نیسان قشقایی از زمان عرضه در سال ۲۰۰۹ تاکنون یکی از مهمترین برگهای برنده این خودروساز ژاپنی بوده اما مدل ایکس تریل نیز ثابت کرده موفقیت بالایی را نصیب کمپانی نی کند. سال پیش بیش از ۱۹ هزار دستگاه از این مدل در بریتانیا فروخته شده و آمار فروش جهانی این خودرو به حدود ۷۶۰ هزار دستگاه میرسد.
نسل فعلی ایکس تریل که سومین نسل آن است در سال ۲۰۱۳ معرفی شده و هماکنون پس از ۴ سال نیسان فیس لیفتی را روی آن اعمال میکند. دستاندرکاران نشریه اتو اکسپرس برای اولین بار پشت فرمان رقیب به روز شده اشکودا کودیاک در بریتانیا نشستهاند.
نیسان میگوید خریداران همچنان مدلهای لوکستر ایکس تریل را به مدلهای پایه ترجیح خواهند داد. انتظار میرود مدلهایی همچون نسخه تکنای حاضر در این تست حدود ۴۷ درصد فروش بریتانیا را تشکیل دهند و مدلهای میان رده N-Connecta نیز عهدهدار ۳۹ درصد دیگر باشند.
مدل ۱.۶ لیتری dCi ارزانتر از دو پیشرانه دیزلی دیگر بوده و البته مدل بنزینی ۱.۶ لیتری نیز در دسترس است. پیشرانههای جدید بخشی از پکیج بهروز شده نیسان نیستند بنابراین قدرت، مصرف سوخت و آرامش و رفاه آنها همچون گذشته است.
البته تفاوت قدرت قابلتوجهی بین پیشرانههای ۱.۶ و ۲ لیتری دیزلی وجود دارد. این پیشرانه قدرتمندتر ۱۷۵ اسبی در رنو کولئوس نیز ارائه شده و زمانی که با گیربکس CVT سفارشی همراه شود، بسیار نرمتر و قویتر از مدل مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری خواهد بود. مالکان مدلهای ۱.۶ لیتری در زمان حمل اشیای سنگین خواهند فهمید که چقدر به مدل قدرتمندتر احتیاج دارند.
در پشت فرمان نیز سورپرایزی وجود ندارد. ایکس تریل تکانهای زیادی در بدنه داشته و فرمان بیش از آنکه تیز باشد نرم است. این خودرو در زمان حرکت راحتی خوبی داشته و سواری آن قابلقبول است اگرچه که در سرعتهای پایین ناهنجاری داشته و دستاندازها و ناهمواریها را به کابین منتقل میکند. مدلهای مجهز به سیستم چهارچرخ محرک توانایی خوبی داشته و سیستمهای جدیدی چون دستیار حرکت در سربالایی نیز به آفرود سبک خودرو کمک میکنند.
اما بد نیست سری هم به داخل کابین بزنیم. صفحهنمایش خودرو کوچک بوده و گرافیک از مد افتادهای دارد اما روان و پاسخگو است. متریال جدید به همراه غربیلک فرمان بهروز شده از تغییرات دیگر کابین هستند اگرچه که کودیاک تازهتر احساس میشود. محصول اشکودا ارزانتر نیز هست. هنوز هم نیسان برخی پیشنهادهای جذاب بدون سود را در خصوص اجاره چندساله ارائه میکند.
مشخصات نیسان ایکس تریل تکنا ۱.۶ dCi 130 4WD
قیمت: 34710 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری دیزل
قدرت/گشتاور: 128 اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11 ثانیه
حداکثر سرعت: 186 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
کارل شلبی
۶ آبان ۱۳۹۶مصرف سوخت فقط ۵/۴لیتر برای این غول!!!!!!!
Sj
۶ آبان ۱۳۹۶این غوله؟
محمد رضا
۶ آبان ۱۳۹۶مصرف سوخت گازوییل از بنزین کمتره!
حمیدرضا
۶ آبان ۱۳۹۶جالبه اشکودا بازم ارزون تره همونه کل اروپا رو قبضه داره میکنه
نت
۶ آبان ۱۳۹۶نیسان جلو پنجره مسخره ای داره جالبه تو تمام مدلهای2017 و 218 ماشینش از سدان تا کراس اور و وانت همش از این جلو پنجره استفاده کرده و خیلی زشته=فقط هیوندای سانتافه اسپرت2018 خوبه که کسی نمیتونه از طراحی داخلی وبیرونی این ماشین ایراد بگیره در حال حاضر زیباترین کراس اور جهان هست
Amin
۶ آبان ۱۳۹۶پناه بر خدا
سانتافه زیبا ترین کراس اور جهان:|
قیافه ی ماکان،ایکس 3,ان ایکس،جی ال ای و سایر دوستا ن بهد از این کامنت شما دیدنیه حقیقتا
Nissan...japan
۷ آبان ۱۳۹۶یا چشم و سلیقه شما مشکل داره که طراحی جدید نیسانو زشت میبینی یا چشم ملیونها ادم که میپسندن!!!
Sam
۶ آبان ۱۳۹۶ظاهرش توی این کلاس اکیه به نظرم قدیمی نمیاد اما طراحی داخل کابینش قسمت کنسول میانی قدیمی جلوه میکنه و باید دستی به سر و روش میکشید…
mahdi.mp
۸ آبان ۱۳۹۶واقعا برام عجیب بود از سانتافه این همه تعریف..حالا قبول نسبتا ماشین خوبیه ولی اینکه بهترین کلاس خودش باشه به گوش خوده رئیس هیوندای برسه خندش میگیره