نیسان

ایمنی نه چندان جالب نیسان تایتان 2017

شاید با خود فکر کنید که تراک های ژاپنی (حتی آن‌هایی که در آمریکا ساخته می‌شوند) در میان امن‌ترین خودروهای دنیا قرار دارند. خب هوندا ریجلاین ۲۰۱۷ این‌گونه است اما اوضاع درباره‌ی نیسان تایتان چندان خوب نیست.

nissan-titan-iihs-2
پس از حضور در تست‌های عادی، موسسه بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها در تست برخورد اورلپ کوچک از جلو رتبه‌ی “مرزی” را به پیکاپ نیسان داده است.

nissan-titan-iihs-1
متأسفانه تیتان در تست خوب عمل نکرده به گونه‌ای که قسمت سرنشین به اندازه‌ی ۲۸ سانتی‌متر به طرف راننده رفته است. در دنیای واقعی، این موضوع به معنی جراحت شدید به بخش پایینی پای چپ و آسیب احتمالی هر دو پا است.

titan-crash-2_653
به عنوان نتیجه، IIHS امتیاز یکی مانده به آخر را به تایتان اعطا کرده است. چهار رتبه‌ی خوب، قابل‌قبول، مرزی و ضعیف نشان دهنده‌ی ایمنی یک خودرو در تست‌های این موسسه هستند. تایتان در تست سیستم‌های چراغ‌های جلو نیز امتیاز “مرزی” را به دست آورده و به همین دلیل امتیاز Top Safety Pick را از دست داده است. اگرچه که تایتان در دیگر تست‌های تصادف جلو نمره‌ی “خوب” را به دست آورده اما این هم کمکی به بهبود وضعیت پیکاپ نیسان نکرده است. البته هنوز نتایج مربوط به تست‌های ایمنی نسخه‌ی کشیده‌تر این پیکاپ منتشر نشده است.

2017-nissan-titan-crew-cab-iihs-crash-test
اما هوندا ریجلاین درست در مقابل تایتان قرار دارد. تا به اینجا ریجلاین تنها پیکاپی است که توانسته امتیاز Top Safety Pick + را به دست آورد. امتیازی که تایتان نتوانسته به آن دست یابد. تنها پیکاپ دیگری که عملکرد بسیار خوبی در تست‌های ۵ گانه داشته فورد F-150 در هر دو نسخه‌ی crew و extended است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7399 ديدگاه)

    تنها پیکاپ دیگری که عملکرد بسیار خوبی در تست‌های 5 گانه داشته (( فورد F-150)) در هر دو نسخه‌ی crew و extended است.
    عشقست فورد چه ایمنش چه نا ایمنش
    سری اف ایمنی پایین موستانگ رو در نسخه ی اروپاییش جبران کرد

    1. AK_007

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (560 ديدگاه)

      علی اقا هر چند ک اف ۱۵۰ عالیه ولی هیچ ماشینی ایمنی ماشین دیگه رو جبران نمیکنه
      چون در نهایت اگ با ماشینی با ایمنی ضعیف تصادف کنی ازت نمیپرسن شرکتش چیه!

      من نمیدونم بحث جون افراد در کشور خودمون چقدر بی اهمیت شده

  2. Mohamad

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    از نیسان واقعا بعید بود
    اونم تو تراک که تخصص و سابقه بسیار زیادی داره!
    دوستان تو این تست ها ماشین با چه سرعتی به مانع برخورد میکنه؟؟

    1. یاسین

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (655 ديدگاه)

      فکر میکنم 60 یا 70 کیلومتر در ساعت

      1. AK_007

        ۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (560 ديدگاه)

        تو یورو انکاپ که ۶۴ه
        اینم فکر کنم همین باشه

  3. volvo fh

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (240 ديدگاه)

    بنز باید فکری به حال خودش کنه که قراره با نیسان تراک بسازه

    1. datsun

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      حالا اینقدر بد شد
      بهترین پیکاپ 2016 از دیدگاه اتو گاید همین پیکاپه
      بعد بنز میخواد رو ناوارا پیکاپ بسازه نه تیتان

      1. mehran911

        ۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (148 ديدگاه)

        دوست عزیز
        در پست های خودرو های ژاپنی
        بیشتر کامنت بزار
        متاسفانه پست های خودرو های ژاپنی خیلی خلوت شده

  4. ایلیا

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (731 ديدگاه)

    یعنی روزی میرسه که ما هم اینقدر عزیز بشیم که واسه ماشینایی که قراره سوار بشیم همچین تستایی بگیرن؟ کسی نگران ما هست؟

  5. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    هوندا ریج لاین در این بخش واقعا عالی عمل کرده و از نظر ایمنی در رتبه ی اول قرار داره
    بی نظیر کار کرده.

    در بخش مقاومت در برابر تصادف هر دو خودروی ریج لاین و F150 از همه ی آزمون ها با بهترین رتبه خارج شدند.

    اما مثلا در قسمت ” جلوگیری از تصادف” ریج لاین امتیاز ” برترین ” رو کسب کرده در حالی که F-150 با امتیاز ” پایه ای ” از این مرحله بیرون آمده.
    در دید چراغ های جلو باز هم بعضی تریم های هوندا ریج لاین موفق به کسب نمره ی “کامل” شدند.
    در حالی که F-150 به امتیاز ” ضعیف ” رسیده.
    بخش دیگه راحتی خروج از ماشین برای خردسالان بوده که هوندا امتیاز ” قابل قبول” رو گرفته و فورد به نمره ی ” لب مرزی یا marginal” رسیده.
    .
    .
    چه میکنه این هوندای ژاپنی???

  6. ویلیامز (استون مارتین-مکلارن)

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    تیتان باید از جدش خجالت بکشه…شوخی کردم ولی واقعا نیسان باید یه فکری درمورد ایمنی بیشتر محصولاتش بکنه،چن وقت پیش هم مورانو تو تست تصادف عملکرد خوبی نداشت از طرفی محصولات ارزون قیمت داتسون هم بر خلاف دایهاتسو ایمنی خیلی پایینی دارن.نیسان خودرو سازه محبوبیه،اصن دوس ندارم سر مشکلی ک مطمئنا حل کردنش کار سختی نیس براش اعتبارش زیرسوال بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا