با حضور نسخه فیس لیفت نیسان قشقایی در نمایندگیها جای تعجبی نیست که برادر بزرگتر آن یعنی ایکس تریل که از پلتفرم مشترکی سود میبرد نیز دستخوش تغییراتی شود. ما برای اولین بار توانستیم نسخه فیس لیفت شدهی رقیب سرسخت اشکودا کودیاک را بررسی کنیم تا میزان اثربخشی تغییرات یاد شده را سنجیده باشیم.
اشکودا کودیاک که عنوان بهترین شاسیبلند بزرگ سال ۲۰۱۷ نشریه اتواکسپرس را دریافت کرده یک سردرد واقعی و بزرگ برای نیسان ایکس تریل محسوب میشود؛ اما در این کلاس رقبای بیشتری حضور دارند و خودروهایی چون هیوندای سانتافه، مزدا CX-5 جدید و لندروور دیسکاوری اسپورت در بخش کمی گرانتر میتوانند گزینههای قابلتأملی باشند. هنوز هم بیشتر از ۷۵۰ هزار دستگاه نیسان ایکس تریل (شامل نسخههای آمریکایی روگ) در سال پیش به فروش رفتهاند و همین باعث شده کمپانی ژاپنی ادعا کند ایکس تریل محبوبترین شاسیبلند دنیاست.
کاملاً مشخص است که نیازی به شلوغکاری و تغییرات عجیب در نسخه فیس لیفت ایکس تریل نبوده است. در حقیقت برای تشخیص تغییرات بصری صورت گرفته باید چشمانی تیزبین داشته باشید. جلوپنجره خودرو هماکنون پهنتر بوده و سپرها نیز بازنگری شدهاند. چراغهای عقب LED نیز از دیگر اصلاحات این خودرو هستند. رینگها نیز از طراحی جدیدی سود میبرند.
بزرگترین بهبود کابین خودرو به غربیلک فرمان جدید مربوط میشود. متریال جدید در کنسول مرکزی و پوششهای مشکی براق در اطراف ورودیهای هوا جذابیت ظاهری کابین را بیشتر کرده و چرم بکار رفته در مدلهای فول تکنا احساس شیک بودن را تشدید میکنند. کابین ایکس تریل بهخودیخود خوشساخت به نظر میرسد و متریال نرم زیادی در آن بکار رفته اما حتی این بهبودها نیز باعث نمیشود محصول نیسان در حد اشکودا کودیاک باشد.
سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو از مد افتاده به نظر میرسد و گرافیک ضعیف از شاخصههای آن است. البته نیسان تغییراتی را در طراحی منوها ایجاد کرده است. هنوز هم آپشن استفاده از ارتباطات اپل کارپلی یا اندروید اتو وجود ندارد. به لطف دکمههای میانبر برای استفادههای گوناگون این سیستم استفاده آسان و سریعی دارد. هماکنون تمامی تریم ها بهصورت استاندارد از رادیوی DAB بهره برده و البته مدلهای تکنا دارای سیستم صوتی Bose هستند.
متأسفانه یکی از بهترین تجهیزات نیسان یعنی سیستم خودران پروپایلوت تا سال ۲۰۱۸ در این خودرو پدیدار نخواهد شد؛ اما سیستمهای ایمنی همچون هشدار ترافیک عقب و سیستم ترمز خودکار جدید با تشخیص عابران پیاده در ایکس تریل فیس لیفت به چشم میخورند.
کاربردی بودن خودرو همچنان از نقاط برجسته ایکس تریل است. سرنشینان ردیف وسط فضای پا و سر زیادی داشته و تا شدن ۶۰/۴۰ صندلیها به شما اجازه میدهد تا فضای زانوی بیشتری داشته باشید. در مدلهای ۵ نفره حجم صندوق بار به ۵۶۵ لیتر میرسد.
سواری خودرو خوب است اما استفاده از رینگهای ۱۹ اینچی در خودروی تست باعث ایجاد تکانهای تیز شده بود. آرامش و رفاه خودرو نیز ترکیبی از ایزوله خوب صدای جاده و ورود برخی صداهای باد در سرعتهای بالا بود. پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی پاسخگوی اکثر شرایط است اگرچه که مدل گرانتر ۲ لیتری قدرت بیشتری را در صورت حمل افراد و اشیای بیشتر تهیه میکند.
یکی از نگرانیهای ما درباره نیسان ایکس تریل به قیمتگذاری آن مربوط میشود. با بهای بیشتر از ۳۳ هزار پوند شما میتوانید مدل ۷ نفره تکنا را خریداری کنید که حدود ۲ هزار پوند گرانتر از اشکودا کودیاک SE L-spec 2.0 TDI 4×۴ میباشد. پرداخت ماهانه به هضم این موضوع کمک خواهد کرد اما مدلهای رده میانی قطعاً انتخاب بهتری هستند.
نیسان ایکس تریل همچنان یک شاسیبلند خانوادگی دوستداشتنی و کاربردی است. تغییرات کوچک صورت گرفته در ظاهر و کابین و تکنولوژی خودرو اثر کمی روی شاخصههای اصلی خودرو داشته است. متأسفانه این تغییرات نمیتوانند وضعیت ایکس تریل را در مقابل رقبای تازهنفستری چون کودیاک بهبود بخشند. ختم کلام اینکه نیسان اکثر انتظارات خریداران خانوادگی را برآورده میکند اما از نظر میزان رضایت و تجربه رانندگی در مقابل پیشروهای کلاس کم میآورد.
مشخصات نیسان ایکس تریل ۱.۶ dCi Tekna
قیمت: 33470 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 128 اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: 10.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: 188 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
sina
۱۶ شهریور ۱۳۹۶حداکثر سرعتش درسته؟؟!!!
دوستان کسی خبر داره قشقایی وارد میشه یا نه ؟
رامتین
۱۶ شهریور ۱۳۹۶حداکثر سرعتش 118 مایل که میشه 190 کیلومتر.
Alitalia
۱۶ شهریور ۱۳۹۶حداکثر سرعت ۱۱۸ کیلومتر ? مگه رنو ۵ هست
CNA
۱۶ شهریور ۱۳۹۶فکر کنم 181 رو به جاش 118 زدن (-:
ستار
۱۶ شهریور ۱۳۹۶فقط فرمونش نگاه??
مهدی
۱۶ شهریور ۱۳۹۶سلام
من بین خرید این ماشین، با اوتلندر و سورنتو موندم. البته دنسل قبلیش دیگه. بنظرتون کدوم بهتره و یا کدوم رو پیشنهاد می کنید. حتی توی این رنج قیمت میشه روی دست دوم های مثل پرادو و rx350( با یکم بالا پایین) فکرکرد.
محسن
۱۷ شهریور ۱۳۹۶رنو کولیوس با ایکس تریل یکی هستن چون موتور گیریبکس و پلت فرمشون مشترکند پس منطقی تره به جای ایکس تریل رنو کولیوس را انتخاب کنید با قیمت خیلی کمتر و بازار فروششم خوبه.
سورنتو هم ماشین خوبیه و از نظر کیفیت متریال داخل اتاق و سواری و ایزوله بودن اتاق بسیار بهتر از سانتافست.
#ali.m#
۱۷ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز هر کدوم رو بخرید برد کردید
من خودم هر سه رو دوست دارم .
ولی ایکس تریل یه چیز دیگست مخصوصا رنگ مشیکیش .
باور کن یه بار تو خیابون دیدمش و چند دقیقه بهش خیره شدم از بس خوشگل بود .
سورنتو هم عالیه ولی خب من باشم ژاپنی میگیرم .
از نظر بازار دست دوم اوتلندر برتری داره .
و از اونجایی که سورنتو خیلی وقته وارد شده و نسبت به سانتافه فروشی نداشته فکر نمیکنم در اینده وضعیتش تغییر کنه.از نظر فنی هم هر سه تاشون نیاز شما رو ب طرف میکنن.
سینا
۱۷ شهریور ۱۳۹۶با 250 تومن سی آر وی بهترینه اصلا به نیسان فکر هم نکن
TRX
۱۷ شهریور ۱۳۹۶اصلا فکر کردن نداره موتور شش سیلندر معرکه ی rxیه طرف همه ی ماشینایی که گفتی یه طرف.
SERIAL WINNER
۱۶ شهریور ۱۳۹۶.
از ایکس تریل خیلی خوشم میاد و بیشتر از رقبا دوستش دارم.
زبان طراحی نیسان عالیه
اون آرم بزرگ نیسان در جلوی ماشین حس قدرت و صلابت رو القا میکنه