در سال ۲۰۱۴ هشت نفر از کارکنان نیسان در بارسلونای اسپانیا فرایند سخت بازسازی پاترول ۱۹۸۷ را همراه با تاریخ مهم رالی داکار پاریس بر عهده گرفتند. با اتمام مأموریت این شاسیبلند مسابقهای به صحرا، یعنی جایی که به آن تعلق دارد بازگشت.
پاترول اولین خودروی رالی داکار پاریس ۱۹۸۷ بود که ثابت کرد کارایی پیشرانهی دیزلی در چنین رویداد سخت و طاقتفرسایی قابلتوجه است. این خودرو از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۴۶ اسب بخار استفاده میکند. رنگ چشمنواز زرد به همراه تبلیغات نقش بسته بر بدنه زیبایی پاترول را دوچندان کردهاند. اگرچه که این خودرو قهرمان نشد اما نیسان اولین خودروی دیزلی بود که در نهایت در بین ۱۰ خودروی اول قرار گرفت. پاترول در ردهبندی کلی موفق به کسب ردهی نهم شد.
اگرچه این خودرو روی سکو نرفت اما نتایج پاترول نشان داد که تراک های دیزلی نیز نقش بزرگتری در داکار دارند. امروزه استفاده از این تراک ها در مسابقات و کسب نتایج خوب امری معمولی است. برای مثال قهرمان سال پیش یعنی پژو ۲۰۰۸ DKR از پیشرانهی ۶ سیلندر بای توربو با قدرت ۳۴۰ اسب بخاری استفاده میکند.
پس از مسابقه پاترول به موزهی صنعت خودرو در جیرونای اسپانیا منتقل شد. در نهایت تیمی از مرکز فنی نیسان اروپا این شاسیبلند سالخورده را در اینترنت دیده و برای بازسازی آن دستبهکار شدند.
Juan Villegas یکی از افرادی که در بازسازی پاترول شرکت داشته میگوید: “پیشرانه در وضعیت بسیار بدی بود. استارت آن غیرممکن بود و بسیاری از قطعات پوسیده شده بودند. اکسل جلو کاملاً آسیب دیده بود اما بدترین بخش وسایل الکتریکی بود که توسط موشها خورده شده بودند.”
پاترول ویژهی مسابقات در اصل کار مرکز فنی نیسان اروپا بود بنابراین تیم بازسازی دسترسی مستقیم به طرحها و دستورالعملهای آن داشتند. این شاسیبلند هماکنون دقیقاً همان تنظیمات مدل ۳۰ سال پیش را دارد.
یوسف
۲۷ آذر ۱۳۹۵پاترول رو اونجا تو موزه صنعت خودرو نگهداری میکنن غافل از اینکه پاترول تو ایران هنوزم سلطان آفرود محسوب میشه و روباه که هیچی شغال بیابونه.
شاهین
۲۷ آذر ۱۳۹۵دوستان برای مطالعه تاریخچه کامل پاترول میتونن به مطلب زیر مراجعه کنن:
http://www.pedal.ir/نیسان/تاریخچه-نیسان-پاترول/
ارادت
نوید جهرمی
۲۷ آذر ۱۳۹۵یادش بخیر. پاترول چه کلاسی داشت.کاش نمونه های جدیدش همزمان با لندکروز وارد میشد.
سامان اذری
۲۷ آذر ۱۳۹۵http://uupload.ir/files/lki_20161216_114142_hdr.jpg
جای همتون خالی
نوید جهرمی
۲۷ آذر ۱۳۹۵داش سامان.دمت گرم نمیدونی چقدر حال کردم.خوش ب حالتون.
مرسی که به یاد دوستان هستی جامونو خالی میکنی.
یاشاسن آذربایجان و بروبچ گلش.
سامان اذری
۲۷ آذر ۱۳۹۵فدات نوید جان
جای شما خلی بود
یاشاسین بوتون یولداشلار
یعنی زنده باد همه دوستان
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵پاترول 2 در یک زمانی ، برای مردم ایران حکم مزراتی داشت.
حميد
۲۷ آذر ۱۳۹۵اینقدر خودرو تو ایران انحصاری و گرون شده
برا مردم ارزو شده
بخاطر دو فرغون ساز داخلی
فرشاد سجادیان
۲۷ آذر ۱۳۹۵زمان بچگیم، پاترول برای بچه پولدارا ابزار خودنمایی بود 😎😑 کاش نسل جدیدشم وارد شه، هرچند اگرم بیاد، نهایت یک درصد جامعه توان خریدش رو دارن ☹️
datsun
۲۷ آذر ۱۳۹۵پاسبان نیسان
پاترول هنوز هم طرفداری های زیادی داره و مورد علاقه آفرود بازاست
پاترول از سال 1951 تا کنون تولید شده تا الان شش نسل از این ماشین معرفی شده پاترول های که تو ایرانه نسل سه بودن و تعداد اندکی نسل چهار همون پاترول y 60 یا سافاری ،
نسل جدیدش حرفای های زیادی واسه گفتن داره و شعارش اینه
Hero of All
Terrain
amin
۲۷ آذر ۱۳۹۵یادش بخیر.پدر من عشق پاترول داشت یه زمانی.از سال ۶۸ تا ۸۵ پاترول های مختلف داشتیم آخریش دورنگ سبز و کرم بود و همشون هم ۴در ۶ سیلندر بودند.واقعا برای من خودروی بسیار خاطره انگیزیه و تمام دوران کودکیم سوار بر این خودرو گذشت.یادش بخیر زود گذشت
احمد باقری
۲۷ آذر ۱۳۹۵مگه در موزه چجوری نگهداری می کنن که این همه بلا سرش اومده، حتی موشها خوردنش.
ferrari
۲۷ آذر ۱۳۹۵چه خودروی خاطره انگیزیه . چه پیشینه ای داره بی نظیره . لقب روباه صحرا منو یاد فیلدمارشال اروین رومل میندازه البته میدونم ربطی به بحث نداره ولی کسی بود که تو جنگ جهانی دوم اسمش وحشت به دل نیروهای متفقین مینداخت .
احسان
۲۷ آذر ۱۳۹۵موتور td28 روشه ،الان این موتور کامل میتونی بخری دوملیون و پانصد