیبا با داخل حرفه ای و 288 اسب چرا باید رفت این ماشینو گرفت.باید به مردم مردم آمریکاشک کرد که میرن تویوتا یا نیسان می گیرن.
    American cars

  20. ویکی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    نیسان تا حالا فقط به کیفیت ماشین هاش بیشتر دقت میکرد.. با این طرح های جدیدش معلومه که داره گامی اساسی واسه ظاهری به روز داشتن و مشتری پسند تر برمیداره.. که عالیه.!!!!!!!!!!!

  21. Sina.fb

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    از عقبش اصلا خوشم نمیاد جلوش ولی خوشگله و آرومه اصلا شلوغی در طراحی این ماشین وجود نداره.نیسان یک ماشین خوب داره اونم همون پاترول خودمونه.

  22. amir.t.

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (533 ديدگاه)

    نمای عقبش رو شبیه لکسس rx 350 درست کردن.ولی در کل بد نیست …

  23. سام*

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    طراحی داخلش عالیه.یه اصل درباره چیدمان ادوات و دکمه های داخل اتاق هست که میگه باید دکمه هایی که راننده باید از اونها استفاده کنه باید در بهترین موقعیت نسبت به راننده باشن تا راننده از اونها به راحتی استفاده کنه و باعث کوچکترین حواس پرتی برای راننده نشه که اصطلاحا ارگونومی میگن.یعنی خودرو ساز نمیتونه هرطور و هرجا که دلش خواست دکمه ها رو بچینه و در این رابطه استانداردهای سخت گیرانه ای وجود داره.مثلا همین بوق روی فرمون که خیلی ساده بنظر میاد باید چندین استاندارد سخت رو پاس کنه.خودروسازهای معتبر دنیا مثل بنز و بی ام دبلیو و تویوتا و فورد و جنرال موتور روی این موضوع خیلی فکر میکنند.یعنی داخل کابین یه خودرو قبل از زیبایی باید ارگونومی مناسبی هم داشته باشه.منظورم از این چند سطر این بود که اکثرا دیده میشه که میگیم این ماشین کابینش خیلی قشنگه یا خیلی زشته و به چیدمان مناسب ادوات کابین توجه نمیکنیم.

  24. محمد

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نیسان قشقای دارم ازش خیلی راضیم روگ هم خیلی قشنگه حالا تو ایران هست یانه از کجا باید خرید

  25. patfinder

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقت پت فایندر با مورانو با نیسان ماکسیما 2015بقیه زیاد خوب نیستن

  26. وحيد

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    من حدود دو ماهه یک ایکس تریل خریدم، قبلش کمری داشتم و کلاً ژاپنی دوست دارم، قصد خرید شاسی بلند نداشتم ولی پیش اومد، میخواستم تویوتا بگیرم ولی با نشستن پشت رول ایکس تریل متوجه نرمی، تعادل و کم صدایی ماشین بهمراه کابینی با کیفیت و پراپشن شدم ( نسبت به تویوتاهای وارداتی ایرتویا) … حقیقتاً پس از دوماه و بیش از پنج هزار کیلومتر از رانندگی اش در جاده و شهر و برف و بارون خیلی راضی ام. سرعت اش هم با توجه به اعداد ذکر شده تو سایتها نزدیک ۲۰۰ هست و شتابش بهتر از ۱۰/۵ که نوشتن … تنها ایراد اینه که در سایتهای ایرانی لیست تجهیزاتش رو ناقص و بد ذکر کردن و این بنوعی بی محبتی به این خودروی پرفروش جهانی است …
    پایدار باشید
    وحید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا